Hitachi PJ-TX100 review

Gestart door frankly, juni 7, 2004, 17:21:34

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Ook Nederland zit te wachten op nieuwe voorraad.
Maar, de TW200 gaat eind deze maand flink naar beneden in prijs (rond de € 110,00), dat is me net bekend geworden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

DrAce

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  8, 2004, 22:43:49Maar, de TW200 gaat eind deze maand flink naar beneden in prijs (rond de € 110,00), dat is me net bekend geworden.

Ik zou zeggen, vooral doorgaan zo ;D

Nu ja, die paar weken kan ik ook nog wel wachten  :D

Edit: Epson vertoont hiermee wel een gek gedrag. Toen ik net lid was, stond de tw200 op ca 2150, om na een maand of 1,5 - 2 omhoog te schieten naar 2400+ en nu via een tussenstop op 2300 terug te landen op 2190. Wat kan de reden zijn geweest? Enkel en alleen het EK kan ik me niet voorstellen.

Peter R.

Ik denk dat de prijs naar beneden gaat in verband met concurerende projectors zoals de Z2, de Panasonic en de Hitachi.

Wellicht kan de Hitachi net niet kan tippen aan de TW200 maar gezien het prijsverschil neemt men dat op de koop toe.

Misschien dat de VB in de aankomende modellen is weggewerkt is. Laten we het hopen :).

Grtjs Peter

frank1397

Hallo,

Ja kan ik me voorstellen als iedreeen een europese versie wil hebben.

Mvrg,

Frank

Kerstmanno

Citaat van: DrAce op juli  8, 2004, 22:52:50
Edit: Epson vertoont hiermee wel een gek gedrag. Toen ik net lid was, stond de tw200 op ca 2150, om na een maand of 1,5 - 2 omhoog te schieten naar 2400+ en nu via een tussenstop op 2300 terug te landen op 2190. Wat kan de reden zijn geweest? Enkel en alleen het EK kan ik me niet voorstellen.

Epson doet dit om mij te zieken. Ik heb op het hoogste punt gekocht. Eén van de redenen waarom ik me niet meer begeef op de aandelenbeurs ;)

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  2, 2004, 14:48:37
De unit komt bij ons dinsdag binnen.
MvrGr.
Frank
Sorry dat ik er weer naar vraag, maar is deze ook inderdaad dinsdag gearriveerd? Ok je zei niet welke dinsdag :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

:D Hitachi heeft geen voorraad meer.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrAce

Dat komt natuurlijk door al die amerikanen die in europa bestellen omdat de TX100 daar nèt uit is tegen een véél te hoge prijs (MRSP $ 3999 oftewel  € 3333 ...)

DrAce

Voor wat het waard is, hier een simulatie van de VB die ik heb waargenomen bij de TX100 bij het bedrijf in Ridderkerk.
Geen serienr. van de pj bekend, helaas.

Simulatie is gedaan met PSP6 als volgt: gamma van geselecteerde stroken gereduceerd tot 98%; alleen linkerzijde foto.

Info foto: scrapyard behorende bij airplane graveyard bij Davis Monthan AFB, Tucson, AZ.

Kerstmanno

Dat ziet er niet fraai uit  :-\

RCD

Hoi Dr Ace

Mooi voorbeeld om een indruk te krijgen van wat VB is prima gedaan.

Rob

DrAce

Dank Rob.

En inderdaad Menno, dat is geen fraai gezicht van die vliegtuigenlijken ...  :'(  :'(  :'(

Oh je bedoelt de VB, eh, nee, ook dat niet  ;D
Voor mij dè reden om voorlopig niet tot aanschaf over te gaan.

Twee kanttekeningen:
1 uiteraard valt het minder op bij bewegende beelden en meer complexe vlakken zoals gebladerte, publiek in voetbalstadions e.d. ; dus bij de ene film meer dan bij de andere, maar meestal aanwezig om dat je in een film altijd wel een scene hebt met egale kleurvlakken en zonder noemenswaardige camerabewegingen.

2 ene Zippo (uit Zweden; avsforum postnr 867) zegt het op zijn TX100 minder te zien dan in mijn voorbeeld; ser.nr. van zijn TX100 begint met G4E00

Erik

Maar punt blijft wel, dat als je het eenmaal hebt gezien, je je daarna altijd aan blijft ergeren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Peter R.

Citaat van: DrAce op juli 21, 2004, 11:54:05
Voor wat het waard is, hier een simulatie van de VB die ik heb waargenomen bij de TX100 bij het bedrijf in Ridderkerk.
Geen serienr. van de pj bekend, helaas.[

Hoi,

Sinds kort heb ik op ook de Hitachi. Maar zoals op de foto is te zien, in die mate van VB, heb ik nog niet waargenomen.
Ik heb nog maar 16 uur op de teller en zal er nog eens op letten.  Mijn serienummer begint met G4f00.
Ik stuur hem aan met de samsung 935 via dvi  op een screenline Othello 92 scherm.

Hoewel dit mijn eerste projector is ben ik zeer tevreden over het beeld. Ik heb ook de Epson TW200 gezien  in een volledig verduisterde demo ruimte bij Frank. Dat is mijn enige referentie.

Misschien dat Frank het kan aangeven of het zo ernstig was/is met mijn projector als op de foto. Hij heeft hem tenslotte gecalibreert. ;)

Grtjs Peter [/quote]

J.A.F._Doorhof

Hi,
Prachtig voorbeeld, ik vindt het MEER opvallen bij bewegende beelden om eerlijk te zijn, vooral luchten.
Gelukkig heb ik het nog niet extreem gezien op de Hitachi's die wij hebben afgeleverd maar het blijft elke keer even diep ademhalen bij de eerste keer powerup.
Tot nu toe is het ergste gelukkig een stuk minder als wat ik hier zie.

Dit zou ik ook zeker niet accepteren als ik jou was.

MvrGr.
Frank
Custom installer

DrAce

Misschien kan Randal nog eens reageren, hij heeft exact dezelfde TX100 gezien als ik.
Idd Frank, het viel ook meer op bij egale vlakken. Shrek werd gespeeld als demo en dan valt het niet zo op.
Maar toen ik mijn eigen dvd's afspeelde (The right stuff, Dark blue world, oftewel: veel luchten :) ) was het zeer irritant te zien.

Randal

Hoi ,

Toen ik in Ridderkerk kwam kijken, was ik redelijk gefixeerd op het zien van VB. Op de gepresenteerde video zag ik dan ook meteen de horizontale streepjes in de blauwe lucht, in de rest van het beeld was het niet zo zichtbaar.

Echt exact aangeven of het op je foto nu erger is of niet, zou ik niet meer met zekerheid kunnen zeggen. Ik vond het in ieder geval niet aanvaardbaar...
Maar ja, ik vond het apparaat daar zowiezo slecht afgesteld. En dan zo'n verkoper met zéér weinig verstand van zaken, die dan vervolgens zijn belofte niet nakomt om Hitachi te raadplegen over het VB-probleem...  >:(

mvg,
Randal

frank1397

Peter R,

Heb je jou Hitachi op het internet besteld Het serienummer G4f00 is geen europese serie nummer. Alle europese beamers hebben een G4E aanduiding?

A is voor azie, U is voor America, E is voor Europa.

Algemene vraag dan, Is de Hitachi weer te koop dan in nederland,De projector zou pas in aug. weer leverbaar zijn...

DRAce,

De G4E00 serie is de beste, ik denk dat de mensen die die serie hebben gecalibreerd dat ook kunnen zeggen. Ik denk dat je vooral uit moet kijken waar je de projector koopt.De meeste G4E projectoren zijn in een ander wereld deel beland. En ik heb ondertussen al een G4A versie in antwerpen gezien die eigenlijk in azie moet zijn verkocht.

Hoe was de demo ingericht. Was de projector aangesloten YUV of anders?

Mijn eerste gedachte op dit moment is de G4E01 Deze serie heeft een aantal projectoren die lamp problemen hebben,Als het een G4E00 kan het een afkeur model zijn.

Mvrg,

Frank

spotmatic

Citaat van: Randal op juli 22, 2004, 14:59:42
Hoi ,

Toen ik in Ridderkerk kwam kijken, was ik redelijk gefixeerd op het zien van VB. Op de gepresenteerde video zag ik dan ook meteen de horizontale streepjes in de blauwe lucht, in de rest van het beeld was het niet zo zichtbaar.

Wow, dan heb je echt een serieus probleem! Vertical Banding dat horizontale strepen op het beeld achterlaat :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Redyak

Maar horizontale strepen is toch ook wat  ???

Zo als leek wordt je wel gek.
Screendoor
Regenboorgeffect
Kippengaas
Vertical Banding
mis ik nog iets !?
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

Kerstmanno

Horizontale strepen is het gevolg van horizontal banding of van vertical banding i.c.m. een paneel wat 90 graden gedraaid in de projector zit. ;)

Sullivan

Citaat van: Redyak op juli 22, 2004, 17:08:01
Maar horizontale strepen is toch ook wat  ???

Zo als leek wordt je wel gek.
Screendoor
Regenboorgeffect
Kippengaas
Vertical Banding
mis ik nog iets !?

Je mist nog een heleboel, denk ik, maar screendoor=kippengaas.

mvg,
Frank

Kerstmanno

Citaat van: Sullivan op juli 22, 2004, 17:43:54

Je mist nog een heleboel, denk ik, maar screendoor=kippengaas.

mvg,
Frank

Welk woordenboek gebruik jij dan??  :o

Erik

En het is regenbooGeffect ;)
Ook wel RBE genoemd
- Winston Churchill

DrAce

Screendooreffect (SDE) = kippengaaseffect ; heb ik op een afstand van 4 tot 5 meter kunnen waarnemen op een Pana500-uit-de-doos ... (projectieafstand 3 meter).

@Redyak je mist nog

• dithering (spikkeltjes, zichtbaar bij snelle panbewegingen bij dlp's, is ergens een topic over; bijv. ook zichtbaar als je je dig. fototoestel op een heel hoge iso waarde zet, zeg 400)
  • staircasing of trappetjeseffect bij schuine lijnen/randen; tegen te gaan door antialiasing software, zichtbaar bij zowel dlp als lcd
  • diverse kleureneffecten; de experts en meer ervaren mensen kunnen daar meer over vertellen
  • shading; ik dacht mn zichtbaar bij lcd's

Er circuleert ergens een document met al de voor- en nadelen per technologie waarbij deze effecten worden beschreven.

@frank1397, de projector was svideo aangesloten en er was ook behoorlijke blokvorming en typische mpeg(? zie je ook wel eens bij documentaires op NGC, vooral zichtbaar als er veel compressie gebruikt is) artefacten te zien; volgens Randal kon dat -blokvorming- te maken hebben met een slecht signaal.
Dat met die serienummers gaat een verward leven leiden. Cine4home krijgt kennelijk dagelijks TX100 te calibreren en ik heb hem gevraagd of hij het ser.nr. verhaal kan bevestigen. Zie Ekkehart's antwoord in postnr. 876 op mijn postnr. 872.
Over VB zie interessante vraag van Ozviewer in postnr 883 en Ekkehart's antwoord in 895.

Verder heeft ene Megahowler een serienr. G4F100153, F staat voor ..... ??? (aFrika ;D maar da's geen Australië waar hij vandaan komt) en hij heeft geen last van VB.

Okay, ik begrijp dat ik wel erg gefixeerd ben op dat strepen gedoe, maar als ik ca 2K aan een luxe product ga uitgeven, dan wil ik dat die doet wat die moet doen, zonder voor mij onacceptabele bijwerkingen. Helaas heb ik daardoor al een fantastische Barco 708 moeten laten lopen, maar da's een ander verhaal  :'(