Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

AudioLaan

Ja Wiim, ook leuk! Ik pak het idee verder op in mij eigen topic. Sorry Huub. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

sschot

Citaat van: AudioLaan op juni 24, 2026, 14:12:29Ik vind Lumin niks

Mag ik vragen waarom niet?
Heb zelf de U1 mini gehad.
Alhoewel de software niet mijn allergrootste favoriet qua gebruiksgemak is, vond ik de stabiliteit en de sounds prima op orde.

Het feit dat ik PEQ in de streamer nodig heb, maakt dat hij is afgevallen, wat dus puur een functionoliteit issue voor mij persoonlijk is geweest.

Aangezien Huub met Roon speelt, heeft hij van deze 2 issue's sowieso geen last en ik geloof niet dat Huub enige vorm van ruimte correctie gebruikt.
Het vloeiende, muzikale, "analoge" wat de Rivo heeft naar mijn mening, dat heeft een Lumin ook, althans IMO.

Maar Huub brengt zijn caravan toch op een plek waar hij hem wil hebben, dus of het geven van een mening/idee/optie uberhaupt helpend is, dat weet ik niet. Maar soms kan het je blik weer even verruimen en opfrissen, althans mijn mening
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

addesmo

Caravan? Dacht dat hij naar een appartement gaat  ;)

SpaceJS

er staan een meridian 210 en ms200 op MP beide hebben volledige roon ondersteuning en geven gewoon netjes een digitaal uit voor je dac en niet meer.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

HuubF

Citaat van: sschot op juni 24, 2026, 19:33:53Mag ik vragen waarom niet?
Heb zelf de U1 mini gehad.
Alhoewel de software niet mijn allergrootste favoriet qua gebruiksgemak is, vond ik de stabiliteit en de sounds prima op orde.

Het feit dat ik PEQ in de streamer nodig heb, maakt dat hij is afgevallen, wat dus puur een functionoliteit issue voor mij persoonlijk is geweest.

Aangezien Huub met Roon speelt, heeft hij van deze 2 issue's sowieso geen last en ik geloof niet dat Huub enige vorm van ruimte correctie gebruikt.
Het vloeiende, muzikale, "analoge" wat de Rivo heeft naar mijn mening, dat heeft een Lumin ook, althans IMO.

Maar Huub brengt zijn caravan toch op een plek waar hij hem wil hebben, dus of het geven van een mening/idee/optie uberhaupt helpend is, dat weet ik niet. Maar soms kan het je blik weer even verruimen en opfrissen, althans mijn mening

Het geven van tips helpt mij enorm hoor! Ik heb daar al talloze keren van geprofiteerd.

Maar omdat de meningen zo uiteen lopen lijkt het voor mensen met een afwijkende mening natuurlijk net alsof ik eigenwijs ben.

Neem die Volumio Rivo Plus. Ik vond het de beste streamer die ik in huis heb gehad en hij ging alleen weg om plaats te maken voor de 2go... die er niet is.

De tijdelijke vervanger is een UltraRendu met Sonore voeding. Die apparaatjes heb ik eerder in huis gehad en nu zijn ze natuurlijk voor een prikkie te krijgen. Dat leek een goedkope, intelligente, succesvolle actie totdat ik de eerste dropout hoorde bij 96 kHz. :crazy:

Maar goed, hij klinkt in ieder geval beter dan die SMSL en doet het met Roon. Ik blijf hopen op een 2go. Er staat er een te koop in Japan.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

HuubF

Citaat van: SpaceJS op juni 24, 2026, 20:50:43er staan een meridian 210 en ms200 op MP beide hebben volledige roon ondersteuning en geven gewoon netjes een digitaal uit voor je dac en niet meer.

Ik heb het laatste jaar weer zo'n enorm kwaliteitsverschil gehoord tussen streamers dat ik niet meer geloof in apparaten die gewoon doen wat ze moeten doen.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

SpaceJS

Citaat van: HuubF op juni 24, 2026, 20:56:24Ik heb de laatste weken weer zo'n enorm kwaliteitsverschil gehoord tussen streamers dat ik niet meer geloof in apparaten die gewoon doen wat ze moeten doen.

snap ik, daarom misschien ook eens leuk om te proberen van zo´n oude rot in streamers
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

frank2

Even een paar overdenkingen....
De rivo plus wordt in reviews steevast als ern zeer goede streamer beschouwd, wel lees ik dat bediening via roon als beter ervaren wirdt dan met eigen volumio software. Dit omdat dan de cpu minder hard hoeft te werken, ik denk dan te weinig geheugen, te krap bemeten? Prijs 1600,= inclusief. linieare voeding.  Lumin aurender zijn aanmerkelijk duurder hoor je dat er aan af... dan heb je ook nog shanling smt1.3 transport linieare voeding is ingebouwd zijn ze positief over prijs 850. Als laatste en goedkoopste wiim ultra en dan als transport.. wat ik nu gebruik.. ja ik geloof zeker dat het beter kan, maar de wiim ultra als transport naar de aadac klinkt al stuk beter dan de auralic altair g2.1. Persoonlijk wil ik eigenlijk geen grote bedragen uitgeven maar een rivo plus of shandling als die ern stuk beter zijn dan de ultra...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op juni 24, 2026, 21:23:23Even een paar overdenkingen....
De rivo plus wordt in reviews steevast als ern zeer goede streamer beschouwd, wel lees ik dat bediening via roon als beter ervaren wirdt dan met eigen volumio software. Dit omdat dan de cpu minder hard hoeft te werken, ik denk dan te weinig geheugen, te krap bemeten? Prijs 1600,= inclusief. linieare voeding.  Lumin aurender zijn aanmerkelijk duurder hoor je dat er aan af... dan heb je ook nog shanling smt1.3 transport linieare voeding is ingebouwd zijn ze positief over prijs 850. Als laatste en goedkoopste wiim ultra en dan als transport.. wat ik nu gebruik.. ja ik geloof zeker dat het beter kan, maar de wiim ultra als transport naar de aadac klinkt al stuk beter dan de auralic altair g2.1. Persoonlijk wil ik eigenlijk geen grote bedragen uitgeven maar een rivo plus of shandling als die ern stuk beter zijn dan de ultra...

De man aan wie ik de Volumio heb verkocht speelde met een Wiim Ultra. Hij vindt de Volumio duidelijk beter.

Dura

Citaat van: HuubF op juni 24, 2026, 21:40:27De man aan wie ik de Volumio heb verkocht speelde met een Wiim Ultra. Hij vindt de Volumio duidelijk beter.
Ben niet helemaal op de hoogte, met digitaal uit?
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op juni 24, 2026, 21:46:41Ben niet helemaal op de hoogte, met digitaal uit?

Dat weet ik niet.

Sopper

Citaat van: HuubF op juni 24, 2026, 21:40:27De man aan wie ik de Volumio heb verkocht speelde met een Wiim Ultra. Hij vindt de Volumio duidelijk beter.

Das ook mijn ervaring, geen competitie
Rivo plus is Miles beter
De Primare NP5 was al heel veel beter dan de WIIM

# Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Burmester 909 mono replica EV # Graham LS8/1F
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

MarKath

Citaat van: Sopper op juni 24, 2026, 22:02:15Das ook mijn ervaring, geen competitie
Rivo plus is Miles beter

Nou, ik vind Miles al heel goed klinken op mijn Unison Research, zeker het album Kind of Blue.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

frank2

Citaat van: Sopper op juni 24, 2026, 22:02:15Das ook mijn ervaring, geen competitie
Rivo plus is Miles beter

Ook als puur transport, dus digitaal uit naar de dac
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Sopper

# Eversolo T8 # Gustard R30 # FM266MKII replica VV # Burmester 909 mono replica EV # Graham LS8/1F

WillyP

Rivo plus is Miles beter

Gelet op je onderschrift vind je de T8 dan weer beter dan de Primare. Kun je de verschillen omschrijven? En hoe gebruikte je de Primare? Met een streamingdienst, of eigen content op een HD/SSD of NAS?

Kingpin

Citaat van: frank2 op juni 25, 2026, 06:56:26Ook als puur transport, dus digitaal uit naar de dac
Rivo+ is alleen een transporter, dus heeft geen DAC aan boord.
Ik vindt de kwaliteit sterk afhankelijk aan welke DAC je 'm hangt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

fietser

Citaat van: Kingpin op juni 25, 2026, 09:47:32Rivo+ is alleen een transporter, dus heeft geen DAC aan boord.
Ik vindt de kwaliteit sterk afhankelijk aan welke DAC je 'm hangt.

Hoe beoordeel je dat? Mijn inziens hoor je dan toch alleen het verschil tussen de dac's🤔

Sopper

Citaat van: WillyP op juni 25, 2026, 08:44:01Gelet op je onderschrift vind je de T8 dan weer beter dan de Primare. Kun je de verschillen omschrijven? En hoe gebruikte je de Primare? Met een streamingdienst, of eigen content op een HD/SSD of NAS?

De Primare met Qobuz Connect
Softwarematig onstabiel, daarom weggedaan
De Primare t.o.v. WIIM, veel opener geluid en de T8 is on par met de Primare maar veel stabieler en meer mogelijkheden.

Citaat van: fietser op juni 25, 2026, 09:53:46Hoe beoordeel je dat? Mijn inziens hoor je dan toch alleen het verschil tussen de dac's🤔

Ik hoor best veel verschillen tussen verschillende streamers die alleen als transport worden gebruikt.
De gebruikte software zal daar ook een rol in spelen

RZeemering

Ik lees vooral dat mensen sommige apparaten beter vinden.
Is het niet zo dat die apparaten beter in hun gehoor en systeem passen?
Worden er momenteel slechte streamers gemaakt?
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Sopper

Citaat van: RZeemering op juni 25, 2026, 10:22:01Is het niet zo dat die apparaten beter in hun gehoor en systeem passen?

Uiteraard
Wat bij de 1 werkt en fijn is, is dat bij de ander niet.
Het is de keten, akoestiek en wat jij een fijne sound vindt

Richi

Daarentegen heeft @Tabcam een uitgebreide vergelijking gedaan tussen diverse streamers die exact gematched waren qua volume, en wij hoorden toen geen verschillen meer. Dat was een WiiM Ultra, mijn T8 en een Rivo Plus (geloof ik). Er waren verschillen in eerste instantie, maar na volume matching hoorden wij ze niet meer. ???

Misschien is zijn set niet goed genoeg om die verschillen te horen? :hehe:  >:D  :angel:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

RCD

Citaat van: RZeemering op juni 25, 2026, 10:22:01Ik lees vooral dat mensen sommige apparaten beter vinden.
Is het niet zo dat die apparaten beter in hun gehoor en systeem passen?
Worden er momenteel slechte streamers gemaakt?
Die vragen kun je voor een ander toch niet beoordelen.
Als ze werken zijn ze toch goed.
Maar ik vind ook dat er best verschillen zijn maar ook in software.

Rob

vanzomereng

By the way....
Ik hoor niemand over, je smart-tv als streamingbridge te gebruiken. Op vele smart-tv's kan je streaming-apps installeren. ( wellicht zijn diverse apps al voor-geinstalleeerd) en je heb een geweldigde interface met zo'n groot scherm.
Je TV dan via digital-out (coax, optical of HDMI-ARC) aansluiten op je set.

Of zeg ik nu wat verkeerd en is deze oplossing niet audiofiel genoeg  :ohmy:

Ik zelf zou zeer goed met dergelijke oplossing kunnen leven maar ik heb dan ook geen gouden oortjes  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Dura

Dat er hoorbare verschillen zijn tussen streamers die uitsluitend als digitaal transport worden gebruikt wil ik wel geloven, maar zou er ook een sterke relatie met de prijs zijn? Zelf zou ik het denk ik simpel houden, een goed bekendstaand apparaat met software waar ik mee uit de voeten kan. Die Primare zou zeker op mijn shortlist terechtkomen.
Harbeth P3ESR, Bluesound Icon, XRL, Audiophonics LPA-S450ET Purifi 1ET6525SA, LG G3 55'. Less is more.