Blu ray UHD speler met weinig issues

Started by WillyP, May 11, 2020, 13:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Quote from: pameijer on May 29, 2020, 16:10:10

Ook had ik zonet weer dat de Panasonic niet echt lekker reageerde, of eigenlijk gewoon niet reageerde. Ik deed hem aan, wilde de lade opendoen en hij liep vast. Ook al 2x gehad dat het scherm bleef staan op "Please wait" en er niks gebeurde. Vanavond nog de videokwaliteiten vergelijken, ben wel benieuwd naar HDR optimizer van de Panasonic. Maar ook al is de Pana veel beter dan Pioneer, ik ben bijna zeker dat ie retour gaat. Jammer, want hij is wel mooier dan de Pioneer vind ik, past beter bij de Anthem.

Wat jammer nou dat de Panasonic issues vertoonde. Over het algemeen lees ik juist weinig klachten over deze speler.

Ik heb nog niet laten merken, dat ik het erg waardeer, dat je je ervaringen deelt. Bij deze dus!

Groet,

WillyP

pameijer

Quote from: PascalP on May 29, 2020, 16:42:23
Heb zelf toen ook een Pana gekocht voor de HDR optimizer, maar merk in de praktijk dat ik deze op mijn e-shift projector niet gebruik, ik prefereer de HDR->SDR conversie, dus als je ermee aan de gang gaat ben ik ook eens benieuwd hoe jij dit ervaart als je vergelijkt :)
Vanavond toen het donker was de UHD-disc van Thor - The Dark World in de Panasonic gestopt (geen Dolby Vision, gewoon HDR denk ik). Schitterend beeld, kan niet anders zeggen. De HDR Optimizer ingesteld op 300 Nits (projector met weinig licht) en de HDFury gaf keurig steeds de juiste waardes aan. Eerlijk gezegd zag ik geen grote verschillen tussen de Optimizer aan en uit. Heb wat geswitcht, maar als dit is wat alle fuzz is all about.... In ieder geval op mijn pj weinig toegevoegde waarde. Nog even geprobeerd met de optimizer op 500 Nits, maar de verschillen werden alleen maar kleiner (lees: bijna 0) tussen aan en uit. Tijdens het spelen met alle instellingen viel me weer op dat het gebruiksgemak van de Pana niet mijn ding is. Op verzoek van PascalP nog de HDR uitgezet en de Pana de HDR --> SDR conversie laten doen. Maar dat gaf een verschrikkelijk beeld, nog wat gespeeld met verschillende instellingen maar op mijn pj werkt dat gewoon voor geen meter. Het gaf ook lipsync issues en een slechte motion, om niet te spreken over gebrek aan diepte en slechte kleuren.

Toen de disc in de Pioneer gegooid. Wederom, fantastisch beeld. Geen gekloot, geen instellingen, gewoon goed out of the box. Mijn ding  :pompom:

Bij de disc zat ook nog een ouderwetse Bluray, ga die zo in de Marantz gooien. CU later!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sion

Quote from: pameijer on May 30, 2020, 01:30:15
Vanavond toen het donker was de UHD-disc van Thor - The Dark World in de Panasonic gestopt (geen Dolby Vision, gewoon HDR denk ik). Schitterend beeld, kan niet anders zeggen. De HDR Optimizer ingesteld op 300 Nits (projector met weinig licht) en de HDFury gaf keurig steeds de juiste waardes aan. Eerlijk gezegd zag ik geen grote verschillen tussen de Optimizer aan en uit. Heb wat geswitcht, maar als dit is wat alle fuzz is all about.... In ieder geval op mijn pj weinig toegevoegde waarde. Nog even geprobeerd met de optimizer op 500 Nits, maar de verschillen werden alleen maar kleiner (lees: bijna 0) tussen aan en uit. Tijdens het spelen met alle instellingen viel me weer op dat het gebruiksgemak van de Pana niet mijn ding is. Op verzoek van PascalP nog de HDR uitgezet en de Pana de HDR --> SDR conversie laten doen. Maar dat gaf een verschrikkelijk beeld, nog wat gespeeld met verschillende instellingen maar op mijn pj werkt dat gewoon voor geen meter. Het gaf ook lipsync issues en een slechte motion, om niet te spreken over gebrek aan diepte en slechte kleuren.

Wat je beschrijft lijkt er meer op dat je wél de HDR->SDR conversie hebt aangezet, maar vervolgens niet de color space van de projector van bt2020 naar rec.709 hebt omgezet. Het is ook een beetje onduidelijk welke rol de HDfury met deze setup heeft (switched die ook automatisch naar rec.709?). Lipsync issues zou ook een signaal zijn dat er ongewenste processing in het spel komt (weet niet hoeveel lag HDR>SDR conversie inneemt. De motion zou ook niet moeten kunnen, want 24P is 24P.

Het blijft ingewikkelde materie, waarbij 1:1 vergelijken en switchen gewoon eigenlijk niet mogelijk is.
Maar ik voel zelf eerlijk gezegd ook meer voor de instellingen van Pascal ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

pameijer

#178
Pfoe, ben nog niet zo thuis in die materie. In de Panasonic had ik ingesteld dat hij converteerd naar SDR/Bt2020, waarom moet de pj dan in 709 staan? Met de pj heb ik nog helemaal niks gedaan, die schakelt gewoon zelf. Hij stond op standje Cinema tijdens de HDR --> SDR conversie....

Maar ik zit nu te schakelen tussen de 4K/HDR bluray op de Pioneer en de HD/SDR bluray op de Marantz. Als je puur de HD-bluray bekijkt is dat gewoon waanzinnig, en vraag je je af hoe dit nog beter kan. Na vaak geschakeld te hebben ben ik wel een beetje in de war.... De HDR lijkt toch wel wat oversaturated, iets te onnatuurlijk. Wel superscherp. De gewone BR heeft minder "pop", maar is wel natuurlijker en wat filmischer.  Het HDR plaatje overvalt je gewoon, met ooh's en aaah's.

Ik vraag me af of Marvel die HDR-transfers niet iets te enthousiast heeft gemaakt, of dat good-old bluray misschien toch fijner is?

Damn! Leuke hobby  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Er gaat volgens mij toch echt wat fout met je projector. Zonder tonemapping zou ik echt geen verschil verwachten tussen beide met een 4K disc. Hoogstens met het upscalen van een reguliere blu-ray.

Tonemapping vond ik voor echt een super verbetering als je projector dat niet kan. Met conversie naar SDR heb je normaal vooral meer licht, maar iets mindere kleuren.

Helemaal eens qua bediening van de Panasonic.

PascalP

#180
Mooi om te lezen pameijer!
En ja die menu structuur van de Pana's is gewoon ruk, ff switchen of uitproberen onder de film zit er niet in...

Vreemd dat jij zo'n 'slechte' ervaring hebt met de HDR->SDR conversie, ik heb in mijn projector zelf een profiel gemaakt voor 4K SDR met BT2020 en dan ook gewoon de 2.4 Gamma curve.
Misschien staat jouw projector nog op de HDR Gamma curve?

En zoals je zelf ook zegt een goede HD Blu-ray staat echt wel zijn mannetje t.o.v. veel UHD schijfjes.
Side by side zul je verschil zien maar als je gewone Blu-ray opzit is het niet minder genieten hoor :)

Ik zal zelf ook nog eens proberen met de HDR Optimizer ipv de HDR->SDR conversie (@sion je kunt in de Pana kiezen of hij SDR 2020 of SDR 709 moet doen, ik heb hem op 2020 staan)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Cobraatje

Idd Panasonic heeft een wat rare menustructuur, de Oppo 203 die ik ook heb gehad had veel logischer menu opbouw.
Maar zo lastig instellen is een Pana ook weer niet en hoe vaak ben je aan het instellen.

Persoonlijk zou ik nooit voor de Pioneer gaan(was in eerste instantie mijn 1e keus na verkoop van mijn Oppo 203 Cinemike), al 1.5 jaar problemen met levering, updatebeloftes naar HDR10+ worden niet nagekomen; dat belooft niet veel goeds voor ondersteuning in de toekomst.

pameijer

Quote from: Teejoo on May 30, 2020, 06:22:36
Er gaat volgens mij toch echt wat fout met je projector. Zonder tonemapping zou ik echt geen verschil verwachten tussen beide met een 4K disc. Hoogstens met het upscalen van een reguliere blu-ray.

Tonemapping vond ik voor echt een super verbetering als je projector dat niet kan. Met conversie naar SDR heb je normaal vooral meer licht, maar iets mindere kleuren.

Helemaal eens qua bediening van de Panasonic.
Welke instellingen op mijn projector moet ik dan checken, en op welke waarde zetten? Kan ik vanavond nog even testen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Quote from: Cobraatje on May 30, 2020, 07:22:28
Persoonlijk zou ik nooit voor de Pioneer gaan(was in eerste instantie mijn 1e keus na verkoop van mijn Oppo 203 Cinemike), al 1.5 jaar problemen met levering, updatebeloftes naar HDR10+ worden niet nagekomen; dat belooft niet veel goeds voor ondersteuning in de toekomst.
Zoals de Pioneer nu is hoef ik geen updates. Vind het juist fijn dat hij wat minder "computerig" is dan de Panasonic. En de Pioneer is nu stabiel, de Pana bij mij thuis iig niet. Gisteren wilde weer de lade niet openen met een CD-tje er in.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Quote from: pameijer on May 30, 2020, 16:11:42
Welke instellingen op mijn projector moet ik dan checken, en op welke waarde zetten? Kan ik vanavond nog even testen.

Op de reference of op je BT2020 kleuren profiel.
Dus niet op HDR. Daar stond hij denk ik op met je vorige test.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Okay, even wat zaken aangepast n.a.v. bovenstaande. Nu staat het zo:

Panasonic



Projector Gamma 2,4





HDFury Integral2, geeft nog steeds HDR aan???



Het plaatje, kamer nog redelijk licht btw:




Conclusie: misschien wel een mooi midden tussen de natuurlijkheid van de HD bluray gister en de HDR. Maar het beeld is nog steeds wat grainy, alsof er iets mist. Skintones zijn niet helemaal goed. Lastig.

Hoe zijn de settings nu?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sion

Volgens mij vind er nu in de HDfury wel kleurconversie plaats. Ik zie namelijk 4:4:4 kleuren en 12-bit. Voor zover ik weet is zelfs 4K/HDR maximaal 4:2:0 kleuren en 10-bit.

Maar weet niet of dit invloed heeft ?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

reza

Grainy heeft niks te maken met een conversie.
Wat gebeurt er als je je beeld op reference zet?
Sommige vinden dat met iets natuurlijker.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on May 30, 2020, 22:08:00
Grainy heeft niks te maken met een conversie.
Wat gebeurt er als je je beeld op reference zet?
Sommige vinden dat met iets natuurlijker.
Waar vind ik "Reference"?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

Quote from: sion on May 30, 2020, 21:56:58
Volgens mij vind er nu in de HDfury wel kleurconversie plaats. Ik zie namelijk 4:4:4 kleuren en 12-bit. Voor zover ik weet is zelfs 4K/HDR maximaal 4:2:0 kleuren en 10-bit.

Maar weet niet of dit invloed heeft ?
Zo staat het in de Panasonic:



Maar ik weet niet of deze instelling alleen geldt voor 50p of 60p.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Ik zou hem op 420 zetten. Er zit voor het oog geen verschil tussen 444 en 420 maar is voor de kabel wel lekkerder.

Reference zit onder BT2020 althans bij mijn 7500
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on May 30, 2020, 22:17:14
Ik zou hem op 420 zetten. Er zit voor het oog geen verschil tussen 444 en 420 maar is voor de kabel wel lekkerder.

Reference zit onder BT2020 althans bij mijn 7500
Ah, het is dus een Color Profile? Bij mij ziet het er zo uit:



Geen Reference aanwezig dus!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

#192
Je moet terug.
Naar je hoofdscherm
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on May 30, 2020, 22:26:47
Je moet terug.
Naar je hoofdscherm
Geen Reference te vinden daar.  :hehe:
Gamma 2.4 maakt het wel wat donker trouwens.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Quote from: pameijer on May 30, 2020, 22:39:23
Geen Reference te vinden daar.  :hehe:
Gamma 2.4 maakt het wel wat donker trouwens.

Gewoon in 2.2 blijven.
Als je in picturemode gaat kijken, dan zie je toch allerlei verschillende standen waaronder BT2020 en reference
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Quote from: reza on May 30, 2020, 22:43:09
Gewoon in 2.2 blijven.
Als je in picturemode gaat kijken, dan zie je toch allerlei verschillende standen waaronder BT2020 en reference
Ah wacht, dat zie je pas als je een usermode kiest. Nooit eerder geweten!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: sion on May 30, 2020, 21:56:58
Volgens mij vind er nu in de HDfury wel kleurconversie plaats. Ik zie namelijk 4:4:4 kleuren en 12-bit. Voor zover ik weet is zelfs 4K/HDR maximaal 4:2:0 kleuren en 10-bit.

Maar weet niet of dit invloed heeft ?
Nee, dat doet de Panasonic.

Maar waarom heb je de HDFury ertussen?

pameijer

Quote from: Teejoo on May 30, 2020, 23:34:41
Nee, dat doet de Panasonic.

Maar waarom heb je de HDFury ertussen?
Voor de DV-hack.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

sion

Denk je niet dat je je systeem een beetje te ver pushed? De JVC X7900 is een fantastisch mooie beamer, maar volgens mij krijg je het beste resultaat als je daar gewoon blu-rays op kijkt. Deze projector is niet gemaakt voor HDR, dus je bent 'm eigenlijk al aan het pushen met 4K, ook met HDR en dan óók nog eens met DV (geforceerd). En de panasonic doet ook al HDR-Optimization. Hoe weet je na al die tussenstappen dat je nog naar een 'puur' signaal zit te kijken? Wat op reference niveau is met het origineel?
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

DustinV

Quote from: reza on May 30, 2020, 22:17:14
Ik zou hem op 420 zetten. Er zit voor het oog geen verschil tussen 444 en 420 maar is voor de kabel wel lekkerder.

Reference zit onder BT2020 althans bij mijn 7500

Dat verschil kan je wel zien hoor. Het ligt er aan waar de conversie naar rgb gebeurt. Sommige apparaten doen dat beter dan andere.