Martin's Home Theater

Gestart door buckler, april 26, 2021, 14:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PascalP

Citaat van: MLCinema op januari  1, 2023, 13:02:59
JBL synthesis is op basis van Arcam dacht ik?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De SDP-55 wel, de SDP-75 is een Trinnov onderhuids
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: MLCinema op januari  1, 2023, 13:02:59
JBL synthesis is op basis van Arcam dacht ik?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Schreef ik JBL? Sorry foutje, hij heeft JBL Syntheses als speakers en volgens mij is zijn pre een McIntosh. Dacht ik...

Maak ook niet uit, hij snapt er in ieder geval geen hol van, maar dat doet hij ook niet van zijn Lumagen en JVC dus dat zegt verder meer iets over hem als over zijn spullen hoor hahaha lol
Oei als hij dit leest  :nowink:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: vik op januari  1, 2023, 12:48:45
Het begint aardig uit de hand te lopen en dat voor een beeldman  :hehe:

Persoonlijk zou ik die stap niet zetten en lekker blijven genieten van je Lyngdorf maar goed het is jouw reis denk ik dan. Gebruikt zal de Lyngdorf aanzienlijk minder opbrengen als wat je in gedachten hebt en het geld wat je bij moet leggen..... 

Je hebt contact met Garmt als ik het goed heb en vraag hem zijn mening eens voor de gein. Die is nog steeds lyrisch over Lyngdorf en dat is met een goede reden.  Het is een uitstekende unit en zo groot zal de winst niet zijn... tenminste niet tegen over het geld wat je bij moet leggen.   ;)
Dat bedoel ik dus..

buckler

Citaat van: vik op januari  1, 2023, 12:48:45
Het begint aardig uit de hand te lopen en dat voor een beeldman  :hehe:

Persoonlijk zou ik die stap niet zetten en lekker blijven genieten van je Lyngdorf maar goed het is jouw reis denk ik dan. Gebruikt zal de Lyngdorf aanzienlijk minder opbrengen als wat je in gedachten hebt en het geld wat je bij moet leggen..... 

Je hebt contact met Garmt als ik het goed heb en vraag hem zijn mening eens voor de gein. Die is nog steeds lyrisch over Lyngdorf en dat is met een goede reden.  Het is een uitstekende unit en zo groot zal de winst niet zijn... tenminste niet tegen over het geld wat je bij moet leggen.   ;)

Ja ik krijg redelijk wat appjes van mensen die de Lyngdorf gehoord hebben en vragen of ik wel goed bij mijn hoofd bent  :nopompom:

Wat betreft de Lyngdorf verkoop ben ik met je eens en zet ik qua prijs niet hoog in, dat realiseer ik me en hem mijn huiswerk daarin gedaan. Het bedrag wat ik zelf vind dat hij waard is zal ik ook zeker niet vragen en zal daar gewoon redelijk in blijven. Dit heb ik al rondgevraagd dus no worries.
En ja er moet zeker dan een bom duiten bij en of ik dat waard vind is de vraag want ook ik ben bang dat het me qua geluid niet heel veel meer gaat brengen maargoed daarom stelde ik hier ook deze vraag.
Maar bedankt voor je mening, wat ik zeer waardeer voor iemand die er geld mee zal verdienen als ik er wel een neem.
Zoals ik zeg eerst mijn projector naar beneden , dan mijn ST100 doek, dan de CM stuffe 2 mod en dan zien we wel weer en tot die tijd kan ik alles mooi uitvogelen wat ik nu wil.
We komen er wel  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Hoi Martin,

Ook hierbij mijn input als Trinnov gebruiker van het eerste uur (ik ben een geluidsman :D). Ik heb niet de laatste Lyngdorf gehoord, maar persoonlijk hoor ik nog steeds direct het verschil tussen Trinnov en elke andere processor. Wat de Trinnov uniek maakt is de manier van kalibreren (mbv de 3D-microfoon) en hoe deze informatie verwerkt wordt tot het generen van de output signalen. Hier op het forum zijn ondertussen verschillende sets die spelen met een Trinnov. Voor jouw referentie... ik speel 'slechts' met een 4.1 set-up. Heb destijds de Trinnov aangeschaft zonder de 3D-Codecs. Na een tijdje uit kunnen proberen en zelfs in mijn situatie doet de upmixer al hele mooie dingen. Wat jou zo aanspreek mbt de Envy geldt ook voor Trinnov. Bijna letterlijk 24/7-support als je vragen hebt.

Wat betreft jouw specifieke vragen:
A)   Ja, kost serieus geld. Mocht je tot aanschaf over willen gaan, dan aan jou de overweging of je een Trinnov 16 of een Trinnov Altitude 32 met 8 of 16 kanalen wilt aanschaffen. Trinnov heeft recentelijk een 'geintje uitgehaald' waardoor het met een Altitude 32 – 8 kanaals toch mogelijk is om 12 kanalen individueel uit te sturen (daarmee kun je dan jouw 5.2.2 set-up aansturen). Voor mij het grootste verschil tussen een Altitude 16 en 32 is dat de eerste tot maximaal 96kHz kan afspelen en de laatste tot 192kHz. Verder is de Trinnov modulair. Het is mogelijk om in de loop van de tijd modules uit te wisselen en als er bv. een format op de markt komt (zoals destijds DTS: X), dan komt die er 'gratis' bij als je de 3D-Codecs licentie hebt in de vorm van een software upgrade.
B)   Dat is voor mij geen vraag, maar een weet. Of het verschil echter groot genoeg is tav de extra kosten, dat kan alleen jij beslissen. Wat anderen ook al zeggen... als je momenteel al super tevreden bent, waarom dan verder zoeken. Mocht je dat toch willen dan zou ik gaan kijken of a) het mogelijk is om een demo bij jou thuis te krijgen, b) bij een paar mensen op bezoek te gaan die een vergelijkbare situatie hebben als jijzelf om te kunnen benchmarken. Voor zover ik weet is jouw situatie uniek, dus a) heeft wel een grote voorkeur.
C)   Zie A)
D)   Die snap ik niet. De Trinnov vereist evenals een Lyngdorf geen specifieke akoestische maatregelen. Er zijn gebruikers hier op het forum die geen dedictated ruimte hebben. Dat een akoestisch geoptimaliseerde ruimte uiteindelijk tot een beter resultaat leidt... tja, maar dat argument geldt voor allebei de situaties. Met de Trinnov kun je o.a. corrigeren voor zgn. 'Early reflections'. Ik weet niet of de Lyngdorf dat ook kan.
E)   Wat al eerder is gezegd... zorg dat je de unit koopt bij een bedrijf wat het inregelen op een goede manier kan (ook als je gaat voor optie B.a.). Geen dozenschuiver, maar volgens mij praat je al met de goede mensen.
F)   Ja, maar gelukkig nog steeds stukken goedkoper dan een NZ9 + Envy + DCR.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je me te bereiken ;) Succes met de eventuele vervolgstappen.

Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Citaat van: Jean Sibelius op januari  1, 2023, 13:32:24
Hoi Martin,

Ook hierbij mijn input als Trinnov gebruiker van het eerste uur (ik ben een geluidsman :D). Ik heb niet de laatste Lyngdorf gehoord, maar persoonlijk hoor ik nog steeds direct het verschil tussen Trinnov en elke andere processor. Wat de Trinnov uniek maakt is de manier van kalibreren (mbv de 3D-microfoon) en hoe deze informatie verwerkt wordt tot het generen van de output signalen. Hier op het forum zijn ondertussen verschillende sets die spelen met een Trinnov. Voor jouw referentie... ik speel 'slechts' met een 4.1 set-up. Heb destijds de Trinnov aangeschaft zonder de 3D-Codecs. Na een tijdje uit kunnen proberen en zelfs in mijn situatie doet de upmixer al hele mooie dingen. Wat jou zo aanspreek mbt de Envy geldt ook voor Trinnov. Bijna letterlijk 24/7-support als je vragen hebt.

Wat betreft jouw specifieke vragen:
A)   Ja, kost serieus geld. Mocht je tot aanschaf over willen gaan, dan aan jou de overweging of je een Trinnov 16 of een Trinnov Altitude 32 met 8 of 16 kanalen wilt aanschaffen. Trinnov heeft recentelijk een 'geintje uitgehaald' waardoor het met een Altitude 32 – 8 kanaals toch mogelijk is om 12 kanalen individueel uit te sturen (daarmee kun je dan jouw 5.2.2 set-up aansturen). Voor mij het grootste verschil tussen een Altitude 16 en 32 is dat de eerste tot maximaal 96kHz kan afspelen en de laatste tot 192kHz. Verder is de Trinnov modulair. Het is mogelijk om in de loop van de tijd modules uit te wisselen en als er bv. een format op de markt komt (zoals destijds DTS: X), dan komt die er 'gratis' bij als je de 3D-Codecs licentie hebt in de vorm van een software upgrade.
B)   Dat is voor mij geen vraag, maar een weet. Of het verschil echter groot genoeg is tav de extra kosten, dat kan alleen jij beslissen. Wat anderen ook al zeggen... als je momenteel al super tevreden bent, waarom dan verder zoeken. Mocht je dat toch willen dan zou ik gaan kijken of a) het mogelijk is om een demo bij jou thuis te krijgen, b) bij een paar mensen op bezoek te gaan die een vergelijkbare situatie hebben als jijzelf om te kunnen benchmarken. Voor zover ik weet is jouw situatie uniek, dus a) heeft wel een grote voorkeur.
C)   Zie A)
D)   Die snap ik niet. De Trinnov vereist evenals een Lyngdorf geen specifieke akoestische maatregelen. Er zijn gebruikers hier op het forum die geen dedictated ruimte hebben. Dat een akoestisch geoptimaliseerde ruimte uiteindelijk tot een beter resultaat leidt... tja, maar dat argument geldt voor allebei de situaties. Met de Trinnov kun je o.a. corrigeren voor zgn. 'Early reflections'. Ik weet niet of de Lyngdorf dat ook kan.
E)   Wat al eerder is gezegd... zorg dat je de unit koopt bij een bedrijf wat het inregelen op een goede manier kan (ook als je gaat voor optie B.a.). Geen dozenschuiver, maar volgens mij praat je al met de goede mensen.
F)   Ja, maar gelukkig nog steeds stukken goedkoper dan een NZ9 + Envy + DCR.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je me te bereiken ;) Succes met de eventuele vervolgstappen.

Groeten, Jan

Dank je Jan, mooi je mening en ervaring uitgelegd en daar kan ik zeker wat mee.

Dus er zijn meer verschillen (96khz tov 192khz dus) dan alleen de hoeveelheid aan kanalen tussen de alt.16 en 32? Dat wist ik niet maar bedankt. Al is de 32 voor mij wel een brug (of tien) te ver LOL
Andere formats gaan bij Lyngdorf ook gewoon per software en ook daar geheel kostenloos dus daar hoef ik het niet voor te doen denk ik.
Ben inderdaad super tevreden nu, en toch denk ik steeds aan een Trinnov... zegt dat toch iets?
Wat betreft de acoustische aanpassingen aan de ruimte, Het is altijd beter maar Lyngdorf zegt juist nooit niks te doen aan aanpassingen want RoomPerfect regeld dat allemaal en hun grote installers hebben ook nog nooit een ruimte aangepast, dat is nu net waar RoomPerfect super in is en mensen juist Lyngdorf voor aanschaffen. Athans dat beweren ze he. Geen idee of dat waar is overgens.
Ik zelf kan me voorstellen dat een Trinnov bv net wel dat procentje beter gaat presteren/leveren als de kamer perfect is aangepast maargoed dat is een andere discussie.
Een NZ9/Envy/DCR ksot inderdaad heel wat meer maar ik ben dan ook een 'beeldman' he.  Of was het 'beeldig'? haha.... niet altijd in gedrag hoor  :-X

Dank je en ook bedankt voor je mailtje.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

#831
Citaat van: Jean Sibelius op januari  1, 2023, 13:32:24
Ik heb niet de laatste Lyngdorf gehoord, maar persoonlijk hoor ik nog steeds direct het verschil tussen Trinnov en elke andere processor. Wat de Trinnov uniek maakt is de manier van kalibreren (mbv de 3D-microfoon) en hoe deze informatie verwerkt wordt tot het generen van de output signalen.
Dit is dus wat ik bedoel en moet Jan daar volledig gelijk in geven. Was ook het eerste wat hij zei toen hij bij mij was ;-) De Trinnov is de enige processor waar ik tot nu toe de speakers en ruimte echt heb horen verdwijnen. En dat is primair de software, want qua hardware schat ik de Lyngdorf zelfs nog wat hoger in vanuit audiofiel oogpunt.

En dat bedoelde ik ook dat de metingen bepalend zijn voor de 3D bubble, zeker de hoofdmeting die de posities locked. Dan maakt de microfoon 1 cm verschuiven of x graden draaien erg veel uit omdat dat bepalend is voor wat er verder met het signaal gebeurt.

buckler

Citaat van: Teejoo op januari  1, 2023, 14:26:31
Dit is dus wat ik bedoel en moet Jan daar volledig gelijk in geven. Was ook het eerste wat hij zei toen hij bij mij was ;-) De Trinnov is de enige processor waar ik tot nu toe de speakers en ruimte echt heb horen verdwijnen. En dat is primair de software, want qua hardware schat ik de Lyngdorf zelfs nog wat hoger in vanuit audiofiel oogpunt.

En dat bedoelde ik ook dat de metingen bepalend zijn voor de 3D bubble, zeker de hoofdmeting die de posities locked. Dan maakt de microfoon 1 cm verschuiven of x graden draaien erg veel uit omdat dat bepalend is voor wat er verder met het signaal gebeurt.

Ik herken dit ook wel moet ik zeggen... als ik roomPerfect draai ,en ondertussen weet ik exact hoe en waar de mic moet, dan hoor je verschillen in het resultaat als je iets wat minder precies of anders heb gedaan. Soms draai ik een aantal keer RoomPerfect en dan steeds luisteren totdat ik het perfect heb en die sla ik dan op op het usb kaartje achterin de Lyngdorf.
Maar ik herken je verhaal van verschillende mic posities zeker.

Goh, ik begin er bijna zin in te krijgen  :P
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

blue-eyes

Citaat van: buckler op januari  1, 2023, 14:34:21


Goh, ik begin er bijna zin in te krijgen  :P

Cut the crap. Wat is de levertijd :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

buckler

Citaat van: buckler op januari  1, 2023, 13:14:13
Schreef ik JBL? Sorry foutje, hij heeft JBL Syntheses als speakers en volgens mij is zijn pre een McIntosh. Dacht ik...

Maak ook niet uit, hij snapt er in ieder geval geen hol van, maar dat doet hij ook niet van zijn Lumagen en JVC dus dat zegt verder meer iets over hem als over zijn spullen hoor hahaha lol
Oei als hij dit leest  :nowink:

Net ff gevraagd en het is toch een JBL , hij had daarvoor een McIntosh.

Ps, maar ik mag niet meer schrijven dat hij er geen hol van snapte 🤭
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: blue-eyes op januari  1, 2023, 15:06:00
Cut the crap. Wat is de levertijd :D

Zo simpel is het niet altijd hè...
Zeker niet voor dit  geld💰

@ Theo Jan en andere Trinnov eigenaren:
Is het mogelijk om met de Trinnov twee subs voor de draaien als stereo subs en dan beide met het 'ook' het LFE signaal en daarnaast een derde sub (bv achter je) als mono/single sub die alleen het LFE signaal krijgt?

En kan je dan ook de stereo (plus LFE) subs een andere curve geven dan de derde sub die alleen het LFE krijgt?
Of ziet Trinnov ze tijdens het afregelen als 1 sub?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Heb je overigens wel je speakers optimaal geplaatst? Daar zit uiteraard al je eerste grote winst.

En met optimaal bedoel ik dus bijna neurotisch zitten schuiven qua hoek tot de puzzel op z'n plaats valt?

En wat vind je nu dan eigenlijk minder? Waar verwacht je het te kunnen verbeteren met een Trinnov?

Teejoo

#837
Citaat van: buckler op januari  1, 2023, 16:35:50
Zo simpel is het niet altijd hè...
Zeker niet voor dit  geld💰

@ Theo Jan en andere Trinnov eigenaren:
Is het mogelijk om met de Trinnov twee subs voor de draaien als stereo subs en dan beide met het 'ook' het LFE signaal en daarnaast een derde sub (bv achter je) als mono/single sub die alleen het LFE signaal krijgt?

En kan je dan ook de stereo (plus LFE) subs een andere curve geven dan de derde sub die alleen het LFE krijgt?
Of ziet Trinnov ze tijdens het afregelen als 1 sub?
Op alles ja. Elke speaker wordt apart ingemeten.

Wat ik erg fijn vindt is dat je sowieso het LFE signaal volume los kunt regelen tov het (redirected) subwoofer volume. Dat zijn gewoon 2 totaal verschillende dingen, maar na mijn Lexicon MC12 is de Trinnov de eerste waar dit weer kan. Hierdoor kun je de subwoofers dus inregelen voor de optimale integratie met de M&K's en het LFE wat meer volume geven voor die extra oemph😎

blue-eyes

#838
Die JBL Synthesis SDP-75 kost ook 42k euro ;)

Een regel eronder staat: boven de 50 euro gratis bezorgd. Dat mag dan ook wel ;)


Zal ook niet misstaan in je ruimte! Ik ben even kwijt wat onder de motorkap zit van JBL - ze delen dit met ??????


Zou je naast Trinov ook iets anders overwegen, of? Er leken een handjevol grote jongens te zijn.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Citaat van: blue-eyes op januari  1, 2023, 16:39:53
Die JBL Synthesis SDP-75 kost ook 42k euro ;)

Een regel eronder staat: boven de 50 euro gratis bezorgd. Dat mag dan ook wel ;)


Zal ook niet misstaan in je ruimte! Ik ben even kwijt wat onder de motorkap zit van JBL - ze delen dit met ??????


Zou je naast Trinov ook iets anders overwegen, of? Er leken een handjevol grote jongens te zijn.


Dat is zoals Pascal zegt de Altitude 32.

buckler

Citaat van: blue-eyes op januari  1, 2023, 16:39:53
Die JBL Synthesis SDP-75 kost ook 42k euro ;)

Een regel eronder staat: boven de 50 euro gratis bezorgd. Dat mag dan ook wel ;)


Zal ook niet misstaan in je ruimte! Ik ben even kwijt wat onder de motorkap zit van JBL - ze delen dit met ??????


Zou je naast Trinov ook iets anders overwegen, of? Er leken een handjevol grote jongens te zijn.



Ik weet geen type nummer maar kan me niet voorstellen dat hij daar ff 42k voor af tikt.
Of hij moet net zijn Mercedes verkocht hebben LOL
Maargoed daar ga ik niet naar vragen ook, dan weet ik toch het antwoord al. Dat dat mij geen zak aan gaat 😂 haha
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: Teejoo op januari  1, 2023, 16:38:11
Heb je overigens wel je speakers optimaal geplaatst? Daar zit uiteraard al je eerste grote winst.

En met optimaal bedoel ik dus bijna neurotisch zitten schuiven qua hoek tot de puzzel op z'n plaats valt?

En wat vind je nu dan eigenlijk minder? Waar verwacht je het te kunnen verbeteren met een Trinnov?

Nu ken je me toch al wel... nee dat staat allemaal maximaal en alles is ervoor aangepast of aan de kant moeten gaan. Kan net mijn achterdeur nog in haha. Word al moeilijk met een tas boodschappen.
Heel heel misschien zou mijn linker achter speaker nog een paar cm wijder moeten maar dat staat al 95%. Maar als ik echt fanatisch wil gaan kijken dan is dat het enige hele kleine puntje maar of je een cm of twee zal horen? Geen idee maar hij kan niet verder en ik vind het eigenlijk wel voor 95/99% top staan. En geloof me ik heb veel verschoven en geprobeerd.
Nee prima zo.

Wat ik nu minder vind? Niks, ik zei toch al dat ik tevreden ben met mijn geluid. En dat ik het moeilijk voor kan stellen dat er meer in mijn set zit.
Maar goed kijkend naar de toekomst en wie weet upgrades lijkt het me wel wat. En sta ook niet negatief tegen dat fijnstellen en afregelen. Leuk, heb je wat te doen.
Ik heb wat you tube filmpjes bekeken en vind het allemaal wel interessant moet ik zeggen. En als je daarmee meer uit je set kan halen dan is dat super. Terwijl ik eigenlijk iemand was die daar helemaal niet naar op zoek was.

Maar zoals ik zeg is het verre van zeker hè.
Eerst eens goed over nadenken al word ik vandaag via de app van alle kanten bestookt dat ik het niet moet doen.
Tja?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: Teejoo op januari  1, 2023, 16:38:39
Op alles ja. Elke speaker wordt apart ingemeten.

Wat ik erg fijn vindt is dat je sowieso het LFE signaal volume los kunt regelen tov het (redirected) subwoofer volume. Dat zijn gewoon 2 totaal verschillende dingen, maar na mijn Lexicon MC12 is de Trinnov de eerste waar dit weer kan. Hierdoor kun je de subwoofers dus inregelen voor de optimale integratie met de M&K's en het LFE wat meer volume geven voor die extra oemph😎

Dat klinkt super.
Ik doe zoiets nu met de curve van mijn voicings in de Lyngdorf maar dat kan niet per sub apart.
Mooi hoor.
Enthousiast 🤩
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op januari  1, 2023, 17:03:32
Dat klinkt super.
Ik doe zoiets nu met de curve van mijn voicings in de Lyngdorf maar dat kan niet per sub apart.
Mooi hoor.
Enthousiast 🤩
Kun je wel apart het LFE signaal regelen? (dus niet de subs!)

buckler

Auto lipsync met de Envy is ook een mooi iets van de Trinnov qua samenwerking met madVR
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: Teejoo op januari  1, 2023, 17:06:50
Kun je wel apart het LFE signaal regelen? (dus niet de subs!)

Een andere gain geven bedoel je? Ja dat kan zeker.
Maar RP zal alles tijdens het inregelen zien als 1 sub, dat is dus het mooie van Trinnov. Niet dat ik daar nu wat aan mis hoor.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Martin!! Ik zal het maar zeggen , je bent helemaal leip !!! In jou situatie gaat dat nooit of te nimmer het prijsverschil rechtvaardigen.  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Citaat van: rdebruin op januari  1, 2023, 17:53:39
Martin!! Ik zal het maar zeggen , je bent helemaal leip !!! In jou situatie gaat dat nooit of te nimmer het prijsverschil rechtvaardigen.  :D

Humor... kijk zulk soort appjes bedoel ik dan hè  :clapping:

Ik snap iedereen zijn punt hoor, maar dat kan je tegen iedereen zeggen die zo'n machine koopt hè.
Ook tegen mensen die een Lyngdorf of Storm Audio kopen.
Maar ik snap je, de Lyngdorf is te goed om daar zoveel geld bij te leggen voor die paar procent (of helemaal niks geen)verbetering.

Maar leuk dat je je eigen even meld Rich 🤭😁👍
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Citaat van: buckler op januari  1, 2023, 18:08:19
Maar ik snap je, de Lyngdorf is te goed om daar zoveel geld bij te leggen voor die paar procent (of helemaal niks geen)verbetering.
[/b]
Kijk, nu begin je natuurlijk onzin uit te kramen  :D :tongue2:

blue-eyes

Omdat het kan - omdat het leuk is, is ook gewoon een goede reden ;)

Iets hoeft niet gerechtvaardigd te worden, iets mag alleen gekocht worden omdat het beter wordt?


Fun is ook het verkrijgen, omdat het mogelijk is, en omdat het domweg gaaf is! En als je dood gaat, staat het geld op je rekening, kan je er ook niets mee doen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey