Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Laat je het gehele interieur doen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Hannibal_ op mei  9, 2025, 04:19:36Verkopen?  :blink:
Goldy?  :nopompom:
Onze schat?  ???
Ons liefje?  :butbut:

Ruud!

Laatste status van twee weken geleden in de foto  :unsure:

Ik zou meteen een aparte groep voor de audio aan laten leggen  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

ruud2

Citaat van: Hannibal_ op mei  9, 2025, 04:19:36Verkopen?  :blink:
Goldy?  :nopompom:
Onze schat?  ???
Ons liefje?  :butbut:

Ruud!

;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D
dus de fase van de differentiel is voorbij ?
geen vreemde geluiden meer ?
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 06:09:01Laat je het gehele interieur doen?

Ja, eigenlijk wel.

Stoelen worden qua functionaliteit hersteld (lendesteun, rugleuning verstelling), nieuwe kussens (was best slappe hap geworden), volledig leer in origineel design met persoonlijke twist: cognac achtinge originele kleur maar met zwarte piping/biesjes en geperforeerd midden deel.

Dat soort dingen lopen ook uit de hand:
De deur panelen en overige ook in hetzelfde leer.
Paste anders niet bij de stoelen  :blink:

Wat missende interieur delen als gordel afdekkap in achterbank wordt ook geplaatst en gordels origineel gemaakt. Ook de neerklap functie wordt hersteld.

En ook in leer natuurlijk, iets met A en B zeggen.  ???
Zit nooit iemand op, want kan niet (2+2), maar dan kan Tonja haar handtasje luxe neerzetten  :blush:

Wat ik toch allemaal niet doe voor mijn meisje  ;)

Citaat van: vanzomereng op mei  9, 2025, 07:53:44Ik zou meteen een aparte groep voor de audio aan laten leggen  :colgate:

Very funny!

Ik kan je vertellen dat ik de afgelopen jaren kilometers audio bekabeling er uit heb gehaald. De vorige, eerste, eigenaar die er 1.250.000 km op gezet had  :wacko:, had grote audio plannen het haar. Zelfs toen we de achterbank er uit haalden kwamen er nog kabels onderuit.

Er liggen ook een paar wok schotels aan woofers in, in een loei zware boombox.
12" denk ik, groter dan in de woonkamer  ;D
Die boombox gaat veranderd worden zodat het aanzicht meer standaard wordt, wat lichter en een stofje over de woofers.

De woofers blijven wel, is een beetje onderdeel van haar heritage.

IMG_4033.jpeg

Citaat van: ruud2 op mei  9, 2025, 15:23:58;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D
dus de fase van de differentiel is voorbij ?
geen vreemde geluiden meer ?

Ahhhh ja!
Diffje is weer helemaal goed.
En stuurstang gecorrigeerd (had verkeerd hulp stuurhuis, lag scheef), motor gecorrigeerd (lag te ver achterover, versnellingsbak steun was voor onder de motor gezet en die zijn veel te dik, nu originele steunen), ondanks al veel vervangen eerder toch nog een zwikje rubbers vervangen, motor ook iets beter uitgelijnd.

Ik vergeet vast nog wat.

Maar loopt mooi "stil" nu.
Tussen haakjes want het zijn geen hele stille auto's op snelheid. Er ligt een vroege injectie in (origineel). De B20 4 cylinder lijn (redblock) met bosch J-tronics geloof ik. Die zijn wat rauwer qua geluid dan de eerdere 1.8 carburateur motoren die ultra smooth kunnen klinken.
Maar loopt ook mooi, trekt perfect door in toeren.

Ik stel me zo voor dat je in een spitfire vliegtuig dezelfde beleving hebt: duidelijke motor voor je snufferd en een hoop windgeruis  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

ruud2

Citaat van: Hannibal_ op Gisteren om 06:14:11Ik stel me zo voor dat je in een spitfire vliegtuig dezelfde beleving hebt: duidelijke motor voor je snufferd en een hoop windgeruis  ;)

Zag vorige week op de classic show in Peer een wagen met een grote sticker achterop "alleen vliegen is mooier"
Een tipje voor je, maak veel foto's van al de werkzaamheden en stel daarna een fotoboekje samen.
Heb ik ook gedaan van de volledige restauratie , is ook een leuk conversatie item op shows bij uitleg etc.

Wist je overigens dat iedere autofabrikant z'n eigen leernerf heeft ?  Als je dan toch correct gaat restaureren........
zo wordt het wel een bodemloze put, maar ach voor je liefje heb je toch alles over....hahahaha, nou ja alles.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.