Advies gevraagd: Welke mediaplayer ???

Gestart door IndianaJ, april 9, 2021, 16:09:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

IndianaJ

Aangezien ik in de nabije toekomst nu een 4K beamer wil aanschaffen (model ben ik nog niet helemaal uit) wil ik alvast kijken wat
de mogelijkheden zijn voor een goed werkende mediaplayer.

Deze dient te zijn voorzien van de onderstaande specificaties:
- Via SMB protocol bestanden van de NAS af kunnen spelen.
Hij dient ook ISO files te kunnen openen.

- Voorzien van netwerkaansluiting

- 4K ondersteuning UHD (3840x21x60)

- Ondersteuning van 3D

- Plex ondersteuning
Ik gebruik hiervoor nu een raspberry pie maar wil graag een apparaat die alles omvattend is.
De prijs die ik hiervoor uit wil geven is maximaal rond de 150 euro.

Nu zie ik op verschillende websites het merk Formuler als mediaplayer veel te koop staan.
Wie is er bekend met dit model en heeft hier ervaringen in?

Ik zie bijvoorbeeld de: Formuler GTV 4K UHD Android 9.0 TV IP mediaspeler H.265 HEVC, 16 GB Flash, 2 GB DDR4
Ben benieuwd wie mij hierin zijn ervaringen wil doorgeven of advies heeft.
Want door de vele spelers wordt de keuze wel erg lastig momenteel

Wellicht is de onderstaande speler hier interessant maar ik ken dit model verder niet
https://www.amazon.nl/Formuler-Android-mediaspeler-Bluetooth-afstandsbediening/dp/B08QCDJR31/ref=asc_df_B08QCDJR31/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=454792918787&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=9413568286187313020&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064820&hvtargid=pla-1087285013742&psc=1

Zie jullie reacties graag tegemoet.






My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

stevie1

Mag ik vragen waarom je een 4k beamer neemt en dan "maar" €150,- voor een mp budgetteert.
persoonlijk vind ik dat niet in verhouding staan. Ik respecteer wel ieders keuze, maar denk dat het na verloop van tijd toch een goedkoop is duurkoop verhaal gaat worden.
Doe er 100 bij en kies tussen een shield en zidoo.
Die hebben bewezen aantoonbaar de gpu te hebben die je wilt. (beeld processing).
En als je toch 150 wil uitgeven is een shield 2017 model (geen dolby vision) een beste keus. (2de hands)
Succes iig.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Als je voor een (gebruikte) Shield 2017 gaat, bestel dan wel los een 2019 remote erbij.
Die 2017 remote heeft hier al meermaals door de kamer gevlogen, wat een onresponsief kloteding is dat zeg.... :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

stevie1

#4
Inderdaad; maar weet je wat ook werkt.... Ik heb een toetsenbord k400 van logitech erop, werkt perfect ook als ab. Of een harmony (niet allemaal).
Ik kocht die 2de gewoon omdat die de game controller meegeleverd kreeg. Sommige 2017 versies kwamen zo. Die werkt ook uitstekend moet ik zeggen.
Hou hier wel rekening bij dat bij deze opties je niet de voice commando kan gebruiken.

dexter98

3d is lastig icm rest is beetje lastig.

Voor media gebruik ik OSMC Vero4k (kodi)
Voor 3d mvc raspberry pi 3 (osmc kodi)
Voor alle rest shieldtv.


Fijne aan de shieldtv is dat Netflix NPO en Ziggo er perfect op draaien. Is beetje een standaard voor Android tv dus er komen veel apps op beschikbaar. Doet echt alles, 4k atmos etc etc. Kodi zou er ook op moeten kunnen werken, maar ik heb correcte echter framerate nog niet werkend dus soms last van micro stutter en 3d werkt niet.

Vero4k (osmc kodi) speelt alle media bestanden echt prima af, ook op juiste framerate, maar 3d mvc playback is er nog steeds niet helaas (daarom heb ik m oorspronkelijk gekocht).

Alleen voor dat laatste heb ik de RPI3. Let op dat de rpi4 nog geen 3d doet.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


RalphH

Adjust framerate —> always, zou moeten werken toch? Of doe je nog iets met de bèta framerate setting van de shield?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

IndianaJ

Citaat van: stevie1 op april  9, 2021, 22:47:59
Mag ik vragen waarom je een 4k beamer neemt en dan "maar" €150,- voor een mp budgetteert.
persoonlijk vind ik dat niet in verhouding staan. Ik respecteer wel ieders keuze, maar denk dat het na verloop van tijd toch een goedkoop is duurkoop verhaal gaat worden.
Doe er 100 bij en kies tussen een shield en zidoo.
Die hebben bewezen aantoonbaar de gpu te hebben die je wilt. (beeld processing).
En als je toch 150 wil uitgeven is een shield 2017 model (geen dolby vision) een beste keus. (2de hands)
Succes iig.

Kijk dat wilde ik horen. Ik ben me er nog wat verder in gaan verdiepen en het wordt waarschijnlijk de Nvidea Shield.
Twijfel nog even over het kleine of grote model maar beiden worden erg goed aangeschreven. Zidoo ook even naar gekeken ivm de 3D mogelijkheid maar denk dat het de Shield wordt. 😄

Bedankt voor jullie reacties iig.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Tabcam

De Formular zonder Netflix, Disney+, Amazonondersteuning etc. raad ik af. Op zich ondersteunde Kodi nog best redelijk 3D afspelen als je TV dat toestaat, ook op de Shield TV.

Ik zou zelfs de volle pond voor de Shield TV Pro betalen. Heb je ook de mogelijkheden van Plex achter de hand. Verder zou ik wel voor de 2020 versie gaan ivm de betere remote, Dolby Vision en AI upscaling.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PascalP

Citaat van: dexter98 op april 10, 2021, 10:27:17
3d is lastig icm rest is beetje lastig.

Voor media gebruik ik OSMC Vero4k (kodi)
Voor 3d mvc raspberry pi 3 (osmc kodi)
Voor alle rest shieldtv.


Fijne aan de shieldtv is dat Netflix NPO en Ziggo er perfect op draaien. Is beetje een standaard voor Android tv dus er komen veel apps op beschikbaar. Doet echt alles, 4k atmos etc etc. Kodi zou er ook op moeten kunnen werken, maar ik heb correcte echter framerate nog niet werkend dus soms last van micro stutter en 3d werkt niet.

Vero4k (osmc kodi) speelt alle media bestanden echt prima af, ook op juiste framerate, maar 3d mvc playback is er nog steeds niet helaas (daarom heb ik m oorspronkelijk gekocht).

Alleen voor dat laatste heb ik de RPI3. Let op dat de rpi4 nog geen 3d doet.

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Vero4K speelt geen 10bit x264 af helaas en de Shield wel, heb ze beide in huis.
De Shield in de woonkamer ivm de andere apps erop en het gemak, de Vero in de HT puur als lokale mediaspeler.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

dexter98

+1

Ik ben ook voor de pro gegaan. Meer interne opslag dus meer kans dat je voldoende blijft houden in de toekomst voor nieuwere apps.

En ik vind die kleine shield wel erg prop op elkaar. Kan levensduur niet ten goede komen (hitte, fannetje etc etc).

Sent from my moto x4 using Tapatalk


stevie1

Citaat van: IndianaJ op april 10, 2021, 10:57:21
Kijk dat wilde ik horen. Ik ben me er nog wat verder in gaan verdiepen en het wordt waarschijnlijk de Nvidea Shield.
Twijfel nog even over het kleine of grote model maar beiden worden erg goed aangeschreven. Zidoo ook even naar gekeken ivm de 3D mogelijkheid maar denk dat het de Shield wordt. 😄

Bedankt voor jullie reacties iig.
Gefeliciteerd :clapping: Goede keus; ga je geen spijt van krijgen. Veel plezier ermee. Kan je nog het shield topic ook ff doorlezen. heb ik ook veel aan gehad. :smile:

stevie1

Citaat van: dexter98 op april 10, 2021, 16:25:45
+1

Ik ben ook voor de pro gegaan. Meer interne opslag dus meer kans dat je voldoende blijft houden in de toekomst voor nieuwere apps.


Sent from my moto x4 using Tapatalk
Je kan eventueel voor heel weinig een usb stikkie in doen; heb je 128gb ipv 16

IndianaJ

Inmiddels hebben we de Pro versie besteld.

Allen bedankt voor jullie reacties. Blij met de keuze (hoop ik)
Moet hem namelijk nog uitpakken op mijn verjaardag over 1,5 week....  ;D
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Hanky Panky

Citaat van: IndianaJ op april 20, 2021, 12:18:32
Moet hem namelijk nog uitpakken op mijn verjaardag over 1,5 week....  ;D

En dan heel verrast doen  :D  :pompom:

Goede keuze, Kodi instellen is even een dingetje maar zodra je dat voor elkaar hebt is het gedachteloos comfort.

tip: als je gaat prutsen met Kodi even de settings op Advanced of Expert zetten, dan krijg je alle opties 'achter de schermen' te zien. Anders zoek je je de pestpokken  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

IndianaJ

Citaat van: Hanky Panky op april 20, 2021, 12:40:52
En dan heel verrast doen  :D  :pompom:

Goede keuze, Kodi instellen is even een dingetje maar zodra je dat voor elkaar hebt is het gedachteloos comfort.

tip: als je gaat prutsen met Kodi even de settings op Advanced of Expert zetten, dan krijg je alle opties 'achter de schermen' te zien. Anders zoek je je de pestpokken  ;)

Euhm. Ik moet toegeven dat ik nog nooit iets met Kodi heb gedaan. (ja dat kan  ;))
Maar ik ga me daar wel eens in verdiepen. Zover ik weet is dat software die je op de Nvidea kan draaien en een Mediacenter kan inrichten.
Ik wil de Nvidea gebruiken voor Plex en ook een toegankelijkheid naar de Nas hebben.
Verder is de Ziggo app wel interessant. Begreep dat er voor Kodi vele add-ons verkrijgbaar zijn dus genoeg te knutselen.

Bedankt voor je reactie en als het mag kom ik nog wel keertje hierop terug als ik ergens tegenaan loop.  :(
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

Hanky Panky

Citaat van: IndianaJ op april 20, 2021, 13:53:20
Euhm. Ik moet toegeven dat ik nog nooit iets met Kodi heb gedaan. (ja dat kan  ;))

Ik ook niet behalve ooit een keer wat pielen met Kodi op een USB stick op een HP microserver 10 jaar geleden.

Ik ben wel om maar ik snap ook dat mensen voor het comfort van Plex kiezen. Ik heb ook nog een betaalde licentie dacht ik.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

IndianaJ

Citaat van: Hanky Panky op april 20, 2021, 17:46:10
Ik ook niet behalve ooit een keer wat pielen met Kodi op een USB stick op een HP microserver 10 jaar geleden.

Ik ben wel om maar ik snap ook dat mensen voor het comfort van Plex kiezen. Ik heb ook nog een betaalde licentie dacht ik.

Klopt. Maar plex kan ook niet alles afspelen dus werkt niet voor alles. Maar ga wel eens met Kodi aan de slag.
Zag genoeg uitleg op forums en YouTube staan.
Ook wel leuk om eens in te verdiepen en te knutselen.

Bedankt voor je reactie iig.
My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

IndianaJ

Afgelopen zondag mijn verjaardagskado uit mogen pakken.  ;D
Kodi, Plex en wat andere apps staan er inmiddels op.

Wat een heerlijk apparaat en wat is deze snel. Echt een genot.
Enkel nog even kijken hoe ik de shares het makkelijkste kan koppelen want vanuit Kodi wil dit niet lukken.
Begreep dat je deze beter buiten Kodi om moet toevoegen dus ga ik vanavond weer even mee goochelen.

My topic: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167501.0

Onkyo TX-NR807 | Onkyo TX-RZ900 | Optoma UHD35 | Main Quadral Platinum M40 | Centre Quadral Platinum M10 | Back Quadral Quintas 500F | Sub SVS PB12 Plus |

PascalP

Citaat van: IndianaJ op mei  4, 2021, 12:11:02
Afgelopen zondag mijn verjaardagskado uit mogen pakken.  ;D
Kodi, Plex en wat andere apps staan er inmiddels op.

Wat een heerlijk apparaat en wat is deze snel. Echt een genot.
Enkel nog even kijken hoe ik de shares het makkelijkste kan koppelen want vanuit Kodi wil dit niet lukken.
Begreep dat je deze beter buiten Kodi om moet toevoegen dus ga ik vanavond weer even mee goochelen.

Ik heb mijn shares binnen Kodi ingesteld, via NFS naar mijn Synology en werkt perfect, nooit geen enkel probleem mee gehad.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Hanky Panky

Citaat van: PascalP op mei  4, 2021, 12:47:08
Ik heb mijn shares binnen Kodi ingesteld, via NFS naar mijn Synology en werkt perfect, nooit geen enkel probleem mee gehad.

Idem hier. Binnen Kodi de locaties toevoegen, aangeven wat het bevat (series, films, muziek).

https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

go6

Ik overweeg een Shield Pro aan te schaffen, maar het is mij niet helemaal duidelijk of die een IR ontvanger ontvanger heeft waarmee ik hem zou kunnen bedienen vanaf mijn Harmony 665.

De remote van de Shield Pro heeft wel een IR emitter maar het lijk alsof die vooral bedoeld is om daarmee een TV te bedienen terwijl hij Bluetooth gebruikt om de Shield Pro zelf aan te sturen.

tl;dr: Kan ik de Shield Pro (nieuwste model, 2019?) direct bedienen met een Harmony 665?

H B

#22
Gaat niet werken de shield werkt alleen met de hub based harmony's (bluetooth), de eerste pro zou het wel moeten kunnen maar ik heb het nooit werkend gekregen.

go6

Bedankt, dan is het zoals ik vermoedde. Ik kwam wel net nog dit tegen:

https://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=6&t=1473030

Ofwel je kunt kennelijk een Flirc IR receiver in een van de twee USB3 poorten van de Shield pro stoppen en langs die weg hem bedienen vanaf de Harmony 665 (of een andere IR remote).

Ik heb zelfs nog een Flirc V2 liggen waarvan ik dacht dat die kapot was maar hij lijkt het toch nog gewoon te doen.

Zou dat inderdaad een goede (werkbare) oplossing zijn?

go6

Heb hem maar gewoon besteld, neem aan dat het wel werkt met die Flirc erbij. Zo niet kan hij altijd nog terug.