Het Panasonic UHD speler topic (UB9004 & UB824)

Gestart door Teejoo, december 16, 2018, 00:31:52

Vorige topic - Volgende topic

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Heeft geen tonemapping maar HDR optimizer.
Dat doet ie wel erg goed!
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Ik vind het ook een top speler. Was een flinke verbetering over de Sony die ik eerder gebruikte. Apple TV 4K ernaast voor de streaming. Top combi.

En idd HDR optimizer. Maar die heb ik uit staan in de Panasonic.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

riwi

Eigenlijk moet je 3 verschillende gebruiksvormen zien :
1) Schijfjes spelen
2) Files spelen vanaf een lokaal netwerk (veel mensen noemen dit ook streaming maar dat is het niet)
3) Media spelen/Streamen van een provider als Netflix, Amazon, Disney+ etc.

Met de Panasonic kan je goed schijfjes spelen. Files spelen is matig want sommige audio codecs doet hij niet. En streaming? Ik weet niet of er een netflix client op zit, ik dacht het niet?

In mijn geval speel ik schijfjes met een Oppo. Ik speel files met een Dune mediaplayer of met een HTPC. En ik stream met de Ziggo Next of met de Google Chromecast 4K TV dingetje.

PascalP

Citaat van: riwi op februari 27, 2026, 10:49:00Eigenlijk moet je 3 verschillende gebruiksvormen zien :
1) Schijfjes spelen
2) Files spelen vanaf een lokaal netwerk (veel mensen noemen dit ook streaming maar dat is het niet)
3) Media spelen/Streamen van een provider als Netflix, Amazon, Disney+ etc.

Met de Panazonic kan je goed schijfjes spelen. Files spelen is matig want sommige audio codecs doet hij niet. En streaming? Ik weet niet of er een netflix client op zit, ik dacht het niet?

In mijn geval speel ik schijfjes met een Oppo. Ik speel files met een Dune mediaplayer of met een HTPC. En ik stream met de Ziggo Next of met de Google Chromecast 4K TV dingetje.

Kreeg laatst een nieuwsbrief van R_Volution dat hun nu een speler hebben die #2 en #3 samenvoegt
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

angelo41

RvK

Citaat van: MLCinema op februari 26, 2026, 09:47:43Ik snap dat je de Panasonic wilt kunnen inzetten op de X7900 vanwege de tonemapping die deze biedt. De vraag is dan wel of deze überhaupt tonemapping zou toepassen op het streaming deel?

Wat ik begrepen heb uit de diverse forums wel, maar weet het nu niet zeker.

Maar goed, ik heb net weer contact gehad, Panasonic gaat het uitzoeken en ik hoor er binnenkort meer over.

Vik

Mijn collega heeft de UDP-800 MKII inmiddels binnen, maar nog niet getest. We gaan hem binnenkort eens goed aan de tand voelen. De eerste versie had nogal wat problemen, heb ik begrepen. Op het eerste oog ziet alles er erg gelikt uit en mogelijk is dit een waardige opvolger van de Oppo UDP-203/205. 

Citaat van: angelo41 op februari 27, 2026, 13:42:41Iemand deze spelers al gezien of getest?

https://magnetar-audio.com/
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

SpaceJS

Citaat van: Vik op maart  1, 2026, 08:05:23Mijn collega heeft de UDP-800 MKII inmiddels binnen, maar nog niet getest. We gaan hem binnenkort eens goed aan de tand voelen. De eerste versie had nogal wat problemen, heb ik begrepen. Op het eerste oog ziet alles er erg gelikt uit en mogelijk is dit een waardige opvolger van de Oppo UDP-203/205. 

Ben heel nieuwsgierig naar dit apparaat, ben benieuwd naar de bevindingen.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Koekerwauz_NL

Citaat van: PascalP op februari 27, 2026, 12:30:20Kreeg laatst een nieuwsbrief van R_Volution dat hun nu een speler hebben die #2 en #3 samenvoegt

deze voor optie 2 en 3

https://www.rvolution.com/r-volution-playerpro-8k-tv

'Nieuwe' speler

https://www.rvolution.com/r-volution-chassis-diy-x700