Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op juni 25, 2022, 07:04:43
O... ik speel een enkele keer ook op het oude volume hoor.
Als ik zin heb om even te "blazen" en het kan.
Klinkt ook super.

En als ik onrustig wordt van het luisteren, gebeurd heel zelden eens een keer, dan ga ik iets anders doen als mijn actief/open luisteren methode ook niet werkt. Maar meestal wordt ik er rustiger van hoor.

Harde hoog en galm? Very funny... er zitten geen bullit tweeters in mijn totems he...
En de verschillen tussen de DACs zitten in subtiele details, Rens.
Het is bepaald niet zo dat het hele huis ineens galmt ;)

Wat gaan we bereiken met je DCS streamer? (Je weet hoe ik over losse streamers denk toch?)
Of was dat ook een DACje?
Lijkt me in ieder geval leuk.

Nou ja in jouw geval lijkt me dat leuk Han, omdat je ook niet het idee hebt dat er veel verschil zit in streamers en dat gaan we dan gewoon uittesten. Iedere set is anders en we moeten toch nog afspreken, dus why not 😉. Das leuker dan ik een high end dac meeneem.

Maar gelijk heb je (zie je Ronald, ook Han) het zijn vaak geen significante verschillen.
Significante verschillen ervaar ik alleen maar tussen een plaatje draaien en digitaal afspelen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op juni 25, 2022, 07:59:41
Nou ja in jouw geval lijkt me dat leuk Han, omdat je ook niet het idee hebt dat er veel verschil zit in streamers en dat gaan we dan gewoon uittesten. Iedere set is anders en we moeten toch nog afspreken, dus why not 😉. Das leuker dan ik een high end dac meeneem.

Maar gelijk heb je (zie je Ronald, ook Han) het zijn vaak geen significante verschillen.
Significante verschillen ervaar ik alleen maar tussen een plaatje draaien en digitaal afspelen.

Er zit verschil in streamers hoor, bediening, Qobuz integratie...
Maar qua geluid (bij zelfde interface) zal er geen bloed uit lopen.
Ronald vond toch juist allerlei verschillen in het digitale domein?

Een high end DAC lijkt me wel een leuker vergelijk, to be honest...   :sleepy:  :xmas:

Tja... tussen plaatjes en ceedeetje zit toch wel iets van verschil...

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#552
Citaat van: Hannibal_ op juni 25, 2022, 09:03:21
Er zit verschil in streamers hoor, bediening, Qobuz integratie...
Maar qua geluid (bij zelfde interface) zal er geen bloed uit lopen.
Ronald vond toch juist allerlei verschillen in het digitale domein?

Een high end DAC lijkt me wel een leuker vergelijk, to be honest...   :sleepy:  :xmas:

Tja... tussen plaatjes en ceedeetje zit toch wel iets van verschil...
Ik heb verschillen gehoord tussen streamers onderling, gebruik van lan-isolatoren en glasvezel. Definier digitaal domein. Volgens is er geen verschil in de bits die overkomen maar wel in de rotzooi die op het analoge signaal die die bits overdracht meelift of ontstaat door verwerking van de streamer. Dat verklaard voor mij de verschillen die ik ervaren heb met lan-isolatoren en glasvezel. Daarnaast vind ik de ontwikkeling van het diretta audio protocol interessant, dat streeft een gelijkmatigere verzending van netwerkpakketjes na voor een gelijkmatigere stroomvraag binnen de streamer en daarmee als einddoel minder vervuiling door de voeding.

Ook ervaar ook minimale verschillen tussen enkele instellingen in de streamer software, ik denk dat dit komt door andere belasting van de hardware in de streamer wat uiteindelijk ook de voeding beïnvloedt.

Nee, ik heb dit niet nagemeten.....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Door de jaren heen heb ik verschillende streamers gehad en daar tussen heb ik duidelijk hoorbare verschillen ervaren.
Daar waar ik iets wijzigde en dat het gaf een hoorbaar positief verschil, was dat steevast meer rust (zwarte achtergrond) waardoor details/nuances duidelijker aftekenden. Daarnaast bracht het wat meer kleur, gewicht in het geluid. Alles kreeg wat meer vlees op de botten.

De verschillende streamers betroffen een SBT, Bluesound Node2, Marantz NA8005 CM, Marantz NA11, Auralic Aries G1 en nu de G2.1. De laatste drie zijn allen prima streamers, met toch ook onderlinge hoorbare verschillen. De NA11 klonk ietwat rond en zwaar, de G1 bracht wat meer openheid, luchtigheid en meer rust, de G2.1 bracht weer wat meer gewicht/kleur mee en nog meer rust, waarbij verder alle positieve punten van de G1 gehandhaafd bleven.

Voedingen, lan isolatoren, kabels, dempers (voetjes) brachten soms een hoorbaar verschil, maar lang niet altijd een gewenste. Heel veel trial and error.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op juni 25, 2022, 10:11:19
Ik heb verschillen gehoord tussen streamers onderling, gebruik van lan-isolatoren en glasvezel. Definier digitaal domein. Volgens is er geen verschil in de bits die overkomen maar wel in de rotzooi die op het analoge signaal die die bits overdracht meelift if ontstaat door verwerking van de streamer. Dat verklaard voor mij de verschillen die ik ervaren heb met lan-isolatoren en glasvezel. Daarnaast vind ik de ontwikkeling van het diretta audio protocol interessant, dat streeft een gelijkmatigere verzending van netwerkpakketjes na voor een gelijkmatigere stroomvraag binnen de streamer en daarmee als einddoel minder vervuiling door de voeding.

Ook ervaar ook minimale verschillen tussen enkele instellingen in de streamer software, ik denk dat dit komt door andere belasting van de hardware in de streamer wat uiteindelijk ook de voeding beïnvloedt.

Nee, ik heb dit niet nagemeten.....

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Psies... nu begrijp ik de opmerking van Rens dus niet meer.
Maar goed...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op juni 25, 2022, 10:47:06
Door de jaren heen heb ik verschillende streamers gehad en daar tussen heb ik duidelijk hoorbare verschillen ervaren.
Daar waar ik iets wijzigde en dat het gaf een hoorbaar positief verschil, was dat steevast meer rust (zwarte achtergrond) waardoor details/nuances duidelijker aftekenden. Daarnaast bracht het wat meer kleur, gewicht in het geluid. Alles kreeg wat meer vlees op de botten.

De verschillende streamers betroffen een SBT, Bluesound Node2, Marantz NA8005 CM, Marantz NA11, Auralic Aries G1 en nu de G2.1. De laatste drie zijn allen prima streamers, met toch ook onderlinge hoorbare verschillen. De NA11 klonk ietwat rond en zwaar, de G1 bracht wat meer openheid, luchtigheid en meer rust, de G2.1 bracht weer wat meer gewicht/kleur mee en nog meer rust, waarbij verder alle positieve punten van de G1 gehandhaafd bleven.

Voedingen, lan isolatoren, kabels, dempers (voetjes) brachten soms een hoorbaar verschil, maar lang niet altijd een gewenste. Heel veel trial and error.

Ik weet het.
Maar ik dacht dat jij de interne DAC van die streamers gebruikte, of heb ik het verkeerd?

Ik moet ook eigenlijk niet over streamers spreken maar digitale transporten
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op juni 25, 2022, 10:52:37
Ik moet ook eigenlijk niet over streamers spreken maar digitale transporten

Of is het nu een digitale renderer? 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

De Aries G1 en G2.1 zijn niet voorzien van een dac  ;)  Die lopen over de Accu dac-50.
De SBT liet ik over de dac van een Marantz SA15 LE lopen, de BSN2 over de dac van de NA11, dat gaf in beide gevallen een positief verschil t.o.v. de interne dac.

Citaat van: Hannibal_ op juni 25, 2022, 10:52:37
Ik weet het.
Maar ik dacht dat jij de interne DAC van die streamers gebruikte, of heb ik het verkeerd?

Ik moet ook eigenlijk niet over streamers spreken maar digitale transporten
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Streaming bridge 🫣 😁

Citaat van: Peerless Monster op juni 25, 2022, 11:02:49
Of is het nu een digitale renderer? 🤣
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

#559
Citaat van: Peerless Monster op juni 25, 2022, 11:02:49
Of is het nu een digitale renderer? 🤣

Als het goed is doet een transport helemaal niets met de stream.
De DAC, als je het al zo wilt noemen, rendert.
Beetje populaire term uit video overgenomen

Al heb ik ook een media speler gehad die zelfs in bypass niet met zijn klauwen van de stream af bleef. Beroerd ding. Heb hem nog. Overnemen?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op juni 25, 2022, 11:11:05
De Aries G1 en G2.1 zijn niet voorzien van een dac  ;)  Die lopen over de Accu dac-50.
De SBT liet ik over de dac van een Marantz SA15 LE lopen, de BSN2 over de dac van de NA11, dat gaf in beide gevallen een positief verschil t.o.v. de interne dac.

Dat laatste geloof ik heel graag.
De bekabeling van de digitale bronnen die ik heb, rechtstreeks naar de versterker (gebruikmakend van de interne DACs dus) heb ik er intussen helemaal niet meer tussen zitten. Te groot verschil.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Het eerste geloof je niet?  ;D

Citaat van: Hannibal_ op juni 25, 2022, 11:18:24
Dat laatste geloof ik heel graag.
De bekabeling van de digitale bronnen die ik heb, rechtstreeks naar de versterker (gebruikmakend van de interne DACs dus) heb ik er intussen helemaal niet meer tussen zitten. Te groot verschil.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

#562
Citaat van: Xander32 op juni 25, 2022, 11:19:29
Het eerste geloof je niet?  ;D

Jawel hoor.
Maar toch hoop verschillende DACs ook...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op juni 25, 2022, 10:49:53
Psies... nu begrijp ik de opmerking van Rens dus niet meer.
Maar goed...
Het is wel fijn om gewoon alle twee eens een keer gelijk te krijgen van @Peerless Monster [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#564
Er is nog wel sprake van transcoding wat niet door de dac gedaan wordt.

In heb in eerste instantie de muziek van mijn Nas door de allo streamer met MoOde laten doen. Maar een tijd geleden dit door de Minimserver op mijn NAS laten doen. Mijn gevoel en ook van John (kennis ook bekend bij Han) klonk dit ietsjes beter. Hier zou ook het minder belasten van de streamer de reden kunnen zijn en niet de transcoding zelf.

Andere voordelen voor de Minimserver is de snelle snelheid van de bibliotheek en uitgebreide tagging.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op juni 25, 2022, 16:25:20
Er is nog wel sprake van transcoding wat niet door de dac gedaan wordt.

In heb in eerste instantie de muziek van mijn Nas door de allo streamer met MoOde laten doen. Maar een tijd geleden dit door de Minimserver op mijn NAS laten doen. Mijn gevoel en ook van John (kennis ook bekend bij Han) klonk dit ietsjes beter. Hier zou ook het minder belasten van de streamer de reden kunnen zijn en niet de transcoding zelf.

Andere voordelen voor de Minimserver is de snelle snelheid van de bibliotheek en uitgebreide tagging.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Dat moet een transport ook niet doen imho
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#566
Citaat van: Hannibal_ op juni 25, 2022, 18:46:36
Dat moet een transport ook niet doen imho
Ik heb ik al mijn muziek nog in wav-bestanden staan, jij ook dan?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op juni 26, 2022, 09:07:23
Ik heb ik al mijn muziek nog in wav-bestanden staan, jij ook dan?

Nope... FLAC.
maar dat handled de DAC he...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op juni 26, 2022, 18:32:11
Nope... FLAC.
maar dat handled de DAC he...
Is dat zo? Maakt de streamer of de server daar geen PCM stream van en doet de compressie?

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op juni 26, 2022, 18:50:37
Is dat zo? Maakt de streamer of de server daar geen PCM stream van en doet de compressie?

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Hope not!
En zou ook niet moeten...

Er valt ook niets te transcoded (weer video term trouwens, allemaal commerciële meuk).
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Han ga alsjeblieft plaatjes draaien man.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op juni 26, 2022, 21:10:11
Han ga alsjeblieft plaatjes draaien man.

Huh?
I will, but...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op juni 26, 2022, 22:06:25
Huh?
I will, but...

Joh wat kan jou dat digitaal nou schelen.
Gewoon lekker plaatjes draaien.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Leuk album van Fay.
Klinkt fijn.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Een schuiver gemaakt met fietsen tussen de middag.
:mad:
Linkerarm, polsen en natuurlijk altijd ook een rib pijnlijk.
Ga het wel overleven zo te voelen...
Zal wel even blijven voelen, gok ik.

Klaar met werk, ga nergens meer heen.
Maar muziekje opgezet, helpt qua afleiding.

Klinkt heerlijk na de laatste nogal ingrijpende veranderingen allemaal
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.