Audiophylia Nervosa

Gestart door MarKath, maart 2, 2021, 09:30:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarKath

#275
Citaat van: VANZOMERENG op maart 12, 2022, 14:13:53
Veel plezier ermee...  :headbanging:

By the Zypendaalse- of Hommelse- way nooit een Fyne Audio F501SP overwogen ?  (ook met coxiaal-driver)
Bender zit aan de Steenstraat. Ik heb Fyne gehoord en die kwam heel erg overeen met de Tannoy XT6F welke ik heb gehad.
Dat is een multi unit welke niet kan tippen aan de Uni-Q van KEF.

Ik heb die Tannoy samen gehad met de KEF R900 dus kun deze in een A - B vergelijk doen en daar was duidelijk de KEF de winnaar.
Tannoy is goed op dat gebied in die hele grote units van 10 inch en meer maar niet op dat kleine gebied.
En aangezien Fyne een firma is welke is voortgekomen uit Tannoy verlaters, hanteren zij een beetje de zelfde filosofie.

Dus voor mij (mijn oren) is de Uni-Q echt een topper.


Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

vanzomereng

Citaat van: MarcelHLX op maart 12, 2022, 23:11:39
Bender zit aan de Steenstraat. Ik heb Fyne gehoord en die kwam heel erg overeen met de Tannoy XT6 welke ik heb gehad.
Dat is een multi unit welke niet kan tippen aan de Uni-Q van KEF.

Ik heb die Tannoy samen gehad met de KEF R900 dus kun deze in een A - B vergelijk doen en daar was duidelijk de KEF de winnaar.
Tannoy is goed op dat gebied in die hele grote units van 10 inch en meer maar niet op dat kleine gebied.
En aangezien Fyne een firma is welke is voortgekomen uit Tannoy verlaters, hanteren zij een beetje de zelfde filosofie.
Yep, is me bekend dat Bender in de Steenstraat woont, ik heb zelf in de buurt v/d Steenstraat gewoond
By the Stonestreet..... ben jij in voor een M&G, ik zou jou set en beide speakers wel eens willen horen....
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

MarKath

#277
Hoezo een Kef LS50 Meta geen bas.

Lees het bericht van onze buurman van heden avond. [emoji2957][emoji12]




Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Ralf67

En nu ?


Baspoorten dicht stoppen met de foam pluggen ?


MarKath

Die ijsblokjes heb ik al eens gemaakt.

De LS50 staan nu op silicone drum pads.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#281
In het kader van ontkoppeling en bevriend met de buren blijven, maar eens even een test opstelling gemaakt.
Eerst een rubber tegeldrager, dan een eierdop, daar een stalen kogel in, daar de Belgisch hardstenen plaat op en dan de stand met de Spikes.

Heb momenteel app contact met de buurman en tot op heden gaat het goed, fingers crossed [emoji16]















Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#282
Ik weet niet wat hier gebeurde, maar dit was een dubbele posting met de foto's.


Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#283
Lekker thuiswerken en dit op de achtergrond




Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Graphtuner

Citaat van: MarcelHLX op maart 12, 2022, 13:49:39

Dit totaal niet verwacht en als er mensen zijn die andere ervaringen hebben, dan zal dat echt met de juiste aansturing te maken hebben en onze MF is een perfect match.


dat is ook mijn ervaring. Aan de LS50 moet je een steviger versterker hangen, of ze komen niet tot leven. Ik heb ook even sub overwogen omdat ze de ruimte niet gevuld kregen, uiteindelijk andere versterker erop en heb nu geen nood meer aan een sub. Best indrukwekkende speakertjes toch...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

MarKath

#285
Citaat van: Graphtuner op maart 16, 2022, 09:42:50
dat is ook mijn ervaring. Aan de LS50 moet je een steviger versterker hangen, of ze komen niet tot leven. Ik heb ook even sub overwogen omdat ze de ruimte niet gevuld kregen, uiteindelijk andere versterker erop en heb nu geen nood meer aan een sub. Best indrukwekkende speakertjes toch...

Zeker indrukwekkend en totaal niet verwacht. Zo zie je maar, don't judge a book by the cover.

Deze LS50 Meta heeft een zeer indrukwekkend laag wat je absoluut niet verwacht en zoals in een eerder bericht al aangegeven, beter dan bij de demonstratie in de winkel. En na het hebben van de Kef R900 en de Kef R3 ben ik best wel fan geworden van die geweldige Uni-Q unit.

Ik wissel best wel veel van audio, maar dit is echt wel een blijvertje samen met de MF versterker en cd-speler.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

Heb nu de LS50 Meta een week in huis en dit is een uitermate prettige luidspreker.
Deze set bedient alle frequentie gebieden zonder problemen. Met name het laag is zo mooi aanwezig dat een sub hier absoluut overbodig is.
Ik heb de Audio Physic op mijn werkkamer neergezet en de daar aanwezige Mission 753 in de verkoop op Marktplaats gezet.

Soms is het keuzes maken, hoe moeilijk dat ook is, maar ik houd liever de Audio Physic dan de Mission speakers.

Maar nogmaals, de LS50 met een goede versterker is echt geen straf. Dit lees je ook in heel veel reviews. De meesten kopen een sub als aanvulling  op het gemis in het laag, je kunt dat geld beter in een goede versterker steken dan komt dit het hele frequentie gebied ten goede maar met name het laag.


Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Trabuca

Goed om te lezen, en idd een andere ervaring dan die ik heb. Ben er blij mee, maar dan met sub :).
Ik speel dan ook met een totaal niet te vergelijken 5.1 bak, de Denon AVR4520.
Toch nu ik dit weer zo lees ben ik wel benieuwd hoeveel meer er nog uit te halen is met bv een MS5i of MS6i. Of een klasse D eindversterker, want compact en geen warmteontwikkeling (gesloten kast mogelijk)

Hoe groot is jouw woonkamer?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath



Citaat van: Trabuca op maart 19, 2022, 19:49:44
Goed om te lezen, en idd een andere ervaring dan die ik heb. Ben er blij mee, maar dan met sub :).
Ik speel dan ook met een totaal niet te vergelijken 5.1 bak, de Denon AVR4520.
Toch nu ik dit weer zo lees ben ik wel benieuwd hoeveel meer er nog uit te halen is met bv een MS5i of MS6i. Of een klasse D eindversterker, want compact en geen warmteontwikkeling (gesloten kast mogelijk)

Hoe groot is jouw woonkamer?

Er is zeker winst te halen met een vermogende versterker.

Mijn MF M6Si heeft ruim voldoende vermogen om deze LS50 Meta te laten doen waarvoor ze gemaakt zijn en dat doen ze dan ook met super resultaat.

Onze woonkamer is ca. 34m2 in een soort L-vorm.

Ik heb heel wat bas geweld in huis gehad (zie mijn eerdere berichten) dus ben wel wat gewend maar wat deze combi laat horen is fenomenaal.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Trabuca

Heb je ook ervaring met andere MF modellen als de oudere A5, A5.5 of de M5SI. Ben benieuwd of het €500+ prijsverschil tussen een gebruikte M5SI en M6SI het waard is? Ik zou tussen €1000-1500 willen uitgeven.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

MarKath

Voor dat geld heb je op Marktplaats al een mooie M6Si en daar zul je geen spijt van krijgen.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#291
Op Ebay kleinanzeigen staan er meer.

Andere MF modellen heb ik nooit geluisterd.

Let op er is ook de MF M6 zonder SI, ik heb nooit gekeken wat het verschil is.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Geinig...
Voor het eerst dat ik zie dat iemand ook ontkoppelt met kogels.
Bij mijn luidsprekers is dat ook zo.

Wel creatief gedaan, alleen geen eitjes meer zondag ochtenden zeker?  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Dat met die eitjes lukt nog wel hoor.

Die kogels en eierdopjes heb ik denk ik al 10 jaar in huis.
Deed toen mee aan die hype onder elk apparaat zo'n setje te plaatsen maar dat was niet praktisch. Toen de kast in gegooid en nooit meer naar omgekeken, nu komen ze toch weer van pas.

En ze staan verrassend stevig op de kogels.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op maart 20, 2022, 09:07:21
Dat met die eitjes lukt nog wel hoor.

Die kogels en eierdopjes heb ik denk ik al 10 jaar in huis.
Deed toen mee aan die hype onder elk apparaat zo'n setje te plaatsen maar dat was niet praktisch. Toen de kast in gegooid en nooit meer naar omgekeken, nu komen ze toch weer van pas.

En ze staan verrassend stevig op de kogels.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Ja, het ziet er ook stevig uit.
En de kogels kunnen ook geen kant op, dus waarom zou het niet stevig staan.
Mijn LS staan op 3 kogels en dat gaat ook prima.

Heeft het trouwens nog steeds het gewenste effect op de buren, of misschien liever een gebrek aan effect...?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

#295
Citaat van: Hannibal_ op maart 20, 2022, 11:32:01
Ja, het ziet er ook stevig uit.
En de kogels kunnen ook geen kant op, dus waarom zou het niet stevig staan.
Mijn LS staan op 3 kogels en dat gaat ook prima.

Heeft het trouwens nog steeds het gewenste effect op de buren, of misschien liever een gebrek aan effect...?
Het doet wat het moet doen, ik hoor mijn buurman niet klagen of ik moet extreem hard gaan spelen.

Ik merk het ook bij ons zelf in de woonkamer. Wij hebben een Amsterdammertje, design kast met kunststof roldeur, en die ging bij voldoende bas al mee resoneren. Dat is nu verleden tijd.


Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op maart 20, 2022, 12:15:44
Het doet wat het moet doen, ik hoor mijn buurman niet klagen of ik moet extreem hard gaan spelen.

Ik merk het ook bij ons zelf in de woonkamer. Wij hebben een Amsterdammertje, design kast met kunststof roldeur en die ging bij voldoende bas al mee resoneren. Dat is nu verleden tijd.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Klinkt goed!
In meerdere opzichten zo te horen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Heb nu de Audio Physic speakers opgeruimd naar boven, deze stonden nog achter de LS50 Meta. Ik dacht dat dit geen invloed zou hebben maar niets is minder waar.

De Meta "ziet" nu meer ruimte achter de luidspreker wat het totaal beeld toch weer iets ten goede komt en er niet het risico bestaat de de woofer units van de AP gaan meewerken in het geluid.

De AP staan nu op mijn werkkamer hun ding te doen en de daar aanwezige Mission 753 staan nu op Marktplaats, dus overal staat weer een setje speakers.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

#298
Ik luister nu ruim een week en zou bijna elke non believer willen uitnodigen om zich zelf te overtuigen van het geweldige laag en sublieme mid/hoog van deze LS50 Meta luidsprekers.

Je snapt niet dat zo'n "kleine" speaker zoveel kan weergeven en zo groots kan klinken.

De combi MF met KEF is in deze een perfect match.

Ik blijf het herhalen, zonder goede versterker doe je deze speakers (en jezelf) te kort.


Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

MarKath

De buren even weg dus de LS50 Meta aan een test onderworpen.

Ik ben benieuwd naar het laag op hoger volume.

De test heb ik uitgevoerd met Ghost Rider en de track Make Us Stronger.

Wow, kelder diep en toch ook rete strak, geeft geen krimp. Zo mooi en bijzonder om te zien hoe die woofer beweegt terwijl de hoog unit stil staat.

Daarna even extreem met Bass Boy met de track I Love Big Speakers.
Die track weet niet dat hij over verry small speakers wordt weergegeven, maar het klinkt wel Big.

Nu even naar Malia en Boris Blank, het album Convergence. Laag en spat zuiver met een breed podium en veel plaatsing.

Ongekend wat deze Meta kan presteren en niet te vergeten natuurlijk de Musical Fidelity M6Si.

Tot zover even een update / verslagje van de LS50 Meta ervaring.

Groeten,
Marcel

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!