Kerre’s 5.1.4 huiskamer set Sonetto’s V, I en II, Hello Lapland

Gestart door Kerre, november 7, 2018, 19:19:17

Vorige topic - Volgende topic

Kerre

Gisteren was een kleine mijlpaal. We hebben ons personsnummer gekregen (Zweeds bsn nummer). M.a.w. we zijn vanaf heden officiële inwoners van Zweden 🇸🇪

Met behulp van dit nummer kunnen we verdere stappen zetten. Zoals ID kaart en een BankID aanvragen waarmee we alles kunnen regelen (soort DigiD). Daarnaast kan hiermee ROT-avdrag (belastingteruggave) aangevraagd worden op de kosten die je maakt voor verbouwingen. Verzekering kan nu eenvoudiger geregeld worden, gsm abbonementen afgesloten, etc. Voor ons is dit nummer dus belangrijk om zaken mee geregeld te krijgen.IMG_1336.jpeg
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Richi

Grattis! Och du kommer överens med språket? Jag har några svenska kollegor, och de har en ganska rolig accent på engelska.  :hehe:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Kerre

Citaat van: Richi op december 16, 2025, 08:43:48Grattis! Och du kommer överens med språket? Jag har några svenska kollegor, och de har en ganska rolig accent på engelska.  :hehe:

Ja, vi talar svenska bättre och bättre. Vi övar ofta med grannarna på vår gata. På jobbet också, förstås. Tyvärr byter våra svenska kollegor där ofta till engelska. :D
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago

Richi

Ja, ze spreken bijna allemaal zo verrekte goed Engels, dat het lastig is om de taal te leren. Dat zie ik ook met mijn Noorse collega's. Het enige Noors waar ik aan toekom is 'Hi hi'. :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

mmuetst

Beste wensen voor 2026 en ook in dit jaar zijn we op het forum niet vies van de mooie sneeuw foto's die je maakt  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Kerre

De beste wensen voor iedereen voor 2026.

Kerre

Hoog tijd voor een update. Alweer een maand geleden. Iets met een kerst vakantie met familie in Oostenrijk tussendoor en daarna voornamelijk papierzaken om te regelen. Het is vanaf 30 december tot 12 januari vrij koud geweest. Jullie hadden sneeuw, wij koude temperaturen. Twee weken -30/-25 geweest en daarbij mooi noorderlicht gehad.

IMG_1697.jpeg
IMG_1620.jpeg 
Wat is er veranderd aan het huis? Met het huis en het klussen niet zoveel. Een paar kleine elektra zaken aangepakt. Zoals de lampen bij de ramen beneden zijn nu van een vaste stroom aansluiting voorzien ipv stekkers in stopcontacten.

Daarnaast is er op de andere slaapkamer boven nog een radiator bevroren geweest. Hierdoor is deze lek geraakt. Dus deze netjes leeg gelaten, afgedopt en verwijderd. We hebben een paar bedrijven benaderd voor een offerte om bergvärme (aardwarmte) te laten boren en installeren. Dus die bal rolt al. De insteek is om de installatie hiervan voor volgende winter klaar te hebben.

Onze persoonsnummers hadden we in december gekregen. Net voor de kerst vakantie hebben we de Zweedse ID kaarten aangevraagd. Deze hebben we vervolgens de eerste week van januari kunnen ophalen. Waarna we vervolgens via onze bank Bank-ID hebben kunnen activeren. Nu kunnen we tenminste overal inloggen / abonnementen / verzekeringen afsluiten.

Onze Nederlandse auto is op registratie keuring geweest voor het importeren. Het Zweedse kenteken zal binnenkort met de post verschijnen. Daarnaast hebben we een extra auto aangeschaft een blauwe Volvo XC40 B3. Deze is door de dealer op ons verzoek voorzien van motorverwarming en een extra led bar. (Een extra auto is geen luxe maar noodzakelijk als je afgelegen woont).

IMG_1683.jpeg

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

blue-eyes

Vriend van mij net terug van vakantie in Finland, veel van deze foto's, noorderlicht gezien! Gaaf!

Die LED balk, gewoon extra licht of waarvoor dan wel?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Kerre

Citaat van: blue-eyes op januari 17, 2026, 17:20:28Vriend van mij net terug van vakantie in Finland, veel van deze foto's, noorderlicht gezien! Gaaf!

Die LED balk, gewoon extra licht of waarvoor dan wel?

Extra licht bij groot licht. Om de rendieren/elanden beter te kunnen zien in het donker. Ben wel blij dat ondanks die led balk, de Volvo pixel led lampen mooi automatisch groot licht aan/uit schakelen.

(Waarbij de pixel leds de lichtstraal naar de tegenligger dimmen, waarbij de rest goed verlicht blijft net als bij groot licht). Mooi om die techniek aan het werk te zien. Toch een verbetering tov de oudere halogeen verlichting op de Tiguan.

blue-eyes

Die pixel led heb ik ook, op de Polestar.

De versie van mij gaan de LED per stuks naar buiten, binnen, omhoog, etc. als er een tegenligger aankomt.
Dat heb jij ook denk ik.

Theoretisch kan je 24/7 met groot licht rijden.
In de praktijk niet, mensen beginnen op 2 km al te seinen dat je met groot licht rijdt :D

Maar idd - klinkt wel logisch, niet handig tegen een Eland aan te rijden denk ik :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Xander32

Herkenbaar 🫤

Citaat van: blue-eyes op januari 17, 2026, 18:46:25Die pixel led heb ik ook, op de Polestar.

De versie van mij gaan de LED per stuks naar buiten, binnen, omhoog, etc. als er een tegenligger aankomt.
Dat heb jij ook denk ik.

Theoretisch kan je 24/7 met groot licht rijden.
In de praktijk niet, mensen beginnen op 2 km al te seinen dat je met groot licht rijdt
:D

Maar idd - klinkt wel logisch, niet handig tegen een Eland aan te rijden denk ik :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

addesmo

Bij mijn BMW nog nooit lichtsignalen gehad. Heeft het blijkbaar beter voor elkaar  ;)

Kerre

Scheelt misschien dat in Noord Zweden iedereen wel met zo'n bouwlamp op de auto rijdt. Sterker nog bij de jaarlijkse keuring is dit geen enkel probleem. Dus mbt lichtbeeld en verblinden zijn ze wat meer gewend dan in NL.  :angel:

blue-eyes

In NL seinen ze direct, ook al hebben ze er nog geen last van (te ver weg).
Mensen moeten ook nog wennen aan die nieuwe lampen die zich zelf bijstellen zodra dichterbij.

Maar goed - toch niet stiekem de audio weer opgezet, ga je echt wachten?

Kerre

Wel over nagedacht, maar nog niet gedaan. Voorlopig dus nog met de HomePods. Er is nu geen ruimte voor ook nog luidsprekers, eerst verbouwen. De woonkamer staat nu al iets te vol met onze meubels.

Kerre

Vorige winter hadden we veel behang van een paar ruimtes verwijderd. Afgelopen tijd weer verder gegaan met het verwijderen van behang en wandbekleding (soort steviger geperst karton) in de rechter slaapkamer (toekomstige master bedroom).
Moet eerlijk zeggen dat het behang en wandbekleding zeer goed brandbaar was in de buiten kachel (deze kwam bij het huis).

Tussendoor een flink aantal vloerplanken los gehaald om te kijken hoe e.e.a eronder uit ziet. Zeker nadat hier een radiator was gaan lekken. Er zit vooral zaagsel en wat houtkrullen (+/- 22 cm) als isolatie.  :/ De zwarte metalen leiding op de foto is een elektra leiding van de slaapkamer beneden. Dit was ook wel te verwachten aangezien de wind, het dak en de muren ook geïsoleerd zijn met zaagsel. Verder geen vocht of schimmel te zien, ondanks de waterschade.

Binnenkort een paar loze leidingen onder de vloer door leggen van de achterzijde van de woning naar de voorzijde. Altijd handig voor de toekomst denk ik.

Daarna wordt de inbouw kledingkast verwijderd (zie foto hieronder). Die gaat eruit aangezien we de tweede slaapkamer als kleedkamer/kantoor willen inrichten. Daarnaast is het niet de meeste efficiënte kast kwa indeling.

Wel zit er nu nog een doorgang via de inbouwkast naar de wind (schuine deel tussen slaapkamer muur en dak). Maar daar willen we juist inbouwkasten maken die dit schuine deel opvullen.

Kerre

Tijd voor een update.

Ivm werk en het koudere weer (kan vrij koud worden op de bovenverdieping) is er relatief weinig gebeurd. De drie loze leidingen zijn gelegd. Mooi van de voorkant van de woning naar de achterkant. Nu een keer een lan kabel doorheen halen. Lan aansluitpunt voor in de muur ligt klaar om gemonteerd te worden. Kan daarna het 10 inch server rack verplaatst worden naar de juiste ruimte/kast. En is er alvast een aansluiting voor een eventuele werkplek/bureau.

Daarna de vloer in de overloop open gemaakt. Om hier een loze leiding naar het plafond van de hal eronder aan te leggen. Daarna de vloer natuurlijk weer netjes dicht gemaakt. Tevens de UniFi Nano HD vervangen voor een U7 XG. Ziet er stukken beter uit aan het plafond zoals het hoort.  d:)b

IMG_2121.jpeg
IMG_2130.jpegIMG_2129.jpeg   

Verder nog meer positief nieuws; afgelopen donderdag contact gehad met een timmerbedrijf in Jokkmokk. Deze komen dinsdag kijken en overleggen wat we allemaal gedaan willen hebben. Genoeg klussen voor ze, die niet direct haast hebben. Voor ons ligt de prioriteit op het vernieuwen van het dak. Eventueel met een dakkapel. Een klus die ik graag uitbesteed.

Na dinsdag weten we dan ook of we het plafond en de muren in de slaapkamer alvast verder kunnen gaan opknappen. Of dat dit verstandig is om pas na het vervangen van het dak te doen.

Ralf67

Lekker bezig zo.
Wanneer komt John Williams langs  :D

chansig

Nice. Sprak mijn broer gister. Daar was het -10. Strakblauw en sneeuw. Zijn vrouw was er klaar mee.😁

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kerre

Citaat van: chansig op februari 15, 2026, 15:56:53Nice. Sprak mijn broer gister. Daar was het -10. Strakblauw en sneeuw. Zijn vrouw was er klaar mee.😁

Gr. Hans

Heerlijk weer. Eergisteren nacht was het hier nog -35 en overdag -25. Maar vandaag begon met -17 en het werd -11. Heerlijk weer t.o.v. eergisteren.  :colgate:

Hier gaat bijna de voorjaarswinter van start. Warmer weer (-10/-5) en meer zon. Daar is iedereen blij mee.

Kerre

We zijn weer maand verder dus een update mag denk ik weer.

Een paar drukke weken gehad op werk ivm de voorjaarsvakantie hier. Maar nu weer tijd om wat te klussen. Temperaturen zijn behaaglijker (in de nacht rond het vriespunt/-5 en overdag een 5 a 7 graden). Dus de sneeuw is hard aan het smelten overal.

Het timmerbedrijf is langs geweest om te kijken wat een nieuw dak zou gaan kosten (Lees, erg duur :| ). Dus voorlopig vriendelijk bedankt en kijken we of we een echt dakdekkersbedrijf kunnen vinden. Wel mogen ze eens een luik en vlizotrap plaatsen. Waarmee de zolder handiger toegankelijk is ipv een luik aan de buitenkant van het dak. Het vernieuwen van het dak is een klus die niet direct haast heeft. Dus vandaar dat we meer partijen willen laten offreren.

Verder is er iemand geweest om te kijken hoe en wat er mogelijk is met betrekking tot aardwarmte. Op deze offerte zijn we nog aan het wachten. Daarnaast hebben we de waterkwaliteit van de geboorde drinkwaterput laten testen. Kwaliteit is erg goed zonder bijzonderheden. Dus die meevaller hebben we dan weer.  :pompom:

Tussendoor het plafond van de toekomstige slaapkamer gestript. Dus hopelijk kunnen we binnenkort een net nieuw plafond monteren.

IMG_2586.jpeg

Aangezien het niet enkel klussen en werken hoeft zijn. Maar vrije tijd ook belangrijk is. Heb ik de vrijheid genomen om een paar dozen met mijn luidsprekers, versterker en kabels uit te pakken. In NL hadden we een 5.1.4 setup. Dus voor nu een 4.0 opstelling gemaakt. De HomePods zitten weer netjes opgeborgen in hun dozen en de Sonus Fabers Sonetto 1 staan voor nu op hun plek. Daarnaast goedkoop een set Sonetto wall speakers kunnen kopen. Dus die hangen als rears nu achter. Ergens miste ik dit toch.   :headbanging:  Als we de woonkamer gaan aanpakken zal ik alles weer opdoeken. Maar dat gaat nog even duren. @blue-eyes niet zo heel lang zonder luidsprekers dus.. ;)

IMG_2498.jpeg

Als laatste hebben we een gezinsuitbreiding in de vorm van een jonge Main Coon poes. (Freya) Dus die mogen we ook tussendoor opvoeden. :D

IMG_2553.jpegIMG_2557.jpeg 

vanzomereng

Fraai  ::) ...maar ook nog een hoop werk te verzetten.

By the way, ik heb afgelopen zaterdag ook mijn luidsprekers uitgepakt en opgesteld in ons optrekje in Frankrijk.
Volgende week mijn versterker en streamer overhuizen en aansluiten en
we hebben weer muziek  :pompom:

Wij zouden een HT-forum-record kunnen vestigen:
Hoe ver moet ik rijden voor een luisterbezoek van ondergetekende (Chateauneuf-les-Bains) bij Kerre in Lapland.

Geef een knuffel aan Freya 
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Kerre

Citaat van: vanzomereng op maart 22, 2026, 09:40:50Fraai  ::) ...maar ook nog een hoop werk te verzetten.

By the way, ik heb afgelopen zaterdag ook mijn luidsprekers uitgepakt en opgesteld in ons optrekje in Frankrijk.
Volgende week mijn versterker en streamer overhuizen en aansluiten en
we hebben weer muziek  :pompom:

Wij zouden een HT-forum-record kunnen vestigen:
Hoe ver moet ik rijden voor een luisterbezoek van ondergetekende (Chateauneuf-les-Bains) bij Kerre in Lapland.

Geef een knuffel aan Freya 

Knuffel is gegeven. Ze was er erg blij mee.  :hehe:

Afstand zou een kleine 3270 km zijn.  :turn: