Unfolded Circle Remote 2/3

Gestart door Christof_G, oktober 4, 2021, 19:39:31

Vorige topic - Volgende topic

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

PascalP

Zowel de Haptique RS90 als de Remote 2 werken zonder hub toch? Ofwel voor IR devices je nog steeds moet 'richten'?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op juli 13, 2024, 09:23:19Zowel de Haptique RS90 als de Remote 2 werken zonder hub toch? Ofwel voor IR devices je nog steeds moet 'richten'?
Het dock werk in feite als hub, en er komt nu een base zonder laadfunctie bij de R2. Die zet je dus in je rack.

Vennesch

Citaat van: papaleo op november 17, 2023, 15:27:07'Uit armoede' heb ik mij maar een Marmitek Invisible Control ir exender aangeschaft...beetje terug in de tijd zal ik maar zeggen :nopompom:
Dit om nog enigszins gebruik van de R2 infrarood bediening te kunnen maken want op een afstand van ongeveer 2,5/3.0 meter werkt de ir van de (Smart-)dock gewoon niet meer en zoals ik het begrepen hebt is dit niet/nooit op te lossen met een firmware update.
Krijg je het ook niet met reguliere IR blasters voor elkaar? En hoe heb je de Marmitek aangesloten?

Teejoo

Citaat van: papaleo op november 17, 2023, 15:27:07'Uit armoede' heb ik mij maar een Marmitek Invisible Control ir exender aangeschaft...beetje terug in de tijd zal ik maar zeggen :nopompom:
Dit om nog enigszins gebruik van de R2 infrarood bediening te kunnen maken want op een afstand van ongeveer 2,5/3.0 meter werkt de ir van de (Smart-)dock gewoon niet meer en zoals ik het begrepen hebt is dit niet/nooit op te lossen met een firmware update.
Er is nu een extender om de IR functionaliteit te verbeteren. Die is nu onderweg zag ik

Ik verkoop mijn R2 echter. Ik heb hem nooit gebruikt omdat hij geen RS232 doet, en heb daarom de R3 gekocht. Dus als iemand een goede en mooie remote zoekt voor IR en IP control. Ik moet hem nog in de markt zetten.

papaleo

Klopt ik kreeg ook bericht dat de ir blaster onderweg was.

Eerlijk gezegd was ik alweer vergeten dat ik deze (nog) had,de R2 set ligt al maanden terug in zijn doos...ik doe er eigenlijk niets meer mee.
Ik ga deze ook maar van de hand doen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Hoe makkelijk voeg je een device toe ?
Ik zag op hun website met ondersteunde devices allemaal links naar een repository waar je zelf binanries moet maken.

Dat is vaag, en onvriendelijk. De hardware veranderd niet dus zou je ook die binaries gewoon moeten kunnen downloaden toch.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Teejoo

Citaat van: jaco op maart 30, 2025, 10:11:30Hoe makkelijk voeg je een device toe ?
Ik zag op hun website met ondersteunde devices allemaal links naar een repository waar je zelf binanries moet maken.

Dat is vaag, en onvriendelijk. De hardware veranderd niet dus zou je ook die binaries gewoon moeten kunnen downloaden toch.
Dat klopt niet zoals ik ook al in mijn eigen topic aangeef. Je hebt via de ingebouwde webinterface toegang tot de configurator en dan kun je een apparaat (of entity zoals zij het noemen) toevoegen als IR of integration (=IP control). Dat gaat via de webinterface. Je hoeft niks zelf te knutselen. Daarnaast kun je op de manier zoals jij aangeeft ook zelf iets maken voor ip control van apparaten die niet ondersteund worden. Hij heeft ook bluetooth, maar dat heb ik zelf nooit gebruikt.

Aanvullend: Ik snap de verwarring wel als je kijkt naar de link bij de devices. Het is alweer lang geleden dat ik hem heb geprogrammeerd. Maar het toevoegen was eenvoudig weet ik nog, volgens mij gewoon op een + en dan een integratie selecteren. Ik heb hem inmiddels al naar fabrieksinstellingen gezet, en kan dus even geen screenshots maken.

Zie ook

https://support.unfoldedcircle.com/hc/en-us/articles/13214921894684-What-is-an-entity-and-how-do-I-add-it-to-the-remote

https://support.unfoldedcircle.com/hc/en-us/articles/13216044176156-How-to-add-an-infrared-IR-remote

https://support.unfoldedcircle.com/hc/en-us/categories/13207747112220-Getting-started