Pathé thuis

Gestart door Gerjan1994, mei 18, 2020, 19:52:33

Vorige topic - Volgende topic

Dirk

beamer moet bij voorkeur wel loodrecht op het midden vh scherm komen te hangen...met deze opstelling ga je dusdanig moeten corrigeren in de beamer, wat sowieso kwaliteitsverlies oplevert
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Gerjan1994

Citaat van: Dirk op maart 28, 2021, 13:41:15
beamer moet bij voorkeur wel loodrecht op het midden vh scherm komen te hangen...met deze opstelling ga je dusdanig moeten corrigeren in de beamer, wat sowieso kwaliteitsverlies oplevert

De beamer heeft een hele goede lens shift.
Ik ben daar niet zo bang voor voor kwaliteits verschil,
Ik projecteer straks ook niet heel groot  ;D
Ik heb ook geen andere plek om hem op te hangen.

Dirk

dit los je niet op dmv lensshift, wel dmv de nu noodzakelijke keystone-correctie (= digitaal ingrijpen op bronsignaal) die echt gigantisch te vermijden is...zonde imo.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

denoontje

Citaat van: Dirk op maart 28, 2021, 14:22:41
dit los je niet op dmv lensshift, wel dmv de nu noodzakelijke keystone-correctie (= digitaal ingrijpen op bronsignaal) die echt gigantisch te vermijden is...zonde imo.
Lijkt mij niet  correct. Keystone heb je nodig als projector niet horizontaal hangt om trapezium beeld te corrigeren .
Lensshift verschuift ip het totale beeld.

Al zou ik ook opteren om hem wel in het midden van het scherm te hangen om zoveel mogelijk lensshift te vermijden.
Iedere correctie is er een te veel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerjan1994

Hij kan miss nog een stuk naar links in het raam maar dat zou +- 20 cm zijn.

Ook het rack beginnen te vullen.
Al vind ik het wel krap hoor de ruimte boven de avr

Dirk

Citaat van: denoontje op maart 28, 2021, 15:04:57
Lijkt mij niet  correct. Keystone heb je nodig als projector niet horizontaal hangt om trapezium beeld te corrigeren .
Lensshift verschuift ip het totale beeld.

Al zou ik ook opteren om hem wel in het midden van het scherm te hangen om zoveel mogelijk lensshift te vermijden.
Iedere correctie is er een te veel.
klopt idd...my bad, keystone gebruik je als hij niet parallel staat tov het scherm, da's hier gelukkig niet het geval

Gerjan1994

Even wat ideeën uitgedacht :)
zie hier mijn photoshop skils :pompom: :pompom:

Ik denk dat dit nu wel een leuke opstelling is en hopen dat de surrounds redelijk goed staan.
Aan de schuine kant kan ik mooi mijn Kef eitjes hangen als ATMOS speakers Schuin naar de zitplek gericht.
Ik zit zelf te denken of optie 1 of 2.
Ook de beamer gaat een stuk opzij om rechter voor het scherm te komen.

Mijn kabel van de sub is niet bepaald lang en ben dus genoodzaakt om de sub achter de stoellen te plaatsen.

Dit is het idee een rolscherm wat afrolt als ik film wil gaan kijken.
en mijn centerspeaker op een statief zodat ik die aan de kant kan zetten.
En dan gewoon aftekenen of tape op de grond zodat die telkens op dezelfde plek staat. :pompom:

Dat was het knutselen voor vandaag  ;D ;D

PascalP

Vakwerk in Photoshop ;)

Ik zou dan voor optie 1 gaan van de KEF's. Als je namelijk voor optie 2 gaat dan hangen ze te ver naar binnen en zul je als je in de buitenste stoelen zit het linker Atmos signaal ook rechts van je horen zeg maar.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Skyfox

Ziet er duidelijk uit, lekker bezig geweest  :D

Ik zou inderdaad voor optie 1 gaan, omdat ze anders wel heel ver naar binnen hangen, wat je geluidsbeeld niet ten goede komt. De beamer opschuiven kan geen kwaad, maar je kan eerst even testen of je voldoende opzij kan met lens shift door op de achtermuur te projecteren. Kan je voldoende opzij projecteren dan kan je overwegen om em te laten hangen. Geen idee of minder lens shift zorgt voor beter beeld, daar mogen anderen iets over roepen.

Heb je een goed verduisterend rolgordijn met zijgeleiding o.id. voor dat raam? Wel fijn als je het lekker donker kan maken in die ruimte. De gekozen verf gaat sfeer- en contrastverhogend werken  :pompom:

Lekker bezig!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

Weer een leuke update !  :pompom:
Van twee dvd kasten naar zes dvd kasten  :clapping:
Er zit een tint kleurverschil in maar het is straks toch donker als ik film kijk. :popcorn:
Verf is binnen nu alleen nog op de muur  :coffee:
De kamer begint steeds meer op een mini HT te lijken.
Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als de muren zwart zijn  ;D

williams

leuk om te lezen en te zien dat het steeds meer vorm krijgt . :pompom:
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Gerjan1994

Even een ochtendje lekker verven.
Het is toch meer werk dan ik dacht en de 2.5 liter is al weer bijna op   ;)
Vanwege de structuur op de muur verft het erg lastig.
Ik zou er nog wel een keer overheen moeten  :wacko:

Skyfox

Haal maar minimaal 5 liter. Scheelt weer een keer teruggaan naar de bouwmarkt. Lekker bezig, kerel! Je wordt zo een geoefend HT bouwer.
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op april  4, 2021, 14:34:44
Haal maar minimaal 5 liter. Scheelt weer een keer teruggaan naar de bouwmarkt. Lekker bezig, kerel! Je wordt zo een geoefend HT bouwer.

Haha niet normaal he  ;D

MLCinema

Dat wordt lachen als je er weer uit moet straks hahaha.

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

williams

Zwart over wit in 1 keer gedekt te krijgen valt niet mee ,zelf heb ik mijn plafond ook 3 maal moeten doen in mijn bioscoopje .
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Gerjan1994

Citaat van: Kamdioblitz op april  4, 2021, 17:34:03
Dat wordt lachen als je er weer uit moet straks hahaha.

Het word gesloopt als ik eruit ga dat scheeld haha

Skyfox

Gerjan1994

En weer een stukje verder met het project  :pompom:
Beamer hangt nu een stukje opzij zodat die zo goed als in het midden kan projecteren  :coffee:

Vandaag weer een beetje opgeschoten.
Nu is het 2.5 liter blik leeg en heb gelukkig al weer voorraad  :clapping:

Skyfox

Lekker bezig! Dit wordt heerlijk film kijken straks! Is je scherm al binnen?

Gerjan1994

En we zijn weer een stukje dichterbij  :tounge:

Het schermt hangt  :worship:

MLCinema

Leuk man. Begint ergens op te lijken. Misschien wel tif om met de lens shift bij 21:9 content lager te projecteren.

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Gerjan1994

Het einde komt in zicht  :pompom:
Wat is het toch moeilijk om goede fotos te maken in een donkere kamer grrr.
Alle kabels moet ik nog aansluiten en alles afstellen  :laugh:
De bank is denk ik tijdelijk maar dat weet ik nog niet  :coffee:
Op sommige plekken wil de verf niet goed pakken maar het valt niet erg op, binnenkort even bijwerken met een spuitbus.
Ook nog even twee 4k films binnen gekregen  :coffee:
Vanavond maar even de beamer weer aan het plafond en morgen lekker alles aansluiten en instellen en dan lekker het eerst filmpje kijken.
Ik ben nog rustig opzoek naar een groot zwart hoogpolig kleed wat ik tussen de bank en fronts kan liggen.
Ook heb ik de ud5007 verkocht en zit ik te twijfelen om een andere speler aanteschaffen.
Ik heb nu de sony x800 En ik zit er aan te denken om de Panasonic DP-UB424 aantschaffen.
Wat vinden jullie ?

Zie hier de fotos  :pompom:

jahtari

Nice, flinke stappen vooruit!

Veel plezier ermee.  :clapping:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

PascalP

Ik heb mijn Pana 424 verkocht en juist een X800 aangeschaft ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono