Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op november  3, 2020, 10:49:22
Leuk dat Rob het even vlak heeft gemaakt, maar dit is dus eigen aan buizen in een eindversterker en verklaart ook direct waarom het strakker klonk met de Purifi in het laag. Dit is wel een goedkopere oplossing dan een voorversterker met buizen + Eigentakt poweramp :)
Weet niet waar jullie die wijsheid allemaal vandaan halen.
Een buizen voorversterker hoeft niet perse warm te klinken en kan juist heel neutraal zijn, en wie zegt dat een buizen pre en een Eigentakt beter zou klinken als wat hij nu heeft?

Rob

katwax

Citaat van: Rob_Dingen op november  3, 2020, 14:34:14
Weet niet waar jullie die wijsheid allemaal vandaan halen.
Een buizen voorversterker hoeft niet perse warm te klinken en kan juist heel neutraal zijn, en wie zegt dat een buizen pre en een Eigentakt beter zou klinken als wat hij nu heeft?

Rob
Die wijsheid haal ik uit de post die hieraan vooraf gingen, maar kan zijn dat ik het verkeerd heb begrepen.
Dat van die buizen pre + eigentakt heeft Brt zelf gemeld
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Citaat van: katwax op november  3, 2020, 10:49:22
Leuk dat Rob het even vlak heeft gemaakt, maar dit is dus eigen aan buizen in een eindversterker en verklaart ook direct waarom het strakker klonk met de Purifi in het laag. Dit is wel een goedkopere oplossing dan een voorversterker met buizen + Eigentakt poweramp :)
Denk dat elk van beide buizenversterkers veel duurder zijn dan Purifi + meeste buizenvoorversterkers. Dat een buizenversterker de impedantie volgt is eigen aan een buizenversterker, of de luidspreker een buizenvriendelijkprofiel hebben is aan de luidspreker.

En dat Focal de filters niet prijsgeeft snap ik ergens wel, is toch vrij bepalend voor het geluid heb ik gemerkt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

In de showcase van Xander32 vroeg ik Sander naar zijn ervaring met de Fyne 700 serie omdat hij daar erg positief over was en ook de Sopra 1 erg hoog heeft als speaker. De Fyne schijnt wat milder/vriendelijker te klinken. Met het netwerk correctie filter van Rob klinkt alles al meer in balans, maar mijn irritatie van de -s klanken en bekkens etc blijft bij veel moderne mixen en masterings toch wel aanwezig, merk ik na een aantal dagen.

Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het niet mijn apparatuur is of akoestiek, maar dat het daadwerkelijk in de opnames zit.
Ik was daar met Frank2 ff over aan het appen en hij ging thuis ook even naar de nieuwe Alanis Morisette luisteren en kwam al snel tot de conclusie dat dit album voor geen meter klinkt. Ook de nieuwe van The Killers, of een album als Past Life van Lost in the Trees vind ik te agressief klinken. Het nieuwe album van Future Islands (as long as you are) heb ik hetzelfde probleem mee.

Andere albums klinken dan weer subliem, ook producties uit 2020 gelukkig. Voorbeeld: AA Williams met Forever Blue.

Mijn afweging is nu dan ook: moet ik die frequenties bij die mixen maar slikken of een wat vriendelijker (minder eerlijke) speaker als de Focal Sopra gaan zoeken? Ik speel ook veel rustige muziek, dus het is bij veel albums niet aan de hand, ik schat dat ik me bij gemiddeld 1 op de 5 a 7 albums aan erger. Dat is op zich toch best wat, maar aan de andere kant is het bij de goed klinkende albums zó goed dat ik denk: niks meer aan doen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

frank2

Slecht gemixte of slecht opgenomen albums zullen nooit goed klinken, ja op een warm spelende speaker zal het minder opvallen maar zal het nog steeds niet mooi zijn. Garbage in is garbage out.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vanzomereng

#330
Citaat van: brt op november  5, 2020, 11:19:49
In de showcase van Xander32 vroeg ik Sander naar zijn ervaring met de Fyne 700 serie omdat hij daar erg positief over was en ook de Sopra 1 erg hoog heeft als speaker. De Fyne schijnt wat milder/vriendelijker te klinken. Met het netwerk correctie filter van Rob klinkt alles al meer in balans, maar mijn irritatie van de -s klanken en bekkens etc blijft bij veel moderne mixen en masterings toch wel aanwezig, merk ik na een aantal dagen.

Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het niet mijn apparatuur is of akoestiek, maar dat het daadwerkelijk in de opnames zit.
Ik was daar met Frank2 ff over aan het appen en hij ging thuis ook even naar de nieuwe Alanis Morisette luisteren en kwam al snel tot de conclusie dat dit album voor geen meter klinkt. Ook de nieuwe van The Killers, of een album als Past Life van Lost in the Trees vind ik te agressief klinken. Het nieuwe album van Future Islands (as long as you are) heb ik hetzelfde probleem mee.

Andere albums klinken dan weer subliem, ook producties uit 2020 gelukkig. Voorbeeld: AA Williams met Forever Blue.

Mijn afweging is nu dan ook: moet ik die frequenties bij die mixen maar slikken of een wat vriendelijker (minder eerlijke) speaker als de Focal Sopra gaan zoeken? Ik speel ook veel rustige muziek, dus het is bij veel albums niet aan de hand, ik schat dat ik me bij gemiddeld 1 op de 5 a 7 albums aan erger. Dat is op zich toch best wat, maar aan de andere kant is het bij de goed klinkende albums zó goed dat ik denk: niks meer aan doen.

Advies:
Reken houdend dat je de akoestiek goed op orde hebt, zoals je zelf zegt

1. Wellicht kan Rob_Dingen nog wat betekenen met verdere aanpassing van jouw correctie-netwerkjes (of elders.... in je set)
2. Nogmaals het advies, neem contact op met buizenguru  Ed de Jong systems
3. En nu begeef ik me op gevaarlijk terrein, want van huis uit ben ik niet zo van verschillen in kabels  :huh2:
    Het schijnt dat luidsprekerkabels op basis van vertinde koperen draadjes een mildere karakter hebben t.o.v. andere soorten
    Ik hoor dit verschil niet maar jij met je gouden-oortjes wellicht wel  ;)  Probeer eens Supra PLY 3,4

Als dit niet werk, toch nog maar eens de akoestiek nader bezien, anders zit er niks anders op om Dynaudio's aan te schaffen  :D


   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

addesmo

Persoonlijk vindt ik dat alle opname's beluisterbaar moeten zijn en dat niet een over "eerlijke" speaker de bottleneck moet zijn! Ook zgn. warm klinkende speakers kunnen echt alles laten horen. Dynaudio's en Rosso Fiorentino zijn daar zeker goede voorbeelden van.
Hetzelfde met moderne dac chips. Genadeloos vaak in zgn.eerlijke weergave, maar zonder er moe van te worden? Beste test voor mij is om uren lang te luisteren zonder dat ik veel aan de volume knop zit.

brt

Citaat van: VANZOMERENG op november  5, 2020, 11:46:17
Advies:
Reken houdend dat je de akoestiek goed op orde hebt, zoals je zelf zegt

1. Wellicht kan Rob_Dingen nog wat betekenen met verdere aanpassing van jouw correctie-netwerkjes (of elders.... in je set)
2. Nogmaals het advies, neem contact op met buizenguru  Ed de Jong systems
3. En nu begeef ik me op gevaarlijk terrein, want van huis uit ben ik niet zo van verschillen in kabels  :huh2:
    Het schijnt dat luidsprekerkabels op basis van vertinde koperen draadjes een mildere karakter hebben t.o.v. andere soorten
    Ik hoor dit verschil niet maar jij met je gouden-oortjes wellicht wel  ;)  Probeer eens Supra PLY 3,4

Als dit niet werk, toch nog maar eens de akoestiek nader bezien, anders zit er niks anders op om Dynaudio's aan te schaffen  :D

Mijn akoestiek is zeker niet perfect; het blijft een woonkamer, maar voor een woonkamer is het behoorlijk aan de goede kant. ik denk dan ook niet dat dat de bepalende factor is in het frequentiegebied dat me stoort bij sommige albums. Daarom ook mijn vraag aan jullie hoe de sound van de genoemde albums bij jullie is. Omdat ik dus vermoed dat het garbage in = garbage out is, zoals Frank al schrijft.

Bij Rob klonk het totaal anders, daar zat veel meer rust in het geluid en dat sprak me wel aan. Maar de omstandigheden (luisterruimte) en de set zijn totaal niet te vergelijken, maar het was erg aangenaam en dan valt me op dat de Sopra een behoorlijk aanwezige speaker is. Idd bij langer luisteren gaat dat storen bij sommige albums.

Waarom zou ik contact opnemen met Ed de Jong? Advies waarover?
Ik heb zelf ook diverse buizen en ook al geprobeerd en wat ik eerder het beste vond klinken vind ik nu ook weer het beste. Ik héb al twee buizenversterkers en beide geven in hetzelfde frequentiesgebied deze info, ondanks dat ze verschillend gebouwd zijn. Aan de buizen of versterkers ligt het dus niet.
Ik ga ervanuit dat Rob het filter goed gemaakt heeft, want het klinkt al veel meer in balans.

Dynaudio is niet zo mijn sound; heb dat al eens gehoord op een buizenversterker, vinde Focals mooier.
Maar misschien nét ff die frequentie wat meer tenmperen mbv een ls kabel, of een andere dac is wel een idee. Lukt het daar ook niet mee of ga ik dan bij andere albums te veel missen, dan is het idd óf op zoek naar andere speakers, óf accepteren dat sommige albums ruk klinken. 

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: addesmo op november  5, 2020, 12:05:23
Persoonlijk vindt ik dat alle opname's beluisterbaar moeten zijn en dat niet een over "eerlijke" speaker de bottleneck moet zijn! Ook zgn. warm klinkende speakers kunnen echt alles laten horen. Dynaudio's en Rosso Fiorentino zijn daar zeker goede voorbeelden van.
Hetzelfde met moderne dac chips. Genadeloos vaak in zgn.eerlijke weergave, maar zonder er moe van te worden? Beste test voor mij is om uren lang te luisteren zonder dat ik veel aan de volume knop zit.

Wat je nog buiten beschouwing laat is welke muziek je dan naar luistert.
Als ik veel rustige singer-songwriter, minimal, ambient etc draai klinkt het hier ook subliem.
Maar ik heb wel een 'aanwezige' sound, realiseer ik me.
En dat is het gros van de tijd ook optimaal genieten hoor! Maar het is echt jammer dat ik sommige albums liever in de auto hoor dan door mijn stereo van 25k

Jij vond Fyne duf klinken?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

addesmo

Waren wel de kleine monitor luidsprekers. Dus geen oordeel over de 700, maar normaal gesproken heeft een merk wel een "huis sound"

Rob_Dingen

Citaat van: VANZOMERENG op november  5, 2020, 11:46:17
Advies:
Reken houdend dat je de akoestiek goed op orde hebt, zoals je zelf zegt

1. Wellicht kan Rob_Dingen nog wat betekenen met verdere aanpassing van jouw correctie-netwerkjes (of elders.... in je set)
2. Nogmaals het advies, neem contact op met buizenguru  Ed de Jong systems


Het netwerkje maakt de impedantie vlakker maar haalt specifiek niets weg en dat is zeker ook niet de bedoeling.
Verder kan ik er zo niet over oordelen heb zijn set niet bij hem thuis gehoord.
Wat kan Ed de Jong betekenen? Bij zijn custom build staat een Monotriode versterker die ik gebouwd heb en Bart heeft hem met een speaker ook gehoord en gezien.

In het algemeen is de speaker het belangrijkste m.b.t klank dat kun je dan verder wat bijsturen met rand apparatuur maar het karakter blijft uit de speaker komen.
Als je het verschil al hoorde met de impedantie correctie en dat het voor Bart nog niet genoeg is, dan is het inderdaad misschien verstandig om een andere speaker te zoeken.

Rob

vanzomereng

#336
Citaat van: Rob_Dingen op november  5, 2020, 17:02:16
Het netwerkje maakt de impedantie vlakker maar haalt specifiek niets weg en dat is zeker ook niet de bedoeling.
Verder kan ik er zo niet over oordelen heb zijn set niet bij hem thuis gehoord.
Wat kan Ed de Jong betekenen? Bij zijn custom build staat een Monotriode versterker die ik gebouwd heb en Bart heeft hem met een speaker ook gehoord en gezien.
In het algemeen is de speaker het belangrijkste m.b.t klank dat kun je dan verder wat bijsturen met rand apparatuur maar het karakter blijft uit de speaker komen.
Als je het verschil al hoorde met de impedantie correctie en dat het voor Bart nog niet genoeg is, dan is het inderdaad misschien verstandig om een andere speaker te zoeken.
Rob

^^ In principe ben ik het helemaal met je eens Rob...

Maar Brt is niet op zoek naar goed geluid maar naar het perfecte geluid (c.q. die heilige graal die blijkbaar erg lastig te vinden is)

Wat denk je:
1. een nieuwe speaker lost het probleem op ?
    of
2. bij een nieuwe speaker, begint het riedeltje (zoektocht) weer helemaal opnieuw van voor af aan ?

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Citaat van: Rob_Dingen op november  5, 2020, 17:02:16
Het netwerkje maakt de impedantie vlakker maar haalt specifiek niets weg en dat is zeker ook niet de bedoeling.
Verder kan ik er zo niet over oordelen heb zijn set niet bij hem thuis gehoord.
Wat kan Ed de Jong betekenen? Bij zijn custom build staat een Monotriode versterker die ik gebouwd heb en Bart heeft hem met een speaker ook gehoord en gezien.

In het algemeen is de speaker het belangrijkste m.b.t klank dat kun je dan verder wat bijsturen met rand apparatuur maar het karakter blijft uit de speaker komen.
Als je het verschil al hoorde met de impedantie correctie en dat het voor Bart nog niet genoeg is, dan is het inderdaad misschien verstandig om een andere speaker te zoeken.

Rob

Ik zie em erbij staan Rob, tof!
Wat een joekel is het, nog groter dan mijn S9 pfff ;)

Ik ga nog eens kijken of ik wat kan finetunen met een andere dac of LS kabels, alhoewel de laatste ook al redelijk bekend staan om hun warmere karakter).
Op Alpha Audio staan luistersamples met diverse versterkers, meestal aangesloten op de Sopra 1. Als ik daar via de koptelefoon naar luister valt me voor een groot deel hetzelfde klankspectrum op, dus ik vermoed steeds meer dat het de speaker is.

Begrijp me goed: ik vind het een erg mooi klinkende speaker, maar hij is zeer open en eerlijk en daarmee ongenadig voor de opname en mix en er zijn nogal wat opnames die niet al te best zijn. Vroeger stoorde dit me minder, maar het valt me steeds meer op. Misschien is het een fase, of misschien ben ik nu toch echt een audiofiel aan het worden :)

PS: kreeg net reactie van Jaap van Alpha Audio: die bevestigde dat de scherpte die ik ook op hun samples hoor, in de opname zit.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: VANZOMERENG op november  5, 2020, 17:27:30
^^ In principe ben ik het helemaal met je eens Rob...

Maar Brt is niet op zoek naar goed geluid maar naar het perfecte geluid (c.q. die heilige graal die blijkbaar erg lastig te vinden is)

Wat denk je:
1. een nieuwe speaker lost het probleem op ?
    of
2. bij een nieuwe speaker, begint het riedeltje (zoektocht) weer helemaal opnieuw van voor af aan ?

Er moet nog heel wat gebeuren willen de Sopra's eruit gaan, ik wil eerst kijken of ik het nét ff anders getuned krijg. En daar zijn nog wel wat mogelijkheden voor. Of het afdoende is, moet blijken.

En mocht dat toch niet lukken, dan blijft de afweging: accepteren dat mindere opnames minder klinken, maar dat de rest heel erg goed klinkt óf idd een andere speaker, maar dan met de afweging hoeveel ik inlever met de goed klinkende opnames.

Het perfecte geluid is natuurlijk relatief, zeker in een woonkamer, maar je krijgt een idee. Het is ook de hobby toch, om het zo goed mogelijk te krijgen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Carrol

Wat ik gehoord heb bij een Naim versterker dat ook slechte opnames goed klinken... misschien een optie 🤔
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

vergeerr72

Die S-klanken kunnen zoveel oorzaken hebben. Hoeft niet noodzakelijk je speakers te zijn. Bij mij is het erg afgenomen toen ik de plaatsing van de speakers aangepakt heb en het akoustische fotopaneel heb gemaakt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Contour

Zet anders eens Duelund weerstanden in je filter, kan je de s-klanken wat mee temmen.

Deleted User

Citaat van: brt op november  5, 2020, 17:48:53
En mocht dat toch niet lukken, dan blijft de afweging: accepteren dat mindere opnames minder klinken, maar dat de rest heel erg goed klinkt óf idd een andere speaker, maar dan met de afweging hoeveel ik inlever met de goed klinkende opnames.


Zoals mijn nickname al aangeeft, is het merendeel van de muziek die ik heb is jazz. En natuurlijk hele oude opnames, en niet opgenomen door de befaamde technicus Rudy van Gelder, maar ergens in een achtergelegen studio oid. En natuurlijk zijn de opnames minder, maar neemt niet weg dat het zeer muzikaal kan zijn en swingt en zingt. (en ja een Hammond orgel moet ruisen en zuchten en zoemen en brullen en bulderen). Zo'n opname ga je echt niet veranderen door wat dan ook. Je kan hier en daar een klankkleur veranderen, maar een mindere opname verander je daar niet mee.

Luister ik dan naar muziek, of naar apparatuur? Ik hoop nog steeds naar het eerste.


Rob_Dingen

#343
Je hebt nu eenmaal mensen die van een heel rustig hoog houden en sibilance verafschuwen.
Ik heb dat niet maar besteed er bij speaker bouw wel veel aandacht aan zodat details toch behouden blijven met zo min mogelijk sibilance.
Wat de oplossing is weet ik zo niet.
Misschien toch nog eens langs komen met eigen muziek speakers en DAC meenemen dat we toch mijn DAC proberen en de voorversterker die ik heb er eens tussen zetten.
En wat speaker kabel en usb kabels testen.
Maar meestal ligt het toch aan de speaker.
Wat wel kan helpen is de speaker naar buiten draaien.

Rob

JeroenGRT

Brt heb je al eens een Harbeth luidspreker beluisterd?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Rob_Dingen

Citaat van: Jazzman op november  5, 2020, 20:42:12

Luister ik dan naar muziek, of naar apparatuur? Ik hoop nog steeds naar het eerste.


Ik luister ook naar muziek maar als de opname dusdanig slecht is haalt dat mij wel uit de muziek.

Rob

scrutinizer

#346
Citaat van: Rob_Dingen op november  5, 2020, 17:02:16
Het netwerkje maakt de impedantie vlakker maar haalt specifiek niets weg en dat is zeker ook niet de bedoeling.
Verder kan ik er zo niet over oordelen heb zijn set niet bij hem thuis gehoord.
Wat kan Ed de Jong betekenen? Bij zijn custom build staat een Monotriode versterker die ik gebouwd heb en Bart heeft hem met een speaker ook gehoord en gezien.

In het algemeen is de speaker het belangrijkste m.b.t klank dat kun je dan verder wat bijsturen met rand apparatuur maar het karakter blijft uit de speaker komen.
Als je het verschil al hoorde met de impedantie correctie en dat het voor Bart nog niet genoeg is, dan is het inderdaad misschien verstandig om een andere speaker te zoeken.

Rob
Denk dat Ed de Jong ook capabel te noemen is, Rob.  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

katwax

DSP ertussen zodat je andere settings kan maken voor bepaalde muziek/allbums?
Akoestiek is natuurlijk ook een mogelijke oorzaak, maar slecht opgenomen is slecht opgenomen en enige dat je mogelijk hieraan kan doen is zelf de weergave wat aanpassen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

brt

Citaat van: katwax op november  6, 2020, 09:53:07
DSP ertussen zodat je andere settings kan maken voor bepaalde muziek/allbums?
Akoestiek is natuurlijk ook een mogelijke oorzaak, maar slecht opgenomen is slecht opgenomen en enige dat je mogelijk hieraan kan doen is zelf de weergave wat aanpassen.

Ik luister nu het nieuwe album van Christian Kjellvander (Nick Cave, Tindersticks, Scott Walker fans; tip!) en het klinkt werkelijk fenomenaal.
Ik krijg steeds meer de indruk dat de oorzaak echt in de muziek zit, en dat de Sopra's dat hemels of genadeloos weergeven.

DSP settings maken zou kunnen, maar ik klooi liever niet met dsp in de hoge tonen.

Mbt akoestiek: ik ga proberen volgende week een meting te maken, kijken of de frequentie van 4000 a 5000 hz misschien versterkt wordt in de kamer. Maar als ik heel zacht speel en vlak bij de speakers luister (en de kamer dus nauwelijks invloed heeft), hoor ik het ook. Dus daarom vermoed ik niet dat het in de akoestiek zit...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Rob_Dingen op november  5, 2020, 21:47:09
Ik luister ook naar muziek maar als de opname dusdanig slecht is haalt dat mij wel uit de muziek.

Rob

Precies dat.

Ik zet het nieuwe album van The Killers, wat ik echt een goede plaat vind, niet meer op via de Sopra's. Die draai ik dan door mijn Bluesound Pulse mini in de eetkamer of in de auto of via de koptelefoon. Dan heb ik minder last van de slechte mix en de compressie. Maar jammer is dat natuurlijk wel.

Ik luist
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3