Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

The silence of the amps.

Ik denk dat het ongeveer een jaar geleden was dat ik mijn poweramps geopereerd had om de ringkernen wat aan te draaien. Ik had toen al zo iets van: heel veel vaster moet het niet worden.

Opgevoed door mijn uiterst genuanceerde vader, was "vast is vast" diep ingeworteld.

De laatste maanden, half jaar?, was er toch weer een monoblokje zo her en der die vond dat ie karakter moest tonen.
Een beetje brommen dus weer.
Niet vaak, maar wel regelmatig zo nu en dan.

Grrrrr....

Nu was ik wel eens bij een demo van een power regenerator geweest die ook de 0 in de stroomvoorziening herstelde. Deze werd meer en meer opgetild door zonnepanelen en E-auto's. Maar iets van 2000€ toen voor die combi.
Ik heb een filter waarover ik heel tevreden ben dus die stap leek een beetje over the top.

Echter de zonnepanelen en electrische auto's zijn hier intussen alom, zonder dat ik me die relatie heel expliciet realiseerde.

Tot ik in een conversatie met Samro hier er achter kwam dat er intussen ook losse DC blockers beschikbaar zijn. Waaronder een van iFi die wel heel praktisch oogde. Een klein ding die je tussen je apparatuur en de powerlead zet en 880W continu vermogen aan kan. Samro had goede ervaringen met het oplossen van de karaktertjes van de amps. Het ding werkte zonder problemen op ongeaarde stopcontacten en mocht ook gewoon voor je bestaande netfilter gebruikt worden.

Besteld, binnen en...

Yep

The silence of the amps!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ik kan verder nog vertellen dat die verzadiging van je ringkernen, waar men het in verband met DC blokkers vaak over heeft, klaarblijkelijk geen onzin is.
Performance wordt weer zoals bedoeld... blablablablabla...

Het systeem is er echt op vooruit gegaan weer. Kennelijk geven LED verlichting, E-cars, zonnepanelen en schakelende voedingen meer last dan je lief is.

Het klinkt zo lekker schoon en uit rust... vol details ook.

Natuurlijk knapte plaatjes draaien ook op van de betere versterking weer, maar toen ik de platenspeler ook achter de DC blocker zette veranderde er weer bar weinig.
Kennelijk is die minder gevoelig voor DC (heeft ook geen ringkernen volgens mij.

Yes, yes, yes...

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Na de post gisteren was het bij vlagen ook no, no, no...

Ik zat zo gevangen in details en de snelheid van het systeem, dat het bij vlagen te agressief leek.
Veel te veel focus en aandacht voor de techniek dus (denk ik).
Ik ben normaal geen "apparatuur luisteraar" als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik luister normaal naar muziek.

Veranderingen in het systeem vragen altijd gewenning, veranderingen in de kamer trouwens ook.
Kennelijk ben ik daar behoorlijk gevoelig voor.

Dit is de tweede keer al in korte tijd, ik had hetzelfde op een gegeven moment met het nieuwe platenspeler element.
Op dat soort momenten wordt ik haast moe van mezelf, dat het me niet meer lukt om de muziek als geheel te horen, maar steeds terugval in die focus voor details.
Zucht.

Vandaag was er al gewenning, de goede kant op gaat het allemaal toch sneller, kennelijk.

Eigenlijk kan ik het effect van dat suffe kleine doosje niet echt goed bevatten. Ik ben altijd sceptisch als er enorme verbeteringen geclaimd worden. Jullie voelen aankomen hoe gigantisch deze verbetering is, maar don't worry, laten we alles in perspectief zien. Mijn grootste verbetering in de set was toch bij het gaan van een geïntegreerde versterker naar de huidige monoblokken, denk ik zo. Het netfilter was ook een goede stap. Kennelijk hebben we bijzonder "ranzige" stroomvoorziening of we vernachelen het zelf  ::)
Waarschijnlijk in ieder geval ook het laatste, we hebben hier wat meuk rondslingeren.

Maar dit kleine ding is wel beter dan het netfilter stapje.
Het klinkt messcherp.
Detaillering is ook super.

Dat ding is een aanwinst

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rowdy


Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Gisteren een leerzame luister sessie gehad.
Een vriend waarmee ik ook regelmatig een audio beurs "doe", kwam langs met zijn totem forests.
Om die te horen op mijn eindversterkers.

Hij had ook zijn DAC en zijn streamer meegenomen.
Echt fantastisch dat hij dat allemaal meegesjeest had zeg.
Dat waardeer ik echt enorm.

Volgens hem was de controle van mijn (mono) eindversterkers beter dan zijn stereo eindversterker.
Voor mij waren er de volgende conclusies:
- de forests zijn niets te groot voor mijn ruimte, sterker nog het laag is eerder minder dominant doordat het nog gedefinieerder is en super natuurlijk klinkt. Eigenlijk zijn ze voor mijn ruimte en muziek gemaakt  ;)
- de versterking in bij lange niet de bottleneck
- ondanks de heerlijke rust waarvanuit de rega DAC speelt (was ooit wel een reden om hem te kopen) is er op DAC gebied nog wel wat aan detail te winnen.
- de usb poort van mijn DAC sucks. Ik had het ooit wel eens ergens in een review gelezen dacht ik, maar die presteert echt minder dan de andere ingangen en ook minder dan de usb ingang van de vergelijkings DAC. Nu gebruik ik geen usb momenteel, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden als er ooit een andere streamer komt.

Al met al ben ik wel bang dat het dagje serieuze gevolgen gaat hebben (ik weet nog niet op welke termijn).

:smile:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Ai, het virus slaat weer toe  🤓

Heb je al ideeën t.a.v. een streamer/dac?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pathos

Ja, was het verschil zo groot tussen je Hawks en de Forest?
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op april  2, 2022, 07:03:10
Ai, het virus slaat weer toe  🤓

Heb je al ideeën t.a.v. een streamer/dac?

Gossie... niet echt. Al zou ik, je kent me intussen denk ik, eigenwijs eerder in een goede DAC investeren dan in streamers. De allo was gisteren al best goed.
De DAC gisteren was een mytek brooklin bridge+ (gekke naam want volgens mij was het geen bridge, maar what's in a name). Die gaf wat meer details dan de mijne. We hebben het niet over gigantische verschillen, maar toch.

Voor mij was de totem forest test hier in de huiskamer belangrijker.
Denk ik al even over namelijk.
Of het niet te veel was hier binnen.
Maar nee, mooie combi met de ruimte en de versterking.

Vandaag dus een setje besteld  :blush:
Net terug...

Hoop niet te veel levertijd  :unsure:

Citaat van: Pathos op april  2, 2022, 07:22:33
Ja, was het verschil zo groot tussen je Hawks en de Forest?

Gut... groot, nee...
Maar ik speel al een tijdje met de hawks en het zijn werkelijk heerlijke luidsprekers.
Super lekker dynamisch, sprankelend hoog en lekker gaaf laag.
Mooi open en ruimtelijk beeld.
Spelen ook echt uit rust.

De forests Ken ik ook al lang, maar niet in mijn ruimte, maar bij die vriend thuis.
Tja, het verschil? Niet gigantisch in de zin dat het geluid helemaal anders is oid.
Ze spelen met net wat meer autoriteit, net wat meer dynamiek ook en nog meer uit rust.
Het is allemaal net een fractie meer.

De hawks worden ook niet meer verkocht, uit assortiment.
Ik denk dat ze voor de productlijn te dicht tegen de forests aan zaten.

En soms wilt de audiofiel ook audiovisueel net even iets anders en dan ben ik daar best heel behoudend in.

Maar dus wel net een mooi setje forests besteld.
Hopen dat de levertijd dus niet te lang is...  ;D
Moest er tegen 0 tarief ook, geheel tegen de hier heersende principes in, andere luidspreker kabel bij nemen.

Ohhh en mijn nieuwe snaartje was ook binnen  :blush:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Congrats, mooie ls, toffe kleur 👍🏻 Je laat er iig geen gras over groeien 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob_Dingen

Citaat van: Hannibal_ op april  2, 2022, 06:05:30
Gisteren een leerzame luister sessie gehad.
Voor mij waren er de volgende conclusies:
- de forests zijn niets te groot voor mijn ruimte, sterker nog het laag is eerder minder dominant doordat het nog gedefinieerder is en super natuurlijk klinkt. Eigenlijk zijn ze voor mijn ruimte en muziek gemaakt  ;)
Zou daar mee oppassen om die conclusie zo snel te trekken.
Zet jou eigen speakers voor de lol eens op de plek waar de andere speakers stonden.
Als je dan nog dezelfde conclusie trekt is het goed.
10 tot 20cm verschil in plaats kan al veel uitmaken in het laag.

Rob

Pathos

Gefeliciteerd! Blijven mooie speakers!
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Hannibal_

Citaat van: Rob_Dingen op april  2, 2022, 14:05:42
Zou daar mee oppassen om die conclusie zo snel te trekken.
Zet jou eigen speakers voor de lol eens op de plek waar de andere speakers stonden.
Als je dan nog dezelfde conclusie trekt is het goed.
10 tot 20cm verschil in plaats kan al veel uitmaken in het laag.

Rob

Ahhh Rob,

Ja... het set draadje krijgt de verkorte versie.

Eindeloos en dan bedoel ik ook echt eindeloos, heb ik geschoven met mijn hawks en optimaal staan die op dezelfde plaats hoor.
Ook in het vergelijk trouwens.
In het dagelijkse leven staan ze vaak 10cm meer naar achteren, gewoon voor de rest van de familie.

Als ik echt luister gaan ze naar de, in mijn oren, optimale plek, de klok wordt stilgezet, de action rommel die op zonlicht danst en daarbij tikt op zijn rug gelegd, de dwerghamster gemaand tot stilte (of, bij aanhoudende recalcitrantie, tijdelijk naar de eetkamer verbannen).

We gaan niet echt over 1 nacht ijs  ;)

Maar thanks for the heads up!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Rob_Dingen

Snap je wel wat ik bedoelde?
Het gaat mij om het vergelijk tussen de 2 set's speakers die je beluisterd hebt.
Die staan niet op dezelfde plaats dus kan er in het laag best wel wat verschil zitten.
Of heb je geluisterd speakers gewisseld en op dezelfde plaats gezet en weer geluisterd?

Rob

Hannibal_

Citaat van: Rob_Dingen op april  2, 2022, 17:16:30
Snap je wel wat ik bedoelde?
Het gaat mij om het vergelijk tussen de 2 set's speakers die je beluisterd hebt.
Die staan niet op dezelfde plaats dus kan er in het laag best wel wat verschil zitten.
Of heb je geluisterd speakers gewisseld en op dezelfde plaats gezet en weer geluisterd?

Rob

Of course!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Wat leuk joh! Weer eens iets nieuws om je op te verheugen. En dat je ze thuis hebt kunnen proberen, is natuurlijk helemaal top.  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op april  2, 2022, 13:44:18
Congrats, mooie ls, toffe kleur 👍🏻 Je laat er iig geen gras over groeien 😄

Gut ja... ik begrijp dat het snel lijkt te gaan, maar ik ben er al wel even mee bezig.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Richi op april  2, 2022, 20:20:16
Wat leuk joh! Weer eens iets nieuws om je op te verheugen. En dat je ze thuis hebt kunnen proberen, is natuurlijk helemaal top.  :clapping:

Ja... dat was inderdaad super fijn

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

OMG...

Als probeersel mijn huidige luidsprekers op marktplaats gezet.
Had zo iets van, het zal wel even duren voor ik er voor een Okay prijs vanaf ben.

Gistermiddag er op gezet, vandaag al gecommit aan wat ik er voor wilde hebben.
Meer dan 40% van de nieuwprijs van haast 20 jaar geleden, denk ik.

Meer dan okay 4 me.

Goed spul ook om in de markt te zetten.

Komende tijd staan er Wharfedale's op de hoofdset beneden, denk ik.
Moet niet TE gek lang duren voor ik mijn nieuwe totems heb!

:nowink:

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

En verkocht.

Gaaf, maar wel totemloos nu.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Fijn toch de snelle verkoop en je zit niet zonder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op april  4, 2022, 05:23:49
Fijn toch de snelle verkoop en je zit niet zonder.

Gut ja... er komt geluid uit  ;D
Lol... ik had in de haast gisteravond de stands verkeerd om gezet.
Ik dacht vanochtend, wat zie ik nou...

:blink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Barry32

setje Wharfedale Diamonds?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Hannibal_

Citaat van: Barry32 op april  4, 2022, 09:57:58
setje Wharfedale Diamonds?

Klopt.
Diamond 11.2

Toen ik ze kocht voor de gamehoek van mijn zoontje dacht ik eigenlijk dat ze een tikje kleiner zouden zijn. Zoontje vond het juist wel cool dat ze een beetje chunky zijn.  ;D

Voorlopig komt er geluid uit de set voor.  :hehe:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.