E.H.B.D., ofwel Eerste Hulp Bij Dirac

Gestart door Tabcam, september 21, 2019, 11:42:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk

Citaat van: Moxxey op juni  9, 2020, 17:41:17
Ron ik heb ook een nad M10, waar kan je de dirac versie vinden?

'k ben weliswaar Ron niet, maar hier staat V3.0  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Moxxey

Was op zoek op de Nad M10 of ik de sw van dirac kon vinden.

Dirk

als je de versie van je huidige Dirac wil zien, moet je Dirac zelf even openen en in het menu in de linker bovenhoek (het zgn. hamburger-symbooltje) drukken, dan krijg je een dropdown met daarin oa de keuzemogelijkheid "about", daar kan je de versie van jouw Dirac app zien.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Moxxey

Ik heb 2.5.3

Had begrepen dat V3.0 de nieuwste versie is.

Word dat niet automatisch bijgewerkt naar de laatste versie?

Dirk

nope, maar 't is gewoon te downloaden via de link die ik je gaf
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Geertidow

Kan je een UMIK microfoon gebruiken bij DIRAC opcd de NAD C658?
Je bent volgens mij gebonden aan de meegeleverde microfoon toch?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Wiim Mini, MiniDSP flex (balanced) w/ DIRAC Live, nCore NC500MP/NC252MP, A*BNB 10" sub, focal chora 816. Audioquest Rocket 11.

clockwork

Citaat van: Geertidow op juni 11, 2020, 13:00:53
Kan je een UMIK microfoon gebruiken bij DIRAC opcd de NAD C658?
Je bent volgens mij gebonden aan de meegeleverde microfoon toch?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Ik weet niet zeker hoe dit bij NAD zit, maar bij andere merken wel hoor. Ik neem dus aan bij NAD ook. Tweede scherm in het Dirac programma kun je de microfoon selecteren plus het bijbehorende calibratie bestandje toevoegen. Werkte bij mij beter dan de meegeleverde microfoon. (Emotiva)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Tabcam

Ook NAD heeft een calibratiecorrectiebestand en een dongle van de microfoon naar USB. Ik denk dat het een kwestie van vervangen van de één door de ander is en dan is alles nauwkeuriger.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Moxxey

NAD heeft toch geen callibratie bestand bij zijn standaard microfoon? Volgens mij is dat plug & play

Geertidow

Zit een bestandje bij

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Wiim Mini, MiniDSP flex (balanced) w/ DIRAC Live, nCore NC500MP/NC252MP, A*BNB 10" sub, focal chora 816. Audioquest Rocket 11.

Moxxey

Bij de NAD M10 werd een usb stick geleverd,staat het soms daar op?

Tabcam

The last two files, almost at the end of this page, are two sets of mic corrections.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

rickw

Citaat van: Geertidow op juni 11, 2020, 13:00:53
Kan je een UMIK microfoon gebruiken bij DIRAC opcd de NAD C658?
Je bent volgens mij gebonden aan de meegeleverde microfoon toch?

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk



Ik gebruik ook een umik. Geen probleem.

Geertidow

Ik heb dat volgens mij een keer geprobeerd en hij herkende m niet.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Wiim Mini, MiniDSP flex (balanced) w/ DIRAC Live, nCore NC500MP/NC252MP, A*BNB 10" sub, focal chora 816. Audioquest Rocket 11.

Moxxey

Moet je bij een stereo meting de umik microfoon ook omhoog richten net als bij de bijgeleverde microfoon.

vergeerr72

Citaat van: Moxxey op juni 15, 2020, 22:35:40
Moet je bij een stereo meting de umik microfoon ook omhoog richten net als bij de bijgeleverde microfoon.
Bij stereo metingen moet je hem richting de speakers plaatsen. Let op dat  het juiste van de twee validatie bestandjes gebruikt, dat is afhankelijk van de richting van de microfoon.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

jaaptina

Hoi, ik dacht dat je voor een stereo meting naar keuze de microfoon naar voren of omhoog kon plaatsen, mits het overeenkomstige calibratie file gebruikt wordt?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


vergeerr72

Citaat van: jaaptina op juni 16, 2020, 18:04:41
Hoi, ik dacht dat je voor een stereo meting naar keuze de microfoon naar voren of omhoog kon plaatsen, mits het overeenkomstige calibratie file gebruikt wordt?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Het kan uiteraard beiden, maar ik had begrepen dat je hem op de speakers richt bij stereo. Dat is bij HT natuurlijk lastiger.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Moxxey

Ik ga van de week de umik bestellen, ben benieuwd of ik het verschil ga horen.

minidsp.nl

Citaat van: Moxxey op juni 16, 2020, 18:31:10
Ik ga van de week de umik bestellen, ben benieuwd of ik het verschil ga horen.
:clapping:
als FedEx doen wat ze beloven heb ik morgen weer voorraad
de krachtige en flexibele audio processor voor HT en stereo waar je zelf aan het stuur zit | www.minidsp.nl

Rob_Dingen

Zijn er hier personen die een Mac mini of PC gebruiken als streamer met Dirac Live?
Is er ergens iets te vinden hoe dat in zijn werk gaat qua drivers en instellingen?
Werkt het bijv met iTunes?

Rob

vergeerr72

Citaat van: Rob_Dingen op juni 29, 2020, 23:13:59
Zijn er hier personen die een Mac mini of PC gebruiken als streamer met Dirac Live?
Is er ergens iets te vinden hoe dat in zijn werk gaat qua drivers en instellingen?
Werkt het bijv met iTunes?

Rob
Geen ervaring Rob maar volgens dit artikel moet het met iTunes werken https://www.monoandstereo.com/2017/03/dirac-room-correction-software-review.html
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Citaat van: Rob_Dingen op juni 29, 2020, 23:13:59
Zijn er hier personen die een Mac mini of PC gebruiken als streamer met Dirac Live?
Is er ergens iets te vinden hoe dat in zijn werk gaat qua drivers en instellingen?
Werkt het bijv met iTunes?

Rob
Ik heb het ooit op een windows laptop gebruikt. Dat werkte met alle programma's omdat er een virtueel output device werd gemaakt waar alle andere programma's gebruik van konden maken. Nadeel was dat het met vertraging werkt en iets minder stabiel was. Zou zo ook op de Mac moeten kunnen werken.

Ik heb het helaas niet gekocht want de TV en andere apparaten konden dan niet van Dirac gebruik maken en de Arcam kwam met Dirac uit. Ze zijn wel blijven steken bij oude OS versies dus hoop binnenkort op een nieuwe versie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob_Dingen

Dank voor de link ga het eens lezen.
Tabcam ik wil het gewoon eens testen wat het doet en of het ook iets negatiefs brengt.

Rob