Martin's Home Theater

Gestart door buckler, april 26, 2021, 14:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: buckler op september  4, 2021, 12:14:49
Per film Pascal.
Maar dei schijnen vaak goedkoper dan hier te zijn en dus eerder gereleased.
Er zitten ook vaak mooie aanbiedingen bij die ze een aantal keer per jaar aanbieden.
zeggen ze he...

Heel benieuwd wat je er van gaat vinden. Zo'n systeem is qua (hardware) kosten vergelijkbaar met een dikke Trinnov, dus het zou voor mij vallen of staan met de prijs per film. Als je meer weet, gooi het in de groep :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Richard70…

Citaat van: buckler op september  4, 2021, 12:10:39
Lo, droogkloot  :wacko:

Ik heb trouwens gezegd 'na mijn atmos ben ik klaar met upgraden'
En atmos is volgend jaar pas klaar dus tot die tijd mag ik nog los gaan he hahaha
En de projector is een passant heb ik ook gezegd he.
Ouwe borden wasser  :nowink: ;) ;D
Ja zo lust ik er nog wel een paar.
Alles is een passant bij jou  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Maar zonder dollen, ben best benieuwd, niet in de zin dat ik dat zou willen, maar wel benieuwd of dat enig waarneembaar verschil maakt.
Want voor deze bedragen kun je de komende twee levens ook gewoon alle films op schijf kopen die je wilt.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Ja ik laat het zeker weten mannen broeders

Ps, als iemand nog extra info heeft (of ook interesses in de Kaleidescape) wat nog niet besproken is dan hoor ik het graag.
We gaan het proberen en zien wat het word (al heb ik gezegd geen haast dus er zal wel even wat tijd overheen gaan hoor).
Word vervolgd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Daar zit wat in : klik






Citaat van: Artevelde op september  4, 2021, 12:44:08


Trinnov is ook goed vertegenwoordigd in de USA ...
Misschien vandaar de samenwerking ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

#555
Citaat van: vik op september  4, 2021, 14:59:44
Daar zit wat in : klik



Maar je moet zowiezo een Amerikaans adres invullen dus wat Kaleidescape betreft verblijf je op 'papier' in Amerika.
Wel gaaf dat ze samen met Trinnov werken.
Moet je alleen je Trinnov ff in de USA op gaan halen... LOL

Nu nog met Lyngdorf  :nowink:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: PascalP op september  4, 2021, 10:55:03
Werkt Kaleidoscope eigenlijk nog met een maandelijks bedrag of per film?

Schijnt trouwens dat je naast de films te kopen je ze nu ook kan huren.
Nieuwe feature blijkbaar.
Klinkt steeds beter vind ik.
Ben benieuwd
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: buckler op september  5, 2021, 21:14:24
Schijnt trouwens dat je naast de films te kopen je ze nu ook kan huren.
Nieuwe feature blijkbaar.
Klinkt steeds beter vind ik.
Ben benieuwd

Hoorde ook ergens (filmpje van Lars Mette dacht ik?), dat wanneer je nu een film koopt die 'enkel' in HD is en wanneer deze ooit in UHD uitkomt of met een betere audiotrack etc je ook kosteloos of voor een hele kleine fee kunt upgraden?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: PascalP op september  5, 2021, 21:26:20
Hoorde ook ergens (filmpje van Lars Mette dacht ik?), dat wanneer je nu een film koopt die 'enkel' in HD is en wanneer deze ooit in UHD uitkomt of met een betere audiotrack etc je ook kosteloos of voor een hele kleine fee kunt upgraden?

Dat klopt volgens mij inderdaad Pascal.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Citaat van: Jean Sibelius op september 11, 2021, 17:42:56
Nog ontwikkelingen qua Kaleidescape? :colgate:

He Jan,

Nee nog niet hoor.
Werner zit nog in het gips en heeft daarna een zeer drukke periode plus ik heb gezegd dat ik geen haast heb want ik wil geen druk op hem leggen.
En om eerlijk te zijn ben ik nog steeds mijn 'huiswerk' aan het doen wat de voor en nadelen zijn en of ik het aandurf want een van de grootste nadelen is dat mocht het boeltje failliet gaan je helemaal niks meer heb aan je reeds gedaane aankopen...
Ik ken twee mensen die er thuis een hebben staan en heb wat vragen uitstaan plus ik lees de forums dagelijks wat betreft de Kaleidescape film 'releases'
Word dus vervolgd en gaat nog wel een poosje duren.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Nieuws....

Ik kreeg net te horen dat er wat problemen kunnen komen (zeer waarschijnlijk) met een VPN in combinatie met de Kaleidescape in het buitenland.
Er schijnt in het verleden al een rechtzaak te zijn geweest waar de grote film maatschappijen niet willen dat niet amerikanen via een VPN toch alles kunnen zien... bv zoals wij in nederland.
Nu beginnen die maatschappijen weer te zeuren.
Zelfs de importeur zegt dat het verstandiger is om het nu niet te doen.
Ik heb nu afgesproken om het even te laten rusten en volgend jaar zomer weer te kijken hoe de situatie dan is maar voor nu zijn het voor mij teveel vraagtekens.

Wat ik wel gaat vernieuwen is mijn projector.
Mijn NX9 gaat in de verkoop en zodra die verkocht is komt de NZ9 hier te hangen.
Ik heb de deal al gemaakt en ben er zeer blij mee.
Spannend
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Citaat van: buckler op september 15, 2021, 20:37:53
Nieuws....

Ik kreeg net te horen dat er wat problemen kunnen komen (zeer waarschijnlijk) met een VPN in combinatie met de Kaleidescape in het buitenland.
Er schijnt in het verleden al een rechtzaak te zijn geweest waar de grote film maatschappijen niet willen dat niet amerikanen via een VPN toch alles kunnen zien... bv zoals wij in nederland.
Nu beginnen die maatschappijen weer te zeuren.
Zelfs de importeur zegt dat het verstandiger is om het nu niet te doen.
Ik heb nu afgesproken om het even te laten rusten en volgend jaar zomer weer te kijken hoe de situatie dan is maar voor nu zijn het voor mij teveel vraagtekens.

Wat ik wel gaat vernieuwen is mijn projector.
Mijn NX9 gaat in de verkoop en zodra die verkocht is komt de NZ9 hier te hangen.
Ik heb de deal al gemaakt en ben er zeer blij mee.
Spannend

Mooie upgrade denk ik.
Wel een prijzige voor een passant  :D
Neem aan dat je hem toch wel eerst ff wil bekijken als deze er is  ???
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

pameijer

#563
Waarom toch voor zoveel geld iets kopen dat je nog niet eens gezien hebt en hebt kunnen beoordelen? Helemaal omdat de NX9 ook al een meer dan fantastische projector is. Als je goed naar de specs kijkt van de nieuwe JVC-lijn kan het toch echt wel eens tegen gaan vallen.

De NZ9 heeft een contrast van 100.000:1 en max 3000 Lumen. De NX9 heeft hetzelfde contrast bij 2200 Lumen.... En deze vergelijkende cijfers kun je voor de hele reeks zo neerzetten. Dat kan niet anders betekenen dan dat de nieuwe projectors lagere zwartwaardes hebben, wat juist het grote pluspunt was van JVC. De Nx-reeks had ook al een zwartwaarde die minder was dan de X7900.

Ook kun je in de folder lezen dat de nieuwe reeks DCI-P3 alleen mbv een filter op 100% kan zetten. De Nx reeks kon dat volgens mij zonder filter. Dat betekent dat de winst in lichtopbrengst opgeofferd kan worden voor een goede kleurweergave.

Verder zijn het echt nieuwe pj's door de nieuwe lasers. Waarom niet gewoon wachten tot je hem zelf kunt beoordelen en dan pas iets van EUR25.000 (!!!) uitgeven. Komt nog bij dat een NZ9 net zo duur is als een NX9 plus een MadVR Envy.....

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Jean Sibelius

Gefeliciteerd (alvast) Martin met je nieuwe projector! :colgate: Gave actie :clapping:

Ik hoop binnenkort de NZ9 in het echt te zien bij Werner, maar ik heb voor mezelf al besloten dat - wat ik ook zie - ik eerst nog een tijd mijn NX9 laat hangen in de ruimte.

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

buckler

Citaat van: rdebruin op september 15, 2021, 20:51:30
Mooie upgrade denk ik.
Wel een prijzige voor een passant  :D
Neem aan dat je hem toch wel eerst ff wil bekijken als deze er is  ???

Een passant? Je hebt het onthouden... lol  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Richard70…

Citaat van: buckler op september 15, 2021, 21:54:05
Een passant? Je hebt het onthouden... lol  ;D

Jip, is ook geen upgrade hè  :tounge2:
Nee, serieus een mooi ding  :headbanging:
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Citaat van: Jean Sibelius op september 15, 2021, 21:53:43
Gefeliciteerd (alvast) Martin met je nieuwe projector! :colgate: Gave actie :clapping:

Ik hoop binnenkort de NZ9 in het echt te zien bij Werner, maar ik heb voor mezelf al besloten dat - wat ik ook zie - ik eerst nog een tijd mijn NX9 laat hangen in de ruimte.
Ik ben ook echt benieuwd of het nog beter kan als de nx 9.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Citaat van: pameijer op september 15, 2021, 21:26:29
Waarom toch voor zoveel geld iets kopen dat je nog niet eens gezien hebt en hebt kunnen beoordelen? Helemaal omdat de NX9 ook al een meer dan fantastische projector is. Als je goed naar de specs kijkt van de nieuwe JVC-lijn kan het toch echt wel eens tegen gaan vallen.

De NZ9 heeft een contrast van 100.000:1 en max 3000 Lumen. De NX9 heeft hetzelfde contrast bij 2200 Lumen.... En deze vergelijkende cijfers kun je voor de hele reeks zo neerzetten. Dat kan niet anders betekenen dan dat de nieuwe projectors lagere zwartwaardes hebben, wat juist het grote pluspunt was van JVC. De Nx-reeks had ook al een zwartwaarde die minder was dan de X7900.

Ook kun je in de folder lezen dat de nieuwe reeks DCI-P3 alleen mbv een filter op 100% kan zetten. De Nx reeks kon dat volgens mij zonder filter. Dat betekent dat de winst in lichtopbrengst opgeofferd kan worden voor een goede kleurweergave.

Verder zijn het echt nieuwe pj's door de nieuwe lasers. Waarom niet gewoon wachten tot je hem zelf kunt beoordelen en dan pas iets van EUR25.000 (!!!) uitgeven. Komt nog bij dat een NZ9 net zo duur is als een NX9 plus een MadVR Envy.....

Leuk dat je ook blij voor mij bent lol  ;)

Nee serieus, je heb zeker gelijk en ik snap ook de hoek waar je vandaan komt.
Het is heel simpel, de NZ9 word ge preorderd en hoef ik pas af te nemen zodra de NX9 verkocht is. Word hij eerder verkocht dan ik de NZ9 kan zien (op een Envy met DCR lens combinatie) dan neem ik het 'risico'.
Word hij later verkocht dan ga ik zeker eerst bij Werner ff kijken zodra hij hem heeft staan met zoals ik net aangaf de Envy en de DCR combo erop.
En valt hij nou zwaar tegen dan is er zeker een weg...
Maar je heb zeker gelijk dat de NX9 een mega projector is en dat het close zal worden tussen de twee.
Het eerste voordeel wat de NZ9 op papier geeft is het licht, ik ben al iemand die dat prachtig vind en mijn motto is dan ook altijd 'je kan niet genoeg licht hebben'
We gaan het dus allemaal wel zien en waardeer zeker je mening.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: Jean Sibelius op september 15, 2021, 21:53:43
Gefeliciteerd (alvast) Martin met je nieuwe projector! :colgate: Gave actie :clapping:

Ik hoop binnenkort de NZ9 in het echt te zien bij Werner, maar ik heb voor mezelf al besloten dat - wat ik ook zie - ik eerst nog een tijd mijn NX9 laat hangen in de ruimte.

Dank je wel Jan
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Citaat van: rdebruin op september 15, 2021, 22:03:23
Ik ben ook echt benieuwd of het nog beter kan als de nx 9.

Denk dat het inderdaad heeeeel close zal zijn... maar ik wil meer gebruik gaan maken van mijn set en ook series gaan kijken wat ik nu niet doe, vandaar de laser.
Nu met de NX9 kijk ik 1 (max 2) films in de week waarvan die ene op zaterdagavond, en ik wil graag wat vaker gaan genieten van al dit moois.
Dat is de reden.
Nee inderdaad de NX9 is een super projector die heel moeilijk te verbeteren zal zijn, time will tell
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

skyfox

Gefeliciteerd met je aanstaande aankoop! Wat een machtige projector moet die NZ9 worden... Veel succes met de verkoop van je NX9. Gaat je vast snel lukken, zo'n mooi apparaat snel verkopen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

buckler

Citaat van: rdebruin op september 15, 2021, 22:01:33
Jip, is ook geen upgrade hè  :tounge2:
Nee, serieus een mooi ding  :headbanging:

Hier moest ik wel even om lachen maat.
Ik zeg voortaan niks meer met mijn grote mond  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Gaaf hoor Martin, en nu nooit meer zeiken dat IW950's overkill zijn voor Atmos :P

Maar de NX9 ga je dus zelf particulier verkopen begrijp ik? Geen inruil mogelijk?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Ik vind het eigenlijk wel wat voor jou Pascal!