Hitachi PJ-TX100 review

Gestart door frankly, juni 7, 2004, 17:21:34

Vorige topic - Volgende topic

frankly

Frank,
is er al zicht op een (min)review van deze onwaarschijnlijk gespecte beamer ???
1.280 x 720 native, 1.200 ansi, 1.200:1 contrast, 25dB, DVI-D D-sub 15 pins, YUV en S-VHS
(alleen de lampduur is nog onbekend?) en dat voor inmiddels nog maar 1.800 euri?
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

J.A.F._Doorhof

Nog niet, ik biedt een gratis calibratie aan voor de eerste eigenaar die hier heen komt met het apparaat.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

vincent1966

Kleine correctie....reeds te vinden voor 1725,-- inclusief BTW
Maar levertijd????? Ben al aan het vragen wie het snelst zou kunnen leveren....:)) gratis calibratie...:)) wedden dat ik te laat ben?...

DrAce

RCD

Hoi

Waarom staat dit topic nog hier je zou denken dat hier een Review staat van deze projector dat staat er tenminste.

Rob

Sullivan

Citaat van: Rob_Dingen op juni  8, 2004, 12:48:29
Hoi

Waarom staat dit topic nog hier je zou denken dat hier een Review staat van deze projector dat staat er tenminste.

Rob

Mee eens!

mvg,
Frank

Erik

CiteerOver 2 weken is de unit leverbaar voor de NL dealers en dan krijgen we er één.
Het enige waar ik aan twijfel is Rob's uitkomst dat hij gelijk is aan de TW200.
Bijna alle reviews die ik lees vergelijken hem met de Pana500 en is het stuivertje wisselen tussen die 2 met de winst naar de Hitachi, de pana500 en de TW200 heb ik al een keer vergeleken en dat was geen partij voor de TW200.

MvrGr.
Frank
Dit schreef je 17 juni, toevallig nog wat gehoord van Hitachi? Wordt die toevallig zondag meegetest ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RCD

Hoi

De units zijn gewoon leverbaar ik heb er ondertussen al verschillende gecalibreerd.
Ook heb ik nergens gezegd dat hij net zo goed is als de TW200.

Rob

J.A.F._Doorhof

De unit komt bij ons dinsdag binnen.

CiteerHet word zwaar voor de rest om deze projector te overtreffen het maakt niet echt heel veel verschil welke je koopt Panasonic Sanyo Epson of de Hitachi je zit bij alle projectors wel goed.
Maar alleen de Hitachi heeft alle opties aan board om de rest eigenlijk maar te laten schieten.
Zet je alle projectors langs elkaar zal de ene wat voor hebben op de ander en ieder hun eigen plaatje geven maar ik vind dat Hitachi zo flexibel dat je er eigenlijk alle kanten mee opkunt.

Toch vreemd dan dat ik en meerdere mensen hier uit halen dat de Hitachi een betere keuze is dan een TW200 Rob ??

Ik heb toevallig weer een calibratie gedaan van een Z2 en deze verschilt toch echt ENORM van een TW200, dus sowieso klopt deze beredenering niet.
In mijn optiek is de volgorde op DIT moment:
Z2, Panasonic, TW200 en ik GOK dat de hitachi tussen de TW200 en Panasonic in komt te liggen.

Maar ik vindt tussen de Z2 en TW200 echt een WERELD van verschil zitten.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RCD

Hoi Frank

Dat staat er toch echt niet ik zeg namelijk dat je met geen een van de projectors fout zit en de Hitachie de meeste opties aan boord heeft voor of hoge lichtopbrengst of een goed blacklevel en ook nog eens DVI.
Qua beeld krijg je waar je voor betaald dus ik mag hopen dat de TW200 2299 Euro beter is als de Hitachi die al verkocht is voor 1500 Euro.
Dus je gok klopt wel.
De enige bummer is VB.

Rob

J.A.F._Doorhof

VB sucks :D
Ik zal dinsdag of woensdag mijn oordeel zelf wel vormen denk ik.
Custom installer

DrAce

Frank, niet daarbij vergeten dat VB zich op de ene TX100 erger manifesteert dan op de andere.

En de vriendelijke Leute van Grobi hebben het ook over shading.

J.A.F._Doorhof

shading is wat ik aangaf bij de resolutie patronen dat ik zag.
Ik wil alleen perse eerst mijn eigen ervaring afwachten zodat ik het uit eigen ervaring weet.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Erik

Shading ??? wat is dat nou weer?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Custom installer

RCD

Hoi

Shading uit zijn eigen bij en totaal wit beeld dan kun je op plaatsen van het beeld kleur vlekken krijgen meestal aan de zijkanten.
Als dat licht is zie je het nauwelijks in de film.
Ook shading is een van de nadelen van LCD.

Rob

Sullivan

Citaat van: Rob_Dingen op juli  3, 2004, 08:15:47
Ook shading is een van de nadelen van LCD.

Is dit het gevolg van de 3 LCD panelen die achter elkaar zitten?

mvg,
Frank

Peter R.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juli  2, 2004, 18:22:41
VB sucks :D
Ik zal dinsdag of woensdag mijn oordeel zelf wel vormen denk ik.

Helaas.... gaat wat langer duren.
Hitachi heeft geen nieuwe voorraad. Wellicht volgende week meer nieuws.

Ben zeer benieuwd.

Grtjs Peter

DrAce

Het schijnt heel erg hard gegaan te zijn.
Op avsforum hebben ze het meen ik over augustus/september ...

Peter R.

Citaat van: DrAce op juli  8, 2004, 11:19:15
Het schijnt heel erg hard gegaan te zijn.
Op avsforum hebben ze het meen ik over augustus/september ...

??? Ik weet niet of ik zo lang kan wachten maar er zit waarschijnlijk niets anders op. :-\

frank1397

Hallo,

Frank zou ze toch dinsdag binnen krijgen?

Mvrg,

Frank

DrAce

Citaat van: Peter R. op juli  8, 2004, 11:22:20
??? Ik weet niet of ik zo lang kan wachten maar er zit waarschijnlijk niets anders op. :-\
Ik heb nog even gecheckt maar het gaat om de australische situatie ...

Peter R.

Citaat van: DrAce op juli  8, 2004, 11:46:13

Ik heb nog even gecheckt maar het gaat om de australische situatie ...

Klaarblijkelijk ook voor Nederland.  Althans volgens Hitachi.

Grtjs Peter   

DrAce

Die Peter R. verricht goed speuderswerk ;D