PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

Klinkt goed ;D
 ...nieuw scherm kan wonderen doen

PascalP

Was ook weer gezellig mannen!
Zelf ook blij met het scherm, niet dat het Hivilux scherm slecht was (integendeel), maar dit is wel weer een echte 'upgrade' :D
Kleuren mooier en neutraler.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Vik

Het was gezellig, mannen!

Ook leuk om Refie eindelijk eens te ontmoeten. En wat een geweldige ruimte om lekker films te kijken.. top beeld en geluid!  :music:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Refie

Gisteren bij @PascalP geweest.
Op de inrit kwam ik @anton  tegen. Anton weet de weg dus via de achterdeur naar binnen.
Pascal was koffie aan het zetten, en @Vik  zat aan tafel.

Even kennis gemaakt en een drankje, daarna naar het HT van Pascal in de kelder.

In het traphuis zijn Pascal's  schijfje in kasten aan de muur geplaatst.
Via de trap naar beneden en je loopt meteen "tegen" een imposant rack aan met stapels Parasound amps, Oppo Bryston ed.
Het HT staat warm te draaien met Eric Clapton.
Pascal heeft zijn HT in deze ruimte voor de 2de keer moeten opbouwen.
Er is veel gedaan aan demping en diffusie en daar staan nog wat toevoegingen in de planning!
Het matzwarte en de natuurlijke hout kleuren vind ik echt een mooie combi.

De HT "bank" is een 1-2-1 combinatie, die lekker zit! Helemaal prima. Ik zit samen met Vik in de 2.
Vik geeft aan dat de stereo track op de Blu-ray beter is gemixed als de Atmos track. Dit kun je direct horen. Dit geeft al aan op welk niveau Pascals sound is in zijn HT.
Naast Eric Clapton, zijn John Mayer en Metallica gedraaid. Wat direct opvalt de autoriteit van het laag, hier zijn vermogen en conusoppervlak natuurlijk ruim voorhanden.
Er zijn diverse genres films gepasseerd, de Atmos bubble, is helemaal op orde. De keuze voor volledig M&K draag bij aan de homogeniteit. Dit maakt echt dat je binnen enkele seconden al in de film wordt getrokken. Alles wat er wordt aangeboden wordt soepel en onvermoeid weergegeven. Echt heel lekker.

Het plaatje, daar heb ik wat minder "kijk" op. De kijkafstand vind ik prima en is wat ik gewend ben. Het geheel is smooth en licht.  In de film Passengers zie je hoe contrastrijk het geheel is.

Wat me bij blijft is dat het buitengewoon genieten is in Pascals HT!
Heren bedankt voor de gezellige avond!

Marantz AV10, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

Remco

En opnieuw beginnen...zo staat er in de titel van Pascal zijn Topic. En wat een begin!!

Gisteren op bezoek geweest bij Pascal om zijn mooie nieuwe huis en biosruimte te aanschouwen. En wat een prachtig huis hebben jullie zeg! En wat heerlijk toch als je ruimte om je heen hebt, want dat is er in overvloed. Ja, ik begrijp dat jullie hier zijn gaan nestelen met de kids en de poezenfamilie ;).

Het verslag

Vanuit de woonkamer naar de keuken en wie trof ik daar aan, onze Anton ;D. Makkelijk als je praktisch buren bent en even op de koffie kunt gaan. En een leuke verrassing ook, want het is altijd gezellig met Anton ;) . Nadat we bijgepraat waren zijn we naar de biosruimte in de kelder gegaan.

In het vorige huis was ik al geweest, dus veel van de apparatuur herkende ik. Wat opvalt is die imposante Parasound toren!, de 4! Ken Kreisel subs en het mooie nieuwe grote 21x9 Adeo scherm. 7 x de M&K 300 serie voor de grondlaag en 4 x de 150 voor Atmos die mooi voor- en achter de luisterpositie zijn geplaats. Daarnaast heeft Pascal veel tijd besteed aan het plaatsen van akoestische panelen, is het allemaal lekker donker met een fraai contrasterend effect van de houten diffuser panelen en is het in de heerlijke zetels van het huis van Lars Mette prima film kijken.

We hebben geen demo's gedraaid maar een film gekeken. Pascal heeft veel content in 4k op schijf, dus het was even zoeken. Ik had die laatste Ghostbusters frozen empire nog niet gezien dus die hebben we er maar in geslingerd. Geen hoogvlieger qua film, maar wel top vermaak met een mooie beeldtransfer en een scary bass Atmos track!

Ik was ook zeer te spreken over het plaatje dat die N7 op het Adeo scherm tovert. Wat zijn die JVC's toch fijne filmische projectoren. Je wordt echt in de film gezogen. En dan die sound. Ja, wat kan ik daar over schrijven, dit is gewoon echt Next....next....next level home cinema. Wat een ervaring, echt! Het speelt met zoveel autoriteit (die subs :blink:) met een waanzinnige bubbel waardoor je echt ondergedompeld wordt in het geluidsbeeld. En die M&K sound bevalt mij toch ook uitermate goed, maar ze krijgen dan ook voldoende PK's door die JC1's. En die subs, ja die zijn voor mij wel de kers op de taart. Ze geven SLAM en laten je haren wapperen. Echt een verslavende ervaring.

Je hebt het goed voor elkaar kerel. Ik zou hier heel goed mee kunnen leven ;D. Ik wens je nog heel veel luisterplezier in deze next level bioscoop! We zien- spreken elkaar.

Groeten uit Cothen!
Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

PascalP

Thanks Remco, was ook ouderwets gezellig  :coffee:
Vermakelijke film idd, zelf had ik hem ook nog niet gezien (net zoals heel veel andere content in de kast die nog in de folie zit zoals je opgevallen is :P )

Tot snel!  :popcorn:

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Komen wij er snel een aantal ontsealen Pascal  :devil:

Logix

Gister weer eens in de next-level HT gezeten van Pascal. Dit keer eens niet de usual suspects demo scenes gekeken maar gewoon een filmpje erin gemikt! Overigens, wel even een referentie scene van Top Gun gekeken om het nieuwe Adeo scherm even onder de loep te nemen. Conclusie; ik vind het een stap vooruit tov Pascal z'n vorige Hivilux scherm, het oogt ietsjes frisser, meer vibrant. Top!

Dan een filmpje uitzoeken. Volgende keer maar 'n uurtje eerder komen om alleen de film uit te zoeken, altijd lastig met zoveel goede content en wat wel/niet gezien te hebben. Pascal wipte de Resident Evil: Welcome to Raccoon City 4K schijf eruit. Deze hadden we beide nog niet gezien, horror is niet direct mijn favoriete genre maar kan het eigelijk wel steeds meer waarderen. Ik heb ook redelijk last van opvliegerigheid tijdens spannende scenes, nét geen 'Anton tegen het plafond plak moves', maar wel een deur ernaast. Het verhaal was wat dunnetjes maar de beeldtransfer en de Atmos track was wel smullen! Al met al een vermakelijke film. Onze Anton kon helaas door omstandigheden niet komen, maar desalniettemin weer enorm genoten van Pascal z'n set en de gezelligheid.
Je hebt het top voor elkaar kerel! Tot de volgende! 8)   

PascalP

was gezellig kerel!
Paar kleine tweaks nog in de ruimte zoals (een deel van) de diffusors zwart gespoten en idd het Adeo scherm had je nog niet gezien :)

De film vond ik verrassend vermakend, maar ik heb dan ook de oude Resident Evil games tot in den treure gespeeld vroeger en de film volgde deel 1 en deel 2 best goed vond ik, veel referenties wat voor mij een dikke plus was  :headbanging:

reza

Pascal  heeft het er maar druk mee gehad want ook ik ben bij hem langs geweest  :D
Dit is echter wel enige tijd geleden geweest maar door allerlei omstandigheden had ik mijn bevindingen hier nog niet uitgetypt.

Een aantal jaar geleden was ik ook al eens bij Pascal geweest en weet nog wel dat ik toen onder de indruk was maar  ik vond de set absoluut niet beter spelen als de set die ik toen  zelf had.
Mijn set is in de loop der jaren geëvolueerd, dat zal met de set van Pascal ook wel gebeurt zijn had ik in mijn hoofd. Dus vol verwachting klopt mijn hart als ik aan kom rijden. Na onze begroeting lopen we samen door de imposante tuin en genieten we van de mooie voor zomerse avond.

Na wat gekletst te hebben, zakken we naar beneden naar het Koninkrijk van Pascal.
Ik herken de ruimte van de foto,s die ik heb gezien. De ruimte is functioneel ingericht en de panelen aan de muur doorbreken de kale stukken. Je hoort dat de panelen zijn werk goed doen want de ruimte klinkt absoluut anders dan boven.

De laatste keer dat ik bij Pascal was had hij een 2.40(?) breed scherm, nog voor het Hivilux scherm. Hij heeft nu een heel mooi ''betaalbaar'' Adeo hangen van 3.10 breed, dat is echt een joekel en vult de ruimte mooi.
Zijn N7 ken ik heel goed want een maatje van me heeft die ook nog steeds hangen en die zie ik geregeld in actie, ik weet dus wat me te wachten staat op het gebied van beeld.

Allemaal mooie Parasound versterkers staan in het rek achter de zitplaats ( ik ben benieuwd ). De M&K,s ken ik ook, dus de show kan beginnen.

We kijken een aantal demo stukjes van o.a The Batman, A quiet place: Day One, en nog wat referentie schijfjes.
wat zal ik er over schrijven? Het klinkt waanzinnig!
Ik kan er veel woorden over vuil maken maar het klinkt super! De plaatsing, de soundstage, de bubbel, alles is echt op een hoog niveau. Nu heb/had ;) ik wel het idee dat de ruimte voorbij ging aan mijn eigen ruimte destijds en aan de ruimte die ik tot een week geleden had (inmiddels heb ik ook een andere processor gekocht).
Maar echt een geweldige ervaring en je zit al heel snel in de film. Zoals wel vaker met onze hobby zijn de avonden te kort en is het al weer rond de klok van 23.00 als ik in de auto stap om naar huis te rijden.
Bedankt voor de gezelligheid en tot snel in de Eviscoop  O0 
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Bedankt Reza, was leuk je wederom te mogen ontvangen!
Altijd gezellig en lekker gekletst! (Zolang we maar niet over voetbal gaan beginnen... zeker na het fiasco van gisteren...  :crazy: )

Leuk om te horen dat het goed bevallen is, natuurlijk altijd spannend als een berucht forumlid op de koffie komt  :popcorn:

We houden contact en tot snel in het noordelijkste puntje van Limburg!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

PascalP

Dit ook maar eens aanpakken in mijn eigen spuitcabine :headbanging:

Na de foto is er nog een laagje zwart overheen gekomen en de resterende panelen ook gedaan, die laatste ligt nu te drogen en zal ik morgen ophangen en een foto van het resultaat maken :)

Ging toch behoorlijk wat lak op voordat het goed dekkend was, 1,5 bus primer per paneel en 3 bussen zwart per paneel

denoontje

Nice als je de volgende diffusers oogst wil ik er ook wel een paar