Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Deleted User

Citaat van: brt op januari 26, 2021, 11:33:44
@ Hannibal: de Pegasus heeft 5 digitale ingangen.....
Ik zeg helemaal niets met mijn Ayre QB9 DSD DAC.... 1 USB en verder niets.... Maar wat ben ik blij met die DAC...

Pjotr27

Denafrips laat zijn dacs in China bouwen. Het schijnt dat de bouwer, en dus niet de ontwerper, een lijn naast Denafrips heeft opgezet. Gedeeltes van Denafrips heeft gekopieerd, en wellicht enige veranderingen heeft toegepast. Iets wat in China heel normaal is, maar echt blij is Denafrips er niet mee. Ik heb een espressomachine in Indonesië die ook door de originele bouwer wordt gekopieerd en onder een andere merknaam wordt uitgebracht. Met name de voeding van Denafrips en Pegasus zit veel verschil in. Hoe het ook zei, beide zijn mooie dacs...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Hannibal_

Citaat van: Pjotr27 op januari 26, 2021, 18:13:45
Denafrips laat zijn dacs in China bouwen. Het schijnt dat de bouwer, en dus niet de ontwerper, een lijn naast Denafrips heeft opgezet. Gedeeltes van Denafrips heeft gekopieerd, en wellicht enige veranderingen heeft toegepast. Iets wat in China heel normaal is, maar echt blij is Denafrips er niet mee. Ik heb een espressomachine in Indonesië die ook door de originele bouwer wordt gekopieerd en onder een andere merknaam wordt uitgebracht. Met name de voeding van Denafrips en Pegasus zit veel verschil in. Hoe het ook zei, beide zijn mooie dacs...

Ja, kan me dat voorstellen met al die contracted fabricage daar. Ik schrok een beetje van de opmerking van BRT, dat de denafrips minder detaillering heeft.

Details zijn natuurlijk geen details in onze hobby  :blink:

@Brt Lol, zat net pas dat ik errug serieus reageerde op je opmerking dat ik dan geen DAC moest kopen (convertorless)... hahahaha...

De Ares leek me een mooie optie, maar ik wil ook details.

Citaat van: Jazzman op januari 26, 2021, 18:10:03
Ik zeg helemaal niets met mijn Ayre QB9 DSD DAC.... 1 USB en verder niets.... Maar wat ben ik blij met die DAC...

Volgens mij heel mooi idd ook. En als je niet meer nodig hebt?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Citaat van: Hannibal_ op januari 27, 2021, 04:37:50

@Brt Lol, zat net pas dat ik errug serieus reageerde op je opmerking dat ik dan geen DAC moest kopen (convertorless)... hahahaha...


Was een geintje idd ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

#79
Hmmmm ze vinden de Pegasus beter dan de Ares ...

https://soundnews.net/sources/dacs/musician-audio-pegasus-r2r-dac-review/

Ps, weet alleen niet of de beschreven soundstage in mijn huis past  :angel:

@Brt
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#80
Ik gebruik de laatste tijd relatief vaak de raumfeld connect om muziek te spelen. Gewoon omdat die wat minder gebruikt wordt door mijn vriendin, niet eigenlijk, en mijn afspeelwachtrij wat beter overleeft zonder dat ik die eerst moet saven.

Nu is het een prima ding, die Raumfeld, maar na bijna 12 jaar Sonos gebruik, vallen me toch wel opmerkelijke verschillen op. Even los nog van de meer technische indruk die de app geeft vergeleken met de Sonos app.

1. je kunt niet bij afspelen nummer direct in die dialoog de rest van het album bekijken of op de artiest browsen. Dat laatste kan natuurlijk wel in de bibliotheek
2. Laatst de Raumfeld een update gegeven en daarna ging hij de hele bibliotheek weer opnieuw scannen? Echt van Scratch. Gelukkig kan hij wel afspelen ook tijden herscannen. De albums die al binnen zijn dan hé. Alleen als je de bibliotheek bekijkt, verandert deze continu door de nieuwe media die hij steeds vind.
3. Kleine bugs, de favorieten staan omgekeerd geordend lijkt het in 3 a 4 blokken, de herhaal functie werkt wel op de wachtrij, maar niet op 1 nummer terwijl je dat wel kunt kiezen. Wissen afspeellijst werkt niet. Laatst stonden al mijn Joe Jackson albums 2x in de bibliotheek (laatste verholpen door app te herstarten).
4. Als je de wachtrij bekijkt, lijkt het wel of de app die steeds opnieuw ergens vandaan moet halen (uit de unit?). Het gaat in ieder geval beduiden meer laggy dan in gewend ben.

Maar goed, Sonos (mijn legacy Sonos in ieder geval) speelt weer geen highres.
Sowieso is het al een hele pre dat voor het geld van die Raumfeld er een app bij zit ;)
De interne dac heb ik ook wel eens beluisterd, maar hou hem liever als transport zou ik zeggen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Pjotr27 op januari 26, 2021, 18:13:45
Denafrips laat zijn dacs in China bouwen. Het schijnt dat de bouwer, en dus niet de ontwerper, een lijn naast Denafrips heeft opgezet. Gedeeltes van Denafrips heeft gekopieerd, en wellicht enige veranderingen heeft toegepast. Iets wat in China heel normaal is, maar echt blij is Denafrips er niet mee. Ik heb een espressomachine in Indonesië die ook door de originele bouwer wordt gekopieerd en onder een andere merknaam wordt uitgebracht. Met name de voeding van Denafrips en Pegasus zit veel verschil in. Hoe het ook zei, beide zijn mooie dacs...

De internals zien er toch niet echt hetzelfde uit....
(Als je die denafrips wil laten "recappen"... tjonge, gaat een klusje zijn...  :laugh:)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Hannibal_

Gisteren een "stekkerdoos" overgenomen van een forumlid hier (dank Patrick).
Het doel was een fysiek stabieler stekkerdoos, daar de huidige steeds weg schuift en omvalt.
Dat is/was een doodordinaire simpele bouwmarkt stekkerdoos.

Sowieso wilde ik er een wat degelijker exemplaar voor in de plaats, bij voorkeur met filtering.
En dat is bij deze gelukt.

Vanochtend de boel er op aangesloten en blij mee!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Tubegear

#84
Ik heb zelf veel NOS, R-2-R en multibit dacs gehad van onder ander Schiit, Metrum, Audio Note en EC Designs. Mijn voorkeur ligt nog steeds bij het laatste merk. Ik speel op dit moment met de EC Designs Mosaic T en Schiit Gungnir Multibit dac's en ben nog steeds heel tevreden.

Misschien is de Schiit Bifrost 2 Multibit dac een goede optie voor je. Ik heb deze dac ook gehad en die speelde op hetzelfde niveau als de Gungnir Multibit en mooier dan de Topping D70. Heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en veel aansluitmogelijkheden. Voordeel van de Gungnir is dat deze 2x rca  en 1x xlr line out heeft.

Ik heb nu nog een Topping D30 staan die ik alleen voor DSD gebruik, maar deze legt het toch af tov PCM over de Schiit Gungnir Multibit. Ik ga binnenkort nog een keer de D50 testen voor DSD weergave.

Hannibal_

Citaat van: Tubegear op januari 30, 2021, 08:16:27

...
Misschien is de Schiit Bifrost 2 Multibit dac een goede optie voor je.
...


Cool, ik ben helemaal niet bekend met het merk.
Zal hem eens opzoeken.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Zo... tevreden over de nieuwe stroomtoevoer. Direct ook de powerkabels meer gescheiden van de netwerkkabels en adaptermeuk ;)

Sommigen zeggen dat filtering negatieve effecten heeft? Volgens mij kwam dat hier op het forum ook wel eens voorbij? Wat zou daar de reden van kunnen zijn?

Klinkt zeker niet minder. De gefilterde outlets zijn in gebruik voor de versterking (Cursa en 2x exon) en de DAC. Wie weet heeft de filtering toch effect? Het klinkt crisper...
Het zal voor 90% zeker wel tussen mijn oren zitten 😂
Maar dan nog beleef ik er in ieder geval plezier aan.

Lang leve ons brein
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Citaat van: Hannibal_ op januari 30, 2021, 14:05:50
De gefilterde outlets zijn in gebruik voor de versterking (Cursa en 2x exon) en de DAC. Wie weet heeft de filtering toch effect? Het klinkt crisper...


Zeker niks mis met filtering, is ook mijn ervaring!
Over het algemeen wordt wel geadviseerd om de versterking juist níet te filteren, dus als je ook ongefilterede outlets in dat blok hebt kun je daar het beste je versterker in pluggen. Dac, streamer, cd speler etc kan dan in de gefilterde.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rowdy

Eindversterker zal ik ongefilterd doen, voorversterker weet ik zo niet.

brt

Citaat van: Rowdy op januari 30, 2021, 14:22:07
Eindversterker zal ik ongefilterd doen, voorversterker weet ik zo niet.

VV kun je idd mee experimenteren, gewoon luisteren wat beter klinkt.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Citaat van: Hannibal_ op januari 30, 2021, 14:05:50
Zo... tevreden over de nieuwe stroomtoevoer. Direct ook de powerkabels meer gescheiden van de netwerkkabels en adaptermeuk ;)

Sommigen zeggen dat filtering negatieve effecten heeft? Volgens mij kwam dat hier op het forum ook wel eens voorbij? Wat zou daar de reden van kunnen zijn?

Klinkt zeker niet minder. De gefilterde outlets zijn in gebruik voor de versterking (Cursa en 2x exon) en de DAC. Wie weet heeft de filtering toch effect? Het klinkt crisper...
Het zal voor 90% zeker wel tussen mijn oren zitten 😂
Maar dan nog beleef ik er in ieder geval plezier aan.

Lang leve ons brein

Grote kans dat het echt beter klinkt.  ;) Lastig om toe te geven toch? Hang de Gamma stekkerdoos er maar eens tussen na 6 weken, kijken of je dan verschil hoort.  :angel:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mitch--

Citaat van: Richi op januari 30, 2021, 14:49:54
Grote kans dat het echt beter klinkt.  ;) Lastig om toe te geven toch? Hang de Gamma stekkerdoos er maar eens tussen na 6 weken, kijken of je dan verschil hoort.  :angel:

Done exactly that, en enige vorm van (passieve) filtering was bij mijn set een absolute dooddoener, het action blokje wat ik nu heb is vele maken muzikalere dan de eerdere Blacknoise welke een kostenfactor van 150keer het action blokje draagt, dus heel stellig dat het beter klinkt ben ik niet eens, hangt wel van de set af natuurlijk.. :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Hannibal_

#92
Dank voor alle ideeën etc.

Ahhh ja, de versterking... ze adviseren bronnen en voorversterkers gefilterd.
Eindblokken op de direct.

Klinkt als bronnen leveren het beste rendement op. Maar daar alles over mijn DAC loopt, van TV tot CD speler en streamers, heb ik dan maar 2 outlets in gebruik. De adapters van de streamers wil ik er juist niet in hebben. Schakelende rommel. Die zijn bovendien alleen transport en goed ontkoppeld op mijn DAC.
De outlets moeten het opgenomen vermogen van mijn eindblokken makkelijk kunnen hebben en ik zie geen reden waarom ze geen schonere spanning zouden mogen krijgen.

Aldus een bewuste, misschien eigenwijze, keuze.

Maar wel blij met die keuze, want, excuse le mot, het klinkt retestrak.
Dus voorlopig blijft het zo.
Het is niet zo dat ik meer details hoor, denk ik, eerder de definitie ervan.

En zelfs als het een enorme placebopil is, dan nog is tie iedere euro waard als tie dat met mijn brein kan doen en zorgt voor zo veel nieuw genot bij het luisteren van mijn muziek.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Kan je nagaan hoe poepiestrak het gaat klinken als je de EV eraf gaat halen... :D

Mooi blokkie, ik heb ook een blok met filtering en alles er ingeprikt. Zou niet willen dat er nog meer dynamiek hoorbaar zou zijn.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

Citaat van: Richi op januari 30, 2021, 14:49:54
Grote kans dat het echt beter klinkt.  ;) Lastig om toe te geven toch? Hang de Gamma stekkerdoos er maar eens tussen na 6 weken, kijken of je dan verschil hoort.  :angel:

Helemaal niet lastig toe te geven, al houd ik er ook rekening mee dat ik mezelf please...
Nee, goede power is belangrijk. Mijn vorige DAC knapte ook verder op door betere voeding.

Nog niet zo de ervaring met de huidige componenten, die hebben neem ik aan intern ook ontstoring en zo. Dat is eigenlijk meer de verassing
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: chansig op januari 30, 2021, 16:27:54
Kan je nagaan hoe poepiestrak het gaat klinken als je de EV eraf gaat halen... :D

Mooi blokkie, ik heb ook een blok met filtering en alles er ingeprikt. Zou niet willen dat er nog meer dynamiek hoorbaar zou zijn.  :D

Gr. Hans

Serieus, best besteed geld als je per euro kijkt denk ik
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Lekker dan. Genieten dus.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

Citaat van: Hannibal_ op januari 30, 2021, 16:22:48
En zelfs als het een enorme placebopil is, dan nog is tie iedere euro waard als tie dat met mijn brein kan doen en zorgt voor zo veel nieuw genot bij het luisteren van mijn muziek.

Nu al de beste opmerking, op dit forum, van het jaar, want waar gaat het uiteindelijk om? Genot bij het luisteren van je muziek!  :headbanging:

Ik kan het niet beter verwoorden.  ;D

Hannibal_

#98
Zo.

We spelen nu een paar dagen met dat filter en de "placebopil" blijft werken.
Fijn.

Nog eens het gevoel bij mijn besluit om de eindbakken ook op de gefilterde sectie te zetten cijfermatig gechecked.

Mijn eindversterkers gebruiken 355 Watt (ieder). Het zijn AB versterkers, dus ik mag aannemen dat dat het maximum opgenomen vermogen is. Normaal zal het dus waarschijnlijk minder zijn. 710 Watt samen dus.
Plus nog wat peanuts wattjes van de DAC en de voorversterker, respectievelijk 7.6 & 7 Watt. Dus zeg maar even 725 Watt afgerond totaal.

Heel ruim binnen de maximaal 2500 Watt van de filter.

Ook de 1.5 A stroomsterkte bij vol vermogen van de eindbakken kan geen issue zijn.
Ik mis geen punch of kracht oid. Zou ook vreemd zijn eigenlijk, eindversterkers zitten tenslotte niet voor niets vol met dikke knollen van condensatoren...

Na tijdje (heel weekeinde? Mijn vriendin werd gek van me) geluisterd te hebben, sta ik nog steeds 100% achter mijn besluit.

Eigenwijsje ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

fluissie

Soms helemaal niet erg om wat 'eigenwijs' te zijn !

Lekker genieten ! :thumbs-up:, daar gaat het om tenslotte