R1 OF R2

Gestart door printje, juni 2, 2004, 20:23:09

Vorige topic - Volgende topic

printje

Wat is over beter R1 of R2 ???
Of scheelt dit ook weer per film?
Vr.Gr. Printje,

MarcoV

Dit is per film anders (alhoewel er ook nog zo iets als PAL-speed up  bestaat, maar daar heb ik geen ervaring mee). Ik gebruik diverse vergelijkingswebsites en fora om 'de mooiste' release te vinden voor een aantrekkelijke prijs; ik kom daarbij ook nog wel eens bij R3 uit  ;).

Marco

FrankB

Vroeger was regio 1 altijd superieur aan regio 2, maar tegenwoordig zijn de transfers naar regio 2 ook erg goed.

Het nadeel aan regio 2 blijft dat je 4% speed-up hebt. Je kan het zien, maar als je het niet opvalt stoort het je ook niet  ;) De die-hard filmkijker wil regio 2 want die film duren ruim 2 minuten per uur film korter  ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

Er zijn geloof ik wel software dvd spelers die die 4% weer opheffen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Citaat van: Erik op juni  3, 2004, 08:17:04
Er zijn geloof ik wel software dvd spelers die die 4% weer opheffen.

Volgens mij niet, want het zit ingebakken in de dvd. Laatst een artikel over gelezen hoe het precies zit, maar het kwam erop neer dat PAL altijd 4% speedup heeft. NTSC heeft die speedup ook, maar dan een percentage dat vele malen kleiner is. Dat kwam neer op 3,6 seconden speed-up per uur film en dat is verwaarloosbaar.

bmateijsen

is simpel weg de conversie van frames per second in NTSC en PAL. Dat betekent dus dat alleen films die een NTSC master hebben, dan heeft de PAL versie last van PAL speed up. Overigens, zolang je ze niet naast elkaar hoort zal je het verschil amper merken....

Groet Bjorn

FrankB

Citaat van: bmateijsen op juni  3, 2004, 09:16:49
is simpel weg de conversie van frames per second in NTSC en PAL. Dat betekent dus dat alleen films die een NTSC master hebben, dan heeft de PAL versie last van PAL speed up. Overigens, zolang je ze niet naast elkaar hoort zal je het verschil amper merken....

Groet Bjorn

Logisch, zijn er trouwens al veel filmproducties die een PAL master hebben ?? De meeste films worden natuurlijk in de US geproduceerd en zullen een NTSC master hebben. Zonde dat de films niet dubbel gemasterd worden, de prijzen zijn er vaak wel naar helaas

patrick_vdb

Hi,

Volgens mij hebben toch ook ook films met een PAL-master last van de PAL speed-up, niet enkel die PAL titels welke vanaf een NTSC-master worden geconverteerd, omdat het bij de conversie van film naar video al "mis" gaat (24fr -> 25fr indien een PAL master wordt gemaakt).

Mvrg

Patrick

noway

Hoi , hoe zit het dan met superbit versie's , gebruiken ze daarbij wel de master , omdat daar ook pal versie's van zijn . Of gebruiken ze een andere metode om een hogere beeldkwaliteit te verkrijgen.
gr. NoƩ

FrankB

Net nog ff zitten lezen, PAL heeft idd ALTIJD een speed-up van 4%. Je gaat namelijk van 24fps (film) naar 25fps (Pal). Dus het maakt niet uit of de master Pal is, of dat je superbit of whatever.