Sony introduceert de VPL-VW590 en VPL-VW790 laser projector

Gestart door vik, augustus 15, 2020, 20:24:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietnoeck


vik

Dit heb ik in het verleden wel eens aangekaart. Er is gewoon geen ruimte (N series) voor het inbouwen van een automatische lens cover.

Citaat van: reza op oktober  7, 2020, 20:41:56
jawel hoor..
Dé mijne heeft het en de x 7900 ook.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Ik geef alleen antwoord op de vraag.
Maar je hebt helemaal gelijk
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Citaat van: PascalP op oktober  7, 2020, 20:18:12
Wat ik zou willen weten is welke is nu echt heer en meester als je een Lumagen of Envy het HDR stuk laat doen, dus echt puur de projector op beeldkwaliteit beoordelen.
Dan kan je Sony nog wel eens verrassend zijn vermoed ik....
Dat denk ik ook!


sion

Citaat van: PascalP op oktober  7, 2020, 20:18:12
Wat ik zou willen weten is welke is nu echt heer en meester als je een Lumagen of Envy het HDR stuk laat doen, dus echt puur de projector op beeldkwaliteit beoordelen.
Dan kan je Sony nog wel eens verrassend zijn vermoed ik....

^^
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

PascalP

Citaat van: Kjelt op oktober  7, 2020, 23:13:03
Maar je gaat geen Envy van 8k€ voor een projector van <5k€ zetten althans dat lijkt mij buiten proportioneel.
Geld in de pocket houden zou ik adviseren en doorsparen voor de volgende ronde en hopen dat de Sony projectoren dan gewoon goed DTM aan boord hebben en in geval van JVC er een keer een laser ter beschikking komt.

Maar Lumagen kost een stuk minder dan €8K en als je al een projector hebt zoals een X7500/7900 of een iets oudere Sony dan lijkt me een Lumagen een 'betere' upgrade dan bijvoorbeeld een N5 zonder Lumagen
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Nou mij niet, de N5 heeft DTM en dan is het verschil kleiner.
Hou er rekening mee dat het calibreren van een Lumagen bijna 7 uur kost en dat je een goede calibrator (persoon) nodig hebt. Links of rechtsom zit je al gauw aan dat bedrag en dan kun je over twee jaar met HDMI 2.1 weer gaan upgraden. De Envy moet ook al geupgrade worden volgend jaar, zal vast niet gratis zijn  ;)
Als je een hele flinke spaarrekening hebt ga je gang maar dan zou ik als ik een X7900 had eerder naar een N5/7 kijken.
Ik heb zelf een 760 en heb er serieus naar gekeken maar kan de totale prijs gewoon niet goedgepraat krijgen aangezien je HDR toch nooit zo krijgt als het zou moeten zijn.
Het blijft nog altijd een compromis, een iets groter compromis zonder DTM dan met een Lumagen/Envy maar wel 6.5-8k nog in the pocket die je weer kunt uitgeven het komende jaar als de projectorfabrikanten hopelijk wel weer wat nieuws komen brengen.

buckler

Ben het met beide eens... zowel met Kjelt als Pascal.
Ook ik zou eerder een Lumagen of Envy aanschaffen dan een nieuwe projector want de Envy of Lumagen kan veel meer dan alleen Dynamic Tone Mapping.
En een projector komt en gaat en de video processor houd je voor heel wat meer jaren en voor de ouderen onder ons misschien wel voor de rest van je leven.
Als je daarnaast de prestaties legt ,zoals met 3d lut, dan is het (vind ik) een hogere meerwaarde dan een andere projector zoals van de 7900 naar een n5 gaan.
Ik zelf vond het verschil tussen de jvc met of zonder video processor een reuze stap en je kan bv met de nits spelen om meer licht krijgen zonder dat het de calibratie beinvloed.
Ik zelf kijk op low lamp (ja met een DCR lens inderdaad) en als ik zie hoe een enorme bak licht er af komt bij hdr kan ik het zelf bijna niet geloven en in ieder geval ben ik zwaar tevreden over mijn hdr beeld.
Je heb voor alles zoveel rekenkracht nodig dat ik niet zo snel zie dat dit alles op korte termijn in een projector komt.
Zeker voor jou Kjelt met je 760 projector, dat zal een beest worden met een Envy ervoor...
Ik was ook sceptisch maar ga serieus eens kijken wat het geeft voordat je over gaat tot aanschaf of het voorbij laten gaan daarvan.
Maar ben het ook weer met Kjelt eens dat ze eigenlijk allemaal over priced zijn ja
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Vergeet niet dat de 7900 een HD projector is met 4k e-shift.
Makes no sense daar een Lumagen of Envy voor te zetten IMO.

reza

Citaat van: Kjelt op oktober  8, 2020, 23:34:04
Vergeet niet dat de 7900 een HD projector is met 4k e-shift.
Makes no sense daar een Lumagen of Envy voor te zetten IMO.

Want?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sion

Citaat van: Kjelt op oktober  8, 2020, 23:34:04
Vergeet niet dat de 7900 een HD projector is met 4k e-shift.
Makes no sense daar een Lumagen of Envy voor te zetten IMO.
Lumagen doet véél meer dan alleen maar tone mapping ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Kjelt


PascalP

Citaat van: Kjelt op oktober  9, 2020, 08:09:20
Het een full 4K processor is en een native 4k projector verdiend.

Ja tuurlijk zal een Lumagen of Envy nog meer toevoegen op een JVC N serie, Sony 5xx/7xx etc. maar onderschat niet wat het ook op een niet 4K / eshift projector (of zelf HD projector) kan toevoegen behalve DTM!
Een goede 3D LUT doet echt ontzettend veel en dan heb je nog de legio andere extra's die een Lumagen biedt zoals scaling, auto-aspect ratio switching etc etc.
Weet niet waar je die 7 uur tijd vandaan haalt maar geloof me dat heeft een goede calibrator niet nodig, heb zelf inmiddels al een handjevol Lumagens gehad en deed ook altijd zelf mijn calibraties incl uitgebreide 3D LUT etc.
Wat wel tijd kost is gewoon een volledige LUT doorlopen met 4913 punten (17x17x17), dit is ook sterk afhankelijk van de snelheid van je colorimeter, maar hier gaat een calibrator echt niet uren naar het scherm zitten kijken en zelf niks doen.

Ik zou zeggen probeer het eens of kijk of je een demo kan nemen, want een dergelijke processor zal vele malen meer voor je doen dan een eventuele opvolger van de prachtige 760 die je al hebt IMO.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

J.A.F._Doorhof

Daar ben ik 100% niet mee eens.
Een processor is fantastisch
Maar het maakt niet van een Epson 9400 een JVC n7.

Het enige wat een processor kan doen is een betere afhandeling van upscaling en frame interpolatie en dat scheelt enorm.

Die calibratie opties zijn super leuk maar als een projector goed te calibreren is via het menu en binnen de marges valt.... Dan is het goed. Op 254 posities een grayscale en cms doen is super als het in de projector niet of maar op 2 plekken kan. Verder zal de klant zelf daar bar weinig van zien. Bij een goede projector.

Blijft over hdr afhandeling, FI en upscaling
Daar halen ze enorm veel winst.
Maar een 9400 blijft een 9400 en een n7 is gewoon vele malen beter. Daar kan geen processor van 120.000 wat aan doen.

Sorry.
Maar je moet wel realistisch zijn.
Voor de prijzen van een high end processor koop je een projector waar je u tegen zegt.
In die markt zien we ook de kansen.
Niet bij mensen met een 9400 of zelfs een n5
Je praat echt winst als je qua projector binnen 5k gewoon niet meer beter kan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Inderdaad en hoe mooi een HD JVC ook is, als je hem 4k info voedt gooit ie de helft weg want kan het gewoon niet weergeven dus is de winst IMO weggegooid.
Ik heb het dan over de scaling. DTM blijft natuurlijk prima maar ik zou nooit iemand met een 3.5k€ projector een processor van 6k€ aan raden. It does not compute  ;)

Christoffeldg

#191
Nu wil ik wel even eerlijk weten, is er iemand hier tevreden van de HDR kwaliteiten van hun projector? Of het nu een Sony of een JVC is?

Ik heb gewoon een "goedkope" OLED LG 65" erbij gekocht voor HDR materiaal, want heel eerlijk zie ik nauwelijks het verschil tussen HDR en SDR op een projector. Vooral omdat de hoeveelheid nits van zo'n projector ontzettend laag is. Ik zie mensen de N5 JVC ophemelen om HDR kwaliteit, maar heeft deze niet nog minder licht output als een Sony laser? Zo'n OLED kost veel minder als een Lumagen/Envy, en mits wat knutselwerk krijg je beide je PJ en je OLED wel gecombineerd in je HT.

Alles wat we hier doen is een compromis totdat we projectors krijgen met 4000/5000 lumen waar we echt een wezenlijk verschil krijgen, en dit gecombineerd met (hopelijk) een systeem die de interne licht reflecties laag houdt om er toch een contrastrijk beeld van te maken. Tot dan is HDR op een projector gewoon niet kwalitatief/competitief met wat we te zien krijgen op andere platformen.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

papaleo

65" inch... ??? sorry, maar dat is mij toch ietsje te klein.. ;)

Wil ik de film beleving hebben moet het scherm/panel minimaal 100 inch zijn tot dat dit (nog) niet 'betaalbaar' is neem ik genoegen met de JVC N7... :popcorn:
Zelfs op mijn Sony 75inch (fald) LED scherm welk voor vele een 'groot' formaat is heb ik niet dè beleving welke ik heb met/van mijn projector wel krijg.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Christoffeldg

Citaat van: papaleo op oktober  9, 2020, 14:12:32
65" inch... ??? sorry, maar dat is mij toch ietsje te klein.. ;)

Wil ik de film beleving hebben moet het scherm/panel minimaal 100 inch zijn tot dat dit (nog) niet 'betaalbaar' is neem ik genoegen met de JVC N7... :popcorn:
Zelfs op mijn Sony 75inch (fald) LED scherm welk voor vele een 'groot' formaat is heb ik niet dè beleving welke ik heb met/van mijn projector wel krijg.

Nja, dat is het compromis. Ofwel heb je een groot scherm ofwel heb je HDR. Je kan gewoon niet beide hebben momenteel. Ik ben helemaal met je mee, ik gebruik mijn projector ook 99% van de tijd op een 135" scherm, maar als ik echt een HDR beleving wil hebben besef ik ook gewoon dat ik dat niet op een PJ moet zoeken.

Trouwens, knappe AVR, daar ben ik nu eens jaloers op  :pompom:
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

papaleo

Citaat van: Christoffeldg op oktober  9, 2020, 14:18:27
Nja, dat is het compromis. Ofwel heb je een groot scherm ofwel heb je HDR. Je kan gewoon niet beide hebben momenteel. Ik ben helemaal met je mee, ik gebruik mijn projector ook 99% van de tijd op een 135" scherm, maar als ik echt een HDR beleving wil hebben besef ik ook gewoon dat ik dat niet op een PJ moet zoeken.

Trouwens, knappe AVR, daar ben ik nu eens jaloers op  :pompom:
Tja...consessies,consessies,... :-\ :D

Vòòr dat ik de JVC N7 aanschafte had ik de Sony VW360 ik was altijd happy met de 360 deze 'kon' namelijk ook HDR weergegeven...maar na dat ik een N7 gezien had met DTM waren de compromissen een stuk minder geworden...maw for the time being word ik voorlopig toch elke keer blij als ik een 4k/hdr filmpje opzet. ;)

Aangezien jouw setup ook niet echt 'voor de poes is' en jij ook nog eens bekend bent met het merk 'Lyngdorf' verdient jouw setup toch ook wel een MP'tje van Lyngdorf  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Nou ik denk er toch echt anders over... een VP maakt van een 9400 zeker geen N7 maar het zal er korter bovenop zitten dan jij nu schetst, maargoed dat is mijn mening.
Ik kom van een LS10000 en heb nu een NX9 maar wel inclusief een DCR lens en een MadVR Envy maar ik vond de NX9 zonder deze twee broeders helemaal niet zo extreem ver van mij LS10000 af liggen. Sterker nog ik denk dat een LS10000 met Envy en Paladin lens bijna net zo goed zou zijn dan een kale NX9 en misschien dat ik zo'n set wel erboven zou zetten qua filmbeleving.
En een VP doet ook zeker meer dan alleen upscaling, vergeet de 3d lut calibratie niet, de nits instelling, bv de scherpte mogelijkheden en vele andere algo's zoals black border herkening etc etc
En een VP is misschien niet een investering die vele zouden doen bij een projector van drieduizend euro maar op de lange termijn zie ik dat toch echt wel anders.
Het brengt je zoveel meer en je beeldkwaliteit is zeker een flinke stap voorwaarts en niet maar een paar procent...
En ja ik ben meer dan tevreden met mijn hdr beeld en heb overvloed aan licht, zelfs op low lamp. Daar helpt de DCR lens zeker bij maar ook absoluut de Envy op zich.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat de 760 een hele stap beter word met een MadVR ervoor en je zal dan ook tevreden zijn en niet meer naar een 65 inch tv willen kijken... ook niet voor alleen hdr.
Ik had eerst exact dezelfde gedachtes en was zelfs bereid om een 85 inch Sony 8k tv te bestellen totdat ik een 85 inch tv in het echt zag en ik had totaal geen film beleving meer wat ik met mijn projector wel had. Het licht komt anders op je over en de beleving en diepte is kompleet weg.
Ik kwam er gelukkig op tijd achter anders had ik echt een miskoop gedaan, 100% zeker.
En zoals ik nu al meerdere keren heb gezegd mijn hdr is echt fantastisch, en misschien moet je het eerst zelf zien om te geloven maar trust me zou ik dan zeggen...
Nogmaals ik praat natuurlijk alleen voor mezelf maar ik zou duizend keer eerder in stappen een DCR lens of/en een Envy aanschaffen dan mijn projector upgraden, ook al is het een N5 of een 7900 of LS10000.
Just my 2 cents, al is en blijf dit een discussie van welles nietes
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Hier word duidelijk wat een Envy teweeg kan brengen tov van een goed gecalbreerde Sony VW790  8)

madVR/Envy vs Sony VPL-VW790ES
https://youtu.be/ETynzZWCbNU
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

#198
Het ligt inderdaad heel erg aan je budget.
Ik denk dat mensen zich ook moeten realiseren dat voor veel mensen een N7 echt aan de top zit van wat ze kunnen/willen betalen.
En dan een scaler van 5K-13K erbij......

Zoals gezegd HDR doet hij echt geniaal (de Envy) en we hebben hem ook opgenomen in het assortiment.
Heb hem hier draaien op een N7 al een paar maanden en kan alleen maar beamen dat het een super mooie scaler is met ongelovelijke mogelijkheden en zou hem ook niet zo snel weer willen missen, maar de versie die hier staat kost rond de 14K.... tja.....

We hebben klanten die absoluut dit zullen willen hebben, maar ik gok zo even dat we ze niet gaan verkopen aan mensen met een projector onder de 8K.
En ik ken die markt denk ik redelijk :D (uitzonderingen daar gelaten).

Waar ik op doelde.
voor veel mensen is de performance van een projector het ansi contrast, full on en full off en natuurlijk de werking van de iris.
Dat ga je NEVER en nooit uit een scaler of processor halen. Als je projector niet lager kan weergeven dan 10 en niet hoger dan 70 word dat niet ineens 5-75.
Koop je een duurdere projector die 2x zo duur is, dan zit je nog steeds niet op de helft van de scaler maar ga je van 10 naar 1 en van 70 naar 90, en heb je ineens een veel dynamischer beeld.

We zijn hier overtuigd van het feit dat de Envy een van de beste processoren op de markt is.
Hij is in staat detail te laten zien in zowel scherpte als highlights and schaduwen die je met de standaard settings NIET ziet.
Maar ik heb er wel moeite mee als er verhalen gaan komen dat je beter een Envy kan kopen dan een duurdere projector dat is gewoon klinkklare onzin.
Hang je hem aan een N7 dan haal je enorme winsten, op een 9400 ook, maar niet zoveeel als dat je een 9400 upgrade naar een N7.

Waar ik een beetje op reken is dat veel mensen de N7 als de top zien, daarna word het gat wel HEEL groot voor een sprong in kwaliteit, en dat gat vult de Envy wel heel erg mooi op.
Dus hang hem aan een projector in de 8K-10K klasse en je hebt echt een gigantische sprong. Heb je een projector die minder is, dan zou ik toch echt eerst de projector upgraden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

Ik snap je punt en ga daar ook een eind in mee... maar als je goed lees beweer ik nergens dat een 9400 met een Envy beter zal zijn dan een dure projector maar wel dat die investering meer brengt dan je denkt en er korter op zit dan je bij voorbaad verwacht plus dat ik die investering eerder zou maken dan een nieuwe dure projector omdat een Envy en DCR lens in je quiver blijven terwijl een projector meer een passant is.
Dus aub niet mijn woorden verdraaien.
Verder ben ik het helemaal met je eens.
Tja, en dan de prijs... ook ik denk dat ze daarmee de klok mis hebben geslagen ook al heb ik er wel een aangeschaft (Envy Pro , pre order prijs). En praat je over €5000 tot €7000 dan kunnen er waarschijnlijk wel een aantal liefhebbers overstag gaan maar €13000/€14000 voor een VP is zeker een brug (of 100) te ver. Zelfs voor bij projectoren die het dubbele moeten kosten. Zeker mee eens ja...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek