JVC laser projectoren mei 2024

Gestart door Vik, augustus 7, 2020, 07:18:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonG

Citaat van: reza op mei 13, 2024, 19:01:45Teejoo heeft een hushbox volgens mij, dus geen last meer van fan noise.

Het enige wat mij irriteert aan mijn N5 is de "fan noise" welke deze produceert wanneer de extra koelingsventilator in gang komt. Snap niet dat ze daarvoor een fatsoenlijke ventilator in gezet hebben, kosten nu ook niet de wereld.

Zelf vervangen is geen optie begreep ik.

reza

Geen last van. Zodra ik er last van krijg, gaat het geluid van de film harder.  :thumbs-up:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Ik begrijp dat ook niet van JVC, Sony heeft dit al tien jaar redelijk goed voor elkaar.
Gezien de grootte van de huidige behuizing zou het makkelijker moeten zijn dan de oudere kleinere projectoren.

RonG

Citaat van: reza op mei 14, 2024, 09:55:35Geen last van. Zodra ik er last van krijg, gaat het geluid van de film harder.  :thumbs-up:

Er zijn wel een rustige momenten in een film :) En het is echt wel hoorbaar. Geen idee of dat dan toevallig bij die van mij harder is dan normaal uiteraard.

Maar voor de rest, prachtige projector O0

Teejoo

Citaat van: riwi op mei 14, 2024, 00:38:07Maar vanwege fan noise gaat ie niet hoger dan laser power 46 heb ik gelezen. En dat is nu met de nieuwe serie verbeterd volgens de review.
Maargoed dit ging niet over Teejoo, 't was maar een knipoog.
Dat is idd de situatie, maar in combinatie met de hushbox en deze beperking werkt het voor mij. En om nu even een een nieuwe JVC te kopen gaat hem ook niet worden vrees ik  :D

Vik

Kann JVC mit den neuen DLA NZ800 & NZ900 8K Laser Beamern neue Maßstäbe Heimkino setzen?


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Als je duits kan wel ja... haha
Ik las al op het AVS dat hij zegt dat de 800 net zo goed is als de 900, klopt dat? Zei hij dat?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Hij zegt vooral dat de nieuwe projectoren beter presteren dan de nz8/nz9 serie..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

En dat zijn NZ900 niet scherp was aan de zijden.
Wat mij dan weer opviel ook in  het beeld was de groen rood verschuiving, zou ik zelf niet accepteren voor dat geld.
Kan de JVC geen sub pixel kleur verschuiving?

IMG_1840.jpeg

buckler

Komt voor mij dus weer over als een loterij en dat je geluk moet hebben of je een top unit krijg , een gewone prima unit of een draak van een projector.
Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat een top nz800 beter presteerd dan een nz900 waar iemand €26000 voor neertelt.
We klagen wel eens over Sony etc etc maar als JVC zijnde vind ik dit ook niet kunnen...
Ook met die beeldlijnen wat Kjelt aangeeft, vind ik ook niet kunnen.
Erg jammer want het is zo'n mooi product.
Wel absoluut goed gedaan van JVC dat ze de nieuwe lijn toch weer hebben kunnen verbeteren.
Ik zal het filmpje weer eens terug kijken maar met ondertiteling want van dat Duits maak ik niks, zeker niet met zo'n spraakwaterval als Lars  :colgate:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Citaat van: buckler op juli  4, 2024, 23:41:04https://simplehomecinema.com/2024/07/03/jvc-nz800-review-a-knockout-blow-for-both-epson-and-sony/
Interessant dat de 900 ook hier minder is, dat lijkt dus hetzelfde pre productie exemplaar als Lars heeft getest. Daar mag je dus nog geen conclusies uit trekken denk ik.
Wachten op de productie units.

Maar los daarvan lijkt JVC nu wel een top projector te hebben gebouwd. Bijna perfect behalve de prijs maar je kunt niet alles hebben.

CineSmurf

Citaat van: Vik op juli  4, 2024, 07:09:52Kann JVC mit den neuen DLA NZ800 & NZ900 8K Laser Beamern neue Maßstäbe Heimkino setzen?

Die dingen zien er wel reuzachtig groot uit. Zijn alle projectoren zo groot tegenwoordig?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

reza

Sony is misschien wel net zo groot alleen die weegt de helft minder..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Citaat van: Kjelt op juli  4, 2024, 21:35:37Wat mij dan weer opviel ook in  het beeld was de groen rood verschuiving, zou ik zelf niet accepteren voor dat geld.
Kan de JVC geen sub pixel kleur verschuiving?
Hij zegt dat ie de convergentie pas met "definitieve" opstelling doet. Deze projectoren verplaatst hij nog telkens en daarom heeft hij geen pixel alignment gedaan.
Dat vind ik slecht want zo kan je dus nog niks zeggen over de scherpte.
Bij JVC kan je wel subpixel verschuiven, zelfs per zone op het doek.

Logix

Vreemd eigelijk, want een pixel alignment is relatief snel gedaan.

riwi

Citaat van: Logix op juli  5, 2024, 16:04:19Vreemd eigelijk, want een pixel alignment is relatief snel gedaan.
Zeker als je het over het hele scherm doet. Als je alle zones appart moet doen ben je wel even bezig. Tenzij er niet zo heel veel te corrigeren valt.

home@the movies

Citaat van: Kjelt op juli  5, 2024, 09:12:38Interessant dat de 900 ook hier minder is, dat lijkt dus hetzelfde pre productie exemplaar als Lars heeft getest. Daar mag je dus nog geen conclusies uit trekken denk ik.
Wachten op de productie units.

Maar los daarvan lijkt JVC nu wel een top projector te hebben gebouwd. Bijna perfect behalve de prijs maar je kunt niet alles hebben.

Ik heb hier zowel de 800 als 900 productie units staan, enkel nog geen min de tijd gehad om iets behoorlijk te testen en te bekijken.

williams

Heb het filmpje niet helemaal gezien maar alle JVC's die ik thuis hebt gehad hadden allemaal wat convergentie problemen aan de zijkant in meer op mindere mate .
Dit hoeft niet zozeer met de panel alignment te maken te hebben maar kan net zo goed chromatische aboration zijn wat door de lens in JVC zit .
Kijk b.v. maar is door de zijkant van je bril dan zie je dit ook optreden .
Als je veel zoom gebruikt en dus meer op zijkant van het glas van je lens gaat zitten in je JVC dan zal dit dus meer optreden en dit zal dan ook de reden zijn met het wachten van het uitlijnen in het filmpje tot deze op de vaste opstelling staat .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.