Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hannibal_

#125
Citaat van: Barry32 op februari 21, 2021, 12:32:26
Leuke set hoor. Totem speakers weten altijd wel een bijzonder ruime soundstage neer te zetten gekoppeld aan indrukwekkende bas voor de omvang van de speakers.

Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw opmerking over brommende trafo's bij opstarten. Dit betekent dat je de versterkers iedere keer aan/uit zet?

Hoorde laatst een soortgelijke opmerking over de totems... ik moet eigenlijk zeggen dat deze luidsprekers mijn enige echte referentie kader zijn. Natuurlijk allerlei demo's op shows en zo beluisterd, maar dat is toch niet hetzelfde als lange tijd thuis er mee spelen. Een van de dingen die in mijn ervaring bv slecht bij blind vergelijken naar boven komt is of een set je vermoeit. Naast de soundstage en heerlijke dynamiek vind ik misschien het belangrijkste aspect dat ze me niet vermoeien bij het luisteren. Of dat rega is of totem weet ik trouwens niet.

Bij aankoop waren het de eerste waar ik naar luisterde (maar de set in het geheel was boven het geplande budget, flink) en daarna kon niets waar ik in andere zaken naar luisterde me meer bekoren.
Dus toch maar de portemonnee getrokken en nog steeds blij dat ik dat gedaan heb.

:smile:

Ja.... ik zet ze inderdaad af.
Ik weet dat sommigen dat niet doen met hun versterkers, maar die aan/uit knop heeft gewoon 2 functies ;)
Serieus: ze gaan 's ochtends aan en blijven vervolgens de hele dag aan.
Ik vind het ook een heerlijk ritueel: kuhlick, ketjoink, ketjoink, ketjoink, respectievelijk DAC, vv, ev, ev, heerlijk nuchtere ouderwetse schakelaars. Tiptoets? wat is dat?  ;D

Alles is gekoppeld op de DAC de streamers, tv, cd.... dus die amps gaan 's avonds pas weer uit.

Gaan ze harder brommen bij uit en aanzetten (bij uitzetten niet lijkt me  ;) )?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

hey!

helemaal vergeten dat er nog wat in de pijplijn zat...

nabrandertje
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ohhhh ja...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

het lijkt weer wel pakjesavond....
nou ja... middag dan...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Lekker toch, af en toe moet je jezelf wat gunnen 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart  5, 2021, 16:43:25
Lekker toch, af en toe moet je jezelf wat gunnen 👍🏻

En een enkel digitaal wappertje, nu op de playground set in de "study" (geen idee waarom we het mijn study noemen, gebeurd van alles, maar studeren.... lol).... lang onderweg geweest... mobiel wappertje ook, leg hem ergens neer en hij wappert, lol...

Jammer dat we geen filmpjes kunnen posten.

Hij haalt het natuurlijk niet bij jouw fraaie wappers, he...

Oh en een coole CD van level 42, cool boekje bij, bonustracks... voor onwaarschijnlijke prijs, ongelooflijk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Hmmmm project grote digitale VU meter lijkt niet helemaal geslaagd.
Het was een beetje bedoeld om mijn zoontje wat uit de YouTube filmpjes te trekken en weer meer de muziek in.
Vroeger kwam hij regelmatig stil bij me zitten 's ochtends, je kon hem dan haast voelen genieten van de muziek.
Zei dan niets, zat alleen tegen me aan mee te luisteren.
Een van de zeldzame momenten dat ie rustig en stil was.

Tegenwoordig doen we nog steeds ons ochtend ritueel (ik zeg "hee!" Als hij beneden binnenkomt, hij zegt "pompeldepee", gevolgd door een harde, intussen keiharde, high-five), maar hij verdwijnt de laatste tijd naar achter, richting laptop van mama.
Ik dacht hem weer een beetje meer te interesseren door wat "visuals" toe te voegen aan de muziek. Een grote, vooral losse, LED VU meter, die onafhankelijk is van de set. Met eigen microfoon.

Vanochtend aan hem laten zien, of beter, dat ding geeft zo veel licht en leven dat je hem niet kon missen.
Hij vond het geweldig, maar vooral om zijn YouTube filmpjes er bij te houden.

Jemig, wat worden ze snel groot en eigenwijs....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

#132
😄

Tja, geen idee hoe oud zoonlief is, maar hem bezighouden met een ledbalkje lijkt me wel een uitdaging.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart  6, 2021, 08:44:47
😄

Tja, geen idee hoe oud zoonlief is, maar hem bezighouden met een ledbalkje lijkt me wel een uitdaging.

Ja, bijna 11 pas... maar eerste tekenen van puberen zijn er al wel...
Tja, balkje in combinatie met muziek natuurlijk, maar eens... het had een hoog wishfull thinking gehalte  :blush:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Haha, vast tegen beter weten in  ;D

Maar het kan maar zo zijn dat je over een x aantal jaartjes verrast gaat worden door jullie zoon die muziek zit te luisteren welke pa hem als kid voorschotelde.

Citaat van: Hannibal_ op maart  6, 2021, 10:26:26
Ja, bijna 11 pas... maar eerste tekenen van puberen zijn er al wel...
Tja, balkje in combinatie met muziek natuurlijk, maar eens... het had een hoog wishfull thinking gehalte  :blush:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart  6, 2021, 11:08:55
Haha, vast tegen beter weten in  ;D

Maar het kan maar zo zijn dat je over een x aantal jaartjes verrast gaat worden door jullie zoon die muziek zit te luisteren welke pa hem als kid voorschotelde.

Dat zou, werkelijk waar, hartverwarmend zijn.
Fingers crossed.

:yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang: :yin-yang:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ow....
Mijn Raumfeld connect is er mee gestopt.
Na in gang zetten upgrade.
Klaagde over netwerkverbinding, daarna geen mogelijkheid tot opstarten meer...

Hmmmm excuus voor nieuwe streamer, of het technische gevoel volgen van "over my dead body dat ik dat ding niet aan de praat krijg" (waarschijnlijk dat laatste met hulp van Teufel dan, want ik ben echt wel uitgespeeld qua opties.... qua muziek ook met dat ding trouwens  ;D ;D ;D)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Voor optie 1 zou ik opteren 🙂

Citaat van: Hannibal_ op maart 10, 2021, 07:48:33
Ow....
Mijn Raumfeld connect is er mee gestopt.
Na in gang zetten upgrade.
Klaagde over netwerkverbinding, daarna geen mogelijkheid tot opstarten meer...

Hmmmm excuus voor nieuwe streamer, of het technische gevoel volgen van "over my dead body dat ik dat ding niet aan de praat krijg" (waarschijnlijk dat laatste met hulp van Teufel dan, want ik ben echt wel uitgespeeld qua opties.... qua muziek ook met dat ding trouwens  ;D ;D ;D)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 10, 2021, 08:58:56
Voor optie 1 zou ik opteren 🙂

Ja, dat neem ik aan (heb wel eens naar je streamer zitten kijken).
Ik denk dat het eigenwijs optie 2 gaat worden en over een tijdje dan toch optie 1...

cryptisch  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Hmmmm Teufel (heeft Raumfeld overgenomen) is Duits efficiënt lijkt het.
Komt procedure en firmware mijn kant op.
Goed CMS (Customer management system) ook, alles direct in beeld als je belt met je bekende nummer.

Zag hem al binnenkomen, maar mooi dat we (ik dan hè) hier niet zo efficiënt zijn hè...
Ik ga eerst mooi lekker verder luisteren naar the docter, yep Lonnie
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De firmware moet via een memorystick op de connect gezet worden.
Max 4GB, FAT32?

Ow, dat wordt graven in de oude doos....

Gelukkig is sonos er nog en man wat klinkt de set tegenwoordig toch lekker
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Citaat van: Hannibal_ op maart 11, 2021, 06:13:47
De firmware moet via een memorystick op de connect gezet worden.
Max 4GB, FAT32?
Zat ik ook mee laatst. Wilde de Samsung TV op de slaapkamer updaten omdat de HDMI CEC instellingen steeds terug gingen naar standaard. Laatste firmware was uit 2011, is dus al een oude TV. De 64Gb stick zag ie wel, zelfs het label kon ie lezen, maar steeds de melding dat er geen update bestand gevonden kon worden. Ik wist zeker dat ik het goed had gedaan. Toen een 4Gb stick opgesnord die ik nog had liggen en toen werkte het ineens. Zo verraderlijk!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

Citaat van: Richi op maart 11, 2021, 11:57:35
Zat ik ook mee laatst. Wilde de Samsung TV op de slaapkamer updaten omdat de HDMI CEC instellingen steeds terug gingen naar standaard. Laatste firmware was uit 2011, is dus al een oude TV. De 64Gb stick zag ie wel, zelfs het label kon ie lezen, maar steeds de melding dat er geen update bestand gevonden kon worden. Ik wist zeker dat ik het goed had gedaan. Toen een 4Gb stick opgesnord die ik nog had liggen en toen werkte het ineens. Zo verraderlijk!

Ja.... kan ik me voorstellen... maar het heeft dus in ieder geval een functie begrijp ik.

Ik heb er intussen een gevonden, straks eens aan de slag
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De raumfeld connect (2) werkt weer.
In zekere zin.

Hij is benaderbaar, speelt weer muziek af, soort off.
Heb wel dat ding geheel van Scratch moeten installeren en de apps eerst overal weg moeten gooien, inc hun data waar het eigenlijk om ging (de caching). Je zou denken dat ze dat daar in Duitsland beter zouden moeten kunnen  ;D ;D ;D ;D

Maar allerlei hisses en schrieks als ik hem (over toslink) op mijn DAC afspeel.
Geen issue als ik de analoge uitgang gebruik.
Maar man wat een verschil tussen dat interne DACje en de normale DAC .
Mocht iemand, maakt niet uit wie, nog denken dat je verschillen tussen DACs niet kunt horen....
Je bent welkom.
Zelfs een dove hoort dit verschil  ;D ;D ;D ;D

Anyway, lijkt me de kabel of een stoffige connector op die raumfeld.
Morgen, of van het weekeinde, die kabel eens aan mijn cd speler hangen en een busje lucht leegspuiten in die toslink connector op de raumfeld...

Nu geen zin meer in.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Met hernieuwde energie tijdens een koffie pauze maar eens wat gewisseld op de set.

- CD speler aan de toslink ipv de connect (speelt probleemloos)
- Andere optische kabel tussen DAC en connect (zelfde vervelende geluid)
- De laatste kabel ook nog gechecked op de CD speler (speelt ook probleemloos)

Hmmmmmm dit probleem gemeld bij Teufel, misschien software issue?

Dacht daarna, even snel op internet kijken of er issues zijn met die update.
Versie van de software opgezocht bij het apparaat in de Teufel app, zie ik daar ineens clock instellingen voor de toslink... Aangepast, werkt.

Ook highres speelt weer goed.

Back in business, wel een mijl op zeven om weer zo ver te komen zeg.

Maar dat handige compacte bitjes transportje mag nog even blijven.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

In het heetst van de strijd, of liever er net na, noemde ik de raumfeld een suf streamertje. Daarmee doe ik hem wel tekort. De ingebouwde DAC stelt niets voor, dan klinkt sonos nog beter van zichzelf (10 jaar ouder). Maar goed die gebruik ik op de woonkamer set toch niet, van geen van beiden.

Suf bedoelde ik in de zin, het ding heeft werkelijk haast niets gekost. Wat koop je om je NAS en streaming diensten te ontsluiten voor 120 €? Ik hoor in mijn hoofd het antwoord chromecast audio opkomen.
Maar dat is het denk ik ook direct.

Het was een experiment om highres te spelen.

De charme voor mij van dat ding is het stealthy uiterlijk. Geen displays, gewoon een plat doosje. Waar de sonos connect in de goot achter de DAC ligt (valt nogal op in het verder zwarte rega landschap), ligt de raumfeld gewoon in het zicht. Hij past wel bij het sobere uiterlijk van de, haast vintage, Rega installatie.

Nu ik hem weer even aan de tand gevoeld heb, blijkt de inspanning niet voor niets. De update heeft daadwerkelijk wat gebracht. Het onderhouden van de afspeellijst rammelde voor de update. Ik had daar omheen leren werken, wat eigenlijk prima ging, maar nu werkt dat ook zoals het moet.

Dat NAS adaptertje met GUI gaat nog eens mijn hart stelen, lol...  ;D ;D ;D

Hoewel de verdienste van het geluid natuurlijk aan de rega DAC te danken is.
Wat speelt dat ding toch!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Rega dac's zijn altijd al toppertjes geweest, maar dat is wat onbekend bij het grote publiek. Kleurrijk, vloeiend, vol.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2021, 07:46:23
Rega dac's zijn altijd al toppertjes geweest, maar dat is wat onbekend bij het grote publiek. Kleurrijk, vloeiend, vol.

Ik denk dat ze te gefocusseerd zijn voor de meeste, in de zin dat ze niet alles ondersteunen.
Is wel typisch Rega, niet alles willen doen, maar wat je doet goed doen.

Maar ja, resultaat is dat ik PCM af kan spelen en... ehhhh PCM en ehhhh PCM....
Geen MQA, DSD, geen Bluetooth, geen ingebouwde streamers, geen hoofdtelefoon versterker...

Maar wel muziek! 😉
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dura

Citaat van: Xander32 op maart 13, 2021, 07:46:23
Rega dac's zijn altijd al toppertjes geweest, maar dat is wat onbekend bij het grote publiek. Kleurrijk, vloeiend, vol.
Helemaal mee eens; mijn eerste, echt goed klinkende, betaalbare digitale bronnen waren eerst een Rega Apollo en later, toen ik ging streamen, de Rega DAC. Pas mijn huidige DAC (als je dat zo mag noemen) ging daar overheen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

Dit weekeinde flink aan het spelen geweest (muziek dan he) met de Raumfeld.
Een van de dingen die buggy was in de voorgaande releases was het onderhouden van je afspeellijst.
Toevoegen was geen issue, zaken er uit weggooien wel.
Dan raakte de boel in de war.

De bediening loopt qua updaten met deze nieuwe release prima nu.
Al blijft er nog wel een wens over als ik het vergelijk met Sonos.
Een van de dingen die Sonos doet is het nummer dat nu speelt opzoeken in de afspeellijst en de afspeellijst zo weer geven dat dat nummer midden in je scherm staat.

De Raumfeld begint altijd bovenaan met de weergave.
En dat doet ie in de laatste release nog steeds.

Persoonlijk vind ik de Sonos manier handiger (ik ben daar natuurlijk ook al heel lang aan gewend).

Ik wil muziek luister sessies nog wel eens voorbereiden (de afspeellijst) op mijn telefoon en vervolgens als ik ga afspelen de iPad pakken.
Daar gaat vervolgens nog steeds vanalles mis merkte ik.
De synchronisatie over meer devices is dus wel nog een bug.

Qua software een klein stapje voorwaards, maar nog niet perfect dus.

Zou het niet iets zijn om een draadje te starten om de ervaringen met verschillende muziek app's bij te houden?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.