Dune Vision serie mediaplayers

Gestart door riwi, juli 25, 2021, 13:29:16

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: riwi op augustus 10, 2021, 21:29:43
Dat is met netflix ook zo super irritant (en daar niet uit te zetten).
Dat kan in netflix gelukkig ook uit, vond namelijk ook erg irritant.

Kjelt

Vandaag ook binnen gekregen en ik moet zeggen zoveel gebruikersvriendelijker als de Zidoo.
Binnen tien minuten up and running, tegenover twee dagen bij de Zidoo  :tounge2:

Riwi had nog een goede tip, de setting max videoresolutie gaat alleen over de GUI, dus zelfs als je die op bv 4k/24 zet en je start een 4k/60 film gaat er gewoon 4k/60 naar de projector.

Beeld vond ik super maar moet nog wat beter testen als ik het huis alleen heb, as vrijdag eens goed kijken.

maximus79

Hier een reactie op het avsforum waar ik het probleem heb aangehaald.

https://www.avsforum.com/index.php?posts/60941148
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

PascalP

Citaat van: Kjelt op augustus 10, 2021, 22:53:56
Binnen tien minuten up and running, tegenover twee dagen bij de Zidoo  :tounge2:


Geen idee wat je 2 dagen gedaan hebt dan :P
Hier draaide de Zidoo binnen 5 minuten, enige wat 'echt' tijd kostte was het handmatig opnieuw scannen van veel series gezien dit echt ruk is bij Zidoo...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

#204
Kun je terug lezen in het zidoo topic  :tounge2:
Veel instellingen moeten wijzigen voor de combinatie met Marantz pre/pro en de Sony laser werkten.
Nog steeds soms issues hoor dat de Zidoo opstart en de GUI low res blokkerig beeld geeft terwijl decresolutie hard op 4k staat, moet de Marantz uit en weer aan en dan synced ie wel goed. De combi is gewoon niet ideaal. Met de Dune geen issues.

PascalP

Duidelijk, dat heb ik niet meegekregen, fijn dat deze dan wel naar behoren werkt  :angel:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

hifiman

Citaat van: maximus79 op augustus 10, 2021, 22:54:52
Hier een reactie op het avsforum waar ik het probleem heb aangehaald.

https://www.avsforum.com/index.php?posts/60941148
Dat verklaart ook waarom ik geen raised black levels heb, heb er namelijk een hdfury integral 2 tussen die de speler een andere EDID (Sony A1) voorschotelt.

maximus79

Citaat van: hifiman op augustus 11, 2021, 09:21:17
Dat verklaart ook waarom ik geen raised black levels heb, heb er namelijk een hdfury integral 2 tussen die de speler een andere EDID (Sony A1) voorschotelt.
Ik heb nog een HD fury liggen, zou dat ook werken dan met mijn N5? Wat moet ik dan instellen?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Ik heb tussen de Arcam pre/pro output en de N5 projector een HD Fury Vertex 1 zitten. Maar ik heb geen custom Edid ingesteld volgens mij.

hifiman

#209
Citaat van: maximus79 op augustus 11, 2021, 14:02:15
Ik heb nog een HD fury liggen, zou dat ook werken dan met mijn N5? Wat moet ik dan instellen?
Sony A1 LLDV bij custom EDID

Maar de vraag is inderdaad of dit echt nodig is bij een N5.

papaleo

Citaat van: hifiman op augustus 11, 2021, 09:21:17
Dat verklaart ook waarom ik geen raised black levels heb, heb er namelijk een hdfury integral 2 tussen die de speler een andere EDID (Sony A1) voorschotelt.
Bedankt voor het voorzetje...

Ik had ook nog de HDFury/Integral2 liggen en ben er vandaag ook mee aan stoeien geweest en als ik nu John Wick 3 (deze film gebruik ik als referentie kwa zwartwaardes) opzet is het beeld nog niet helemaal 100% goed maar vele malen beter dan zonder...als ik in de Lumagen ook nog eens de Gamma-Factor van 1.0 naar 1.1 zet dan pas is het beeld zoals het er daadwerkelijk uit moet zien de zwartwaardes zijn nu weer 'inky-black' zoals ze moeten zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Ik heb bij de mijne nu ook de custom edid met Sony A1 LLDV aangezet :)

Eindelijk gevonden hoe...  :baaa: D'r zit een klein schuif knopje op de zijkant van de Vertex die op "Automix" stond en dan kan je in de GUI niks wijzigen. Nu op "Custom use (GUI)" gezet en nu kon ik de custom edid selecteren en uploaden.

Ben benieuwd als ik straks de projector aan zet.

hifiman

Ik gebruik de JAVS 1200 gamma curve voor LLDV. Om maar even een tweede voorzetje te geven ;-)

Citaat van: papaleo op augustus 12, 2021, 14:47:45
Bedankt voor het voorzetje...

Ik had ook nog de HDFury/Integral2 liggen en ben er vandaag ook mee aan stoeien geweest en als ik nu John Wick 3 (deze film gebruik ik als referentie kwa zwartwaardes) opzet is het beeld nog niet helemaal 100% goed maar vele malen beter dan zonder...als ik in de Lumagen ook nog eens de Gamma-Factor van 1.0 naar 1.1 zet dan pas is het beeld zoals het er daadwerkelijk uit moet zien de zwartwaardes zijn nu weer 'inky-black' zoals ze moeten zijn.

williams

Voor de jvc n serie gebruikers is het eigenlijk niet nodig om nog een gamma curve te laden .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

#214
Citaat van: papaleo op augustus 12, 2021, 14:47:45
Bedankt voor het voorzetje...

Ik had ook nog de HDFury/Integral2 liggen en ben er vandaag ook mee aan stoeien geweest en als ik nu John Wick 3 (deze film gebruik ik als referentie kwa zwartwaardes) opzet is het beeld nog niet helemaal 100% goed maar vele malen beter dan zonder...als ik in de Lumagen ook nog eens de Gamma-Factor van 1.0 naar 1.1 zet dan pas is het beeld zoals het er daadwerkelijk uit moet zien de zwartwaardes zijn nu weer 'inky-black' zoals ze moeten zijn.

Ik was gisteren zo lang bezig geweest met de HDFury en ik op het laatst een 'mooi' acceptabel beeld had verkregen dat ik dacht dat het nu 100% in orde was...
Zojuist heb ik 1080p versie van John Wick vergeleken met de 4k versie en nu zie ik hoe het beeld er in werkelijkheid uit moet zien de 1080p versie heeft toch een beter contrast en meer pop dan dat de 4k versie laat zien op de Dune... :nopompom:

Maw....nee, ik ben nog steeds niet content met wat de Dune mij voorschotelt als er in de 4k versie ook een DV layer aanwezig is het beeld is contrast rijker met de Integral er tussen dan zonder maar nog niet optimaal....,zit er geen DV layer in dan is het smullen met de PQ,van de Dune zowel met 4k en 1080p materiaal.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Wat een gedoe zeg, maar lijkt me dat ze dit wel onder de knie moeten krijgen met een FW update-je?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Ja,zeg dat zeker  :crazy:
Eerlijk gezegd ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

#217
Ik vind deze bugs echt niet kunnen en moeten snel opgelost worden. Slaat toch nergens op dat je een HDfury of wat dan ook er tussen zou moeten om het beeld goed te krijgen.....Maar ik geniet inmiddels weer van mijn shield met Kodi heerlijk, want My collection is een lachertje en de laatste update maakt het zeker niet beter.....

En ik zeg het nogmaals voor de native beeld kwaliteit doorgifte hoef je echt geen verschillen te verwachten bij diverse mediaplayers/disc player.
Heb inmiddels diverse players gehad (2x shield 2017/19, htpc, atv4k, sony x800, oppo 203, dune solo 4k, dune vison) en het is erg verhelderd als je erg achter komt. Enige wat dan nog over blijft is hoe de presentatie is, bugs en streamings mogelijkheden.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

maximus79

Citaat van: PascalP op augustus 13, 2021, 09:05:18
Wat een gedoe zeg, maar lijkt me dat ze dit wel onder de knie moeten krijgen met een FW update-je?

Sommige zaken zoals de raised blacks met de VS10 engine gaan waarschijnlijk niet opgelost worden. Dit is een realtek chipset probleem.
De bug als je de VS10 engine niet gebruikt en er een DV layer aanwezig en de VS10 engine blijkbaar getriggerd word terwijl je dat uit hebt staan, daar verwacht ik wel van dat dit opgelost gaat worden.....
My collection update waar je echt wat aan hebt en een niveau van kodi bijvoorbeeld bereikt verwacht ik ook niet.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Ik ben met de HDfury aan het klooien geweest maar ook ik zit hier niet te wachten om deze permanent er tussen te houden.
Ik gebruik, en kan niet eens DV weergeven dus waar het mij omgaat is dat ze die VS10 bug er uit gaan halen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#220
Ik heb niet de laatste alpha fw in de Dune geladen met de nieuwe GUI...en ga dit na wat ik er van lees ook 'nog' niet doen..

Maar ik ben wel nieuwsgierig of deze nieuwe versie nu de films automatisch laad in 'My Collection' of moet je dit nog steeds elke keer handmatig activeren?
Ook dit vind ik niet echt gebruiksvriendelijk...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Heren,

Ik mis volgens mij helemaal wat die vs10 engine doet? Waarom is dat zo belangrijk?
Zelf heb ik een Zidoo met deze functie maar gebruik het niet en mis volgens mij ook niets..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Citaat van: reza op augustus 13, 2021, 12:04:11
Heren,

Ik mis volgens mij helemaal wat die vs10 engine doet? Waarom is dat zo belangrijk?
Zelf heb ik een Zidoo met deze functie maar gebruik het niet en mis volgens mij ook niets..

Letterlijk...;
Als universele HDR-afspeeloplossing biedt Dolby Vision VS10 unieke waarde door de mogelijkheid te combineren om Dolby Vision-inhoud en andere HDR-profielen af te spelen op basis van de SMPTE ST 2084-standaard via één geïntegreerde afspeel oplossing.

In jip en janneke taal en voor de meeste meer relevant;
De ingebouwde Dolby Vision VS10 engine is ook in staat om HDR om te zetten naar SDR en vice versa. Dit is een grote verbetering ten opzichte van de SDR/HDR-conversie van wat/hoe Realtek-chip dit doet.

In mijn situatie had deze ook niet in de Dune geïmplementeerd te hoeven worden dit kunstje doet de Lumagen nog beter...
Nu deze er wel op/in zit heb ik er alleen maar last van  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#223
Ja precies, de VS10 engine kan alles converteren, SDR naar DV, HDR naar DV, etc. maar ook HDR output als SDR2020, en hij doet dat zonder banding wat bij veel android based spelers nog altijd aanwezig is (al valt mij dat niet op). Het is een stukje hardware in de Realtek RTD1619DR chip waar ze (Dune, Zidoo) makkelijk gebruik van kunnen maken. Maar, zoals Maximus al zei, als een issue in deze hardware zit dan kan Dune/Zidoo daar weinig aan doen.

Citaat van: papaleo op augustus 13, 2021, 10:00:12
Maar ik ben wel nieuwsgierig of deze nieuwe versie nu de films automatisch laad in 'My Collection' of moet je dit nog steeds elke keer handmatig activeren?
Je moet nog steeds opnieuw scannen. Ik heb mails uitgewisseld met Dune support om het dune_folder.txt mechanisme weer te herstellen in de firmware omdat de fileBrowser methode bij mij dit verstoort.

Het mooie van de nieuwe methode is dat je gewoon door je folders bladert, maar dat de folders die gescanned zijn alle films presenteren met de info en artwork erbij.
Het up-to-date houden hiervan benodigd dus een nieuwe scan, maar die kan op de achtergrond draaien dus je hoeft er niet op te wachten.
Maargoed dit deel is nog een work in progress en nog zeker niet "af". De MyCollection werkt nog als vanouds ongewijzigd.

stevefilmfreak54

Heb vandaag mijn Dune HD Real Vision 4k binnen eenmaal aangezet ging dat ding in rappe tempo alles updaten en installeren. Probleem wat ik tegen ben gekomen is kan ik (nog) niet kan verbinden met mijn Logitech Harmony Ultimate.
Vreemd want bij Harmony hebben ze wel een database van de Pro Vision 4k Solo, zo ik deze kunnen gebruiken voor mijn Real Vision?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.