PorscheHD Mancave. MINI HIFI kan groots klinken!! Muziek is mijn medicijn!

Started by PorscheHD, July 20, 2018, 18:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brt

Overigens is bovenstaande Porsche voor 160k euro geveild voor het goede doel. Weten we dat ook weer  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

PorscheHD

Gaat nog even duren voor ik die waarde haal maar ze zijn wel stijgende  ;D

PorscheHD

Na een hoop geklooi eindelijk een werkende set in m'n nieuwe cave.... Wou het bescheiden houden vanwege de kleine kamer etc maar het is toch wat uit de klauwen gelopen maar heb nu wel een soort van droom set.

De bedoeling was eerst budget setje ..... B&W 606 met een Bluesound Node 2i HDMI, helaas kwam die kapot uit de doos. Geen geluid. Retour.....

Audiolab A6000 Play dan maar...... Problemen met de DAC en de LG tv..... Retour dan maar weer.

Denon PMA-150H dan maar.... HEOS werkte voor geen meter, of in ieder geval alles wat over het netwerk kwam. Spotify viel uit niks werkte goed of stabiel. Retour maar weer......

Dan toch maar het budget omhoog...... Alles retour en opnieuw beginnen dan maar.

- KEF LS50 META
- Cambridge Audio CXN V2
- Cambridge Audio CXA61
- Denon D5200H voor als ik echt even niemand wil horen  :clapping:

Stekker erin setup doorlopen en gaan met die banaan mega mooi geluid mega mooie set en geen gezeur het werkt gewoon gelijk met Tidal Connect!  :pompom:

Als tv een 48 inch LG OLED C16 2021 en voor de games een Xbox Series X. Dit alles verpakt in mijn mini Mancave met 1  :clapping:

Als daar behoefte naar is zal ik proberen wat foto's te maken  :popcorn:

Sneak peak



chansig

En leuk als je foto's plaatst. Woorden zeggen zo weinig.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PorscheHD

Quote from: chansig on October 31, 2021, 14:24:01
En leuk als je foto's plaatst. Woorden zeggen zo weinig.

Gr. Hans

Moet even kijken hoe ik dat ga doen want met de telefoon in zon kleine kamer wil het vooralsnog niet lukken.... moet fish bowl lens hebben  :P



Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PorscheHD

#333
Jij ook Paul! We moeten eens afspreken met de turbos even bandje trappen !  O0

Inmiddels wel wat veranderd, had een IOM Hypex eindversterker gekocht in plaats van de A61 versterker maar toen kwam ik erachter dat ik even vergeten was dat er geen hoofdtelefoon op de Cambridge streamer / voorversterker paste. Oeps......  :coffee:

Gelukkig wou een vriend van mij persee mijn eindversterker overnemen.., :P Dus toch maar even de boel iets over de kop. De Cambridge streamer kon nog retour en met de black friday toch wat extras kunnen doen voor hetzelfde geld.

Altijd wel veel Marantz met plezier gehad dus toch na wat wikken voor hetzelfde geld van de Cambridge set een PM7000N neer gezet en een SVS 3000 Micro subwoofer. En geen seconde spijt van gehad! Nu ook met films en games een leuk geluid! En voegt echt veel toe aan muziek ook. Wel de poorten van de KEFs dicht gemaakt dan met de plugs.

Ook de cave hier en daar wat opgeleukt en gedempt met name de muren en krijg nu toch een behoorlijke lekkere sound in dat kamertje met diepe strakke bass! Zonder woosh.... had nooit verwacht dat ik dit in dit kamertje voor elkaar zou krijgen!

Nadeel? Het is nu klaar......  :tounge2:

Kerkhoffd

👍👍

De Aero moet binnenkort even naar de garage voor het onderstel. Zitten inmiddels nieuwe Koni geel schokbrekers onder, maar er zit nog iets niet helemaal goed in waarschijnlijk rubbers en/of draagarmen. Dat moet F1 eerst.

De set heeft hier ook weer een update gehad. Dus zeker de moeite om eens te komen luisteren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PorscheHD

#335
Na lang twijfelen toch maar de originele KEF stands besteld...... En  gek genoeg klinkt dat toch wel veel beter (niet perse door KEF stand) speakers op stand of op een meubel. Klinkt ruimer en meer detail..... Maar kan ook zijn door het kleinere meubel.  :tongue2:

Naja hoe dan ook klinkt weer net wat lekkerder! Enigste wens die blijft is toch wel iets met room correction maar dan wel alles in 1 en dat blijft dan wel een duur grapje.

Iemand trouwens een idee of het zinnig is de geluid dempende matten nu door te trekken achter de luidspreker poten?

Fototje! Met PULSE aan maar goed dat hoor je niet ;) ga binnenkort even proberen de hele mini kamer op foto te krijgen, zag laatst dat m'n zwager met zijn iPhone wel goeie foto's kan maken met z'n telefoon van kleine kamers  ???




Porsche (auto) update voor de liefhebber!

Sport stuurtje veel gereden en een Europese achter bumper gemonteerd! Nog een maandje en mag ie de schuur weer uit!





En voor woon werk verkeer een mini turbo gekocht  :pompom:

Opel Corsa F 131pk AUT8 met Borbet A voor de kenners maar dan de moderne variant  :inlove:




MarKath

Mini turbo??

Wees voorzichtig met de THP motor.

Riem en spanners zijn zeer gevoelig en als die aan de haal gaan is het einde blok.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

PorscheHD

Nee niet die mini turbo haha heb ik idd overwogen maar om de reden "motorblok" niet gedaan. Al vind je over alle blokken wel wat natuurlijk. Nee mini turbo bedoel ik mee dat de Porsche in verhouding met de Opel een grote turbo heeft, 2,5l viercilinder grote turbo (en gat) versus 1.2 3 cilinder mini turbo (als in klein)  :pompom:  en met net 8k op de teller moet dat PSA blokje nog wel even mee kunnen hoop ik  :popcorn:

Maar eerlijk moet ik zeggen dat m'n auto ( niet de Porsche) soms nog wel eens sneller wisselen als m'n audio haha en ben aan het overwegen de Opel in te ruilen op een Kia (auto van de vrouw is ook een Kia) maar dat kan dit jaar gebeuren of over 2 jaar  :tongue2: ben opzich wel vrij tevreden over de Opel na wat kleine aanpassingen. De velgen & Eibach verlaging. Gewoon vlotte goed sturende en als moet relaxte auto met fijne automaat.

Xander32

Mooie wagen die Porsche 👍🏻 Dat zal vast fijn sturen zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Zo even wat avond sfeer foto's   :pompom: overdag met wat beter licht volgt dan nog!











Geeft misschien een beetje een idee....




JeroenGRT

Mooie ruimte! Wat voor een merk/type akoestische panelen heb je aan de muur?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

PorscheHD


JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

PorscheHD

Zeker want dit kleine kamertje is zonder die panelen een galmbak eerste klas. Nu klap ik in m'n handen en is het gewoon netjes stil.

De Subdude doet ook echt heel goed zijn best!

Durf wel te zeggen en daar komt ie weer:

Beste set (setup) ooit.... Klinkt echt geweldig zou iets ruimtelijker willen maar goed kan de kamer niet laten groeien helaas. Maar de KEFs maken er wel wat moois van wat echt niet veel onder doet kwa ruimtelijkheid als de sets die ik had in grotere ruimtes.

En de bas samen met de SVS heerlijk strak en diep laag.

En dan is de boel nog wel ongesteld en geplakt zonder meten en berekenen  :pompom:

PorscheHD

Hmmm niet helemaal gepland of verwacht....

Maar de boel toch een beetje op de kop gegaan. Het begon met dat ik tegen wat limieten van de Marantz aan liep met de KEFs naar mijn gevoel. Normaal volume prima maar wat harder werd het naar mijn idee wat rommelig of onrustig. Ook stond de subwoofer me in de weg, leuk met film maar muziek luisteren toch fijner zonder persoonlijk.....

Hoe dan ook. Versterker misschien upgraden. In eerste instantie via Marcel op een Atoll uitgekomen, voldoende vermogen mooi apparaat. Moest wel wat geld bij dan hoeft natuurlijk niet zo erg te zijn maar wou eigenlijk niet teveel geld uit geven. Kwa er kwa versterker dus niet helemaal uit wat te doen. Even laten bezinken.....

Toen via een kennis van me bij een setje Wharfedale Lintons uitgekomen, de nieuwe..... Neem ze maar even mee. Zaten nog nieuw in doos maar wou die niet gaan gebruiken uiteindelijk vanwege de vrouw geloof ik. Prima..... Heb die nu een kleine week staan en bevalt me dusdanig dat de KEFs en de SVS in de verkoop konden en zowaar ook snel verkocht waren.

Voorlopig dus even met de Lintons spelen want wat zijn die mooi gemaakt, en wat klinken ze lekker helemaal mijn smaak! Hou van de looks! En voor mijn persoonlijk klinken ze fijner (dus niet perse beter) dan de LS50 Metaal. Maar ik hou dan ook wel van deze sound....




Maar dan de versterker...... Autist als dat ik ben zat het nu in mijn hoofd dat ik die ook wou wisselen vooral omdat ik tijdens dat zoeken de Marantz Model 40N tegen kwam en ik was opslag verlieft.... Marcel maar even appen dan (H&C) en hij kreeg er 1 binnen! Dus vandaag even naar Venray gereden om toch de ATOLL ook maar gelijk even te bekijken..... Mooi apparaat mega mooi scherm maar ik durf het niet..... Bang voor problemen geen idee zit me niet lekker. Ook misschien wel wat te helder voor mij. Ben al jaren liefhebber van het Marantz geluid waar ik toch altijd weer op uit kom. En die Model 40N..... Dus inladen maar!


Thuis gelijk maar even de Wharfedales de ruimte gegeven in de woonkamer en de Model 40N aangesloten. En vooralsnog.... Een perfect match voor mij! En wat is dat ding mooi gebouwd zeg! Lekker zwaar! (17kg) en ik vind het design echt mega mooi klassiek net als de Wharfedale Linton! Al met al een geslaagde dag die ik ga afsluiten met een avondje films kijken en daarna late uurtjes muziek luisteren want het klinkt nu al heerlijk verslavend ondanks dat het allemaal nog wat moet inspelen natuurlijk.

Ik zal morgen voor de liefhebbers even een foto maken van hoe het in de woonkamer nu staat. De mancave is leuk maar zat daar wel heel veel in m'n eentje en de woonkamer bank zit lekker..... Dus ga het even proberen in de woonkamer, en dat had ik nog niet gedaan zins we verhuist zijn naar het nieuwe huis.


Golfer

Die 40N is mooi! Volgens mij ga je daar veel plezier an beleven. Benieuwd naar de combinatie met de Wharfdales.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

mijkie

klinkt als een toevallige doordachte upgrade/sidegrade

veel luisterplezier gewenst !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Mooi hoor  :thumbs-up:, de looks van de ls is iig al een 100% vooruitgang.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Eens vind het al jaren mooi dit soort design, de Wharfedales al eens eerder bijna gekocht maar mijn vrouw vond ze niet mooi in het oude huis maar in het nieuwe huis staat het wel mooi bij de rest  :devil:

Droom is wel Herberht nog eens maar dat wil ik pas doen al de wisseldwang wat afneemt.  :tounge:

De Marantz klinkt tot nu toe ook echt geweldig net even wat muziekkaler als de 7000N. De bedoeling is nu wel dat de 40N het langdurige eindstation wat versterkers betreft dit moet de basis even zijn. Want heb nog nooit zo'n dure versterker gekocht. Sterker nog hij is duurder dan al mijn setjes totaal altijd waren.....  :wow:

JoWa

Mooie set zo. [emoji1360][emoji1360]
Met de Marantz heb je gelijk ook een goede streamer en DAC erbij.
Review: https://youtu.be/Jv562s9Dz3s


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX