PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

reza

#2625
Gisteren na 2 uur rijden (Rotterdam- ...) Kwam ik aan bij Pascal. Even kennismaken en kletsen over, huis, kids, werk en toen zijn we naar DE kelder gegaan.

Ik zag allerlei flessen drank staan en zei voor de grap: dat ik wel een borreltje lustte, die heb ik op het juiste moment ook gekregen maar daar straks meer over.  :D

Bij het luisteren/kijken ga je altijd uit van je eigen set, althans ik wel.
Nu dus ook. Mijn set bestaat uit een Marantz processor en een Penta eindbaas ( Duitse degelijkheid ) daarnaast heb ik 5 mooie M800 THX Teufel monitoren en 4 Teufel hoogte speakers plus nog twee kefs (als test) backs. Ik heb een zeer compacte ruimte die akoestisch altijd goed klinkt.
Sinds dat ik de Teufels heb plus Marantz en Ceratec Penta eindversterker, klinkt het echt waanzinnig bij mij.
Zie ook de verslagen in mijn eigen topic.

Met deze kennis en referentie aangekomen ga ik de ruimte in van Pascal. De M&K, staan rondom en er hangen er twee boven de zit plek. Het scherm hangt lekker laag boven de grond en de x5000 staat te popelen om zijn "oude kunstje" te laten zien.

Allereerst even wat Demo geluisterd van een Dolby schijfje. Dit klinkt altijd goed en dat was nu niet anders in vele opzichten hetzelfde als mijn eigen set.

Pascal had twee presets gemaakt om te luisteren welke er beter klonk. Zonder dirac en met.
Die met dirac klonk helderder maar minder bass.
En vice versa. Voor de ene scène was de een beter en wederom vice versa.

Met de"leaf" demo was duidelijk het verschil te horen met name in de bass.

Ik had zelf wat schijven mee genomen om te kijken/luisteren. We begonnen met: Joker.
Deze film is fantastisch gefilmd en klinkt waanzinnig ( jammer dat die in 16.9 is ).
We gaan naar de scène in de trein (metro). Dit is een scène met heel veel ambiance en tegelijkertijd rijden er verschillende metro,s langs. Atmos ten top.
Wat mij opviel is dat het ruimtelijk klinkt, veel detail en open. Daar staan de M&K om bekend.
Vreemd was wel dat ik de eerste trein, die bij mij altijd goed te horen is totaal heb gemist?

Daarna nog verschillende schijfjes zitten kijken en luisteren. De x5000 is misschien al een oud beestje maar met de juiste gamma curve er in, speelt hij de meeste Epsons nog steeds onder de tafel.

Uiteraard Unbroken nog even in de Oppo gehad.
Die heb ik zelf ook maar kijk 90%uhd dus deze niet heel vaak in mijn Sony uhd spelert gehad. Maar dat ga ik zeker wel weer eens doen :D

Het jammere van deze avonden is altijd: ze zijn zo snel weer voorbij. Zeker als je nog eens anderhalf uur naar huis toe moet rijden..

De Glenlivit die ik te drinken kreeg van Pascal smaakte goed, wel erg prettig dat er ook borrelnootjes bij stonden, hij begrijpt het :thumbs-up:

Tja, resumé:

De set zo als hij nu staat waardeer ik op een 9.1.
Mijn eigen set waardeer ik op een 8.5.
Er zijn grote gelijkenissen tussen onze set maar in het voordeel van Pascal. Het klinkt net iets opener en gedetailleerder als in de Eviscoop.
Het volume stond echt hard, daar hou ik zelf ook wel van maar dat gaat bij mij helaas niet zo vaak.
Maar de set geeft geen krimp en nodigt uit tot dit niveau! Al met al een waanzinnige film beleving, en een set ( ja ja, opgebouwd in 3 jaar tijd ) waar je u tegen zegt!

Pascal hartstikke bedankt voor gastvrijheid en je bent van harte welkom om bij mij te komen.
Ik heb het gevoel dat we elkaar zeker nog eens gaan zien.

Groet en zegen,

Reza.

Films ter demo:
Joker (metro scène)
The Invisible man ( begin scène(helemaal).
The Greatest Showman ( zing scène )
Dawn of the Planets of the apes ( 15/20 min in de film )
Spiderman into the Spider verse ( metro scène )
The Maze Runner Labyrint ( eerste scène ).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Mooie en informatieve review!

anton

lekkere "to the point" review ! Set van Pascal is in een paar jaar echt enorm erop vooruit gegaan en is eigenlijk nog steeds "under construction"  ;D.
Goed te horen dat je nog zo tevreden bent met de Teufels  :headbanging:. Altijd leuk die M&G,s en idd: time flies when you have fun  8)

reza

#2628
Zeker, zeer tevreden. Zijn mooie.                         ( ondergewaardeerde speakers) ik denk door de naam en redelijk onbekend. Maar je weet zelf wat ze kunnen ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Bedankt Reza, was inderdaad zeer gezellig en ben er zelf ook nog (bijna iedere avond) content mee  :pompom:
En een 9.1 op de schaal van Reza, daar doen we het allemaal voor natuurlijk  :angel:

Hebben mooi materiaal gezien, waarvan sommige ook nieuw voor mij, zo had ik The Invisible Man nog niet gezien en staat die bij deze op mijn shortlist en ook Dawn of the Planet of the Apes was leuk met een prachtig plaatje op de X5000! Laatste keer dat ik deze films gezien had was nog op mijn oude Marantz VP11S1 dus al een tijdje geleden...

Zoals je zelf aangeeft afgesloten met een stukje muziek, 'Der Peter' en de keltische dames uiteraard ;)
Ook had ik gisteren speciaal voor jou nog ff snel een Dirac meting gedaan, was de eerste keer op de Bryston gezien ik tot op heden altijd zonder RoomEQ gedraaid heb.
Dus ook voor mij was dit wel interessant om tijdens wat scenes op en neer te switchen, beide presets hadden hun voor en nadelen, bij de een was het laag beter en bij de een was het 'sprankelender' en de bubble homogener (naar mijn mening) en waar jij tijdens films stukjes de voorkeur gaf aan de preset mét Dirac was dat bij muziek juist weer andersom.

Ook voor mij een leuke en leerzame avond en we gaan snel een keer afspreken ergens in de buurt van de Kuip en dan drinken we weer een lekker borreltje  :tounge: :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: reza op november  9, 2021, 13:51:11
Ik had zelf wat schijven mee genomen om te kijken/luisteren. We begonnen met: Joker.
Deze film is fantastisch gefilmd en klinkt waanzinnig ( jammer dat die in 16.9 is ).
We gaan naar de scène in de trein (metro). Dit is een scène met heel veel ambiance en tegelijkertijd rijden er verschillende metro,s langs. Atmos ten top.
Wat mij opviel is dat het ruimtelijk klinkt, veel detail en open. Daar staan de M&K om bekend.
Vreemd was wel dat ik de eerste trein, die bij mij altijd goed te horen is totaal heb gemist?

Hier heb ik ook nog even over nagedacht, heb de schijf zelf helaas niet dus zal het even met een rip moeten doen, maar waar ergens zit deze 'missende' trein?
Kan het zijn dat deze meteen in het begin van de scene zit nadat we de chapters geskipped hadden? Dat ie zo net even stil was tijdens de handshake?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Zou kunnen indd. Vandaag of morgen zal ik even de tijd erbij halen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Citaat van: PascalP op november  9, 2021, 16:08:13
Hier heb ik ook nog even over nagedacht, heb de schijf zelf helaas niet dus zal het even met een rip moeten doen, maar waar ergens zit deze 'missende' trein?
Kan het zijn dat deze meteen in het begin van de scene zit nadat we de chapters geskipped hadden? Dat ie zo net even stil was tijdens de handshake?
Rijden er überhaupt treinen bij jou ;)
Rotterdam centraal is natuurlijk ook drukker  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

PascalP

Citaat van: rdebruin op november  9, 2021, 16:31:05
Rijden er überhaupt treinen bij jou ;)
Rotterdam centraal is natuurlijk ook drukker  :D

Hebben zelfs 3 sporen hier op het station  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

Leuke review Reza, vind de beoordeling toch verrassend wat betreft het verschil in de cijfers. Ik denk zo dat de apparatuur die Pascal heeft staan 2x duur is als dat van jouw? (misschien heb ik het mis)  Ik toch een groter verschil gedacht.   
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

papaleo

Leuk om je verslag te lezen Reza...
Ik weet (als geen ander) ;)  dat jij geen blad voor de mond neemt en recht door zee je mening ventileert.

En wbt die 'missende trein' was dit toevallig een trein van de NS,deze zijn òf nooit op tijd òf je mist ze.... :tongue2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

#2636
Verschil in het laag dat minder lijkt met Dirac aan is meestal niet gek. Zonder Dirac heb je meestal ongewenste pieken, welke dirac weg werkt, dus met de subs op het zelfde volume zal het laag minder aanwezig klinken als met Dirac aan. Ik zelf stel dirac af met een +6db curve richting het laag wat mij erg goed bevalt.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

PascalP

Denk dat reza bedoelt met de bass was met Dirac minder, dat het 'minder goed' was, niet minder als in volume.
Harder en boemeriger zou ik het omschrijven met Dirac aan.

Ik ben wel vrij bekend met Dirac van toen ik nog de Arcam AVR550 had, dus zal er zeker nog even verder mee spelen.
Ook eens overwegen of ik die Dirac BM optie aanschaf voor de Bryston als het de moeite waard is...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: papaleo op november  9, 2021, 17:14:41
Leuk om je verslag te lezen Reza...
Ik weet (als geen ander) ;)  dat jij geen blad voor de mond neemt en recht door zee je mening ventileert.

En wbt die 'missende trein' was dit toevallig een trein van de NS,deze zijn òf nooit op tijd òf je mist ze.... :tongue2:

Haha. Volgens mij hoorde ik de trein voorbij komen toen Reza net naar huis was  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

Citaat van: PascalP op november  9, 2021, 17:21:47
Denk dat reza bedoelt met de bass was met Dirac minder, dat het 'minder goed' was, niet minder als in volume.
Harder en boemeriger zou ik het omschrijven met Dirac aan.

Ik ben wel vrij bekend met Dirac van toen ik nog de Arcam AVR550 had, dus zal er zeker nog even verder mee spelen.
Ook eens overwegen of ik die Dirac BM optie aanschaf voor de Bryston als het de moeite waard is...

Ok apart, ik heb nog nooit ervaren dat het laag boemeriger word met Dirac. Dirac BM zou op dit moment heel goed werken heb ik gelezen, daar ben ik ook heel benieuwd naar.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

PascalP

Het is ook niet zo dat zonder Dirac er geen EQ op de subs zit, heb namelijk 20 bands PEQ per speaker/sub tot mijn beschikking in de Bryston, de ergste pieken zijn er dus al uit ;)

En dat Dirac BM ben ik ook wel eens benieuwd naar ja, heb er zelf nooit mee gewerkt gezien de AVR550 dit niet had en toen ik de AV40 hier thuis had staan voor demo was dit er nog niet dacht ik.

Dus als iemand ervaring ermee heeft? Moet wel de 'upgrade' van €499 waard zijn...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

#2641
Citaat van: PascalP op november  9, 2021, 17:31:54
Het is ook niet zo dat zonder Dirac er geen EQ op de subs zit, heb namelijk 20 bands PEQ per speaker/sub tot mijn beschikking in de Bryston, de ergste pieken zijn er dus al uit ;)

En dat Dirac BM ben ik ook wel eens benieuwd naar ja, heb er zelf nooit mee gewerkt gezien de AVR550 dit niet had en toen ik de AV40 hier thuis had staan voor demo was dit er nog niet dacht ik.

Dus als iemand ervaring ermee heeft? Moet wel de 'upgrade' van €499 waard zijn...

Ik dacht dat je ook een trial versie had daarvan? Blijkbaar niet
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Dirk

#2642
't is alweer een jaar geleden dat ik er op de AV40 nog mee heb gewerkt, maar ik vond het hier (toen met 3 subs) echt wel veel toevoegen, imo was hij z'n geld absoluut waard.
Later begreep ik ook (heb het nog ergens op mail denk ik) dat ze een refund-policy zouden gaan toepassen op die upgrade, dus als 'ie echt niet zou bevallen kan je je geld gewoon terugvragen en dan halen ze hem uit je Dirac licences

edit; heb de mail er terug ff bij gezocht die ik destijds van Dirac support kreeg...ze schreven me idd dat ze een 30-day refund policy hanteren op alle licenties, dus ook de BM.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

#2643
Citaat van: maximus79 op november  9, 2021, 17:12:21
Leuke review Reza, vind de beoordeling toch verrassend wat betreft het verschil in de cijfers. Ik denk zo dat de apparatuur die Pascal heeft staan 2x duur is als dat van jouw? (misschien heb ik het mis)  Ik toch een groter verschil gedacht.   

Ik denk dat je jezelf vergist in de M800, dat zijn serieuze monitoren. Met destijds een behoorlijk prijskaartje. En ze doen (naar mijn mening) niet onder voor de M&K.
Tevens hoeft duurder niet beter te zijn hè  ;)
Dat is iets wat ik al jaren roep en laat zien/horen aan mensen.
Hier op het forum denken we snel dat iets beter is als het heel duur is. Maar dat is vaak lariekoek!
Om een voorbeeld te geven: Oppo 203 vs Panasonic 242  zit meer dan 1000 euro verschil tussen maar de Pana speelt misschien nog wel mooier dan de Oppo ( niet kijken naar de bouw kwaliteit ) maar het beeld en geluid is gewoon top notch.

De kracht van mijn set is gewoon de homogeniteit.
5 serieuze monitoren met goede versterking en goede akoestiek.

De reden waarom mij set iets minder speelt dan die van Pascal weet ik ook.
Bij Pascal kunnen de speakers vrij staan en staan ze op oor hoogte.
Door mijn kleine ruimte stralen de speakers rechtstreeks naar je toe en hebben geen ruimte.
Mijn fronts staan op de grond en staan schuin omhoog, absoluut niet ideaal.
Ik ben dan ook echt benieuwd naar mijn set in ideale omstandigheden. Als het goed is zal ik ooit verhuizen en dus een grotere ruimte krijgen voor mijn bioscoopje.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79



Citaat van: reza op november  9, 2021, 18:22:23
Ik denk dat je jezelf vergist in de M800, dat zijn serieuze monitoren. Met destijds een behoorlijk prijskaartje. En ze doen (naar mijn mening) niet onder voor de M&K.
Tevens hoeft duurder niet beter te zijn hè  ;)
Dat is iets wat ik al jaren roep en laat zien/horen aan mensen.
Hier op het forum denken we snel dat iets beter is als het heel duur is. Maar dat is vaak lariekoek!
Om een voorbeeld te geven: Oppo 203 vs Panasonic 242  zit meer dan 1000 euro verschil tussen maar de Pana speelt misschien nog wel mooier dan de Oppo ( niet kijken naar de bouw kwaliteit ) maar het beeld en geluid is gewoon top notch.

De kracht van mijn set is gewoon de homogeniteit.
5 serieuze monitoren met goede versterking en goede akoestiek.

De reden waarom mij set iets minder speelt dan die van Pascal weet ik ook.
Bij Pascal kunnen de speakers vrij staan en staan ze op oor hoogte.
Door mijn kleine ruimte stralen de speakers rechtstreeks naar je toe en hebben geen ruimte.
Mijn fronts staan op de grond en staan schuin omhoog, absoluut niet ideaal.
Ik ben dan ook echt benieuwd naar mijn set in ideale omstandigheden. Als het goed is zal ik ooit verhuizen en dus een grotere ruimte krijgen voor mijn bioscoopje.

Was ook inderdaad een gevoels kwestie wat betreft prijzen, kan me wel voorstellen dat de Bryston wat duurder is dan de Marantz. Ik ben helemaal met je eens dat duurder zeker niet altijd beter is.

Ben zelf ook erg benieuwd wat ik donderdag ga ervaren als ik een "duurdere"  processor op bezoek krijg en hoe dit duurdere spul zich verhoud ten opzichten van wat ik nu heb staan.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

buckler

Citaat van: reza op november  9, 2021, 18:22:23
Hier op het forum denken we snel dat iets beter is als het heel duur is. Maar dat is vaak lariekoek!
Om een voorbeeld te geven: Oppo 203 vs Panasonic 242  zit meer dan 1000 euro verschil tussen maar de Pana speelt misschien nog wel mooier dan de Oppo ( niet kijken naar de bouw kwaliteit ) maar het beeld en geluid is gewoon top notch.

Lekker weer heren, leuk geschreven wederom en leest ook weer lekker weg.

Alleeeeeeeeeeeennnnnnn..... krijg je bij de Pana dan €150 toe? Want als ik me goed herrinner was de Oppo €849 advies prijs  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Ik heb het over de huidige prijzen :blink:
Dan zit er wel 2k verschil tussen..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: Dirk op november  9, 2021, 17:44:01
't is alweer een jaar geleden dat ik er op de AV40 nog mee heb gewerkt, maar ik vond het hier (toen met 3 subs) echt wel veel toevoegen, imo was hij z'n geld absoluut waard.
Later begreep ik ook (heb het nog ergens op mail denk ik) dat ze een refund-policy zouden gaan toepassen op die upgrade, dus als 'ie echt niet zou bevallen kan je je geld gewoon terugvragen en dan halen ze hem uit je Dirac licences

edit; heb de mail er terug ff bij gezocht die ik destijds van Dirac support kreeg...ze schreven me idd dat ze een 30-day refund policy hanteren op alle licenties, dus ook de BM.

Bedankt Dirk, hier kan ik wat mee :)

Weet jij ook wat Dirac BM 'anders' doet dan gewone Dirac? Hebt 2 licenties zie ik, single sub en multi sub dat lijkt me duidelijk.
Heb de ontwikkelingen niet meer echt gevolgd sinds ik geen Arcam meer heb dus loop een beetje achter :P
Ook heb ik ooit in een Webinar van Storm/Dirac iets meegekregen dat wanneer je meerdere subs hebt (pre-Dirac BM dan) dat je deze in de Storm moest groeperen samen en dat Dirac ze dan gezamelijk als 1 sub ziet, nu heb ik dit in mijn test bewust niet gedaan om te kijken wat er gebeurd maar Dirac meet en corrigeert gewoon beide subs apart, hoe zit dit precies?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: reza op november  9, 2021, 18:22:23
Ik denk dat je jezelf vergist in de M800, dat zijn serieuze monitoren. Met destijds een behoorlijk prijskaartje. En ze doen (naar mijn mening) niet onder voor de M&K.
Tevens hoeft duurder niet beter te zijn hè  ;)
Dat is iets wat ik al jaren roep en laat zien/horen aan mensen.
Hier op het forum denken we snel dat iets beter is als het heel duur is. Maar dat is vaak lariekoek!
Om een voorbeeld te geven: Oppo 203 vs Panasonic 242  zit meer dan 1000 euro verschil tussen maar de Pana speelt misschien nog wel mooier dan de Oppo ( niet kijken naar de bouw kwaliteit ) maar het beeld en geluid is gewoon top notch.

De kracht van mijn set is gewoon de homogeniteit.
5 serieuze monitoren met goede versterking en goede akoestiek.

De reden waarom mij set iets minder speelt dan die van Pascal weet ik ook.
Bij Pascal kunnen de speakers vrij staan en staan ze op oor hoogte.
Door mijn kleine ruimte stralen de speakers rechtstreeks naar je toe en hebben geen ruimte.
Mijn fronts staan op de grond en staan schuin omhoog, absoluut niet ideaal.
Ik ben dan ook echt benieuwd naar mijn set in ideale omstandigheden. Als het goed is zal ik ooit verhuizen en dus een grotere ruimte krijgen voor mijn bioscoopje.

Dat de Teufels top monitoren zijn is een feit, hebben dan ook niet voor niks een THX Ultra 2 certificaat, weliswaar uit een tijd dat dit THX keurmerk nog iets te betekenen had... ;)
Ben eens heel benieuwd naar jouw set en ruimte Reza, spreken snel iets af  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Ik post niet al mijn film aankopen, maar deze vind ik toch wel de moeite waard  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono