Purifi versterkers

Gestart door Tabcam, oktober 5, 2019, 18:21:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

brt

Citaat van: jahtari op juni  1, 2020, 11:24:15
Brt, heb je de versterker al ontvangen?

Excuus voor de late reactie, maar ik heb hem inderdaad ontvangen. Ik heb er nu al een kleine twee weken naar kunnen luisteren. Bij het luisteren gebruik ik de RME Adi-2 dac tevens als pre-amp. Wat me opvalt aan de Purifi is dat deze een ongekend zuiver, correct en schoon beeld neerzet. Veel details, enorm podium, en alle frequenties keurig aanwezig. Niks wordt aangezet. Voor een versterker van 1350,- is dit een bizarre prestatie.
Als ik de Purifi vergelijk met mijn Unison Research S9 die nieuw bijna het vijfvoudige (!) kost valt op dat de Purifi het beeld zelfs nog een heel klein beetje groter neerzet en de instrumenten nóg een tikkie strakker neerzet. De verschillen zijn echter klein wat betreft plaatsing, breedte en details.

Waar de S9 vooral vloeiender, nóg opener en gewoon wat lekkerder en smeuïger klinkt, en iets meer oomph in de basfrequenties heeft, geeft de Purifi alles wat zakelijker weer. Steriel is misschien een te zware term, maar sommigen zullen dit wel zo ervaren.
De buizenbak klinkt royaler, opener en voller met een mooier midden en vind ik op zacht volume ook fijner klinken dan de Purifi. Het trekt me wel meer de muziek in, merk ik.
De Purifi klinkt gedoseerder, correcter misschien wel. Maar als je echt zeer geconcentreerd gaat vergelijken hoor je bij de Purifi details die je niet hoort bij de S9, en zet ie een bizar knap beeld neer dat absoluut niet minder is dan de S9, maar simpelweg anders. Het is echt een kwestie van smaak, niet van kwaliteit.

Als je echter kijkt naar de aanschafprijs van de Purifi vs. die van de S9, dan heb je met de Purifi voor relatief weinig geld bizar veel waar voor je geld. Waarschijnlijk klinkt het met een dedicated pre amp nog weer een tikkeltje beter en kun je het geluid meer kleuren. Ook kun je de op-amps in de Purifi vervangen en daarmee nog wat kleuren. Maar dat telt natuurlijk wel allemaal op bij de kosten. De S9 is een geïntegreerde buizenbak, dus geen kosten voor een voorversterker daar. Hou er rekening mee dat de Purifi niet van netfilters houdt. Dus gewoon aansluiten op de wcd, dat klinkt het beste.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jellejanssen

Die combi heb ik ook geprobeerd en helemaal
Mee eens ! Al was de demo kort, kan me vinden in je belevenis

De rme en purifi is een super combo ook icm m'n Ushers

De zilver kabels moet ik misschien ooit nog weer eens wat aan gaan doen maar daar was de test te kort voor :)

(Ze leveren nu dus nog wel?)

brt

Er zijn overal lange levertijden ivm de lockdowns in de landen waar ze gemaakt worden. Ik had de laatste te pakken.
Wachttijd staat op Audiophonics op 1-4 weken, maar ik zou in de praktijk op nog langere tijden rekenen..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

molle

Ik krijg volgende week eindelijk de Eigentakt binnen, zo goed als klaar 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

katwax

Citaat van: brt op juni  6, 2020, 14:49:38
Excuus voor de late reactie, maar ik heb hem inderdaad ontvangen. Ik heb er nu al een kleine twee weken naar kunnen luisteren. Bij het luisteren gebruik ik de RME Adi-2 dac tevens als pre-amp. Wat me opvalt aan de Purifi is dat deze een ongekend zuiver, correct en schoon beeld neerzet. Veel details, enorm podium, en alle frequenties keurig aanwezig. Niks wordt aangezet. Voor een versterker van 1350,- is dit een bizarre prestatie.
Als ik de Purifi vergelijk met mijn Unison Research S9 die nieuw bijna het vijfvoudige (!) kost valt op dat de Purifi het beeld zelfs nog een heel klein beetje groter neerzet en de instrumenten nóg een tikkie strakker neerzet. De verschillen zijn echter klein wat betreft plaatsing, breedte en details.

Waar de S9 vooral vloeiender, nóg opener en gewoon wat lekkerder en smeuïger klinkt, en iets meer oomph in de basfrequenties heeft, geeft de Purifi alles wat zakelijker weer. Steriel is misschien een te zware term, maar sommigen zullen dit wel zo ervaren.
De buizenbak klinkt royaler, opener en voller met een mooier midden en vind ik op zacht volume ook fijner klinken dan de Purifi. Het trekt me wel meer de muziek in, merk ik.
De Purifi klinkt gedoseerder, correcter misschien wel. Maar als je echt zeer geconcentreerd gaat vergelijken hoor je bij de Purifi details die je niet hoort bij de S9, en zet ie een bizar knap beeld neer dat absoluut niet minder is dan de S9, maar simpelweg anders. Het is echt een kwestie van smaak, niet van kwaliteit.

Als je echter kijkt naar de aanschafprijs van de Purifi vs. die van de S9, dan heb je met de Purifi voor relatief weinig geld bizar veel waar voor je geld. Waarschijnlijk klinkt het met een dedicated pre amp nog weer een tikkeltje beter en kun je het geluid meer kleuren. Ook kun je de op-amps in de Purifi vervangen en daarmee nog wat kleuren. Maar dat telt natuurlijk wel allemaal op bij de kosten. De S9 is een geïntegreerde buizenbak, dus geen kosten voor een voorversterker daar. Hou er rekening mee dat de Purifi niet van netfilters houdt. Dus gewoon aansluiten op de wcd, dat klinkt het beste.
Buizen voorversterker en dan hou je de detail, maar krijg je dat smeurige erbij? Eigentakt is een poweramp geen integrated.
Oomp in bass, kan je dit iets meer uitleggen?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

eduard

Kwam een uitgebreide review tegen via linkedin.

https://www.soundstagehifi.com/index.php/opinion/1420-purifi-audios-pint-sized-powerhouses

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


holco

Ik vermoed dat de Audio-GD Master-1 vacuum preamp een schot in de roos is met de hier besproken Class-D amps  ;D

https://www.magnahifi.com/en/webshop/audio-gd-master-1-vacuum-valve-single-ended-preamplifier-rca-xlr
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.


jellejanssen

Citaat van: holco op juni  7, 2020, 09:34:27
Ik vermoed dat de Audio-GD Master-1 vacuum preamp een schot in de roos is met de hier besproken Class-D amps  ;D

https://www.magnahifi.com/en/webshop/audio-gd-master-1-vacuum-valve-single-ended-preamplifier-rca-xlr

Dat kan zo nog maar eens kloppen, al draai ik nu met een passieve pre (van t forum gekocht hier Met 47labs bedrading en zo) en daar krijg ik dan wel niet de tube-sound mee, maar hij klinkt wel zoveel beter dan menig pre tot nog toe en dat samen met m'n rme adi-2 en Ushers.. ben benieuwd

Kingpin

Citaat van: jellejanssen op juni  7, 2020, 10:18:13
Dat kan zo nog maar eens kloppen, al draai ik nu met een passieve pre (van t forum gekocht hier Met 47labs bedrading en zo) en daar krijg ik dan wel niet de tube-sound mee, maar hij klinkt wel zoveel beter dan menig pre tot nog toe en dat samen met m'n rme adi-2 en Ushers.. ben benieuwd
Same here. Binnenkort ook een passieve pre op m'n Tripath's, ben benieuwd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Citaat van: jellejanssen op juni  7, 2020, 10:18:13
Dat kan zo nog maar eens kloppen, al draai ik nu met een passieve pre (van t forum gekocht hier Met 47labs bedrading en zo) en daar krijg ik dan wel niet de tube-sound mee, maar hij klinkt wel zoveel beter dan menig pre tot nog toe en dat samen met m'n rme adi-2 en Ushers.. ben benieuwd

Maar wat doet een passieve pre wat de RME dac niet kan?
Het is een schakel extra, klinkt het (toch) beter?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jahtari

Citaat van: molle op juni  6, 2020, 23:36:59
Ik krijg volgende week eindelijk de Eigentakt binnen, zo goed als klaar 8)
Dat is de evaluatie versie voor OEMs?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

brt

Citaat van: molle op juni  6, 2020, 23:36:59
Ik krijg volgende week eindelijk de Eigentakt binnen, zo goed als klaar 8)

Deze ziet er mooier uit dan de Audiophonics variant vind ik. Waar heb je deze besteld en wat kost ie?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: katwax op juni  7, 2020, 00:19:32
Buizen voorversterker en dan hou je de detail, maar krijg je dat smeurige erbij? Eigentakt is een poweramp geen integrated.
Oomp in bass, kan je dit iets meer uitleggen?

De buizenversterker geeft een vettere, vollere bas.
Ws is de Purifi eerlijker maar de S9 lekkerder:)

Zou dat met een buizen pre terug te winnen zijn op de Purifi?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob_Dingen

Citaat van: brt op juni  7, 2020, 20:46:43
De buizenversterker geeft een vettere, vollere bas.
Ws is de Purifi eerlijker maar de S9 lekkerder:)

Zou dat met een buizen pre terug te winnen zijn op de Purifi?
Nee niet per definitie.
Verschil in klank bij een eindversterker is groter als tussen voor versterkers m.b.t buizen sound als je dat zo mag noemen.

Rob

molle

Hij is binnen! Inspelen maar en een plaatsje in de kast zoeken zodat hij niet naast de draaitafel blijft staan. Klinkt nu al waanzinnig na een paar uur inspelen!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

katwax

Citaat van: brt op juni  7, 2020, 20:46:43
De buizenversterker geeft een vettere, vollere bas.
Ws is de Purifi eerlijker maar de S9 lekkerder:)

Zou dat met een buizen pre terug te winnen zijn op de Purifi?
Mijn filosofie hierover is dat een eindversterker zo weinig mogelijk mag toevoegen aan het geluidsbeeld en dat (indien gewenst) dit wordt overgelaten aan de voorversterker.
Heb dit vroeger dit soort setup gehad en voor mij was dit zeker genoeg "buizensaus", maar langs de andere kant mijn voorkeur gaat uit naar neutraal en detail.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

brt

Zondagavond kwam Tabcam weer langs met zijn Purifi, ook van Audiophonics (de HPA versie), om deze te vergelijken met de mijne, de LPA versie.
Tabcam had al wat aan op-amp rolling gedaan en dus was het idee om te kijken of beide versterkers van elkaar verschilden (er zit 150,- verschil in de prijs) en wat de diverse op-amps doen. Ook kun je bij de Audiophonics ontwerpen de input-gain verhogen of zelfs omzeilen. In dat laatste geval skip je dus de op-amps en is de schakel dus nog korter. Mijn RME Adi-2 dac heeft een hoge output dus ik heb de mijne zonder input buffer ingesteld. Die van Tabcam had de middelste gain en dezelfde op-amps als de LPA versie (maar die waren bij mij nu dus uitgeschakeld).

We hebben meerdere keren geswitcht en onze conclusie was dat beide versterkers heeeel erg veel op elkaar lijken. De specs zijn ook hetzelfde, alleen de case is anders. Het omzeilen van de buffer geeft een nóg klein beetje meer transparantie dan werken met de op-amp. Met zat er iets meer top laag in en ietsje meer top hoog (s-klank). Verschillen waren klein maar met a-b luisteren wel hoorbaar. We vonden beiden zonder buffer toch een stukje mooier, maar de verschillen zijn erg klein, dus als je de power wel nodig hebt is er verre van een man overboord.

Mocht je dus een kleinere case willen dan de HPA versie en 150,- minder willen betalen, dat kan prima. Ze klinken hetzelfde.
In het begin stond nog even de Unison S9 aangesloten. Het verschil met de Purifi's zoals ik die eerder beschreef bleef overeind. De S9 is wat warmer en klinkt royaler maar zet in het laag ook iets meer aan. De Purifi is neutraler en geeft alles eerlijker, ongekleurd door. Misschien wel zoals het hoort. Wat je mooier vindt, hangt af van je smaak. Met of zonder sausje, that's the question :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en een buizen pre besteld, weliswaar gaat deze de FusionAmp's (NCore) aansturen maar dat zal denk niet veel verschil geven tov een Purifi.
Het zal zo'n 2a3 weken duren maar dan zal ik mijn ervaring hier wel delen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Interessant. De Audio GD die je tipte?
Zelf heb ik de Vincent SA T7 op het oog. Maar ik wil er eerst achterkomen of ik over een tijdje niet mijn buizenversterker ga missen. Want dan zet ik die weer terug.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Inderdaad, het is de Audio-GD Master 1 Vacuum XLR geworden. 
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Interessant, waarom niet de rca variant? Scheelt een paar honderd euro en hebben ze op voorraad zag ik. Die zou mijn vorokeur hebben
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Mijn setup is volledig gebalanceerd, en de S/N ligt ook een stuk hoger bij de XLR versie.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Citaat van: brt op juni  9, 2020, 11:59:32
Interessant, waarom niet de rca variant? Scheelt een paar honderd euro en hebben ze op voorraad zag ik. Die zou mijn vorokeur hebben
Jij kan met de RME ADI-2 en de Purifi ook een volledig gebalanceerde setup maken. Ik zou het wel weten :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i