Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

LD001, roeleken, botsen en 3 gasten bekijken dit topic.

Spijkie

Citaat van: HuubF op juni 20, 2026, 07:57:27De 2go en de 2yu. De 2go kan aan de Hugo 2 dac worden gekoppeld, de 2yu levert in plaats van de Hugo 2 digitale uitgangen zodat de 2go ook voor andere dacs kan worden gebruikt.

Chord heeft geen andere streamers in het assortiment.

Interessant ! Mooi spul dat chord
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

HuubF

Ik moet op de een of andere manier een Chord 2go zien te vinden. Nieuw zijn ze pas eind 2026 leverbaar vanwege een chip die niet te krijgen is.

Er zijn nu 2 leveranciers voor me aan het zoeken maar het ziet er somber uit.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

roeleken

Citaat van: HuubF op juni 20, 2026, 16:38:25Ik moet op de een of andere manier een Chord 2go zien te vinden. Nieuw zijn ze pas eind 2026 leverbaar vanwege een chip die niet te krijgen is.

Er zijn nu 2 leveranciers voor me aan het zoeken maar het ziet er somber uit.
Ga je dan streamen via de Chord 2go?
Accuphase E350 & DAC 40, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000 & Denon DL103R, PS Audio PWT, John van Gent Magic Link Ultra ls, Audes ST-900DC

Geerdie

#19528
Citaat van: HuubF op juni 20, 2026, 16:38:25Ik moet op de een of andere manier een Chord 2go zien te vinden. Nieuw zijn ze pas eind 2026 leverbaar vanwege een chip die niet te krijgen is.

Er zijn nu 2 leveranciers voor me aan het zoeken maar het ziet er somber uit.

Een Hugo 2 een tijdelijke optie?

Er staat er 1 op MP voor een redelijke prijs.
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Church of Noise

Ik heb je een PM gestuurd @HuubF  ;) 
(even helpen zoeken, zit er zelf voor niks tussen)
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

Marco66

Citaat van: Geerdie op juni 20, 2026, 17:40:16Een Hugo 2 een tijdelijke optie?

Er staat er 1 op MP voor een redelijke prijs.

Hugo 2 is geen streamer
Woonkamer: Rega Brio MK7, Magna Mano Ultra MK2, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

sschot

Citaat van: HuubF op juni 20, 2026, 16:38:25Ik moet op de een of andere manier een Chord 2go zien te vinden. Nieuw zijn ze pas eind 2026 leverbaar vanwege een chip die niet te krijgen is.

Er zijn nu 2 leveranciers voor me aan het zoeken maar het ziet er somber uit.

ArtExcellence??
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Rudi64

Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Geerdie

Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Marino

#19534
Op tweakers staat een 2go te koop, prima prijs ook.
Versterking: Leema Pulse 3
Bronnen: Meridian 596 / Primare NP5
Luidsprekers: IMF CM2

HuubF

Bedankt voor de tips, ik heb nu 6 verzoeken uitstaan.  :worship:
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Geerdie

Je zou haast zeggen dat het goed moet komen
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Soundsgood

Citaat van: HuubF op juni 20, 2026, 07:57:27Chord heeft geen andere streamers in het assortiment.

Strikt genomen heeft Chord ook nog de Poly maar die werkt alleen met de Mojo (2).
Dutch & Dutch 8c | Grimm MU1

HuubF

Even ter lering... de koper van de Volumio had een Wiim Ultra staan en die hoorde al snel het grote verschil. Zijn impressie: 'Prima eerste indruk na uurtje luisteren. Veel dieper en breder geluidsbeeld en imposant maar rustig laag.'.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

AudioLaan

En dan gaat het om een streamer met upgrade voeding van samen €1600 tegenover een streamer/dac/voorversterker van €400 waarvan dan neem ik aan alleen de streamer wordt gebruikt?
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

HuubF

Citaat van: AudioLaan op juni 21, 2026, 11:30:11En dan gaat het om een streamer met upgrade voeding van samen €1600 tegenover een streamer/dac/voorversterker van €400 waarvan dan neem ik aan alleen de streamer wordt gebruikt?

Dat is niet voor iedereen even logisch.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

holco

Citaat van: HuubF op juni 21, 2026, 11:16:12Even ter lering... de koper van de Volumio had een Wiim Ultra staan en die hoorde al snel het grote verschil. Zijn impressie: 'Prima eerste indruk na uurtje luisteren. Veel dieper en breder geluidsbeeld en imposant maar rustig laag.'.

Voorspelbaar  ;D
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Geerdie

Citaat van: HuubF op juni 21, 2026, 21:18:54Dat is niet voor iedereen even logisch.

Over logisch gesproken @HuubF: waarom is jouw keus toendertijd op de Volumio Rivo gevallen?
En niet op bijvoorbeeld een Auralic.
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

HuubF

#19543
Citaat van: Geerdie op juni 21, 2026, 22:38:06Over logisch gesproken @HuubF: waarom is jouw keus toendertijd op de Volumio Rivo gevallen?
En niet op bijvoorbeeld een Auralic.

Ik heb ooit 2 Auralics in huis gehad en die vond ik te klinisch klinken (no-go for life).

En reviewers vonden massaal de Volumio Rivo Plus muzikaal klinken (klopt).

En de makers van de Volumio software baalden ervan dat de hardware waarop hun software moest draaien niet optimaal was. Dus bouwden ze die zelf (mooi verhaal).

En hij stond voor een redelijk bedrag op MP (ware reden).
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

HuubF

De eerste van 6 is een particulier op Tweakers. Ik wilde dat hij de 2go zou opsturen en nu vraagt hij of ik met PayPal kan betalen. Komt uit het buitenland dus. Ik heb gemeld dat ik hem bij nader inzien kom ophalen.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

sschot

Citaat van: HuubF op juni 22, 2026, 12:36:44De eerste van 6 is een particulier op Tweakers. Ik wilde dat hij de 2go zou opsturen en nu vraagt hij of ik met PayPal kan betalen. Komt uit het buitenland dus. Ik heb gemeld dat ik hem bij nader inzien kom ophalen.

Slim, klinkt niet echt ok dan....
TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

Richi

Citaat van: HuubF op juni 22, 2026, 12:36:44De eerste van 6 is een particulier op Tweakers. Ik wilde dat hij de 2go zou opsturen en nu vraagt hij of ik met PayPal kan betalen. Komt uit het buitenland dus. Ik heb gemeld dat ik hem bij nader inzien kom ophalen.
Ik was er al een beetje bang voor, gezien de aantrekkelijke prijs. Dan maar even rijden en zeker weten dat het goed zit.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Geerdie

Citaat van: HuubF op juni 22, 2026, 10:43:47Ik heb ooit 2 Auralics in huis gehad en die vond ik te klinisch klinken (no-go for life).

En reviewers vonden massaal de Volumio Rivo Plus muzikaal klinken (klopt)


Ah! Duidelijk verhaal.
Verbaasd me elke keer weer dat een streamer zoveel uitmaakt.
Mijn "oude" Node vond ik best ok klinken. Beetje klinisch maar dacht dat dit door de Mytec Dac kwam.
De Eversolo A8 speelt, via de ingebouwde Dac, veel muzikaler.

Ben er nog niet uit of dit nu door het streamerdeel of door het Dac gedeelte komt.
In ieder geval staat de Mytek uit.
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

HuubF

Van de 6 is er nog maar 1 over. Ik ben bang dat ik een (tijdelijke?) vervangende streamer moet regelen.  :nopompom:
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

Geerdie

Citaat van: HuubF op juni 23, 2026, 20:28:59Van de 6 is er nog maar 1 over. Ik ben bang dat ik een (tijdelijke?) vervangende streamer moet regelen.  :nopompom:

Dat klinkt als een luxeprobleem Huub.
MP ligt er vol mee...
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst