Sentinel clone

Gestart door ruud2, april 27, 2021, 10:51:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruud2

ik zit erover na te denken om met de hobby te stoppen daarom komt er wat high end spul vrij, waaronder deze zelfbouw clones van de Avalon Sentinel.
De afwerking en geluids kwaliteit staan uiteraard op een hoog niveau.
aangezien ik nooit de echte Sentinels heb gehoord is een vergelijking niet te maken.
hoog, mid en laag zijn de befaamde ceramische units van Thiel en het sub zijn eatons van carbon, alle filter electronica is de witte Audyn.
wat zou ik uberhaupt kunnen vragen voor deze 225 kg/st wegende klossen van met een ervaring van 15 jaar.
is er markt voor? of beter slopen en alles los verkopen ?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Contour

Heel erg fraai, zonde om te slopen en de onderdelen los te verkopen, je krijgt dan misschien 50% van de waarde van de units.

Koen K

#2
Inderdaad, en dan kun je de kasten vermoedelijk net zo goed in de haard gooien, doodzonde. Als je het als één geheel verkoopt zou je toch mogen verwachten dat je de materiaalkosten (i.i.g. van de drivers + filters) er weer uit haalt.

PS: ik denk dat er wel een koper voor te vinden is als je een beetje geduld hebt. Geniale deal voor wie de Sentinels mooie speakers vindt en niet voor de merknaam wenst te betalen.

vergeerr72

Ze zien er erg mooi uit.  Zou zonde zijn om ze te ontmantelen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

holco

Als je overtuigend aan kan tonen dat de speakers echt goed zijn ontworpen, gebouwd en voorzien zijn van goede filters met meet resultaten zullen ze zeker wel een leuke cent opbrengen, maar verwacht niet de hoofdprijs.

Waar denk je zelf aan qua vraagprijs?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ruud2

bedankt voor de feedback so far.

Citaat van: holco op april 27, 2021, 12:50:07
Als je overtuigend aan kan tonen dat de speakers echt goed zijn ontworpen, gebouwd en voorzien zijn van goede filters met meet resultaten zullen ze zeker wel een leuke cent opbrengen, maar verwacht niet de hoofdprijs.

Waar denk je zelf aan qua vraagprijs?

van de bouw zijn uiteraard veel foto's en documentatie , simulatie van het filter en meting is aanwezig, zegt echter weinig tot je het gehoord hebt!
bouw staat op dit forum.
Qua verwachtingen zal de opbrengst  nooit te evenaren zijn met de door omgeven mistiek van de originelen, bij Avalon doen ze daar nogal vaag over.
totale hardware/ materiaal was zo'n 7k,  helft?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Koen K

Lijkt me echt geen slecht uitgangspunt.

holco

3,5K klinkt zeker realistisch, meer dan zelfs  ;)

Niet dat ik interesse heb, maar heb je een link van het bouwverslag?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

ruud2

Citaat van: holco op april 27, 2021, 14:13:16
3,5K klinkt zeker realistisch, meer dan zelfs  ;)

Niet dat ik interesse heb, maar heb je een link van het bouwverslag?

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19528.0
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

chansig

Mooi verslag. Mooie speakers. Zit te dubben of ik deze nu ooit heb gehoord. Was in Amersfoort.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ruud2

Citaat van: chansig op april 27, 2021, 16:12:50
Mooi verslag. Mooie speakers. Zit te dubben of ik deze nu ooit heb gehoord. Was in Amersfoort.

Gr. Hans


eindhoven of pelt  ( B) , denk het niet dus.
misschien ooit die van Eric van Voorst ( + ) gehoord?
verder ken ik DDAC ( Doede) , woont in Duitsland en een Italiaan in Napels die deze hebben gebouwd.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jahtari

Mooi project!

Ik denk dat er een kleine markt voor is. Gewicht, formaat en leeftijd.  :nopompom:

Hoe hoog zijn deze eigenlijk? Kon het 123 niet vinden.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Nahpets

Het origineel is 1,75m
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ruud2

Citaat van: Nahpets op april 28, 2021, 09:07:37
Het origineel is 1,75m

deze zijn een fractie kleiner, 172 dacht ik.
wel veel zwaarder dan de originals. 400kg inc. verpakking en filterkasten.
de clones >400 kg zonder verpakking en filterkasten.
de opbouw bij de clone is anders, gelaagde opbouw van 3 verschillende lagen en tussen iedere laag een loodlaag.
bij de originelen bestaat het uit grotendeels mdf.
de originelen heb ik nooit gezien in real life of beklopt, de clones zijn zo dood als een pier.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

holco

Nou iig mijn complimenten voor deze fraai gebouwde speakers en succes met de verkoop.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Citaat van: ruud2 op april 27, 2021, 19:33:49

eindhoven of pelt  ( B) , denk het niet dus.
misschien ooit die van Eric van Voorst ( + ) gehoord?
verder ken ik DDAC ( Doede) , woont in Duitsland en een Italiaan in Napels die deze hebben gebouwd.

Dan was het iemand anders. Volgens mij heette hij ook Ruud.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Leeuwarden


chansig

Zou kunnen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Als ik de ruimte toch eens had .......

Wat een schitterende luidsprekers.

Leeuwarden

Mijn vrouw wilde al gaan kijken.... :wub:

Richard70…

Altijd bewondering voor mensen die dit kunnen bouwen. Erg mooie speakers.
Geen idee wat t waard is, maar wel erg  :inlove:
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

ruud2

Citaat van: holco op april 28, 2021, 16:12:30
Nou iig mijn complimenten voor deze fraai gebouwde speakers en succes met de verkoop.

dank je !

Citaat van: chansig op april 28, 2021, 16:36:44
Dan was het iemand anders. Volgens mij heette hij ook Ruud.

Gr. Hans

is een clone van de ISIS

Citaat van: Ralf67 op april 28, 2021, 17:15:44
Als ik de ruimte toch eens had .......

Wat een schitterende luidsprekers.

ze vragen een ruimte met veel volume .... heb daar speciaal een kamer voor uitgebreid naar 108 M3 en voor de golflengte van het laag  kom je altijd te kort ?

Citaat van: Leeuwarden op april 28, 2021, 17:47:46
Mijn vrouw wilde al gaan kijken.... :wub:

kijken is een  ,...luisteren  ::)
Citaat van: rdebruin op april 28, 2021, 18:25:31
Altijd bewondering voor mensen die dit kunnen bouwen. Erg mooie speakers.
Geen idee wat t waard is, maar wel erg  :inlove:

dank je !
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

fugazi_2009

Wat een beauties! Maar voor zo'n vraagprijs moet je ze toch wel kwijt kunnen raken. Als ik de ruimte had was ik nu al een busje gaan huren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CZ79

#23
Als ik geen vrouw had EN de ruimte dan hadden ze hier al gestaan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fugazi_2009

Citaat van: cz79 op mei  1, 2021, 20:29:48
Alsook geen vrouw had EN de ruimte dan hadden ze hier al gestaan
Dat eerste moet gemakkelijk te regelen zijn  :)

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one