Martin's Home Theater

Gestart door buckler, april 26, 2021, 14:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

buckler

Citaat van: Teejoo op januari  1, 2023, 18:25:07
[/b]
Kijk, nu begin je natuurlijk onzin uit te kramen  :D :tongue2:

Haha , is dit een licht duwtje richting de Trinnov Theo? :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: blue-eyes op januari  1, 2023, 18:32:14
Omdat het kan - omdat het leuk is, is ook gewoon een goede reden ;)

Iets hoeft niet gerechtvaardigd te worden, iets mag alleen gekocht worden omdat het beter wordt?


Fun is ook het verkrijgen, omdat het mogelijk is, en omdat het domweg gaaf is! En als je dood gaat, staat het geld op je rekening, kan je er ook niets mee doen :D

Kijk, jij bent werkelijk de eerste die vandaag tegen me zeg dat ik het gewoon moet doen en iemand die niet naar zijn voorhoofd wijst  :pompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Ik stapte destijds van een Marantz AV processor over naar de Lyngdorf...máár met die verstande dat ik de Lyngdorf 60 dagen mocht uitproberen en als ik dan niet overtuigd was kon ik de Lyngdorf zonder enige reden terug geven...
Na 2 dagen en 2x inmeten wist ik het en was ik overtuigd deze Lyngdorf is nooit meer vertrokken... :wub:

Wellicht zal het bij jouw minder verschillen gaan opleveren tussen beide merken...maar het is toch een prettige gedachten dat je zo'n dure aanschaf evt terug kan geven als je niet helemaal verwacht dat wat het zal gaan opleveren in jouw situatie.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Citaat van: buckler op januari  1, 2023, 18:34:59
Kijk, jij bent werkelijk de eerste die vandaag tegen me zeg dat ik het gewoon moet doen en iemand die niet naar zijn voorhoofd wijst  :pompom:



Wij zijn de 2 enige gekken die zo denken :D :D . Als je het koopt voor de looks vind de helft dat zonde van je geld, de andere 50% kan de hele dag op een stoel ernaar kijken. Tja, dan zijn het imo ook goed bestede euros. Wie zijn wij om dat oordeel voor een andere te maken ;)


Ik ben gewoon eerlijk - ik vind sommige zaken ook gewoon gaaf om te hebben, ik ben best materialistisch ingesteld. Van het domweg hebben, van de kwaliteit (ook al hoor je zelf het niet meer), hoe het er uit ziet, hoe het performt, etc. etc. is ook een ding voor mij.

Ik hoef zelf niet perse de rechtvaardiging te hebben van het doel - ultiem, kwaliteit.

Rationeel zou dat wellicht de enige goede reden kunnen zijn. Gelukkig is er emotie. Liefde voor de looks, hoe het gemaakt is, het bezit van, en noem maar op.

Allemaal zwaar ok redenen imo.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

#854
Citaat van: blue-eyes op januari  1, 2023, 18:42:22


Wij zijn de 2 enige gekken die zo denken :D :D .


Hier ook zeg de (derde) gek... ::) :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Citaat van: blue-eyes op januari  1, 2023, 18:42:22


Wij zijn de 2 enige gekken die zo denken :D :D . Als je het koopt voor de looks vind de helft dat zonde van je geld, de andere 50% kan de hele dag op een stoel ernaar kijken. Tja, dan zijn het imo ook goed bestede euros. Wie zijn wij om dat oordeel voor een andere te maken ;)


Ik ben gewoon eerlijk - ik vind sommige zaken ook gewoon gaaf om te hebben, ik ben best materialistisch ingesteld. Van het domweg hebben, van de kwaliteit (ook al hoor je zelf het niet meer), hoe het er uit ziet, hoe het performt, etc. etc. is ook een ding voor mij.

Ik hoef zelf niet perse de rechtvaardiging te hebben van het doel - ultiem, kwaliteit.

Rationeel zou dat wellicht de enige goede reden kunnen zijn. Gelukkig is er emotie. Liefde voor de looks, hoe het gemaakt is, het bezit van, en noem maar op.

Allemaal zwaar ok redenen imo.

Ik begrijp wat je zegt maar zo steek ik niet in elkaar hoor...
In principe heeft alles in mijn set wel een reden gehad voor aankoop en ik snap ook je hele verhaal over materialisme en er uren naar kunnen kijken.
Misschien zit dat ergens wel in me zonder dat ik het weet maar het is eigenlijk heel simpel. Als ik wil upgraden dan moet het wel beter zijn natuurlijk. Niet mooier of duurder of meer bijzonder. Het is nu eenmaal wel vaak zo dat inderdaad duurder vaak (soms)beter is bij onze hobby maat zeker niet altijd.
Maar als ik puur materialistisch kijk zoals jij dat beschrijft en mijn binding met een merk dan vind ik zelf Lyngdorf een mooier merk.
Trinnov heeft de potentie dat het beter is, het werkt heel goed samen met mijn Envy en hebben samen auto lip sync. Upgrade mogelijkheden en de mogelijkheid lekker ermee bezig te zijn qua tweaken.
Dat trekt me wel.
Trekt het me genoeg om die kruiwagen geld erbij te leggen? Nog geen idee om eerlijk te zijn.
Eerst maar eens mijn projector lager hangen, mijn nieuw ST100 doek en nieuwe calibratie uit te laten voeren en dan zien we wel.

Wat Leo zegt over twee weken proberen daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Zal dat werkelijk zo werken? Ook op thuis installatie en afregelen etc etc en hem daarna zo terug kunnen brengen? Lijkt me haast niet maar goed ik ken de wet daar niet echt in.
Weer ook niet of ik dat überhaupt wel zo zou willen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Denk dat we er met zijn alle wel over eens dat we allemaal een tikkie gek zijn hier op het forum .
Naar mate we ouder worden wordt alleen ons speelgoed duurder en voor de rest blijft alles het zelfde .😊😉😊😉😊😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Citaat.    Eerst maar eens mijn projector lager hangen, mijn nieuw ST100 doek en nieuwe calibratie uit te laten voeren en dan zien we wel.   


Hoi Martin ik weet dat je kosteloos een nieuw doek krijgt maar mag je ook het oude houden ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Citaat van: williams op januari  1, 2023, 19:30:45

Hoi Martin ik weet dat je kosteloos een nieuw doek krijgt maar mag je ook het oude houden ?

Hé William

Nou ja kosteloos. De shipping costs zijn voor mij en ik moet Werner ook betalen voor een nieuwe calibratie dus het gaat wel iets kosten natuurlijk. Maar inderdaad niet voor het doek.
Nee het is een omruiling. Ik krijg het ST100 doek en mijn huidige ST130 G4 doek gaat weer terug naar Stewart.

Top service vind ik (al ging het niet vanzelf)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

blue-eyes

Citaat van: buckler op januari  1, 2023, 19:25:17
Ik begrijp wat je zegt maar zo steek ik niet in elkaar hoor...
In principe heeft alles in mijn set wel een reden gehad voor aankoop en ik snap ook je hele verhaal over materialisme en er uren naar kunnen kijken.
Misschien zit dat ergens wel in me zonder dat ik het weet maar het is eigenlijk heel simpel. Als ik wil upgraden dan moet het wel beter zijn natuurlijk. Niet mooier of duurder of meer bijzonder. Het is nu eenmaal wel vaak zo dat inderdaad duurder vaak (soms)beter is bij onze hobby maat zeker niet altijd.
Maar als ik puur materialistisch kijk zoals jij dat beschrijft en mijn binding met een merk dan vind ik zelf Lyngdorf een mooier merk.
Trinnov heeft de potentie dat het beter is, het werkt heel goed samen met mijn Envy en hebben samen auto lip sync. Upgrade mogelijkheden en de mogelijkheid lekker ermee bezig te zijn qua tweaken.
Dat trekt me wel.
Trekt het me genoeg om die kruiwagen geld erbij te leggen? Nog geen idee om eerlijk te zijn.
Eerst maar eens mijn projector lager hangen, mijn nieuw ST100 doek en nieuwe calibratie uit te laten voeren en dan zien we wel.

Wat Leo zegt over twee weken proberen daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Zal dat werkelijk zo werken? Ook op thuis installatie en afregelen etc etc en hem daarna zo terug kunnen brengen? Lijkt me haast niet maar goed ik ken de wet daar niet echt in.
Weer ook niet of ik dat überhaupt wel zo zou willen.

Was ook meer op mij zelf gericht.
Ik heb een bepaald niveau bereikt, daar hou ik aan vast.

Jij gaat een stuk verder in de wens van kwaliteit, maar ook nog een stukje van "de gekte" zoals wij elkaar daarin verstaan.
Ik zie dat verschil wel.
Vind dat ook gaaf, het pad zoals bijv. Teejoo dat doorloopt, zoektocht naar het perfecte. Jij op een weer andere manier en andere voorwaarden, etc.

Dat maakt het zo top hier - veel verschillende meningen, uitingen. Anders was het maar knap saai als iedereen aan de Arcam zat :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

williams

Citaat.   Hé William

Nou ja kosteloos. De shipping costs zijn voor mij en ik moet Werner ook betalen voor een nieuwe calibratie dus het gaat wel iets kosten natuurlijk. Maar inderdaad niet voor het doek.
Nee het is een omruiling. Ik krijg het ST100 doek en mijn huidige ST130 G4 doek gaat weer terug naar Stewart.

Top service vind ik (al ging het niet vanzelf)   


Had ook te mooi geweest om waar te zijn als je de ST 130 G4 mocht houden 😊
Belangrijkste buiten je kosten is natuurlijk dat je uiteindelijk tevreden bent.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Citaat van: blue-eyes op januari  1, 2023, 19:52:58
Was ook meer op mij zelf gericht.
Ik heb een bepaald niveau bereikt, daar hou ik aan vast.

Jij gaat een stuk verder in de wens van kwaliteit, maar ook nog een stukje van "de gekte" zoals wij elkaar daarin verstaan.
Ik zie dat verschil wel.
Vind dat ook gaaf, het pad zoals bijv. Teejoo dat doorloopt, zoektocht naar het perfecte. Jij op een weer andere manier en andere voorwaarden, etc.

Dat maakt het zo top hier - veel verschillende meningen, uitingen. Anders was het maar knap saai als iedereen aan de Arcam zat :D

Ha, duidelijk ;-)

Ps, en zo gek is Arcam niet toch?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: williams op januari  1, 2023, 19:53:14

Had ook te mooi geweest om waar te zijn als je de ST 130 G4 mocht houden 😊
Belangrijkste buiten je kosten is natuurlijk dat je uiteindelijk tevreden bent.

Absoluut... en dat ben ik ook 'tevreden'
Vind het echt super van ze dat ze hem omruilen. Echt wat je noemt 'service'

Ze noemen het Exchange dus ik ga er van uit dat het omruilen is.
Zou helemaal een bak zijn
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Ik denk ook echt wel dat de Trinnov the end game is , en in potentie nog een stapje hoger is dan de lyngdorf die wij hebben. Maar... ik geloof gewoon niet dat jij net zoveel geduld hebt met tweaken zoals Jan en Teejoo dat hebben.
En dat geld ook voor mijzelf , ik heb echt ook weleens gedacht om voor de Trinnov te gaan, maar ik denk dat de lyngdorf 1 groot voordeel heeft , en dat is het gebruiksgemak.
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Vorige week bij Youthman : de Trinnov is de Mount Everest van de processoren  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jefften

Omdat ze er als een berg tegenop zien hem in te stellen  :D

Citaat van: reza op januari  2, 2023, 11:20:36
Vorige week bij Youthman : de Trinnov is de Mount Everest van de processoren  :thumbs-up:
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Ik denk niet dat ze dat er mee bedoelde  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

R0N

Citaat van: buckler op januari  1, 2023, 16:35:50

@ Theo Jan en andere Trinnov eigenaren:
Is het mogelijk om met de Trinnov twee subs voor de draaien als stereo subs en dan beide met het 'ook' het LFE signaal en daarnaast een derde sub (bv achter je) als mono/single sub die alleen het LFE signaal krijgt?

En kan je dan ook de stereo (plus LFE) subs een andere curve geven dan de derde sub die alleen het LFE krijgt?
Of ziet Trinnov ze tijdens het afregelen als 1 sub?

Het basmanagementsysteem van Trinnov is het meest uitgebreide systeem wat er bestaat. ALLES is mogelijk en bovendien kun je de niveaus per speaker regelen, alsmede x-overs enz.
Het mooiste is dat je per situatie een profiel kunt aanmaken (tot 29) zodat je makkelijk kunt switchen en luisteren. En als je tevreden bent, sla je het profiel op in de source config. En ook daarvan kun je er meerdere maken en opslaan in een profiel.
De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Dat is het grootste 'gevaar' van Trinnov: je blijft bezig. Maar het is een hobby en het is leerzaam. Stapsgewijs je installatie tot perfectie brengen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

buckler

Klinkt goed Ron en inderdaad dat had ik me ondertussen ook ingelezen.
Dank je dat je hier op reageerd, heb ik zeker wat aan!!!

Ps, al twijfel ik wel want de Lyngdorf klonk gisteren weergaloos en ik dacht al bij mezelf 'waarom denk je nou aan een Trinnov' ?
Ik heb gewoon ff tijd nodig
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jefften

#871
Bass management van de Trinnov is inderdaad erg goed, maar die van Harman (Arcos) is nog iets beter.
Er komt binnenkort wel een mooie update aan waar op AVS forum gesproken wordt van een verbeterde versie van het al bestaande Bass management systeem. Ik hoop dat het aangezien ze samen werken met Harman misschien wel die kant op gaat.

Ook wordt er gesproken van een verbeterde versie van de upmixer.. en die is al zo goed..

Ik ben erg benieuwd

Zie laatste Mail vanuit Trinnov

En zie ook;

https://www.avsforum.com/threads/trinnov-altitude.1516103/page-1119

Citaat van: R0N op januari  8, 2023, 12:01:30
Het basmanagementsysteem van Trinnov is het meest uitgebreide systeem wat er bestaat. ALLES is mogelijk en bovendien kun je de niveaus per speaker regelen, alsmede x-overs enz.
Het mooiste is dat je per situatie een profiel kunt aanmaken (tot 29) zodat je makkelijk kunt switchen en luisteren. En als je tevreden bent, sla je het profiel op in de source config. En ook daarvan kun je er meerdere maken en opslaan in een profiel.
De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Dat is het grootste 'gevaar' van Trinnov: je blijft bezig. Maar het is een hobby en het is leerzaam. Stapsgewijs je installatie tot perfectie brengen.

ron
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

katwax

Roomperfect of het systeem van Trinnov is toch gewoon een DSP? Hoe gaat dit dan akoestische problemen oplossen?
Het gaat zorgen dat je geen grote volume verschillen hebt in je gehele freq bereik.
Ander probleem binnen akoestiek waar dit helemaal niets mee kan doen is hoelang bepaalde frequenties in je ruimte blijven kaatsen voor deze uitdoven. Best te vergelijken met meerdere mensen die door elkaar spreken en hieraan doet het niets, wel dat ze allemaal even luid spreken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

PascalP

Of je gaat voor een StormAudio en het nieuwe net aangekondigde Dirac welke 'alle' akoestische problemen in een ruimte zou moeten oplossen... naar hun eigen zeggen dan... eerst zien dan geloven ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RvD

Er staat een V1 te koop voor een nette prijs, dat maakt een transfer van Lyngdorf naar Stormaudio interessant.

https://www.audio-markt.de/market/storm-audio-stormaudio-isp3d16-elite-5988127702

Anders is de link misschien wel nuttig voor een ander forumlid die opzoek is naar een volgende stap.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus