Attitude en gedrag....

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 26, 2020, 12:21:59

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

@cobra
Ik zit dus iets minder fel erin
Ik denk dat even vragen wat de bedoeling bij twijfel beter is .blijft een uitleg achterwegen dan eraf.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 27, 2020, 08:43:05
Absolute consequenties
En het is dus blijkbaar nodig

Jij acht het nodig.

En ik heb helemaal geen zin in totaal onzinnige en volledig overbodige communicatie hieromtrent.

Dus berichten verwijderen en daarna account.

Jumping Jack

Dit wordt meer en meer een forum waar vooral over dat forum wordt geleuterd ipv over enige inhoud...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

J.A.F._Doorhof

@jumping jack
Dat zit mij dus ook dwars
Ik hoop met dit onderwerp bepaalde mensen een spiegel voor te houden en hopelijk er voor te zorgen dat we gewoon netjes met elkaar om kunnen gaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Ik ben het helemaal met je eens Frank.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

@baardmannetje
Je zegt dus eigenlijk
Ik denk me niet te kunnen gedragen
Een forum waar je geen mensen mag pesten wil ik geen lid van zijn

Weet je dat zeker ?
Dat je het ongemerkt doet en gewaarschuwd moet worden kan ik me indenken. Maar dat je voor er regels zijn en voor je de werking ervan kent al aangeeft dat je het niet trekt geeft toch wel een apart signaal af

Maw.
Ik roep eigenlijk op "laten we aan elkaar denken en samen het forum weer leuk maken" en jij zegt nog voor je weet hoe het in de praktijk gaat dat je dat niet wil...

Wow
Wel als je dat echt meent ben je mijn inziens wel een goeie en scheelt dat zo een hoop werk. Maar persoonlijk denk ik dat niemand nog conclusies moet trekken.

Ik ben namelijk 100% tegen censuur of humor. Zelfs prikkelend maar wel 100% tegen moedwillig en keer op keer de boel vernielen.

Het feit dat ik je dit per mail en nu openbaar uitleg moet toch genoeg zijn. Wil je nog steeds weg?

En ben je dus inderdaad niet van plan om normaal te communiceren dan zeg ik "apart dat je zo toegeeft hier maar voor 1 reden te zijn, maar geen probleem en bedankt dat je ons werk scheelt en op die manier meteen helpt de eerste stap te nemen"

Ik hoop echter vanuit de bodem van mijn hart niemand te hoeven verwijderen (gaat niet lukken) maar wat mensen een wake up call te geven.

Dit forum is leuk en redelijk uniek laten we dat zo houden.  Dus denk er even over na voor je letterlijk toegeeft aan een vrijwillige ban
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 27, 2020, 09:07:25
Je zegt dus eigenlijk...

Je geeft er telkens blijk aan totaal niet te begrijpen wat ik schrijf. Jij wilt geen tegengas meer in het EV topic. Een ander hetzelfde in het 'Doet de volgende generatie...' topic. En weer een ander wilt geen andere mening horen in zijn draadjes draadje... Zo is er altijd weer wat anders. Ik zeg dat je je gewoon niet moet storen als een mening van een ander je niet zint. Ik heb ook wel aanvaringen gehad met andere leden, lekker belangrijk en kies er dan voor niet meer met diegene in gesprek te gaan. Heel makkelijk en heerlijk effectief. Net als in de grote boze buitenwereld.

Houd nu jezelf eens een spiegel voor... Wat voor een forum wil je nu werkelijk.

Arcenon

Tsjongejonge sorry dat ik het zeg maar wat een stel huiliebuilies hier. 'hef mijn account maar op', beetje puberaal mannen.

Met alle respect voor Frank (dankbaar voor dit platform en jouw bijdrage hieraan) maar laat je toch niet zo opjutten door deze mannen, ze geven her en der pittig commentaar en idd soms vliegt er een keer iets uit de bocht. Op het moment dat iemand daar gewoon op een normale manier aan zou geven dat hij het commentaar niet waardeert zal het gros van deze mannen dat ook laten. Met name het moment waarop er hele memoires worden geschreven om 'aid comment aan te pakken voed je juist deze forumleden, forumleden en geen trolls. En heel eerlijk gezegd heb je naar mijn mening zelf ook om een 'bullseye' op je rug gevraagd vanwege het EV topic waarin je (zoals in dat topic ook al aangehaald) blijft preken dat de aarde plat is maar niet inhoudelijk ingaat op de argumenten van de andere mannen, er werden daar meerdere eenzijdige discussies gevoerd.

Wat betreft het gevoelige onderwerp 'kabels', ben ik het met je eens dat wanneer je hier niet achter staat en iemand post hierover in zijn eigen HT/Stereo set topic en diegene blijft keer op keer negatief posten, het op een gegeven moment klaar moet zijn met het commentaar. Echter, wanneer er een nieuw topic wordt geopend (geen eigen HT / Stereo) mag wat mij betreft IEDEREEN hierop reageren, een van de zaken waar ik en ook diverse andere leden niet tegen kunnen is dus misinformatie. Je wordt getriggerd op het moment dat er een 'leek' een topic maakt en om advies vraagt en vervolgens kabels wordt aangepraat van €300,- per stuk omdat het anders niet zou klinken op zijn BOSE set dus daar zal (in mijn ogen terecht) iemand de non believers vertegenwoordigen. Waar geloof en ongeloof samenkomen zullen er conflicten volgen, maar ondanks de algemene consensus (dat kabels en andere randapparatuur geen reet toevoegen) lijkt het me ook niet de oplossing om believers hun gedachtengoed niet in de rest van het forum te laten verspreiden en enkel in hun eigen topic. Aan de andere kant is er vaak bij de believers ook geen enkele rem om hun geloof te verspreiden (ondanks de algemene opvatting) en zouden zij ook een keer overwegen om hun goedbedoelde advies alleen binnen hun eigen groepen te houden.. lastig.

In de zin van het beleid van het forum zou ik zeker vermijden dit soort topics te maken en zelf relaxter in de wedstrijd gaan zitten. Dit soort onderwerpen zijn een beetje geiten wollen sokken softie verhalen waar ik en gok het merendeel van het forum ook niet op zit te wachten, doet mij denken aan een anti pest beleid vanuit het onderwijs geregisseerd wat vrijwel ook altijd faalt. De 'binkies'' worden op dit soort topics ook juist getriggerd om niet opbouwend te reageren.

Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

fluissie

Citaat van: Arcenon op januari 27, 2020, 09:20:22
Tsjongejonge sorry dat ik het zeg maar wat een stel huiliebuilies hier. 'hef mijn account maar op', beetje puberaal mannen.

Met alle respect voor Frank (dankbaar voor dit platform en jouw bijdrage hieraan) maar laat je toch niet zo opjutten door deze mannen, ze geven her en der pittig commentaar en idd soms vliegt er een keer iets uit de bocht. Op het moment dat iemand daar gewoon op een normale manier aan zou geven dat hij het commentaar niet waardeert zal het gros van deze mannen dat ook laten. Met name het moment waarop er hele memoires worden geschreven om 'aid comment aan te pakken voed je juist deze forumleden, forumleden en geen trolls. En heel eerlijk gezegd heb je naar mijn mening zelf ook om een 'bullseye' op je rug gevraagd vanwege het EV topic waarin je (zoals in dat topic ook al aangehaald) blijft preken dat de aarde plat is maar niet inhoudelijk ingaat op de argumenten van de andere mannen, er werden daar meerdere eenzijdige discussies gevoerd.

Wat betreft het gevoelige onderwerp 'kabels', ben ik het met je eens dat wanneer je hier niet achter staat en iemand post hierover in zijn eigen HT/Stereo set topic en diegene blijft keer op keer negatief posten, het op een gegeven moment klaar moet zijn met het commentaar. Echter, wanneer er een nieuw topic wordt geopend (geen eigen HT / Stereo) mag wat mij betreft IEDEREEN hierop reageren, een van de zaken waar ik en ook diverse andere leden niet tegen kunnen is dus misinformatie. Je wordt getriggerd op het moment dat er een 'leek' een topic maakt en om advies vraagt en vervolgens kabels wordt aangepraat van €300,- per stuk omdat het anders niet zou klinken op zijn BOSE set dus daar zal (in mijn ogen terecht) iemand de non believers vertegenwoordigen. Waar geloof en ongeloof samenkomen zullen er conflicten volgen, maar ondanks de algemene consensus (dat kabels en andere randapparatuur geen reet toevoegen) lijkt het me ook niet de oplossing om believers hun gedachtengoed niet in de rest van het forum te laten verspreiden en enkel in hun eigen topic. Aan de andere kant is er vaak bij de believers ook geen enkele rem om hun geloof te verspreiden (ondanks de algemene opvatting) en zouden zij ook een keer overwegen om hun goedbedoelde advies alleen binnen hun eigen groepen te houden.. lastig.

In de zin van het beleid van het forum zou ik zeker vermijden dit soort topics te maken en zelf relaxter in de wedstrijd gaan zitten. Dit soort onderwerpen zijn een beetje geiten wollen sokken softie verhalen waar ik en gok het merendeel van het forum ook niet op zit te wachten, doet mij denken aan een anti pest beleid vanuit het onderwijs geregisseerd wat vrijwel ook altijd faalt. De 'binkies'' worden op dit soort topics ook juist getriggerd om niet opbouwend te reageren.

^^ 

dit is een ht forum , niet welk soort wasmachine moet ik kopen forum waar het soms erg op lijkt

verder sluit ik me aan bij cobra

je moet je gedragen hier, zo niet : waarschuwing   ---- nog niet ?, ban voor een week ? , 2 wellicht ----- daarna ?: aufwiedersehen

J.A.F._Doorhof

Tja
Ev topic is denk ik best een goed voorbeeld
Er vallen daar amper bans. Maar er is wel een verhitte discussie. En dat zal hopelijk zo blijven.

Ik denk dat een bepaalde groep niet helemaal het idee snapt van waarom ik dit topic opende

Er is in elke community een meerderheid die normaal met elkaar praat
Er is een groep die verhit met elkaar spreekt. En soms ook flink clashed
En er is een groep die maar 1 doel heeft. Keer op keer moedwillig op de man spelen.

De groep die verhit reageert (hoor ik absoluut bij) moet je gewoon vragen "hoe bedoel je dit, dit vind ik op de man namelijk" bij normale mensen zul je dan een reactie krijgen als "sorry was niet zo bedoeld" en we gaan gewoon weer door niets aan de hand. Een beetje eelt op je ziel mag best.

Maar antwoorden als
Bekijk het maar je kan de boom in ik ga dat aan jou niet uitleggen je doet er maar mee wat je wil....

Kijk en dat keer op keer....
Dat laten we nu vaak door de vingers schieten. Maar dat betekent dus dat we goede leden die niet durven te spreken verliezen of die naar de achtergrond verdwijnen. En dat is toch niet goed.

Als iedereen zich nu om mij even geen zorgen maakt. Je kan tegen mij alles zeggen wat je wil. Zelfs een beetje op de man. Ik verdedig me wel. Dont worry.

Maar er zijn er teveel die dat niet willen of kunnen. En dat zijn eigenlijk de leden die we juist willen lezen want daar zit de echte kennis over speakers, kabels etc.

Je weet echt niet wat er hier soms voor ellende is met leden die vertrekken omdat ze het niet meer zien zitten omdat alles wat ze posten vernield word.

Die groep en alleen die groep gaat er wat mij betreft af. In het ev topic.... Ach ik daag het ook soms uit. Betekend niet dat je geen respect naar mij en naar de ander mag tonen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@fluissie daarom hebben we afterhours
Daarmee houden we ook mensen hier als er even niets je op ht gebied dat ze interesseert.

Het is mijn inziens gewoon op elk forum om een afterhours sectie te hebben.

Maar let op
Ik denk dat de minste klappen daar zouden vallen. Zoals gezegd dit speelt veel meer in topics over bouw projecten, showcases, kabels etc.

Afterhours is eigenlijk relatief rustig
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

beunky

Citaat van: Baardmannetje op januari 27, 2020, 08:55:49
Jij acht het nodig.

En ik heb helemaal geen zin in totaal onzinnige en volledig overbodige communicatie hieromtrent.

Dus berichten verwijderen en daarna account.

Als je dat wilt kunnen we prima je account verwijderen en anonimiseren.
Je berichten verwijderen kunnen we niet doen omdat dit de structuur van het forum ontwricht.
Dat is bekend en daarmee voldoen we ook aan de daaromtrent gestelde eisen. Je zult het daar dus mee moeten doen.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

DustinV

Ik denk eerlijk gezegd dat het al te laat is. Negativiteit vloeit door heel het forum en er is niet zo heel veel activiteit meer. Hoeveel echt aktieve leden zijn er? 20, 30? Niemand kan zijn verhaal doen zonder commentaar dus dan gebeurt er niets en gaat men weg of leest men alleen.
Aan de andere kant kan men elkaar gewoon negeren als er wat gezegd word wat men niet aanstaat. Maar de wereld waar we nu in leven is er een waar niemand gekwetst of voor het hoofd gestoten mag worden, dus wat dat betreft past dit topic wel. Ik denk dat de leden dat zelf moeten oplossen.

J.A.F._Doorhof

#113
Het forum is actief genoeg je merkt dat vooral als er nieuwe dingen zijn. Maar het is soms ook even rustig. Dat is al sinds de start. Het is geen Partyflock ;)

En juist de opmerking dat de negatieve invloeden overal zitten moeten we toch niet willen. Dus laten we er aan gaan werken zeg ik. |
Het is nooit te laat
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Heb een voorstel bij het admin team gedaan, die gaan kijken of ze ja of nee ermee instemmen of aanpassen.
Daarna gaan we kijken hoe we het implementeren.

En voor de laatste keer.
Als je je normaal gedraagt veranderd er helemaal niets voor je, behalve dat het forum leuker word en beter leesbaar.

Hoor je bij de groep die soms wat humor heeft en prikkelend kan reageren op een topic of product.... er zal wat vaker gevraagd worden of je je standpunt kan uitleggen qua bedoeling.

Hoor je bij de groep die er alleen maar op uit is om de boel te ontwrichten en net binnen de regels te blijven..... reken op een stuk meer weerstand en bans.

Maar zoals altijd. Het modteam beslist.
Ik behoor officieel niet tot dat team.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

op eigen verzoek verwijderd.

Ik ben wel benieuwd aan de hand van voorbeelden wat in de toekomst wel kan en wat niet meer?

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: beunky op januari 27, 2020, 09:40:04
Je berichten verwijderen kunnen we niet doen omdat dit de structuur van het forum ontwricht.

Als er een verandering van policy gaat plaatsvinden dan heb je de mensen die het daar niet mee eens zijn tegemoet te komen. Dan is de leesbaarheid niet het grootste belang dat gediend niet worden mijns inziens.

Geven en nemen.

beunky

Citaat van: Baardmannetje op januari 27, 2020, 11:38:39
Als er een verandering van policy gaat plaatsvinden dan heb je de mensen die het daar niet mee eens zijn tegemoet te komen. Dan is de leesbaarheid niet het grootste belang dat gediend niet worden mijns inziens.

Geven en nemen.

Dat mag je vinden, maar dat is het dan ook wel.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

op eigen verzoek verwijderd.

Haha.

En dan een grote bek hebben over normen en waarden.

;D

J.A.F._Doorhof

#119
Volgens de wet hoeven we niets te verwijderen.
Alleen anoniem maken is genoeg.


Voorbeelden ?
Serieus... je hebt echt voorbeelden nodig ?
Ok dan.


Persoon A
ik vind kabel B absoluut meer diepte geven dan kabel A     
Persoon B
ik vind dat niet
DING DING DAT MAG MAAR LIEVER WAT MEER ONDERBOUWEN.

Persoon A
ik vind kabel B absoluut meer diepte geven dan kabel A     
Persoon B
ik vind dat niet en jij het stront in je oren als je dat vind
DING DING WAARSCHUWING EN VERWIJDEREN POST
En bij 2e keer ook de persoon eraf


Persoon A
ik vind kabel B absoluut meer diepte geven dan kabel A     
Persoon B
ik vind dat niet want ik heb dat gemeten en daar kwam uit
DING DING DAAR HEBBEN WE WAT AAN

Persoon A
ik vind kabel B absoluut meer diepte geven dan kabel A     
Persoon B
LOL kabels die verschil geven....
DING DING POST VERWIJDERD ZONDER WAARSCHUWING HEEFT GEEN WAARDE



Het is vreemd dat een uitleg nodig is, maar goed snap je het nu ?
Of wel.... respect naar elkaar toe is een groot goed.
Weet dat dit redelijk "hard" over komt maar dat zou dus gewoon mogen omdat het onderbouwt word.
Met andere woorden, gedraag je gewoon conform de fatsoensnormen die we allemaal als normaal beschouwen en je zal weinig tot niets negatiefs merken.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Kijk baardmannetje
Die laatste post van je.... dat is dus bij deze een waarschuwing en verwijderen van de post.
Doe je dat nog een keer.... dan ga je er dus vanaf.

Nu duidelijk?
Je hebt exact aangegeven wat er niet kan.

Aangezien de regels er nog niet zijn laat ik het nu staan.
Maar dat soort dingen zijn we dus niet van gediend

Leg bv eens uit wat de waarde is van die post?
Waarom doe je die ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

op eigen verzoek verwijderd.

Veeg mij maar van dit forum. Ik ben er wel klaar mee. Kleuterklasje.

Doei.


J.A.F._Doorhof

#122
Heel jammer maar goed als je niet wil proberen positief bij te dragen dan is het ook voor mij klaar ik heb via mails en via het forum geprobeerd het je uit te leggen duidelijker kan ik het niet maken. En bij elk lid dat vertrekt vind ik het jammer, maar ik wil echt proberen er weer wat leuks van te maken.

Zoals beloofd, verwijderd, en anoniem gemaakt.
Dit is dus absoluut niet de bedoeling en erg voorbarig, maar als je zo zeker bent dat je je niet normaal kan gedragen laat het dan nu weten scheelt ons een hoop werk als de regels er wel door komen, want daar is nog geen eens sprake van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

simsatit

Ik hoop voor dit forum dat ALLE liefhebbers van HT en audio, zich uitgenodigd voelen hier hun set en hobby te willen doen posten.
Laat mensen in hun waarde, al vind je ze misschien waardeloos.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

twani

#124
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 27, 2020, 12:06:35
Is goed kerel
Het begin is er

Meer mensen die vinden dat ze niet normaal willen en kunnen doen?
Want dat is het enige dat we vragen.

Scheelt zometeen een hoop werk.

Hier wil ik toch op reageren Frank. Ik begrijp best waarover je het hebt en geef je op facetten niet eens ongelijk.

Waar ik wel moeite mee hebt is dat je het, en kijk maar eens naar jouw post zojuist betreffende Baartmannetje, wel bijna lijkt alsof je op deze manier een persoonlijke overwinning aan het vieren bent.

Maar goed, óók dat zou ik verkeerd kunnen zien.

En já, je zal best heel veel mensen plezieren om strenger op te treden. Mijn inschatting is dat je er net zoveel mensen de mond mee snoert en er zeker geen plezier mee doet.



Ik heb er allemaal niet écht goed zicht op maar voor nu voelde het even zo. :)

Ook wil ik nog even kwijt, en dat zullen sommigen niet met mij eens zijn, óók in z'n huidige vorm al een prima fijne hangplek is waar doorgaans best met respect met elkaar omgegaan wordt.

Enfin, dat is zoals ik het voel en dat schijnt nogal afwijkend van het gemiddelde te zijn.....

Resumé, het bijpunten van het beleid vind ik prima zolang jullie maar wel een beetje het midden weten te houden.