USB audio naar digitaal converter gezocht

Gestart door jeepee, januari 31, 2020, 18:46:38

Vorige topic - Volgende topic

jeepee

Wil met Synology audiostation gaan spelen via usb uit naar digitaal in van de versterker en heb dus een usb naar spdiff converter nodig. Wie heeft er nog eentje liggen. Er staat ook een MF V link hier te koop maar ik zoek een goedkopere oplossing.

Teleflubbie

Audiophonics heeft een aantal van deze.....zoals de "PHIREE U2SX USB to SPDIF"
Is dat wat je zoekt?
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

jeepee

Citaat van: Teleflubbie op januari 31, 2020, 18:54:18
Audiophonics heeft een aantal van deze.....zoals de "PHIREE U2SX USB to SPDIF"
Is dat wat je zoekt?
Ja idd dat is wat ik zoek. Misschien dat iemand nog iets heeft liggen? Anders is een nieuwe bestellen ook een optie, heel duur is die PHIREE niet.

Peerless Monster

Ik heb deze nog.
Heeft wel een bnc aansluiting, maar met een convertortje aan te passen.
Deze was nieuw 300 euro volgens mij.
Weet iemand welke dit is, ben al op zoek gegaan naar de naam, maar nog niet gevonden.
Deze is dus echt veel beter dan die standaard dingen. Werkt op een accu.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

jeepee

Citaat van: Peerless Monster op januari 31, 2020, 19:30:10
Ik heb deze nog.
Weet iemand welke dit is, ben al op zoek gegaan naar de naam, maar nog niet gevonden.

Het is voor mijn ouders, dus ik wil het simpel houden en geen heel dure component nodig dus. Wel leuk zo'n ding met batterijvoeding. Kan alleen maar een groot voordeel opleveren tov gewone voeding.

Teleflubbie

Heb wel goede ervaringen met bestellen bij Audiophonics.
Levert doorgaans snel binnen paar werkdagen.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Peerless Monster

Citaat van: jeepee op januari 31, 2020, 19:46:41
Het is voor mijn ouders, dus ik wil het simpel houden en geen heel dure component nodig dus. Wel leuk zo'n ding met batterijvoeding. Kan alleen maar een groot voordeel opleveren tov gewone voeding.

Ik weet niet wat de mf kost?
Mijn device mag voor 100 euro van de hand.
Of is dat ook niet de bedoeling? 😂
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

gizmo2

Ik heb deze nog.
Is dat niet een John Kenny jkspdif mk2 of 3

https://www.google.com/search?client=ms-android-hmd-rev2&sxsrf=ACYBGNSl0TI6sl5yPen20vJPKLUHPly-Mw%3A1580501919920&ei=n4s0XsLhN4TXwQLhhY3wAQ&q=john+kenny+spdif+mk2&oq=++John+Kenny+++++jkspdif&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.1.0.0i10i30.15010.19616..21911...7.0..0.126.211.1j1......0....1j2.........35i39j0i10i19j0i30i19.SEU7ckX9M3k

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Peerless Monster

toetertje

Ik heb zelf een hele tijd met een m2tech hiface 2 gewerkt.
Die beviel uitstekend. Misschien staan ze op marktplaats?

Koei

Ik heb deze nog.

Is dit een Ciúnas? Dan zou ik die snel wegdoen, want de constructie van deze apparaten is compleet onveilig.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Peerless Monster

Citaat van: Koei op februari  1, 2020, 13:29:15
Is dit een Ciúnas? Dan zou ik die snel wegdoen, want de constructie van deze apparaten is compleet onveilig.

Waar zie ik dat aan? Ik snap niet wat je bedoelt?
(heb je een linkje oid)?
Waarom een onveilig product verkopen aan zoveel geld?
Beetje onlogisch naar mijn idee.

Koei

Citaat van: Peerless Monster op februari  1, 2020, 13:36:20
Waar zie ik dat aan? Ik snap niet wat je bedoelt?
(heb je een linkje oid)?
Waarom een onveilig product verkopen aan zoveel geld?
Beetje onlogisch naar mijn idee.

Van dezelfde fabrikant: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/ci%C3%BAnas-iso-dac-usb-dac-teardown-2.9809/
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Peerless Monster

Koei

Citaat van: Peerless Monster op februari  1, 2020, 14:58:04
Maar dit is geen dac he?

Van dezelfde fabrikant met een accu/batterij erin. Alle producten die ik van deze man heb gezien zijn zeer amateuristisch. Dit is slechter gebouwd dan wat je bij je lokale hobbyclub zou verwachten. Maar goed, als jij de gok wil wagen en een goede brandverzekering hebt dan moet je het vooral blijven gebruiken. Er is geen enkel bewijs dat dit apparaat beter is opgebouwd.

Rowdy

Is er wel bewijs dat het apparaat van Rens slechter is gebouwd?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Peerless Monster

Koei

Citaat van: Rowdy op februari  1, 2020, 15:38:22
Is er wel bewijs dat het apparaat van Rens slechter is gebouwd?
Alles wat ik van deze fabrikant heb gezien is rotzooi. Het ziet eruit alsof het gemaakt is door een 5 jarige, en alle metingen die ik heb gezien bevestigen ook dat deze fabrikant geen fatsoenlijk product kan ontwerpen.

Citaat van: gizmo2 op februari  1, 2020, 16:12:46
voor de liefhebbers, binnenzijde.

Is dit gesoldeerd door een kleuter? Ik bouw zelf quadcopters en ben ook niet de beste soldeerder, maar zelfs ik zou mij schamen voor dit resultaat.

Voor de TS: Topping D10 doet wat je wilt en is een goed ontworpen product. Inclusief FCC/CE certificatie. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-topping-d10-dac.2470/page-67#post-157302

Peerless Monster

Citaat van: Koei op februari  2, 2020, 12:58:13
Alles wat ik van deze fabrikant heb gezien is rotzooi. Het ziet eruit alsof het gemaakt is door een 5 jarige, en alle metingen die ik heb gezien bevestigen ook dat deze fabrikant geen fatsoenlijk product kan ontwerpen.

Is dit gesoldeerd door een kleuter? Ik bouw zelf quadcopters en ben ook niet de beste soldeerder, maar zelfs ik zou mij schamen voor dit resultaat.

Voor de TS: Topping D10 doet wat je wilt en is een goed ontworpen product. Inclusief FCC/CE certificatie. https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-topping-d10-dac.2470/page-67#post-157302

Dus mijn apparaat van 300 euro is ineens qua waarde door jouw waarschuwingen tot 0 gereduceerd.
:nopompom:

Koei

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2020, 14:39:34
Dus mijn apparaat van 300 euro is ineens qua waarde door jouw waarschuwingen tot 0 gereduceerd.
:nopompom:
Het is wat de gek ervoor over heeft natuurlijk. Het was voornamelijk bedoelt als waarschuwing voor anderen. Ik vind het belangrijk dat mensen weten wat ze kopen.

Dus waar blijven de foto's van jouw apparaat? Want die van jou is blijkbaar de uitzondering op de regel bij deze fabrikant.

Peerless Monster

Citaat van: Koei op februari  2, 2020, 15:59:15
Het is wat de gek ervoor over heeft natuurlijk. Het was voornamelijk bedoelt als waarschuwing voor anderen. Ik vind het belangrijk dat mensen weten wat ze kopen.

Dus waar blijven de foto's van jouw apparaat? Want die van jou is blijkbaar de uitzondering op de regel bij deze fabrikant.

😂

Zo ik heb heel mijn luisterruimte verbouwd vanwege een nieuwe kast die ik had gekocht en jij zit te wachten op mijn foto's. 😂
Nou ik zal zo eens kijken 😂

Koei

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2020, 18:43:10
😂

Zo ik heb heel mijn luisterruimte verbouwd vanwege een nieuwe kast die ik had gekocht en jij zit te wachten op mijn foto's. 😂
Nou ik zal zo eens kijken 😂

Ik zie het verband niet.

Peerless Monster

Citaat van: Koei op februari  2, 2020, 18:50:45
Ik zie het verband niet.

Dat dacht ik al.
Inleven is soms lastig.

Ik ben heeeeeeeeeeeeel druk geweest dus nog geen tijd gehad om hem open te maken.
Zo dadelijk zal ik eens kijken ☺️

Peerless Monster

Zo. Hij is open. Mooi hoor 👍
Nu gaat hij weer dicht.