Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Gestart door williams, maart 5, 2020, 21:08:10

Vorige topic - Volgende topic

angelo41

Citaat van: maximus79 op december 26, 2020, 19:51:22
Geen idee wat je bedoeld te zeggen.
omdat je vroeg hoe houd zich dit tegenover dtm van jvc.

gebruik dit hier om dolby vision op de projector te krijgen.
en dat ding doet ook wel upscaling van 1080 materiaal. maar niet te vergelijken met de dtm van jvc.

weet je ben zelf niet meer mee. volgens mij doet da ding ook tonemapping blijkbaar. ma da wil ik niet.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

reza

Citaat van: maximus79 op december 26, 2020, 13:40:41
Hoe verhoud zich dit met de JVC DTM bijvoorbeeld?

1:1 niet!
De DTM werkt absoluut wel beter.
Williams heeft mij echter een ander "experiment" laten zien, die wel het bekijken waard is.
Dan zet je zowel de DTM aan als de DV hack, je krijgt dan een tussen oplossing die er best wel mooi uit ziet. Williams kan daar beter uitleg over geven aangezien hij het heeft van AVS forum.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Citaat van: angelo41 op december 26, 2020, 20:09:11
omdat je vroeg hoe houd zich dit tegenover dtm van jvc.

gebruik dit hier om dolby vision op de projector te krijgen.
en dat ding doet ook wel upscaling van 1080 materiaal. maar niet te vergelijken met de dtm van jvc.

weet je ben zelf niet meer mee. volgens mij doet da ding ook tonemapping blijkbaar. ma da wil ik niet.

Ik zou je graag willen helpen maar je taalgebruik en hoe je dingen opschrijft zijn voor mij echt onbegrijpelijk. Neem ff moeite, gebruik hoofdletters, interpunctie en probeer niet in elk derde woord iets af te korten of zo. Echt niet te lezen wat jij schrijft!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

angelo41

Citaat van: pameijer op december 26, 2020, 22:05:47
Ik zou je graag willen helpen maar je taalgebruik en hoe je dingen opschrijft zijn voor mij echt onbegrijpelijk. Neem ff moeite, gebruik hoofdletters, interpunctie en probeer niet in elk derde woord iets af te korten of zo. Echt niet te lezen wat jij schrijft!
Excuseer he. Zal erop letten.

angelo41

Ja we moeten hier beetje op onze taal letten blijkbaar, Dus het volgende. Ik heb nu de atv en die loopt nu in de integral. En alsnog blijf ik een sdr signaal door krijgen. Zelfs bij een hdr10 film is het signaal sdr geworden. Ook bij dolby vision zelfs op een ondersteunende dv tv toont hij sdr.

De integral eruit en perfect hdr10. Natuurlijk dan wel geen dv op de pj. Maar tis nu zo.

angelo41

Of is dit de bedoeling dat ie alles tonemapt naar sdr?

angelo41

Dit is het antwoord op avs van hdfury.
Denk dat het normaal is dan dat hij sdr aantoont.

williams

JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

williams

Lees ook even mijn eerste posten terug in dit topic , misschien heb je hier wat aan .
Zelf kan ik even niet zo veel daar ik nog wel een paar weken bezig bent en op dit moment geen beamer hebt hangen .
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

williams

Ik ga er even van uit dat je bij de video settings in de Apple TV Dolby Vision hebt ingeschakeld .

angelo41

Citaat van: williams op december 28, 2020, 17:35:18
Ik ga er even van uit dat je bij de video settings in de Apple TV Dolby Vision hebt ingeschakeld .
haha dat moet ik even doen nog.
Maar wat vreemd is ook, In infuse een normale hdr10 film toont hij geen hdr10 meer met de integral.[emoji848][emoji848][emoji848]straks nog even verder testen.

angelo41

Even ingeschakeld dv in de atv.
Heb 2 screenshots. 1 met de integral op disney advengers.
Toont geen hdr10.
Zonder integral zelfde film ook in dolby vision,Toont hij wel hdr10. Het plaatje is hier veel mooier zonder de integral.

angelo41

Ik geef het voorlopig op dermee. Voor een zacht prijsje mag de integral weg samen met de usb bleutooth dongle.

papaleo

Hou je Integral nou nog voorlopig ff....,koop liever een JVC Nx serie pj  :D :tounge: niet dat het dan wel werkt want ik ben nog niet in de situatie geweest om dit ff voor je testen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Citaat van: papaleo op december 28, 2020, 18:58:44
Hou je Integral nou nog voorlopig ff....,koop liever een JVC Nx serie pj  :D :tounge: niet dat het dan wel werkt want ik ben nog niet in de situatie geweest om dit ff voor je testen  ;)

Als hij een N serie koopt heeft hij de integrale niet meer nodig..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Je moet toch om dv te kijken met een atv4 op een Nx serie een integral er tussen hangen met daarin de dv-hack?

Edit
Ik zie het nu het gaat om hdr10....,sorry  :blush:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

angelo41

Citaat van: papaleo op december 28, 2020, 18:58:44
Begin dit jaar toen dat ik de epson 9400 gekocht heb, Was ik aan het twijfelen met een n5. Maar kreeg het hier toen niet verkocht thuis. Volgende pj is een n serie. Absoluut.

angelo41

Citaat van: papaleo op december 28, 2020, 19:12:51
Je moet toch om dv te kijken met een atv4 op een Nx serie een integral er tussen hangen met daarin de dv-hack?

Edit
Ik zie het nu het gaat om hdr10....,sorry  :blush:
Ja dat is het hem. Maar uitvoer toont hij sdr signaal. En dat verwonderd mij. Moet dit geen hdr 10 zijn. Want op mijn tv met zoiezo dv aan boord toont hij wel netjes uitvoer hdr10.
Ook zonder de integral is het hele dolby vision veel mooier. Zie screenshots wat een verschil.

angelo41

Kijk, Als ik dus dolby vision met de integral kijk toont hij geen hdr10.

Via mijn dv tv toont hij wel hdr10.

angelo41

Ging toch maar gebruikt worden om dv te kijken op de 9400.
Mag weg voor 125 met bleutooth dongle erbij.
Als iemand hem hier wil, pm maar.

angelo41

Zonder de integral ertussen. dolby vision via mijn tv.
En via infuse op de atv.

williams

Krijg toch de indruk dat de Epson de boosdoener is  daar het wel werkt op je tv .

Mocht het echt niet lukken dan wil ik wel de blue dongle overnemen van je .

angelo41

Citaat van: williams op december 28, 2020, 20:41:01
Krijg toch de indruk dat de Epson de boosdoener is  daar het wel werkt op je tv .

Mocht het echt niet lukken dan wil ik wel de blue dongle overnemen van je .
Juist op de tv werkt het ook niet. Zie screenshot geen hdr 10 signaal.Enkel sdr.

Zonder integral op tv,Perfect.

williams

Heb je ook enable  custom HDR aangehinkt in de Intergral ?

angelo41

Citaat van: williams op december 28, 2020, 21:31:51
Heb je ook enable  custom HDR aangehinkt in de Intergral ?
Ja. Staat aangevinkt.