Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

ruud2

Citaat van: Hannibal_ op maart 22, 2022, 09:08:07
Zo, weer geland.

Gister einde middag ontzettend hyper, mijn vriendin kwam thuis en die had zoiets van: je stuitert nog harder dan je zoon.

Nou, dat kwam best binnen, zeg maar, want die tetst de laatste tijd behoorlijk heftig door het huis.
Ze had gelijk ook.

Overigens, om misverstanden te voorkomen, niets dan credit voor mijn meisje.
Je zou toch samenwonen met zo'n koppige, eigenwijze audiofiel die langzaam maar toch zeker de hele erker vol zet met audio componenten. En zo gehecht is aan die spullen, dat ie er geen afstand van kan doen.  :blush:
Kom je thuis, staat er een platenwasser op het aanrecht.

Tja... lijkt me best lastig, zo nu en dan.

zeer inventief zou ik zeggen , platenwasser als bordenwasser ....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Hannibal_

#326
Ja... ik weet niet of je nog van zo'n bord wilt eten als er die schoonmaak spullen overheen geweest zijn  ;D

Weer meuk binnen, een lief antennetje voor de B&O, kan zijn receiver/tuner zo nu en dan ook eens aan

;D ;D ;D

(Wat is dat toch met iPad foto's?)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Citaat van: Hannibal_ op maart 21, 2022, 18:56:24
Ik zag trouwens dat je soortgelijke luidsprekers hebt als xander, ben ik erg benieuwd naar. Vrijdag komt een van mijn vrienden met zijn luidsprekers om die op mijn eindblokken te horen. En vice versa wil ik zijn luidsprekers graag horen op mijn set.

Hij greep net naast een setje exon's, anders waren we ze samen gaan halen.

Nou Xander32 en ik hebben beiden Tannoys maar wel een ander type. Het zal nog een keer tot een luisterbezoek komen want ik ben ook wel benieuwd naar zijn resultaat. Maar dat bezoek moet nog even wachten. Niks mis met Totem trouwens. Ik heb vroeger nog de Forest als mijn droomspeaker gezien. Zeker omdat dit toen met Rega zo goed ging op diverse shows.

Hannibal_

#328
Citaat van: Mediator op maart 22, 2022, 13:44:22
Nou Xander32 en ik hebben beiden Tannoys maar wel een ander type. Het zal nog een keer tot een luisterbezoek komen want ik ben ook wel benieuwd naar zijn resultaat. Maar dat bezoek moet nog even wachten. Niks mis met Totem trouwens. Ik heb vroeger nog de Forest als mijn droomspeaker gezien. Zeker omdat dit toen met Rega zo goed ging op diverse shows.

Ow.... Kennelijk heb ik niet goed opgelet. Ik dacht dat ze er hetzelfde uitzagen, de tannoys.  :blush:
Bij xander gaan we als het goed is nog eens kennismaken en natuurlijk ook een beetje luisteren. Mooie combi van spullen volgens mij.

Ik heb vrijdag een bezoek gepland staan met een vriend die de forests heeft van totem.
Ik zit er soms aan te denken forests aan te schaffen.
Ook omdat deze, hawks, toch al weer zo'n 20 jaar oud zijn.
Maar ja, ze klinken gewoon nog super lekker.

Hij, mijn vriend, wilt zijn forests graag op de exons, de monoblokken van Rega, horen. Zelf heeft ie een stereo eindversterker, dus ik weet niet of het verschil groot zal zijn. De exon 3's die ik heb lijken wel fors duurder te worden. Hij greep er net naast, maar 50% duurder dan ik betaald heb  :blink:

Sowieso is het een geforceerd vergelijk, verwacht ik. Volstrekt andere ruimtes waarin gespeeld wordt bij hem en bij mij.
Beiden woonkamers, maar daar houd het ook op
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Wat ik van de vroegere Forest weet in de tijd dat Martijn Lavrijssen nog bij Rega draaide is dat de forest heel graag gebiamped wil worden. Ik denk dat de uitkomst dus wel eens interessant kan zijn voor je vriend. Let wel dat de Forest veel meer laag produceren. Zoiets moet passen in je woonkamer.

Hannibal_

Citaat van: Mediator op maart 23, 2022, 08:56:57
Wat ik van de vroegere Forest weet in de tijd dat Martijn Lavrijssen nog bij Rega draaide is dat de forest heel graag gebiamped wil worden. Ik denk dat de uitkomst dus wel eens interessant kan zijn voor je vriend. Let wel dat de Forest veel meer laag produceren. Zoiets moet passen in je woonkamer.

Hmmmm biamping... ja, dat kan tie hier niet proberen, tenzij hij zijn stereoeindtrap meesjeest...
Ik zei al: neem je DAC & je Allo en voeding dan ook even mee  ;D Nu ook nog even de eindbak  ;D

Gut, laag? Dat zit er in de Hawks net zo veel grappig genoeg, ken beide luidsprekers goed.
Is ook wel een beetje een totem eigenschap.
Ik denk de forest wat preciezer is (hawks hebben long throw woofertjes al hoor je daarmee ook mooie detaillering in het laag, sinds de exons, dat wel).

Mogelijk gaat de test/luister sessie een weekje later worden.
We gaan het zien
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Volgens mij kun je met jouw exons toch een speaker per exon aansturen maar je kunt ook hoog en laag bi ampen. Maar dan moeten je luidsprekerkabels daar wel geschikt voor zijn. De exons zijn toch monoblokken? Overigens zou ik dan ook proberen wat het beste uitpakt. Een exon per speaker of hoog met een exon en laag met een exon. Wellicht ligt het dan ook aan de grotere ruimte waarin ik hawks en forest heb gehoord. De forest heeft echt meer 'ballen' en klinkt nog volwassener. Dat van die grotere ruimte kan echt het geval zijn. Iedere speaker loopt 'leeg' als je hem in een te grote ruimte plaatst.

Hannibal_

Citaat van: Mediator op maart 23, 2022, 12:54:55
Volgens mij kun je met jouw exons toch een speaker per exon aansturen maar je kunt ook hoog en laag bi ampen. Maar dan moeten je luidsprekerkabels daar wel geschikt voor zijn. De exons zijn toch monoblokken? Overigens zou ik dan ook proberen wat het beste uitpakt. Een exon per speaker of hoog met een exon en laag met een exon. Wellicht ligt het dan ook aan de grotere ruimte waarin ik hawks en forest heb gehoord. De forest heeft echt meer 'ballen' en klinkt nog volwassener. Dat van die grotere ruimte kan echt het geval zijn. Iedere speaker loopt 'leeg' als je hem in een te grote ruimte plaatst.

Je beeld van de exons klopt....
Maar... ik heb er maar 2 en hij nog maar 0.
Dus als je toch naar "gebiampte" stereo beleving wilt luisteren... heb je er echt 4 nodig.
Wetende dat je ze niet mag stapelen bij voorkeur is er ook wel een serieus rackje nodig.
(En niet een design kastje zoals hier)

Keuzes, keuzes, keuzes...

En inderdaad, kamer is hier niet gigantisch groot. Ruim genoeg, maar niets extreems.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kwabbernoot

Gispen 412? Mooi spul.

Groeten...

Hannibal_

Citaat van: Kwabbernoot op maart 23, 2022, 13:46:23
Gispen 412? Mooi spul.

Groeten...

Lol... ja, dat ook.
Zitten wat meer "op leeftijd" dan mijn oude leolux Scylla (waren ook cool, leuk knal oranje, maar kwam er niet meer uit  :nowink:).
Dit zit heerlijk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De originele afstandsbediening, die eigenlijk bij het Beocenter hoorde in die tijd, ook gevonden.

Wat is het met verkopers op marktplaats die afstandsbedieningen verkopen?
Dit is de tweede dus nu en bij beiden had ik het gevoel dat ze voor verzenden er eerst een pot stroop overheen gegoten hadden, vervolgens die er met een harige borstel geprobeerd hebben weer af te halen en toen dat niet lukte, eerst door het hoogpolig tapijt gehaald hebben, vervolgens met een smerige zakdoek er overheen gegaan zijn om hem daarna per ongeluk in een plantenbak te laten vallen, hem er uit vissen en zo op te sturen...

Gee...

En die Denen zijn echt eigenzinnig.

Ik dacht bij de eerste dat het een tijdelijke waanzinnige gedachte was van een ontwerper, maar nee, ook bij deze staat het numerieke deel precies andersom dan bij alle anderen die ik ken en heb...

Er zit vast een heeeele diepe gedachte achter.
Ergens las ik iets dat er met duimbediening rekening gehouden was oid, ik denk dus vanaf de duim bezien oplopend, van onderaf dus....

Rare jongens die Denen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

#336
Citaat van: Hannibal_ op maart 23, 2022, 15:55:30
De originele afstandsbediening, die eigenlijk bij het Beocenter hoorde in die tijd, ook gevonden.

Wat is het met verkopers op marktplaats die afstandsbedieningen verkopen?
Dit is de tweede dus nu en bij beiden had ik het gevoel dat ze voor verzenden er eerst een pot stroop overheen gegoten hadden, vervolgens die er met een harige borstel geprobeerd hebben weer af te halen en toen dat niet lukte, eerst door het hoogpolig tapijt gehaald hebben, vervolgens met een smerige zakdoek er overheen gegaan zijn om hem daarna per ongeluk in een plantenbak te laten vallen, hem er uit vissen en zo op te sturen...

Gee...

En die Denen zijn echt eigenzinnig.

Ik dacht bij de eerste dat het een tijdelijke waanzinnige gedachte was van een ontwerper, maar nee, ook bij deze staat het numerieke deel precies andersom dan bij alle anderen die ik ken en heb...

Er zit vast een heeeele diepe gedachte achter.
Ergens las ik iets dat er met duimbediening rekening gehouden was oid, ik denk dus vanaf de duim bezien oplopend, van onderaf dus....

Rare jongens die Denen

Rare jongens die ab vetkopers ook. Pardon verkopers.
Heb het ook een paar keer gehad. Maar ja tweedehandse ab's... altijd vies.
Of ik heb een keer zo'n extreem dure Anthem processor gehad. Die had een ab die met stroop was geproduceerd... nog ergerderder.

Nou weer veel plezier Han!
Binnenkort maar eens komen luisteren bij je samen met Vergeer. Als de brandstofprijzen lager zijn geworden 😬
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op maart 23, 2022, 16:13:15
Rare jongens die ab vetkopers ook. Pardon verkopers.
Heb het ook een paar keer gehad. Maar ja tweedehandse ab's... altijd vies.
Of ik heb een keer zo'n extreem dure Anthem processor gehad. Die had een ab die met stroop was geproduceerd... nog ergerderder.

Nou weer veel plezier Han!
Binnenkort maar eens komen luisteren bij je samen met Vergeer. Als de brandstofprijzen lager zijn geworden 😬

Lol, stroperige verkopers, dat is het gewoon!

Tja.. brandstofprijzen... ik was met de leaseauto van mijn meissie naar Zwolle gereden om die B&O te halen.
Omdat het dan wat minder brandstof kost (alleen haar woon-werk).
Op de snelweg netjes opgelet en aan de snelheid gehouden, toch nog een overtreding in Zwolle... 12 te hard ... 6,25€ per km te hard... zucht... gaat het voordeel. En ze had wat uit te leggen natuurlijk, nou ja, ik geloof dat ie het wel begreep.
De baas daar...

Durf je wel de openbaring aan van een rega element op een rega platenspeler, dan?

;)

Nu dacht ik ook dat de AB die er bij hoorde compacter zou zijn...
Nou ja... dat is tie feitelijk, objectief gezien ook wel...

:hehe:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dura

Citaat van: Hannibal_ op maart 21, 2022, 12:36:48
Gelukkig dat het niet alleen hier zo werkt  ;D

Overigens een groot plus van dit forum is dat je foto's van enorme installaties kunt laten zien en fijntjes toe kunt spelen: zie, zo slecht is het hier nog niet ;)

Zoiets bijvoorbeeld, dan zit de schrik er gelijk goed in.


Sent from my iPad using Tapatalk
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

Citaat van: Dura op maart 23, 2022, 18:13:33
Zoiets bijvoorbeeld, dan zit de schrik er gelijk goed in.


Sent from my iPad using Tapatalk

Hmmmmm ... ziet er gezellig uit?
Wel aparte harbeths  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dura

Ik zag hem toevallig vandaag op de site van Stereophile, mijn setje is gelukkig een stuk beschaafder.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

Citaat van: Dura op maart 23, 2022, 18:45:30
Ik zag hem toevallig vandaag op de site van Stereophile, mijn setje is gelukkig een stuk beschaafder.

I know, I know....
Maar ik dacht, misschien heb je net als ik ook nog overal audio spulletjes rondslingeren  ;D ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dura

Ik ben heel erg van de less is more school, en omdat ik een LAT relatie heb ( met de buurvrouw) en dus verder vrij ben om de zaak naar eigen smaak in te richten is één eenvoudige set en nog een setje Sennheiser True Momentum II genoeg.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

Citaat van: Dura op maart 24, 2022, 11:38:01
Ik ben heel erg van de less is more school, en omdat ik een LAT relatie heb ( met de buurvrouw) en dus verder vrij ben om de zaak naar eigen smaak in te richten is één eenvoudige set en nog een setje Sennheiser True Momentum II genoeg.

Wow... klinkt goed.

Ook geen last van de buren dan.
Op audio gebied bedoel ik  :blush:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

minplus

Het fraaie van B&O is dat ze al 40 a 50 jaar geleden spullen uitbrachten die qua design nu en over 50 jaar nog modern zijn.
Er zat toen veel van Philips in dat toen nog een oerdegelijk merk van grote klasse was. Schitterend spul.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Mediator

Citaat van: minplus op maart 24, 2022, 19:33:43
Het fraaie van B&O is dat ze al 40 a 50 jaar geleden spullen uitbrachten die qua design nu en over 50 jaar nog modern zijn.
Er zat toen veel van Philips in dat toen nog een oerdegelijk merk van grote klasse was. Schitterend spul.

Ja klopt. Intern volgens mij ook nog van die rode Roederstein elco's.

Hannibal_

Ik moet zeggen dat toen ik dat beocenter ophaalde en hem voor het eerst optilde, ik me toch even moest herpakken. Woog (veel) meer dan ik dacht. Op meer manieren degelijk, blijkbaar
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#347
Nu dacht ik dat van uitstel misschien afstel zou komen.
De "ForestOnExon" test.

Die zou vandaag plaats hebben gevonden, maar de tuin (nogal enorm) van die vriend was urgenter. Kan me dat ook levendig voorstellen.
Is hier eigenlijk ook, maar plaatjes luisteren is momenteel NOG belangrijker.
Nu maar hopen dat meisje lief niet meeleest.
Morgen ga ik (ook  ;) ) in de tuin aan de slag...
I will, I will....

Denk ik.

Anyway, een telefoontje vanmiddag gaf het tegendeel aan.
Plan is nu komende vrijdag.
Ook wat vroeger beginnen, hebben we wat meer tijd?
Jot! (Ik woon in Westbrabant hè, beetje meedoen hier)
Gaaf!
"Heb je nog powerleads over" (jot, die liggen er nog in overvloed) "dan neem ik de Allo en mijn DAC (mytek) ook mee".

Hihi...

Gaat een leuke test worden.
Zeker nu de dimensies voor meer tests ook geschapen zijn (misschien om 8 uur beginnen?  ;D )

Sowieso gezellig prullen samen, altijd leuk.
En forests hier in de kamer horen.

Ben benieuwd, fingers crossed dat er niets tussenkomt

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Veel plezier gewenst 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 25, 2022, 18:19:11
Veel plezier gewenst 🎶

Thanks!
Hoop dat het nu doorgaat
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.