Unfolded Circle Remote 2/3

Gestart door Christof_G, oktober 4, 2021, 19:39:31

Vorige topic - Volgende topic

RCD

Citaat van: Teejoo op november 18, 2023, 16:23:03Ik krijg de IR dataset niet ingelezen.
Ik heb vanuit de pronto de IR functies in geleerd, dat werkte prima.

Citaat van: Teejoo op november 18, 2023, 16:23:03Ik zou altijd beginnen met ervoor te zorgen dat de daadwerkelijke remote functies 1:1 overgenomen kunnen worden, en daarna de fancy stuff. Er is nog veel werk aan de winkel!
Voordeel dat het open source is, dus uiteindelijk komt het wel goed en verwacht een grote groep gebruikers

Rob

Teejoo

Citaat van: Rob_Dingen op november 18, 2023, 17:13:54Ik heb vanuit de pronto de IR functies in geleerd, dat werkte prima.
Voordeel dat het open source is, dus uiteindelijk komt het wel goed en verwacht een grote groep gebruikers

Rob
Dat kan natuurlijk ook, gewoon inlezen. Dat moet ik nog gaan onderzoeken.

papaleo

Wat ik ook erg vervelend vind is dat je die pincode voor de web-configirator niet kan uitschakelen... ik moet helaas vaak de pincode invoeren om weer verbinding te kunnen krijgen :nopompom:

Je kan buiten Philips Hue ook Homey Pro integreren...,prachtig allemaal, maar wat heb je hier aan als je geen 'flows'/ activiteiten uit de Homey kan gebruiken met de Remote two ,dat zijn nu juist (voor mij) een van de belangrijkste beweegredenen om een universele remote te gebruiken.
Wellicht/ik hoop dat dit later wel toegepast gaat worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Christof_G

Ipv iedereen die nog op de wachtlijst stond een Remote 2 aan te bieden, gaan ze nu een nieuwe Kickstarter beginnen voor de Remote 3 (start op 21/6).

https://www.kickstarter.com/projects/marton/unfolded-circle-remote-3
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: XGIMI Titan Noir Max | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

RCD

Dat ze eerst de Remote 2 maar eens op orde maken.

Rob

Teejoo

Citaat van: Rob_Dingen op juni 12, 2024, 15:22:52Dat ze eerst de Remote 2 maar eens op orde maken.

Rob
Idd.. ik gebruik hem nog steeds niet in mijn HT.

RCD

Citaat van: Teejoo op juni 12, 2024, 18:59:50Idd.. ik gebruik hem nog steeds niet in mijn HT.
Ik heb hem in de woonkamer en dat werkt nu prima met wat geëxperimenteerd te hebben.
Maar dat is vrij simpel TV, Ziggo ontvanger, Apple TV, Sonos en Hue.

Rob

Teejoo

Citaat van: Rob_Dingen op juni 12, 2024, 20:19:46Ik heb hem in de woonkamer en dat werkt nu prima met wat geëxperimenteerd te hebben.
Maar dat is vrij simpel TV, Ziggo ontvanger, Apple TV, Sonos en Hue.

Rob

Dat geloof ik direct en heb ik ook werkend, maar ik wil net als met de Pronto de Trinnov of Envy met RS232 of IP aansturen. En dat gaat niet direct. Moet dan weer via iets van Home automation.

RCD

Citaat van: Teejoo op juni 12, 2024, 20:34:41Dat geloof ik direct en heb ik ook werkend, maar ik wil net als met de Pronto de Trinnov of Envy met RS232 of IP aansturen. En dat gaat niet direct. Moet dan weer via iets van Home automation.
Dat klopt maar heb me daar nog niet in verdiept.
Weet niet hoe goed die integratie is.
Als dat goed is kun je volgens mij wel bijna alles.
Met een Rpi ben je al aan de slag, maar veel programmeur werk denk ik.
Als mijn pronto niet meer werkt ga ik daar wel mee aan de slag.

Rob

angelo41

Zouden jullie niet voor de 3 gaan dan?Gisteren ook mailke gekregen om 1 te bestellen met kortingscode .

DustinV

Als iemand zijn remote twee kwijt wil stuur me maar bericht 😊

RCD

Citaat van: angelo41 op juni 12, 2024, 21:28:34Zouden jullie niet voor de 3 gaan dan?Gisteren ook mailke gekregen om 1 te bestellen met kortingscode .
Nee niet direct, het duurt ook heel lang voordat je antwoord hebt met een storing.
Dus de after sales is ook niet geweldig.

Rob

Teejoo

Dit staat overigens voor Q4 in de planning.. Ze hebben het wel opeens over een nieuw dockingstation.

Q4 2024
RS232 support in new dock
ESP Home support for Dock 3
IR learning on the remote
OpenHAB integration
IKEA Trådfri integration

angelo41

279 voor de ab en gratis dock 3 erbij,stond in mijn mail met code.

DustinV

Ik heb een nieuw scherm nodig à 130€. Als iemand voor die prijs zijn remote kwijt wil hoor ik het wel.

Christof_G

HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

N1v3K

Citaat van: angelo41 op juni 14, 2024, 09:53:26279 voor de ab en gratis dock 3 erbij,stond in mijn mail met code.
Ik heb hem net ge-pledged, maar de prijs voor de ab en dock was €299,-  :sleepy:
En ik had ook een code... die ik nergens in kon vullen  :eh:

Christof_G

Je moest enkel de remote bestellen, het dock krijg je dan gratis. Ik heb hem ook besteld.

N1v3K

Citaat van: Christof_G op juni 21, 2024, 21:34:08Je moest enkel de remote bestellen, het dock krijg je dan gratis. Ik heb hem ook besteld.
Dat hebben ze dan heel onduidelijk gecommuniceerd. Als ik alleen de remote selecteer, zie ik ook echt alleen de remote en verder niks erbij..

Christof_G

Uit de eerste mail:

We really appreciate your patience and interest in our products and as a thank you, we'll give you Dock 3 for free if you pre-order on Kickstarter. That means you get Remote 3 and Dock 3 just for €279 with early bird prices.

How can you get the free dock?

Use the same email address, that you have reserved with on Kickstarter.
Back the campaign with a remote only pledge and we'll send you a Dock 3 for free. If you back with a remote and dock bundle, you'll get an extra dock for free.

FYI: dit is alleen als je al op de wachtlijst stond voor de Remote 2.

N1v3K

Oké..
Nou. Heb mijn pledge maar gecanceld en een nieuwe gedaan zonder de dock.
We zullen zien  ;D

Teejoo

Ik heb me toch bedacht nu ik lees dat je voor RS232 de nieuwe nodig hebt en je blijkbaar nu ook al handmatig IP commando's kunt programmeren. De deal van remote + dock en dan nog eentje gratis is wel heel interessant voor €299.

Ik moet me er maar weer eens in gaan verdiepen.

jeroen s

Na twee (waarvan 1 nog nieuw in doos) Neoo remote paperweights toch ook maar weer de gok gewaagd en gepledged. Hopelijk loopt dit idd beter af...  :tounge: 
HT Build in Basement (Work in progress). Denon AVC-X6800, Buckey Purifi 3 Channel (LCR), B&W Main speaker, Atmos 9.2.4. Sony VPL-XW7000ES, Severston Screen 150" 2.4:1

Teejoo

Citaat van: jeroen s op juni 23, 2024, 11:18:07Na twee (waarvan 1 nog nieuw in doos) Neoo remote paperweights toch ook maar weer de gok gewaagd en gepledged. Hopelijk loopt dit idd beter af...  :tounge: 
Het is sowieso nu al beter met de RF2 omdat je niet afhankelijk bent van een online database. Maar om hem echt universeel te maken moeten ze nog wel wat verbeteringen doorvoeren.

Littletycoon

Nog 1: Alternatief.

Welke zou qua opzet beter zijn?