Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pinda13

#500
Citaat van: Thanatos op februari 18, 2021, 14:38:50
Ik begreep van TAD dat ze alleen op de Psvane ACME en 845WE 1 jaar garantie geven. De T-II testen ze wel extra in huis. Eigenaar Andreas Hecke gaf mij in de mail aan dat hij nu 3 jaar de Psvane ACME verkoopt en van dit type nog niet 1 retour heeft gehad als defect. Maar die prijs van €1100,- voor een paartje vond ik ook wat te veel van het goede.

rete duur, maar imo wel waard als je de match gevonden hebt. Ben je na tijdje spelen allang weer vergeten, en zeg nou zelf 3 euro per dag voor n jaar terwijl je er heerlijk van geniet; onbetaalbaar resultaat.
Edit, ik heb inderdaad toen meteen 300b, 845 en 12ax7 vervangen voor elite linlai, deed ff pijn, maar hiervoor (eenmaal ingespeeld) wist ik niet dat het zo'n verschil zou maken.
" no loss of fine detail "

Buell

Ook ik speel met een Line Magnetic 219ia versterker, na veel lezen heb ik Shuguang WE 845 buizen gekocht, en die spelen inmiddels al 3 jaar probleemloos. Het kan dus wel.
Mijn volgende  845 upgrade zou denk ik ook LinLai zijn.
Of ELROG, maar dan ook gelijk de 300B meenemen,  ben je wel bijna 3000 euro verder. ELROG is de favoriet van o.a Line Magnetic Oostenrijk en Australië. Als buizen nu gegarandeerd 5 jaar zouden meegaan dan wordt de keuze al wat makkelijker.

Voorlopig ga ik voor een hele mooie prijs/ kwaliteit verhouding  en dan voldoen de Shuguang WE  erg oké. 
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

brt

De RME dac is verkocht, ik was em al binnen 1 dag kwijt. Gewilde apparaten dus nog steeds en dat snap ik zeer goed.
Maar de Musician Pegasus is toch wel een ander verhaal en deze pakt erg goed uit in mijn set.

Ik heb zojuist de Psvane 845 T-2 buizen als matched pair besteld bij TAD in Duitsland. Er zit een jaar garantie op en dat vind ik gezien de kosten toch wel een fijn idee tov de Shuguang wat gezien diverse gebruikerservaringen toch meer een gokje (op eigen risico) lijkt qua kwaliteit.
Gezien de omschrijvingen van de 845 T-2 kon dit mijn set wel eens nóg weer een boostje geven. TAD hanteert een 14 dagen retourbeleid dus mocht het te weinig verbetering geven tov de 845 hifi buis die ik er nu in heb, dan kan ie altijd nog terug.

De Linlai vind ik ook nog steeds erg interessant, maar is niet te krijgen in Europa, dus wie weet komt dat tzt nog eens.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

#503
Omdat ik zeer incidenteel een transformerbrom had en het vermoeden was dat het DC leakage was, heb ik bij ATL een DC Blocker Trap Filter besteld (https://www.atlhifi.com/shop/fully-assembled-devices/dc-blocker-trap-filter-assembled-in-case/)

Ik heb gewacht met deze aansluiten totdat ik de brom weer hoorde vanuit de transformator. Vanavond was dat bij het aanzetten meteen zo. Ik de DC Blocker ertussen gezet en WEG BROM! Zo, fijn om te merken dat dát dus de oorzaak was en het niet aan de versterker lag..

Nu heb ik echter dus wel zo'n kastje tussen mijn versterker en netfilter. Dat betekent een extra stroomkabel en extra zekering.

Nu is mijn vraag: heeft zo'n DC blcoker invloed op het geluid?

Ik meen te horen dat het wat dunner klinkt, ben wat body kwijt, maar heb nu van versterker naar DC blocker een standaard 'dropveter' omdat ik geen betere kabels meer heb liggen.

Andere vraag: ze hebben ook een versie zonder zekering en daarbij zou ik mijn stroomkabel 'opknippen' en aan beide kanten vastklemmen. Dan zitten er geen extra sockets tussen en geen zekering. Geeft dat een beter geluid?

Dit is wat ze erover schrijven:
And even if you think that all sockets (IN/OUT) just hamper the AC power, solution is offered: DC Blocker without Input/Output sockets but with cable glands for direct cable attachment to the board – see pictures in the gallery. Cables with outer diameter of 10 – 16 mm. can be attached to the Blocker via cable glands.

The terminal blocks used in the C19 and Cable glands versions are bigger than standard ones in order to accommodate cables up to AWG-11.


zie de 2e foto
EDIT: zie 3e foto voor het schema, mocht dit handig zijn..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

addesmo

Let op, dit is een ervaring en geen feit, maar bij mij komt er absoluut geen filter, blokker of wat dan ook in de stroom toevoer. Mijn ervaring is dat het het geluid niet ten goede komt. Ik heb geen ervaring met dure, plus 1000 euro, apparatuur. Gewoon omdat ik die bedragen er in eerste instantie niet voor over heb.

Kingpin

#505
Citaat van: brt op maart  1, 2021, 21:27:34
Nu is mijn vraag: heeft zo'n DC blcoker invloed op het geluid?
Nee absoluut niet. Het is ook geen filter maar verminderd alleen de asymetrische belasting op het net met de waardes van je diodes.
Let wel even op tot hoeveel wattages de dc blokker aankan.

Citaat
Andere vraag: ze hebben ook een versie zonder zekering en daarbij zou ik mijn stroomkabel 'opknippen' en aan beide kanten vastklemmen. Dan zitten er geen extra sockets tussen en geen zekering. Geeft dat een beter geluid?
Durf ik geen uitspraak over te doen. Heb er wel een mening over maar dan wordt het weer een eindeloze discussie.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Citaat van: Kingpin op maart  2, 2021, 11:52:22
Nee absoluut niet. Het is ook geen filter maar verminderd alleen de asymetrische belasting op het net met de waardes van je diodes.
Let wel even op tot hoeveel wattages de dc blokker aankan.

Dus als ik de variant met de klemmen bestel kan ik deze dus het beste plaatsen op mijn stroomkabel die vanuit de meterkast rechtstreeks naar mijn Isotek Aquarius nerfilter gaat? Op het netfilter heb ik al mijn audio aangesloten: versterker, streamer, dac en switch...

Mbt wattages, dit staat er geschreven op de site, ga ik het daarmee redden? Ik maak er uit op dat de C19 variant en die met de klemmen op dezelfde manier in elkaar zit, dus zonder fuse, en zonder varistor (wat dat ook moge zijn):

Since some people need a more power, a DC Blocker version with C19 IN and OUT Mains connectors is offered too (see pictures in the gallery). This version does not have fuse and varistor on the input – just C19 input socket -> DC Blocker board -> C19 output socket. This allows the max. handled current to be raised to 15A.

And even if you think that all sockets (IN/OUT) just hamper the AC power, solution is offered: DC Blocker without Input/Output sockets but with cable glands for direct cable attachment to the board – see pictures in the gallery. Cables with outer diameter of 10 – 16 mm. can be attached to the Blocker via cable glands.

The terminal blocks used in the C19 and Cable glands versions are bigger than standard ones in order to accommodate cables up to AWG-11.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Citaat van: brt op maart  2, 2021, 13:46:47
Dus als ik de variant met de klemmen bestel kan ik deze dus het beste plaatsen op mijn stroomkabel die vanuit de meterkast rechtstreeks naar mijn Isotek Aquarius nerfilter gaat? Op het netfilter heb ik al mijn audio aangesloten: versterker, streamer, dac en switch...
Dan heb je inderdaad het gehele stekkerblok op een dc blokker zitten.

Citaat
Mbt wattages, dit staat er geschreven op de site, ga ik het daarmee redden? Ik maak er uit op dat de C19 variant en die met de klemmen op dezelfde manier in elkaar zit, dus zonder fuse, en zonder varistor (wat dat ook moge zijn):
Die varistor heeft alleen nut als je onder spanning inschakelt, en dan alleen als je dit niet snel achter elkaar doet (aan-uit), is een soort softstart.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

zo gebruik ik ze ook in m'n verdeelblok



Of versterkers

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Citaat van: Kingpin op maart  2, 2021, 14:21:38
Dan heb je inderdaad het gehele stekkerblok op een dc blokker zitten.

Is dat erg, op een of andere manier? Ik zou het zonde vinden als het gehele geluid beinvloed wordt terwijl ik alleen een incidentele transformatorbrom in mijn versterker wil aanpakken...

Citaat van: Kingpin op maart  2, 2021, 14:21:38
Die varistor heeft alleen nut als je onder spanning inschakelt, en dan alleen als je dit niet snel achter elkaar doet (aan-uit), is een soort softstart.

Mijn netfilter staat altijd aan dus op zich is er niet vaak sprake van aan-uit doen. Dus dat komt wel goed.

Qua wattage gaat het ook goed als ik deze dc blocker op deze plek ertussen plaats?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

#510
Citaat van: brt op maart  2, 2021, 15:51:08
Is dat erg, op een of andere manier? Ik zou het zonde vinden als het gehele geluid beinvloed wordt terwijl ik alleen een incidentele transformatorbrom in mijn versterker wil aanpakken...
Nee, maar zoals ik zei wel even nagaan tot hoeveel die dc blokker geschikt is. Mijn verdeelblok dc blokker kan 4kW aan dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken wat ik erop aansluit in de woonkamer set, maar je hebt ook dc blokkers die veel minder aankunnen.

Citaat
Mijn netfilter staat altijd aan dus op zich is er niet vaak sprake van aan-uit doen. Dus dat komt wel goed.
Qua wattage gaat het ook goed als ik deze dc blocker op deze plek ertussen plaats?
Ik zie dat ze 6 - 10 en 15A hebben (even snel gelezen, waarbij de laatste niet gezekerd is).
Kan je voor jezelf nagaan wat je ongeveer nodig zult hebben.
10A versie bij pakweg 230V (vaak iets hoger) levert 2300VA op.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Hoi Eric,

het gaat specifiek om dit filter:
https://www.atlhifi.com/shop/fully-assembled-devices/dc-blocker-trap-filter-assembled-in-case/

Kun jij uit de informatie die daarbij staat opmaken of dit voldoende is om geplaatst te worden in de stroomkabel van mijn meterkast naar mijn Isotek Aquarius Evo3 netfilter? Ik ben echt een nitwit op het gebied van stroom/techniek, dus ik zou het erg fijn vinden als jij mij hier iets zinnigs over kan vertellen.

Overigens hoorde ik vanochtend de brom vanuit de transformator van de versterker weer, ik zette de versterker uit, sloot daarne de dc blocker aan en weg was de brom weer. Dus ik vermoed dat dit wel dé oplossing is om van die incidentele brom af te komen. Hij is echt doodstil met de blocker er tussen!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Gezien de elco's zou ik niet meer dan 8A gaan.
Qua vermogen zou dat dan ~1800VA zijn wat je op je verdeelblok mag aansluiten.
Gezien jou apparatuur max nog geen 450W is zou dat geen probleem zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Dankjewel voor het meedenken, Eric, erg fijn.

Alleen mijn versterker is al 400w, maar de rest (streamer + dac + switch) vebruikt denk ik samen nog geen eens 50 watt. Dus dat moet goed gaan dan toch!

Maar wat bedoel jij met niet meer dan 8a gaan?
Ik zie in de link die ik noemde nergens een keuze in. Je kan - los van wat voor outlets je wilt of dus alleen een klembevestiging zonder outlets en zonder zekering - alleen kiezen tussen het DC blocking voltage, en daar had ik 2V (6 discrete diodes) gekozen, wat dus werkt...

Of kijk jij ergens anders dan ik?
IK heb het over deze: https://www.atlhifi.com/shop/fully-assembled-devices/dc-blocker-trap-filter-assembled-in-case/
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

#514
Nee kan je niet zien.
Als je de specs van de elco's opvraagt kun je e.a. afleiden.
Vandaar de 8A max. Maar die ga je met je systeem niet halen, maar wel belangrijk om te weten mocht je in de toekomst andere apparatuur erop aansluiten.
Dat betekend dat je minder aankan dan dat de Isotek voorschrijft, wel even iets om rekening mee te houden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Citaat van: Kingpin op maart  3, 2021, 13:01:59
Nee kan je niet zien.
Als je de specs van de elco's opvraagt kun je e.a. afleiden.
Vandaar de 8A max. Maar die ga je met je systeem niet halen, maar wel belangrijk om te weten mocht je in de toekomst andere apparatuur erop aansluiten.
Dat betekend dat je minder aankan dan dat de Isotek voorschrijft, wel even iets om rekening mee te houden.

Oke goed om te weten idd.
Maar het zal niet snel een zwaardere versterker worden dus dat loopt wel los dan.

Ik begreep trouwens dat jij zelf je filter gebouwd hebt en dat die wat simpeler van opzet is dan die van atl. Heeft een eenvoudigere dc blocker-setup (minder schakels) minder invloed op het geluid of maakt het soundwise niet uit wélke dc blokker  je ertussen hebt?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

#516
Citaat van: brt op maart  3, 2021, 17:03:48
Ik begreep trouwens dat jij zelf je filter gebouwd hebt en dat die wat simpeler van opzet is dan die van atl. Heeft een eenvoudigere dc blocker-setup (minder schakels) minder invloed op het geluid of maakt het soundwise niet uit wélke dc blokker  je ertussen hebt?
"M'n" principe is een copy van Bryston. Toch een merk dat 20 jaar garantie geeft.
Alleen gebruik ik ietwat betere elco's. Zolang deze een lage esr hebben ga je klankmatig geen verschil horen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Citaat van: Kingpin op maart  3, 2021, 17:07:04
"M'n" principe is een copy van Bryston. Toch een merk dat 20 jaar garantie geeft.
Alleen gebruik ik ietwat betere elco's. Zolang deze een lage esr hebben ga je klankmatig geen verschil horen.

Ah oké. Deze waren op een ander principe gebaseerd. Maar ik heb dus al gehoord dat het z'n werk goed doet hier, de amp is nu werkelijk doodstil.

Ik ga gewoon die met de klemmen bestellen en dan deze ertussen gooien. Moet goedkomen.
Dank voor het meedenken man!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Heb je er dan niet twee? Dus een met klemmen en diegene die je nu hebt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

brt

Citaat van: cz79 op maart  3, 2021, 20:29:52
Heb je er dan niet twee? Dus een met klemmen en diegene die je nu hebt?

Ja klopt, ik ga hem omruilen. Kost me een paar tientjes verzendkosten, maar dat is dan maar zo.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Ik heb de Psvane 845 T2 buizen binnen! Alleen het uitpakken is al een feestje, met de mooie giftbox.
Het eerste wat opvalt is dat deze iets breder zijn en ietsje minder lang tov de Psvane Hifi Series die ik er in had zitten.

Ik heb eerst nog een aantal tracks geluisterd met de 845's die er nu in zitten. Daarna de versterker uitgedaan, buizen laten afkoelen, de 845 T2's erin, opwarmen, bias goed en daarna dezelfde tracks opnieuw. Ik weet dat de buizen nog tientallen uren moeten inspelen, maar vanaf de eerste noten is duidelijk dat ik met deze buizen meer van alles krijg. Het geeft een iets rijkere sound, ik hoor hier en daar details die ik niet eerder hoorde, een reverbje klinkt wat langer uit, een aanzet tot een noot is beter te volgen, nog weer een tikkie betere instrumentenscheiding, en het plaatje staat nog weer ietsje strakker afgetekend. Het kwam al helemaal los van de speakers, de kamer in, maar het lijkt alsof de zanger iets dichter bij de microfoon zingt dan bij de 'oude' 845 buizen.

Er is meer aanwezigheid, zonder opdringerig te worden trouwens. Het is royaal, rijk, groots en gedetailleerd en toch zelfs ietsje rustiger nog weer dan dat het was. Precies zoals ik het mooi vind. Een mooie upgrade!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

NAF

Gefeliciteerd met de aanwinst.

Ik ga jouw bevindingen even volgen want ik had met de Shuguang 845WE een vergelijkbare ervaring alleen bleken die niet erg duurzaam te zijn.

Geniet ervan!  :worship:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

WilliamB

Mooi verslag en een indrukwekkende versterker. :worship:
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

CZ79

Citaat van: brt op maart  4, 2021, 10:11:50
Ja klopt, ik ga hem omruilen. Kost me een paar tientjes verzendkosten, maar dat is dan maar zo.
En als ik hem van je zou kopen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3