Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Gestart door williams, maart 5, 2020, 21:08:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

angelo41

Wat screens.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

Een paar antwoorden van hdfury zelf. Ik zou manueel in de integral hdr moeten aanzetten?Maar enabled custom hdr staat aan

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

angelo41

Ikzelf maak misschien een denkfout? Ik val gewoon over het feit dat ie met integral geen hdr10 toont bij dolby vision, En zonder integral bij dolby vision toont ie wel hdr10.


Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

De aanhouder wint eindelijk. [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Netjes een hdr10 signaal nu ipv sdr.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Het ziet er inderdaad beter uit nu.
Ook met die dolby vision testfilmkes ziet het er top uit.
Was nu natuurlijk nog niet verduisterd nu, Maar hij toont nu wel het juiste signaal, En dat was het probleem hier.

Voorlopig blij hier. Had hem bijna uit het raam gegooid die integral. [emoji35][emoji35][emoji35][emoji35][emoji35][emoji35][emoji35][emoji35]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

Op de pj is dit nu wel allemaal gelukt, Omdat met die integral je zelf moet schakelen naar hdr bv. Maar nu voor op mijn tv zelf nog toont hij geen hdr10 signaal. Maar hoe moet je dit op een tv doen? [emoji848][emoji848][emoji848][emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

Gevonden.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Citaat van: williams op december 30, 2020, 10:00:17
Kijk das mooi dat het werkt  :pompom:
yes eindelijk. Moet ook wel zeggen dat die apple tv toch wel een beter(mooier ) beeld geeft dan mijn shield.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


williams

ik zei het toch dat je blij zou worden van de apple tv  ;)
zelf heb ik er 2 thuis staan ( 1 in mijn  bioscoopje en 1 in de woonkamer ) en ik vind de apps voor de streaming diensten geweldig geïmplementeerd en deze worden dan ook vaak  door mij en de rest van de familie gebruikt .

Zoals je kunt zien nu zijn er best veel dolby vision series en films te vinden op Netflix .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Citaat van: williams op december 30, 2020, 12:45:27
ik zei het toch dat je blij zou worden van de apple tv  ;)
zelf heb ik er 2 thuis staan ( 1in bioscoopje en 1 in de woonkamer ) en ik vind de apps voor de streaming diensten geweldig geïmplementeerd en deze worden dan ook vaak  door mij en de rest van de familie gebruikt .

Zoals je kunt zien nu zijn er best veel dolby vision series en films te vinden op Netflix .
Alsook op disney[emoji106][emoji106]. Normaal ben ik tegen apple, Maar moet toegeven tis een geweldig ding.

Heb nu de integral tussen projector en avr zitten.


Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

deleted

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

angelo41

Toch nog een vraag?
De integral zit nu tussen de projector en de denon.
Maar klopt dit dat de projector in de out 2160 zit en dan de in 0 poort loopt naar de 2de out van de denon.
Eerst had ik de pj in de 0 in poort gedaan en de out 2160 naar de out van de denon, Maar had geen beeld toen[emoji848][emoji848]

Want ik merk nu dat als ik bv netflix atmos film kijk dat ie geen atmos meer weergeeft maar enkel multi channel?



Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


williams

Ik zal morgen even bij mij op de integral kijken maar ik kan je wel alvast zwegen dat ik hem tussen de Apple TV 4 en mijn Marantz reciever hebt zitten .
Op deze manier gaat dus alleen de Apple TV erdoorheen en blijft de rest van mijn bronnen ongeschonden .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Citaat van: williams op december 31, 2020, 20:42:34
Ik zal morgen even bij mij op de integral kijken maar ik kan je wel alvast zwegen dat ik hem tussen de Apple TV 4 en mijn Marantz reciever hebt zitten .
Op deze manier gaat dus alleen de Apple TV erdoorheen en blijft de rest van mijn bronnen ongeschonden .
Was eerst ook zo hier. Maar aangezien ik een tv heb die dv ondersteund wil ik da scheiden.

De apple zit hier nu op de dvd in op de denon.
De pj in de out van de integral. de in ervan loopt naar de 2de out denon.

Op deze manier werkt het wel maar ik zie geen atmos op de reciever.

Ik dacht dat de pj in de in moest op de integral, En de out ervan naar de out van de denon. Maar dit resulteerd in geen beeld[emoji848][emoji848]

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

Pf, Al die in en outs. Op den duur ik sla het al door elkaar.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


williams

CitaatIk dacht dat de pj in de in moest op de integral, En de out ervan naar de out van de denon. Maar dit resulteerd in geen beeld
Dit moet andersom.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

angelo41

Klopt. Nogmaals bezig ermee, En resultaat weer geen hdr10 signaal meer. Terwijl pj in bt2020 mode staat. Vanmiddag werkte dit wel, Maar dan geen atmos. Man man wat een gedoe. Ga hem er weer van tussen halen, En gewoon genieten van dolby vision via mijn tv, En gewoon hdr op de pj. Misschien komt er dan weer wat rust in mijn hoofd[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787].

Het hele probleem(begin) was ook als ik de integral tussen de apple en denon zet, Dat als ik dv op de tv wil kijken loopt de integral er ook door, En dat resulteerd dan in geen hdr10 meer op tv.

Niet normaal, En zo een leek als ik, Flip helemaal ervan.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

Volgens mij zou ik beter zijn met een vertex2/diva/maestro.
Zoals hdfury zelf ook aangaf.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

Een diva doet zelfs hdr-sdr. En alles werkt via webserver.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


angelo41

Volgens hdfury schakelt de integral niet auto, En dat is hier het hele probleem denk ik?

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


reza

Ik denk dat je beter af zou zou zijn met een N serie van jvc :D
Citaat van: angelo41 op december 31, 2020, 23:55:36
Volgens mij zou ik beter zijn met een vertex2/diva/maestro.
Zoals hdfury zelf ook aangaf.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

angelo41

Citaat van: reza op januari  1, 2021, 00:32:37
Ik denk dat je beter af zou zou zijn met een N serie van jvc :D
Komt er zeker en vast nog. Alleen de vrouw nog kunnen overtuigen.

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk

angelo41

Schakelt de jvc automatisch tussen sdr of hdr als ie het juiste signaal door krijgt?

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7T Pro met Tapatalk