Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

Zo.

Net het filter geïnstalleerd (naast het andere gesodemieterd dus  ;) ).
DC blokker er op, want dat is het grootste issue met de stroom hier.

Set speelt nog steeds, gelukkig.

:)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

En wat doet het bij jou?

Die van mij komt pas eind deze maand, Audiolab DC Block 6.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op januari 16, 2023, 12:57:43
En wat doet het bij jou?

Die van mij komt pas eind deze maand, Audiolab DC Block 6.

Dat is eigenlijk een mooiere oplossing als hij ook goed filtert, jouw block 6.

Tja, de nieuwe versterker is eerst rechtstreeks op het net aangesloten en toen klonk het okay.
Maar geen brom of zo, mijn eindversterkers doen dat zonder DC blokker (niet via de luidsprekers maar de units zelf).

Toen die middag de DC Blokker binnen kwam, aangesloten en het staat direct veel beter.
Details, controle, maakt hier echt veel uit.

Het resultaat van het filter is wat minder, maar ik moet er nog even voor gaan zitten om goed te luisteren.
De introductie van het andere filter maakte zeker ook uit, ook zonder de DC blokker die ik daar later bij heb geplaatst.

Nu zijn het ook wat oudere spullen waarmee ik speel die van zichzelf denk ik minder hierop voorzien zijn.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Dus eigenlijk overall wel positief.

Elke verbetering (hoe klein ook) is er één.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op januari 16, 2023, 14:22:37
Dus eigenlijk overall wel positief.

Elke verbetering (hoe klein ook) is er één.

Jazeker!
Al kan ik me wel voorstellen dat het afhangt van de kwaliteit van je netstroom en van je apparatuur
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Ik heb in onze woonkamer een aparte audio 220 groep zitten welke in de meterkast een eigen geaarde groep heeft.

Kan alleen in onze huidige woonkamer indeling daar geen gebruik van maken[emoji17]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op januari 16, 2023, 15:26:31
Ik heb in onze woonkamer een aparte audio 220 groep zitten welke in de meterkast een eigen geaarde groep heeft.

Kan alleen in onze huidige woonkamer indeling daar geen gebruik van maken[emoji17]

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Oh! Shoot!
Zit die zo ver van de huidige opstelling dan?

Zonde om niet te kunnen gebruiken
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Citaat van: Hannibal_ op januari 16, 2023, 16:04:34
Oh! Shoot!
Zit die zo ver van de huidige opstelling dan?

Zonde om niet te kunnen gebruiken
Ja, andere kant van de woonkamer en ook nog in de hoek.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op januari 16, 2023, 16:12:31
Ja, andere kant van de woonkamer en ook nog in de hoek.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Damn!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Kwam nog wat internals tegen, ook van de Maia die open lag bij Joenit.

Voor de liefhebbers van ringkern trafo's
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Intussen het een en ander definitief gemaakt.
De Cursa maar opgeborgen (achter het schot), de CD speler weer in het rack.

Zo eens een plaatje draaien, nog niet genoeg gedaan.
Herbie denk ik, ook nog niet genoeg gedraaid
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Rega en Totem, dat is de perfecte match!

Ooit (in een grijs verleden) de audio beurs in Veldhoven bezocht en daar heel veel moois gehoord. Na het bezoek aan een luisterruimte met extreem dure apparatuur wat wel aardig klonk, liep ik door de gang naar een andere vleugel en kwam in een zijtak een losse opstelling (geen luisterruimte) van Rega met Totem speakers tegen.

Ik kon niet anders dan daar toch nog zeker een half uur gaan luisteren. Wat klonk dat goed, zo veel beter dan vele malen duurdere sets op de beurs.

De set waar mee gespeeld werd, vertegenwoordigde een waarde van ca. € 5000,00, weet de modellen niet meer.

Echt onder de indruk.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op januari 24, 2023, 08:09:40Rega en Totem, dat is de perfecte match!

Ooit (in een grijs verleden) de audio beurs in Veldhoven bezocht en daar heel veel moois gehoord. Na het bezoek aan een luisterruimte met extreem dure apparatuur wat wel aardig klonk, liep ik door de gang naar een andere vleugel en kwam in een zijtak een losse opstelling (geen luisterruimte) van Rega met Totem speakers tegen.

Ik kon niet anders dan daar toch nog zeker een half uur gaan luisteren. Wat klonk dat goed, zo veel beter dan vele malen duurdere sets op de beurs.

De set waar mee gespeeld werd, vertegenwoordigde een waarde van ca. € 5000,00, weet de modellen niet meer.

Echt onder de indruk.

Ja, dat Rega & Totem een goede match is hoor je vaker.
Vaak speelt Joenit (importeur) dan ook nog met instap spullen die al super klinken op zo'n beurs. Maar 5000 euro is misschien wat hoger in de lijn al (afhankelijk wat je meerekent).

Ik kan ook niet zeggen dat het geen goede match is. Maar mijn oren zijn zo gewend aan die combi na dik meer dan 20 jaar, dat ik nogal biassed ben, vermoed ik.
Ik ben echt heel blij met de laatste gemaakte stap (de "nieuwe" versterker en het bi-ampen).

Ik merk wel dat die stap mijn nieuwsgierigheid triggert. Wat is er nog meer te halen, zeg maar.

Xander had de totems ook op Mark Levinson en Accuphase gehoord.
Eigenlijk zou ik er ook wel eens andere electronica op willen proberen en ML & Accuphase & Bryston ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Het lijkt wel of dit soort stappen HET virus alleen maar intensiveren.  :lookaround:

Eerst maar eens rust vinden en hier weer tijdje van genieten  :blush:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op januari 24, 2023, 10:11:51RUST?? Roest zegt men :P

Hihi... daar kan jij volgens mij geen ervaringsdeskundige op zijn  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

MarKath

Citaat van: Hannibal_ op januari 24, 2023, 12:40:03Hihi... daar kan jij volgens mij geen ervaringsdeskundige op zijn  ;)

Hou maar op. Ik zit nu te azen op een mooie vintage Magnat Sigma 900 set op Marktplaats, maar ik heb er gewoon de ruimte niet voor omdat er eerst nog e.e.a. verkocht dient te worden.

Eigenlijk allemaal luxe problemen, maar wel lastig :blush:
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Een set met daarin Totem ls heeft mij nog nooit teleurgesteld, dat klonk altijd goed, zelfs in de meest beroerde opstelling.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: MarcelHLX op januari 24, 2023, 14:07:44Hou maar op. Ik zit nu te azen op een mooie vintage Magnat Sigma 900 set op Marktplaats, maar ik heb er gewoon de ruimte niet voor omdat er eerst nog e.e.a. verkocht dient te worden.

Eigenlijk allemaal luxe problemen, maar wel lastig :blush:

Welnee joh, het ziet er uit als een gezellig setje vintage luidsprekers? Cool ook! Die kun je altijd wel absorberen, toch?
Gewoon de niet keuze tijdelijk opslaan, desnoods bij familie...  :nowink:

Ik heb nog een paar setjes Wharfedale's en Sony luidsprekers, een Rega tuner, een rega versterker (Mira 3), een Rega CD speler, Rega voorversterker (die Cursa) en wat akai & Sony apparatuur rondslingeren...

Komt vast goed!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op januari 24, 2023, 19:00:07Een set met daarin Totem ls heeft mij nog nooit teleurgesteld, dat klonk altijd goed, zelfs in de meest beroerde opstelling.

Ow... maar ook goed.
Hoe beroerd waren die opstellingen dan?

Zelf wel nieuwsgierig naar jouw luidsprekers & elektronica  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Dat laatste gaat goed komen  :thumbs-up:, zal komend weekend een datum in maart prikken, kijk maar alvast of je zaterdag de 25e vrij kan houden  ::)

Beroerde opstelling; linker ls ingeklemd tussen wand meubel en drie-zits-bank, rechter ls vrijstaand maar een achter- en zijwand van voornamelijk glas. En toch klonk het niet slecht, onbegrijpelijk. Op Accuphase componenten, dat dan wel weer 😜

Citaat van: Hannibal_ op januari 24, 2023, 20:55:24Ow... maar ook goed.
Hoe beroerd waren die opstellingen dan?

Zelf wel nieuwsgierig naar jouw luidsprekers & elektronica  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op januari 25, 2023, 06:38:19Dat laatste gaat goed komen  :thumbs-up:, zal komend weekend een datum in maart prikken, kijk maar alvast of je zaterdag de 25e vrij kan houden  ::)

Beroerde opstelling; linker ls ingeklemd tussen wand meubel en drie-zits-bank, rechter ls vrijstaand maar een achter- en zijwand van voornamelijk glas. En toch klonk het niet slecht, onbegrijpelijk. Op Accuphase componenten, dat dan wel weer 😜


Al dat glas er omheen klinkt inderdaad niet ideaal.

Het weekeinde van de 25ste Maart zit trouwens stampvol bennikbang...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Citaat van: Hannibal_ op januari 24, 2023, 09:15:10Ja, dat Rega & Totem een goede match is hoor je vaker.
Vaak speelt Joenit (importeur) dan ook nog met instap spullen die al super klinken op zo'n beurs. Maar 5000 euro is misschien wat hoger in de lijn al (afhankelijk wat je meerekent).

Ik kan ook niet zeggen dat het geen goede match is. Maar mijn oren zijn zo gewend aan die combi na dik meer dan 20 jaar, dat ik nogal biassed ben, vermoed ik.
Ik ben echt heel blij met de laatste gemaakte stap (de "nieuwe" versterker en het bi-ampen).

Ik merk wel dat die stap mijn nieuwsgierigheid triggert. Wat is er nog meer te halen, zeg maar.

Xander had de totems ook op Mark Levinson en Accuphase gehoord.
Eigenlijk zou ik er ook wel eens andere electronica op willen proberen en ML & Accuphase & Bryston ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Het lijkt wel of dit soort stappen HET virus alleen maar intensiveren.  :lookaround:

Eerst maar eens rust vinden en hier weer tijdje van genieten  :blush:

Er zit in je set ook nog wel wat winst. Je speelt met een Planet en ik vermoed met een onboard phonotrap of een Rega fono? Een Jupiter is een stap voorwaarts evenals een betere phonotrap. Er staat een Rega Eos phonotrap op Marktplaats die is ontworpen voor de Exact. Het ding is echt goed maar er wordt wel veel voor gevraagd. Met name omdat hij gebouwd is voor het jaar 2000. Rega maakt ook de Aria phonotrap. Eerlijk gezegd vind ik de ribbelkast versies van Rega mooier qua muzikaliteit (natuurlijker midden gebied) dan de serie die erna kwam. Dat neigde toch iets meer naar hifi zoals zoveel apparatuur en daar ben ik gevoelig voor. Geen gek idee om dus ook eens verder te kijken en te proberen. Ik denk dat iedere audiofiel met wat meer ervaring op een bepaalt moment wel weet wanneer hij zijn ding bereikt heeft. Dan is er ook rust omdat het misschien wel beter kan maar niet beter hoeft.

chansig

Citaat van: MarcelHLX op januari 24, 2023, 08:09:40Rega en Totem, dat is de perfecte match!

Ooit (in een grijs verleden) de audio beurs in Veldhoven bezocht en daar heel veel moois gehoord. Na het bezoek aan een luisterruimte met extreem dure apparatuur wat wel aardig klonk, liep ik door de gang naar een andere vleugel en kwam in een zijtak een losse opstelling (geen luisterruimte) van Rega met Totem speakers tegen.

Ik kon niet anders dan daar toch nog zeker een half uur gaan luisteren. Wat klonk dat goed, zo veel beter dan vele malen duurdere sets op de beurs.

De set waar mee gespeeld werd, vertegenwoordigde een waarde van ca. € 5000,00, weet de modellen niet meer.

Echt onder de indruk.

Volgens mij zijn we elkaar toen tegen gekomen.  :D

Kan me deze setup ook nog wel herinneren. Ze speelde volgens mij met die kleine monitoren en de Arro. Ook een monitor maar dan wat langer. Ik was ook wel onder de indruk.

Nog meer van de von Sweikert met KR Enterprise bakken. Godzilla als ik me niet vergis.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: Mediator op januari 25, 2023, 18:41:41Er zit in je set ook nog wel wat winst. Je speelt met een Planet en ik vermoed met een onboard phonotrap of een Rega fono? Een Jupiter is een stap voorwaarts evenals een betere phonotrap. Er staat een Rega Eos phonotrap op Marktplaats die is ontworpen voor de Exact. Het ding is echt goed maar er wordt wel veel voor gevraagd. Met name omdat hij gebouwd is voor het jaar 2000. Rega maakt ook de Aria phonotrap. Eerlijk gezegd vind ik de ribbelkast versies van Rega mooier qua muzikaliteit (natuurlijker midden gebied) dan de serie die erna kwam. Dat neigde toch iets meer naar hifi zoals zoveel apparatuur en daar ben ik gevoelig voor. Geen gek idee om dus ook eens verder te kijken en te proberen. Ik denk dat iedere audiofiel met wat meer ervaring op een bepaalt moment wel weet wanneer hij zijn ding bereikt heeft. Dan is er ook rust omdat het misschien wel beter kan maar niet beter hoeft.

Ja, voor wat betreft de "ribbelkasten" deel ik je mening. De nieuwere series klinken net wat, tja... commerciëler?
Zeker niet slecht, trouwens.
Nu is de Elicit toch wel een fraaie ribbelkast, moet ik zeggen.
En een goede combinatie met de Exon's.
Klinkt super fijn en alle reden om (heel) tevreden te zijn hoor.

Het is meer nieuwsgierigheid. Versterkers als Bryston ken ik, maar bij een kennis.
Die speelde met enorme hybride martin logan's.
Niet echt vergelijkbaar qua luidsprekers dus.

Versterkers als Mark Levinson en Accuphase heb ik nooit eerder gehoord. Hence the curiosity.

De planet? Ja... De jupiter is de betere inderdaad.
Ik heb er wel eens naar gezocht maar ze komen zelden langs.
En als ze langskomen vragen ze er best heel serieus geld voor, trouwens.

Ik gebruik de planet alleen als loopwerk (transport). Digitaal mijn DAC in.
En dat is prima, lekker stabiel.
Een van de planets (ik heb er twee) gaat tijdelijk naar een forumlid hier, die het wel leuk vond om hem met een favoriete oude CD speler van hem te vergelijken. Dat triggerde me om de analoge output van de planet toch weer eens aan te sluiten op de set. Gewoon om weer eens te luisteren naar zijn geluid. Just 4 fun.

Meestal stream ik muziek moet ik eerlijk zeggen.

Plaatjes draaien zijn van die speciale momenten. Ik gebruik inderdaad de interne phono van de elicit. Mijn Fono heb ik vorig jaar verkocht (bijzonder, meestal gaat het in opslag hier ;) ).
Die Eos ken ik niet geloof ik. Ik zal eens kijken, thx!

Vanavond ga ik als het goed is NAD op audio physic's horen bij een M&G.
Leuk.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De EOS gevonden.
Is een hele vroege zo te zien, een clamshell nog!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.