Martin's Home Theater

Gestart door buckler, april 26, 2021, 14:54:17

Vorige topic - Volgende topic

buckler

Weer wat nieuws...

De Smyth Research Realiser A16 is binnen samen met de Sennheiser hd800s headphone.
Ik had er al een Pure cables dc stroomkabel voor laten maken zodat de Smyth op mijn Keces CineMike voeding kon en daar weer de voordelen van mee zou pakken.
Ook een Wireworld LAN kabel die weer op de CineMike switch zit om de boel zo veel mogelijk te ontkoppelen en vervuiling te vermijden.
Denk niet dat ik daar veel meer mee kon doen.

De Smyth moet normaal gesproken na je bronnen zodat je bronnen erdoor heen lopen maar dit stond mij tegen en bij Trinnov hebben ze voor mij een special output en preset aangemaakt zodat het video signaal niet door de Smyth loopt maar gewoon via de Trinnov loopt als pass through naar de Envy.
Het audio signaal loopt dan weer via pass through door de Trinnov naar een aparte hdmi out die naar de Smyth loopt.
Wat Trinnov nu heeft gedaan is deze preset zo gemaakt dat naast de audio pass through naar de Smyth ook mijn Crowson actuators mee spelen terwijl die gewoon in de speaker set op mijn sub out zit aangesloten. Lang verhaal kort nu werkt zowel de crowson als de Smyth tegelijk terwijl het video signaal via een ander route loopt.
De Crowson volgt ook de sub curve van mijn speakerset incl boost etc etc en de Smyth krijgt gewoon het pass through audio signaal en dat werkt nu samen als een geheel.
Werkt als een tierelier moet ik zeggen.

Al loop ik wel tegen een nadeel op en dat is voor mij best een groot probleem!!!
De sync tussen de headphone en crowson is perfect (gelukkig) maar de audio video sync niet helemaal.
Daar baal ik wel een beetje van... omdat het audio signaal pass through is in de trinnov is het niet te beinvloeden met de audio delay van de trinnov en ook niet van de auto lip sync van de trinnov.
Kortom de master delay in de trinnov werkt dan niet en ook de processor delay instelling heeft geen invloed net als de auto lipsync niet met of zonder eArc.
Daar moet dus nog een antwoord op gevonden worden... ik heb de vraag al uitstaan bij Jordy van Trinnov , en bij hd fury of hun iets hebben wat gewoon audio pass through geeft via hdmi in en out maar wel de delay aan te passen is????
Offff zelfs iets drastisch als kijken naar een lumagen of wat dan ook.

Maar als ik de JVC projector op low latency set klopt het wel allemaal alleen is het probleem dat dan de motion in de jvc uit moet en dan zie ik zoveel gestotter tijdens pans dat ik daar gek van word.
Maargoed het zou een optie kunnen zijn, nog ff verder in duiken en testen maar de sync is dan wel 100%
Heb ook een vraag uitstaan bij Mathias van madvr of een Extreme versie van de Envy (goed)werkt met hun Ai motion aan en de jvc in low latency.
Al zou dit een bezopen dure oplossing zijn en eigenlijk iets wat ik niet wil als ik eerlijk ben.
Laten we hopen dat hd fury iets heeft of ik kan wennen aan de low latency modes in de jvc.
Hoop dat het nog duidelijk is voor iedereen? Hahhah

Maargoed 'de Smyth'

De Smyth is een mooi en oerdegelijk aanvoelende unit en ik heb hem via Gilles van Smyth Frankrijk en dat moet de expert zijn en hij is ook flink aanwezig op de fora's en dat gaf me een beter gevoel dan in zee gaan met Smyth zelf (Ierland) want daar lees je wel is wat negatieve dingen over qua bereikbaarheid en ze hebben in het verleden blijkbaar wel eens wat financielen dingetjes uitgehaald die niet iedereen kon waarderen.
Bij Gilles had ik een goed gevoel, ook omdat hij toegang heeft tot het inlezen van de beste ruimtes en de trinnov ruimte in Frankrijk plus hij heeft zelf ook een hele goede ht ruimte met ook Trinnov.
In een Smyth kan je ,hun woorden niet de mijne, je eigen ruimte 'inlezen' en het via de headphone 100% exact hetzelfde laten klinken zodat je volgens hun ,en gebruikrs, geen verschil hoor tof je de headphone op heb of af...
Ze kunnen ook voor de klant al ruimtes inladen als presets en je kan ook via hun groep deze presets delen. Dit is een hele communitie en daar zijn honderden presets van die je dan kostenloos kan inlezen in je eigen Smyth.
Koop je een 2de hands Smyth of via een ander of via andere dealer dan heb je geen toegang tot deze presets en dan moet je ze kopen wat vrij duur is of ze zelf inlezen door bv een ruimte af te huren of het geheel in te lezen bij iemand die een top klinkende ruimte heeft bv.
Deze presets zoals ik ze nu noem om het makkelijk te houden noemen ze 'prir's'
Via Gilles heb ik al ,dacht 16(?), van deze prir's in mijn unit pre loaded door hem en dat zijn volgens hem en hun communitie de beste die er zijn dus dat was ook een van de afspraken die ik met hem maakte en voor mij een van de redenen om de Smyth bij hun aan te schaffen.
Nu is de Smyth enorm ingewikkeld ,zie het als een lumagen bv, om op hoog niveau in te regelen dus de afspraak was naast de pre loaded prir's dat Gilles al de hele unit kant en klaar op zette zodat ik eigenlijk alleen de boel moest aansluiten en op power hoefde te drukken en dat het plug en ready was om van te genieten.

Nou dat klopte ook ,op de audio delay na dan die niet als een functie in de smyth zit wat ik overgens een nadeel vind.
En ik kan zeggen dat het heel veel geld is maar mijn god wat klinkt dit goed zeg, zeker met mijn Crowson actuators erbij.
De hd800s headphone zit zo goed dat je hem snel vergeet dat je hem op heb en het geluid is zo ongelooflijk goed dat is vrijwel niet onder woorden te brengen.
ENORM helder en open en zo extreem veel detail met een perfect rondgaand surround geluid, ook de atmos of DTS.X hoor je zo enorm duidelijk en is werkelijk tot perfectie geplaats.
Ik kan alleen maar het woord BIZAR gebruiken.
Ik heb van de 16 twee prir's / presets die ik echt fenomenaal vind.... De ene is zo gedetaileerd en daar hoor je werkelijk elke grassprietje en ook bij atmos hoor je zoveel detail uit de hoogte kanalen dat is echt bizar. De andere preset is een echte (bass) movie preset en daar komt een partij geweld uit en vol/dik geluid dat geloof je niet dat mogelijk is met een headphone. Lijkt zelfs wel of je de beleving heb van je eigen speakerset met de druk in het laag, ik kan dit nog steeds niet geloven maar wat gaat dat laag hard en strak en diep. Snap dat nog steeds niet en kan er met mijn hoofd niet bij... dat moet wel een enorme mega top ruimte zijn geweest waar ze die prir hebben ingelezen!!!!
Dit alles met de Crowson's maakt het zo enorm goed dat het eigenlijk mijn eigen speakerset en Trinnov oversteigd hahaah
Zeer zeer blij mee en had op veel gehoopt maar had dit zeker niet verwacht of maar kunnen wensen.
Qua klank en gevoel een dikke 10 van mij.
En zoals Gilles alles heeft opgezet is echt pure vakmanschap en ben ik hem dan ook zeer dankbaar voor.
Kost wel wat....  :nopompom:

Nu zit ik dus nog met het eerdere vermelde audio delay probleem wat opgelost moet worden.
Ennnnn om een of andere reden geeft mijn ATV (die ik overgens vrijwel niet gebruik hoor) wel geluid in de menu of klikjes hoorbaar als je van app naar app gaat maar zodra ik film begin te spelen daarop blijft het stil.
Ook daar moeten we even mee aan de slag (staat op bitstream, geeft DD atmos maar moet misschien op PCM in de Smyth?)

Maargoed alles word vast opgelost en komt goed al staat dat los van hoe de Smyth werkt en klinkt... en dat laatste is absoluut referentie.
Zeer content mee  :popcorn:

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

"klinkt goed" Martin! Fijn dat je er zo blij mee bent. Je sync probleem zal vast wel opgelost worden.

Het wensenlijstje is zo wel echt afgevinkt volgens mij..

Als je nou je subs voor een vrienden prijsje verkoopt, neem ik ze wel van je over, Pascal zegt dat ik andere subs nodig heb :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Martin is al jaren klaar , dit zijn slechts kleine nuances  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

buckler

Citaat van: reza op Vandaag om 17:47:56"klinkt goed" Martin! Fijn dat je er zo blij mee bent. Je sync probleem zal vast wel opgelost worden.

Het wensenlijstje is zo wel echt afgevinkt volgens mij..

Als je nou je subs voor een vrienden prijsje verkoopt, neem ik ze wel van je over, Pascal zegt dat ik andere subs nodig heb :tounge:
Ja inderdaad... weinig te wensen meer over al staan er nog heel wat kabels op mijn lijstje hoor.
Wat betreft de subs weet je het nooit want als dit headphone verhaal zo goed blijft bevallen mag er misschien wel het een en ander weg hier  ;)
Maar goed dat 'delay' verhaal irriteert me wel moet ik zeggen, ik zal van de week is kijken hoeveel invloed bv de 8k e-shift van de nz9 heeft op de delay en hoeveel de motion interpolatie dat heeft buiten de low latency om.
Zou ook wel lekker zijn dat de mannen van hd fury is reageren want die zijn ook niet echt van het emailen als je het mij vraagt.

Citaat van: Richard70... op Vandaag om 17:54:14Martin is al jaren klaar , dit zijn slechts kleine nuances  :D
Hahahaa... ik zeg niks meer Ries  :-X
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

CinéHome

Al jaren klaar... en dat met simpele Supra Lorad SPC Silver stroomsnoeren... het is me wat.
Misschien toch de Atlas Eos 4.0em snoeren en stekkerblokken overwegen. Die kosten ook wat... maar dan ben je tenminste echt klaar. :D
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

buckler

Jij met je kabel gepush...
Je weet nog wel dat die kabels van jou kwamen en zeer goed waren right?
Zijn trouwens bijna allemaal ondertussen al vervangen door CineMike kabels en Furutech stekker blokken maar dat weet je best Stephan  :withstupid: