Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Gestart door naish123, oktober 15, 2019, 15:54:09

Vorige topic - Volgende topic

Pathos

Misschien kunnen we dit, eens zo mooie topic, weer opnieuw opstarten, nu de regels zijn aangescherpt.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 3000 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuses.
Akoestiek: Easy Noise Control.

twani

Citaat van: Pathos op juli 23, 2021, 07:05:17
Misschien kunnen we dit, eens zo mooie topic, weer opnieuw opstarten, nu de regels zijn aangescherpt.

En wat is er dan mooier om zo´n topic weer aan te zwengelen met een fraaie prikkelende opmerking. Chapeau....

Maar goed, eenieder die alléén maar lyrisch weet te verhalen over dit apparaatje is bij deze uitgenodigd om weer deel te nemen aan dit topic begrijp ik.

Want och, kritische vragen... Die zijn toch zó eng hé.....

chansig

Alles ten behoeve van een positieve sfeer. Als dat betekent geen vragen over boude beweringen /onderbouwingen van de ervaring...dan is dat wat we op dit forum willen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

vergeerr72

Toch maar even on topic: ik heb mijn Silent Angel verkocht. Het deed heel weinig, Lan-isolatorren en glasvezel daarintegen.

Moet hier wel aan toevoegen dat ik door geen geaard stopcontact voor de TV ik aardig wat last van lekstroom heb.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op juli 23, 2021, 17:23:20
Toch maar even on topic: ik heb mijn Silent Angel verkocht. Het deed heel weinig, Lan-isolatorren en glasvezel daarintegen.

Moet hier wel aan toevoegen dat ik door geen geaard stopcontact voor de TV ik aardig wat last van lekstroom heb.

Goede zet, heb je de Meraki switch nog overwogen? Want die vond ik toch wel een stuk beter dan de SA, en dan kun je dus idd via fiber spelen.
De SA vond ik niet zo'n meerwaarde geven in mijn set, leek wel alsof ie het mid hoog aanzette om ruimte te suggereren, maar ja, daar heb ik zat van dus hij viel hier vrij snel door de mand. De Meraki daarentegen, met daar een mooie power cord op, dát vond ik een interessante upgrade. Het verschil met de meraki met fiber of cat5 vond ik dan weer niet eens zo heel groot (zegt wellicht wat over de switch), maar met een foto finish ging het voordeel naar fiber hier
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Dura

Citaat van: twani op juli 23, 2021, 11:09:32
En wat is er dan mooier om zo´n topic weer aan te zwengelen met een fraaie prikkelende opmerking. Chapeau....

Maar goed, eenieder die alléén maar lyrisch weet te verhalen over dit apparaatje is bij deze uitgenodigd om weer deel te nemen aan dit topic begrijp ik.

Want och, kritische vragen... Die zijn toch zó eng hé.....
Ik heb geschreven wat mijn ervaring ermee was en hoe ie binnen 3 dagen retour ging en geen greintje moderatie problemen. c'est le ton qui fait la musique
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

vergeerr72

Citaat van: brt op juli 23, 2021, 22:04:05
Goede zet, heb je de Meraki switch nog overwogen? Want die vond ik toch wel een stuk beter dan de SA, en dan kun je dus idd via fiber spelen.
De SA vond ik niet zo'n meerwaarde geven in mijn set, leek wel alsof ie het mid hoog aanzette om ruimte te suggereren, maar ja, daar heb ik zat van dus hij viel hier vrij snel door de mand. De Meraki daarentegen, met daar een mooie power cord op, dát vond ik een interessante upgrade. Het verschil met de meraki met fiber of cat5 vond ik dan weer niet eens zo heel groot (zegt wellicht wat over de switch), maar met een foto finish ging het voordeel naar fiber hier
Ik heb de meraki niet geprobeerd, die zijn momenteel ook redelijk aan de prijs. Daarnaast heb ik ervaringen dat meerdere apparaten op een switch  minder goed klonk, daarom heb ik voor een losse media convertor gekozen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

B-art

Silent angel bonn 8 een week uitgeprobeerd maar hij gaat terug. Wel meer detail maar het hoog lijkt wat te worden aangezet wat mij stoort. Die cimbals en high hats zijn te aanwezig. Zonder switch de streamer aan de router zitten nu zoals het was. Beter.
musical fidelity A5 amp & cd & tuner - tentlabs dac - lindemann streamer - clearaudio turntable - dynaudio s3.4 speakers - rel r505 sub - lehmann headphone amp - hifiman headphone - grado headphone - sennheiser headphone - tidal - audio note cables

vergeerr72

Citaat van: B-art op oktober  2, 2021, 19:01:06
Silent angel bonn 8 een week uitgeprobeerd maar hij gaat terug. Wel meer detail maar het hoog lijkt wat te worden aangezet wat mij stoort. Die cibals en high hats zijn te aanwezig. Zonder switch de streamer aan de router zitten nu zoals het was. Beter.
Dat scherpe in het hoog herken ik van de Lan-isolatorren, met glasvezel was het voorbij.

brt

Silent angel bonn 8 een week uitgeprobeerd maar hij gaat terug. Wel meer detail maar het hoog lijkt wat te worden aangezet wat mij stoort. Die cimbals en high hats zijn te aanwezig. Zonder switch de streamer aan de router zitten nu zoals het was. Beter.

Dit was ook mijn ervaring met de SA, waarschijnlijk om openheid of ruimtelijkheid te veinzen, maar het was gewoon aangezet hoog. Ik was ook niet onder de indruk en nu met glasvezel en een goede switch (2e hands Meraki) maakte ik alsog de stap waar ik op hoopte
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

twani

Past "Bonn" in het rijtje met ethernet hebbûhdingetjes....

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Exact...

Overigens denk ik dat jij hier wel een zinnig oordeel over kunt vellen Erik :)

Does it make sense?   Van voedingen schijn jij wel iets te weten :D

Kingpin

Ik durf me er niet aan te wagen  ;)
Maar mijn 'ervaring' is ook dat alleen bij A/D of D/A het grootste verschil maakt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

bva

Of een ethernet swich invloed heeft op de audio kwaliteit weet ik niet maar de uitspraak "Ethernet Switch Effectively Isolates Audiophiles From Cash" klopt in ieder geval!

Nlmike

Citaat van: bva op december 17, 2021, 21:31:01
Of een ethernet swich invloed heeft op de audio kwaliteit weet ik niet maar de uitspraak "Ethernet Switch Effectively Isolates Audiophiles From Cash" klopt in ieder geval!

Als iemand die 25+ jaar in de ict heeft gewerkt, nee. Het is echt complete nonsense. Om een beeld te scheppen mbt streaming: de file staat ergens op een storage device in een datacenter, zodra het gerequest wordt gaat het minimaal door: de controller, via een standaard kabel, naar een patchpaneel, via een standaard kabel, dan x meter koper naar een ander patchpaneel. Dan diverse switches en of loadbalancers met koper of glas. Dan server(s) voor applicaties, authenticatie, firewalls, router, modem. En dan zijn we nog in het datacenter. Dan afhankelijk van het land e.d. via glas naar isp's, koper, glas, koper, glas etc tot je EINDELIJK bij de wijk uitkomt waar je woont. Dan nog het gebouw en huis in. Dan zit je op het israpunt. En dan pas kijken naar een ziggo modem e.d. en dan eindelijk zit je op het punt van die benoemde switch. Laten we zeggen 4000+ km verder.

En dan nog. Het gebruikte protocol, udp, wat streaming gebruikt verdeeld de file in kleine partjes, genummerd en timed. Dus in de streamer wordt de file eerst in elkaar gezet, en evt missende partjes in een milliseconde opnieuw binnengehaald, en dan pas wordt het vertaald en afgespeeld.

Er KAN GEEN verschil zijn omdat die files eerst overgehaald worden en gechecked op consistency.

Utp kabels voor veel geld en idem voor routers...... sorry maar het is oplichting. Er is maar 1 voorwaarde: de route moet natuurlijk niet stuk gaan. Logisch lijkt me. En mbt netwerk equipment, die genoemde spullen zijn duurder dan Cisco, wat de wereld standaard is..... en al erg duur zijn.

Maw, tuin er niet in. Het is ECHT nonsense.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

bert50

Ik zou zeggen ga er eens naar luisteren voordat je je menig geeft .
En haal hem dan eens weg na een paar dagen dan hoor ik je weer.[emoji12]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Kurt

Door de jaren heen heb ik heelwat geexperimenteerd met luidspreker kabels, interlinks en ook netwerk kabels. Onlangs heb ik een demo bijgewoond waarbij ik niet wist dat de netwerkkabel gewisseld werd. Er was een duidelijk verschil hoorbaar tussen 2 testen. Na de test bleek dat de eerste test werd gedaan met de meest marginale netwerk kabel die nog te vinden is op deze planeet, en de tweede werd gedaan met een top of the range WireWorld kabel. Iedereen (+20 man) was ervan overtuigd dat de tweede test er met hoofd en schouders bovenuit stak. Ook ik ga dit niet ontkennen. Echter, en dat vertelt men je nooit, bepaalt shielding/afscherming +98% de kwaliteit van je kabel. De eerste test werd uiteraard gedaan met een niet shielded kabel, low cost connectoren.

Ik heb dezelfde ervaringen met netsnoeren. Ik ben ondertussen tot de conclusie gekomen dat een goede shielded kabel voor een fractie van de prijs, ver meekan met de extreem dure kabels. Hoor je op een top set het verschil tussen een goede shielded kabel en een high-end kabel? Ja! Alleen is de winst marginaal; ttz, het zit hem in de details. Beweren dat een high-end (netwerk) kabel een "dag-en-nacht" vershil maakt tov een goede shielded kabel, is nonsense.

Ik lees "een goedkope netwerkkabel introduceert ruis". Klopt (als gevolg van interferentie)! Het is ook (een stuk) de taak van de streamer om die eruit te filteren. Vandaar mijn advies om te investeren in goede shielded kabels (stroom, netwerk, interlinks, ....). Die kosten geen been en presteren meer dan behoorlijk. Nu, kabelconstructeurs die weten dat. Bij eenieder vind je een basis shielded kabel tegen een aanvaardbare prijs.

holco

Ik heb een tijdje terug hier een test (ABX) gedaan met een glasvezel LAN netwerkje voor de Raspian streamer, resultaat....... niks, nakkes, nada verschil.
Nu draait de Auralic Aries G1 streamer via wifi (Auralic adviseert dat ook), geen LAN aansluiting dus, en ook totaal geen klagen  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Rowdy

'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

mmuetst

De beste test is nog altijd iemand de UTP stekker laten verwijderen zonder dat de luisteraar dit ziet of hoort en dan mag de luisteraar zijn hand op steken wanneer de stekker er uitgehaald wordt. Dit kun je dan niet te lang doen gezien de buffer dan leeg raakt van de streamer. Maar een paar seconden buffert de streamer gewoon door. Mocht iemand deze test doorstaan dan heeft hij/zij hele bijzondere gave.

Een UTP aansluiting geeft geen noice door als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een RCA aansluiting.
Waar je dan als audiofiel dan beter op kunt concentreren is de aansluiting van de uitgang van de Streamer/DAC als deze gebalanceerd is en goed ontworpen, dan kan dat wel degelijk schelen in de noice vloer t.o.v. Een RCA aansluiting. Zie de metingen op ASR en dan vooral de verschillen tussen RCA vs gebalanceerd.

De testen van Alpha zijn altijd gekleurd door hun sponsors. Ook is hun manier van testen heel bedenkelijk.
Of wel ik hecht daar geen waarde aan. De metingen die ASR laat zien zijn denk ik meer interessant. Die laten keer op keer zien dat er in het uitgangssigaal van de streamer/DAC geen verschil zit als je van switch wisselt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Broem

Citaat van: mmuetst op december 17, 2022, 10:40:49

De testen van Alpha zijn altijd gekleurd door hun sponsors. Ook is hun manier van testen heel bedenkelijk.
Of wel ik hecht daar geen waarde aan.

Poeh, dat is wel een stevige bewering. Mag hopen dat je die kunt onderbouwen  ;) Heb overigens geen aandelen in Alpha Audio.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Hegel V10 phono | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

twani

Citaat van: mmuetst op december 17, 2022, 10:40:49

Of wel ik hecht daar geen waarde aan.

Altijd hetzelfde gekleurde (gesponsorde) gewauwel inderdaad. Zolang er mensen intrappen blijft een dergelijk medium vrolijk bestaan.

Ook goed. We weten het inmiddels wel.

Laan

Dit en het verdere gelezen te hebben, de SA ertussen uit gehaald. Heb er ook nog een SA voeding aan zitten, maar dat terzijde. Ik ervaar een soort van het tegenovergestelde zonder SA. Met de kabel direct in de streamer schreeuwt het wat meer.  Tsja.. Blijkbaar doet het wel iets, maar niet altijd hetzelfde. Ik voorzie dat Alpha audio grote verschillen gaat ontdekken.

Rowdy

'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)