Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes!

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

Vorige topic - Volgende topic

WillyP

Citaat van: HuubF op Gisteren om 13:10:59Haha ja die heb ik ook nog staan. Is alleen geen optie omdat de BDP-2 geoptimaliseerd is voor AES/EBU en dat zit niet op de M Scaler.
Is anders best een aardig apparaat. Al vond je de Volumio beter klinken.

Artevelde

Waarom de Roon server niet via USB aansluiten op de scaler ?

gerard123

Citaat van: fietser op Gisteren om 13:03:00Roon ready dac
A Roon Ready DAC is a DAC with a built in network streamer.
Aldus Roon

fietser

Citaat van: HuubF op Gisteren om 13:13:26Huh? Die Roon constructie is toch ook streaming met een server en een end point?

Ja maar geen losse streamer/bridge. Nuc is server. Dac in de versterker is idd Roon endpoint

gerard123

Citaat van: fietser op Gisteren om 14:13:25Ja maar geen losse streamer/bridge. Nuc is server. Dac in de versterker is idd Roon endpoint
Inderdaad, omdat je de nuc en de versterker verbindt met een netwerkkabel. Als je de nuc via usb met je versterker zou verbinden (ongeveer wat Huub nu doet) dan zou de nuc behalve als server ook als streamer fungeren.

HuubF

Citaat van: Artevelde op Gisteren om 13:33:38Waarom de Roon server niet via USB aansluiten op de scaler ?

Zo is hij nu aangesloten. Het geluid lijkt wat harder en ongepolijster soms. Toen ik me dat realiseerde herinnerde ik me de eerdere keren dat ik het heb geprobeerd.

Zal te maken hebben met rommel op de lijn. Daar zijn allerlei trucjes voor (computer verder weg, USB cleaner, externe voeding etc.).
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

RCD

Citaat van: HuubF op Gisteren om 15:43:21Zo is hij nu aangesloten. Het geluid lijkt wat harder en ongepolijster soms. Toen ik me dat realiseerde herinnerde ik me de eerdere keren dat ik het heb geprobeerd.

Zal te maken hebben met rommel op de lijn. Daar zijn allerlei trucjes voor (computer verder weg, USB cleaner, externe voeding etc.).
Ik heb een NUC met Roon Rock.
Dat is best oke,  maar niet de beste oplossing.
Wel heb ik een Jcat USB Isolator er tussen gezet dat scheelde best wel.
Maar een pc bouwen met mooie componenten is veel beter en ook als vele streamers.

Rob

HuubF

Citaat van: RCD op Gisteren om 16:08:48Ik heb een NUC met Roon Rock.
Dat is best oke,  maar niet de beste oplossing.
Wel heb ik een Jcat USB Isolator er tussen gezet dat scheelde best wel.
Maar een pc bouwen met mooie componenten is veel beter en ook als vele streamers.

Rob

Ja het is een bizarre ervaring, van de geweldige Volumio Rivo Plus GT via de SMSL naar de NUC. Als ik wat langer luister krijg ik hoofdpijn, er zit iets in het geluid wat niet lekker is. Ik omschreef het vroeger wel eens als 'harder' en eigenlijk is dat precies wat het is. Minder verfijning terwijl je toch alles hoort. Radio Paradise is nu echt verschrikkelijk, gewone CD kwaliteit gaat net (niet).

De PC staat nu zo ver mogelijk weg van de M Scaler maar ja, daar is dan wel een 3 meter lange USB kabel voor nodig en dat is geen topkwaliteit.

Rob Watts is niet zo bang voor jitter maar wel voor ruis op de lijn. Dat zou betekenen dat investeren in een goede PC met wat afscherming, die JCat van jou en een goede USB kabel van 3 meter een goede optie kan zijn. Maar dat kost dan ook weer serieus veel geld met onzekere uitkomst.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

RCD

Ik gebruik de NUC alleen voor Roon in mijn HT.
Voor stereo luister ik naar Jplay software en Jplay besturing op de iPad (lijkt best op Roon)
Maar de streamer is een dedicated pc met Jcat usb kaart en netwerk kaart.
Supermicro MB en Xeon processor zonder video met lineaire voeding.
Dat is ook niet goedkoop maar erg goed.

Rob

Maximus_Aurelius

Citaat van: RCD op Gisteren om 20:26:36Ik gebruik de NUC alleen voor Roon in mijn HT.
Voor stereo luister ik naar Jplay software en Jplay besturing op de iPad (lijkt best op Roon)
Maar de streamer is een dedicated pc met Jcat usb kaart en netwerk kaart.
Supermicro MB en Xeon processor zonder video met lineaire voeding.
Dat is ook niet goedkoop maar erg goed.

Rob

Eigen gemaakte lineaire voeding?

Ik speel zelf alle met Farad. Waarschijnlijk op heel korte termijn op proef de splinternieuwe super ATX. Kan ik mooi vergelijken.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Tabcam

Waarom dan niet een ddc als de Gustard U18 off een nog goedkopere Douk Audio U2PRO? Galvanisch gescheiden en de MScaler gaat tzt reclocken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i