Stereoset Audiogek 2021

Gestart door audio_stabilo, maart 21, 2021, 12:54:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audio_stabilo

Citaat van: Contour op augustus 10, 2022, 20:15:10
Zal echt niet even snel verholpen zijn denk ik zo...

Krijgt hij heus wel goed. En anders een nieuwe tweeter. Heb nu even de etude rhea als leen. Klinken ook goed zeg !

JGvH

Weet je al iets meer over herstel/vervangen tweeter?

audio_stabilo

Citaat van: JGvH op augustus 14, 2022, 10:30:58
Weet je al iets meer over herstel/vervangen tweeter?

Nee nog niet. Maar heb besloten de etude te houden. Net wat kleiner. Mijn vrouw vond de andere te groot. Was ook wel zo.

Wel heb ik gevraagd of hij laat weten wanneer er iets bekend is. Als de oplossing er is laat ik het hier weten. Ben ik nog wel benieuwd naar. Maar hij lost het vast op ! :)

JGvH

Hoe is de staat vd etudes? Als ik google kom ik bouwjaar 1989 uit. Hopelijk zijn ze naar je zin. Veel luister plezier!

audio_stabilo

Citaat van: JGvH op augustus 14, 2022, 17:14:21
Hoe is de staat vd etudes? Als ik google kom ik bouwjaar 1989 uit. Hopelijk zijn ze naar je zin. Veel luister plezier!

Deze zijn zelfs uit 84 ;)
Staat perfect! Best raar eigenlijk voor zulke oude luidsprekers. Veel detail, mooi diep laag. Ze maakte vroeger best goed spul.
Zelfs de rubberbanden waren nog goed

JGvH

Levert de evo75 voldoende sap voor de etudes, meen gelezen te hebben dat ze versterker adviseren vanaf 100 Watt.

audio_stabilo

Citaat van: JGvH op augustus 18, 2022, 13:13:57
Levert de evo75 voldoende sap voor de etudes, meen gelezen te hebben dat ze versterker adviseren vanaf 100 Watt.

Ja hoor dat gaat prima:)

audio_stabilo

Zit te denken of ik een roon server ga maken. Ik vraag mij alleen wel eens af of Roon wel bestaand blijft. Anders bouw ik een hele bibliotheek op voor niks. Zoals bluesound  ben ik daar niet zo bang voor.  Welke voordelen bied het nog meer ?

Rowdy


Contour

Roon zie ik niet zo snel meer verdwijnen hoor.

audio_stabilo

Mijn vriendin en ik gaan over 2 weken verhuizen. Grote luidsprekers hebben we geen zin meer in. Heb een sonos arc met surroundspeakers aangeschaft. De bass vind ik alleen niet zo mooi klinken hieruit. Nu gaan wij in een flat wonen en weet niet hoe gehorig het is. Het liefst heb ik namelijk de sonos sub erbij. Is hier iemand die ook een sub gebruikt in een appartement/ flat ? Of iemand tips waardoor ik toch een sub kan gebruiken zonder buren tot last te zijn.

Deleted User

Op 14 augustus 2022 was het je vrouw, en nu je vriendin... (Mijn vrouw vond de andere te groot. Was ook wel zo.) Het is nogal veranderd ;D

Een sub in een appartement zonder enige akoestische aanpassing? NIET DOEN..

Maar goed... dat is mijn bescheiden mening...

audio_stabilo

#362
Citaat van: Jazzman op november 22, 2022, 21:23:38
Op 14 augustus 2022 was het je vrouw, en nu je vriendin... (Mijn vrouw vond de andere te groot. Was ook wel zo.) Het is nogal veranderd ;D

Een sub in een appartement zonder enige akoestische aanpassing? NIET DOEN..

Maar goed... dat is mijn bescheiden mening...

Oké Dankje wel :) dreunt dan te veel door ? Want daar ging het mij om

Mijn vrouw, excuus ik maak een fout

JGvH

Citaat van: audio_stabilo op november 22, 2022, 21:41:36
Oké Dankje wel :) dreunt dan te veel door ? Want daar ging het mij om

Mijn vrouw, excuus ik maak een fout





Zal je vrouw/vriendin leuk vinden dat je 't even was vergeten wat t van je is ;D

Contour

Zolang je de goede naam maar gebruikt, anders is het wel fors mis.

JGvH

Citaat van: audio_stabilo op november 22, 2022, 21:07:12
Mijn vriendin en ik gaan over 2 weken verhuizen. Grote luidsprekers hebben we geen zin meer in. Heb een sonos arc met surroundspeakers aangeschaft. De bass vind ik alleen niet zo mooi klinken hieruit. Nu gaan wij in een flat wonen en weet niet hoe gehorig het is. Het liefst heb ik namelijk de sonos sub erbij. Is hier iemand die ook een sub gebruikt in een appartement/ flat ? Of iemand tips waardoor ik toch een sub kan gebruiken zonder buren tot last te zijn.



Hoe bevalt de sonos arc in nieuw appartement?

audio_stabilo

Iedereen alvast de beste wensen voor 2023! :)

JGvH

Citaat van: JGvH op december 23, 2022, 10:29:59


Hoe bevalt de sonos arc in nieuw appartement?




Geen antwoord? Of heb je de sonos niet meer?

audio_stabilo

Sonos is idd weg. We zijn inmiddels verhuisd. Voor nu even wat simpelere luidsprekers de Q Acoustics 3030i. Klinken voor die prijs niet verkeerd.

Verder ook al wat maatregelen genomen voor de akoestiek

Pathos

Hele mooie ruimte! Gaaf wat je hebt gedaan met de akoestiek!
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

chansig

Mooie ruimte. Zit er nog iets achter de latjes ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Citaat van: chansig op januari 10, 2023, 11:49:22
Mooie ruimte. Zit er nog iets achter de latjes ?

Gr. Hans

Ja zeker hier zit dik vilt achter. Hoorde het verschil gelijk !

MarKath

#372
Dit heb ik vroeger ook al in de woonkamer aan de wand gehad, alleen was dit een goedkopere oplossing middels de Ikea Mandal hoofd einde van een 2-persoonsbed (240x60). Niet meer nieuw te verkrijgen, maar op Marktplaats nog wel te vinden.

Jysk heeft het ook als hoofdbord Kettinge, 200x90 voor €80,00.

Op die manier kan je voor weinig een paar leuke creatieve panelen aan de wand hangen met nog wat demping er achter.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

chansig

Citaat van: audio_stabilo op januari 10, 2023, 11:52:45
Ja zeker hier zit dik vilt achter. Hoorde het verschil gelijk !

Dik in de zin van 5 cm ? Latjes zullen wel voor wat duffisie zorgen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Citaat van: chansig op januari 10, 2023, 13:55:48
Dik in de zin van 5 cm ? Latjes zullen wel voor wat duffisie zorgen.

Gr. Hans

2 cm ongeveer