probleem met capture (groene streep)

Gestart door 2911, mei 26, 2004, 11:30:08

Vorige topic - Volgende topic

2911

Help!

Ik heb gisteren een Pinnacle AV/DV deluxe gekocht, maar ik heb een probleem met capturen. Als ik dit doe krijg ik aan de gehele rechterkant van mijn scherm een groene streep (ong. 0,5 cm breed) en onderaan is mijn beeld "dubbelgevouwen". Ik heb dit eerder ondervonden met een goedkope alles in 1 kaart en toen zei men dat dit kwam door de kwaliteit van die kaart. Nu ik een dure kaart heb is dit probleem echter niet opgelost. Ik heb een nieuwe harddisk gekocht om schoon te beginnen en heb met en zonder de nieuwste drivers gecaptured. Geen verschil. Kan het zijn dat dit komt door Win XP Pro, of mag he OS niet uitmaken? Ik capture van een analoge bron.

Overigens heb ik het probleem niet als ik op dezelfde pc onder Win 98 mijn oude Matrox marvel installeer en daarmee capture.

Wie kan mij helpen?!...

Mijn configuratie is alsvolgt:

MSI K7N delta ILSR
120 GB Hitachi
512 MB
Asus Radeon 9600 XT/VTD
Pinnacle AV/DV deluxe

J.A.F._Doorhof

Hi,
Waar capture je vandaan ?
Van een video of met DV ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

2911

Analoog van een videocamera.

Ik heb ergens gelezen dat de onderste balk veroorzaakt wordt door het analoge geluidsspoor en dat dat wegvalt op tv, maar wat betreft de groene balk heb ik geen idee. Bovendien wil ik ook sommige films op de pc kijken.

Enig idee?

Groet,
Hans

J.A.F._Doorhof

Hi,
Als je wat met tracking kunt doen is het waarschijnlijk wel weg.
Vaak valt inderdaad het probleem binnen de safe zone van je TV beeld, maw je kijkt op je PC naar 0% overscan en op je TV naar gemiddeld tussen de 5-6 % overscan, dus veel valt er buiten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

2911

Oke, ga ik vanavond proberen Frank.

Bedankt zover en ik laat weten of het heeft geholpen.

Groet,
Hans

2911

Helaas niets gevonden waardoor ik tracking kan doen.

Op tv zijn de balken inderdaad niet te zien, dus dat is in principe geen probleem. Nu alleen nog iets waardoor dit via de pc ook niet te zien is. Ik heb iets gelezen over cropping,maar heb me daar nog niet in verdiept.

Toch blijf ik het gek vinden dat er een groene streep zichtbaar is. Met mijn oude Matrox Marvel had ik hier nooit last van. Sterker nog, ik had mijn oude Matrox in mijn huidige pc gezet, maar dan met W98 (matrox werkt niet onder XP) en was geen groene streep te zien!

Groet,
Hans

Edo

Wat je nog kan controleren Hans is de resolutie. Je had het al over croppen, dus zou best kunnen zijn dat er ergens iets verkeerd in je instelling staat. Je hebt 768x576 resolutie en met croppen kom je uit op 720x540.
Misschien dat het hier ergens fout gaat.

Kijk ook eens op het Zelfbouwaudio forum:
http://www.zelfbouwaudio.nl