Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

vanzomereng, musfed, Richard70…, Unkhman en 5 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Vandaag heb ik een R.E.M. dagje. De eerste cd die ik kocht was vreemd genoeg Monster, dat zal een jaar of 30 geleden zijn geweest. Hun enige rock-plaat. Daarna volgde heel hun oeuvre. Op dit moment beluister ik de geremixte versie van Monster, een aparte ervaring omdat die natuurlijk beter maar ook een beetje anders klinkt.

Maar de beste cd, misschien wel de beste cd ooit, vind ik Automatic For The People, waarin alle kwaliteiten van de groep worden geëtaleerd. Altijd melodieus, gestaag ritme, lekkere gitaar en stem. Perfect.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Remastered ipv Remixed veronderstel ik dan?  :)
Persoonlijk niet zo'n grote REM fan, Automatic for the people zet ik af en toe wel eens op, maar het kan mij op 1 of andere manier niet vasthouden. Mogelijk is dat het nadeel van te streamen, dat je al snel gaat switchen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op mei 15, 2024, 14:00:43Remastered ipv Remixed veronderstel ik dan?  :)
Persoonlijk niet zo'n grote REM fan, Automatic for the people zet ik af en toe wel eens op, maar het kan mij op 1 of andere manier niet vasthouden. Mogelijk is dat het nadeel van te streamen, dat je al snel gaat switchen.

Volgens Roon zijn het remixes, maar dan is er ongetwijfeld ook geremastered.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Graphtuner

New adventures in hifi vond ik van hen ook altijd een heel goed album
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Ralf67

Deze van R.E.M is ook een aanrader

brt

Citaat van: HuubF op mei 15, 2024, 13:26:25Vandaag heb ik een R.E.M. dagje. De eerste cd die ik kocht was vreemd genoeg Monster, dat zal een jaar of 30 geleden zijn geweest. Hun enige rock-plaat. Daarna volgde heel hun oeuvre. Op dit moment beluister ik de geremixte versie van Monster, een aparte ervaring omdat die natuurlijk beter maar ook een beetje anders klinkt.

Maar de beste cd, misschien wel de beste cd ooit, vind ik Automatic For The People, waarin alle kwaliteiten van de groep worden geëtaleerd. Altijd melodieus, gestaag ritme, lekkere gitaar en stem. Perfect.



Leuk Huub!

Een van mijn favoriete bands.
Ken je ook hun jaren tachtig werk? Je zou Green ook eens kunnen proberen. Of Lifes Rich Pageant
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Helaas nergens meer te verkrijgen 😐

Citaat van: Ralf67 op mei 15, 2024, 16:02:54Deze van R.E.M is ook een aanrader
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

LD001

Citaat van: brt op mei 15, 2024, 16:12:56Leuk Huub!

Een van mijn favoriete bands.
Ken je ook hun jaren tachtig werk? Je zou Green ook eens kunnen proberen. Of Lifes Rich Pageant

Of nog vroeger: Fables of the reconstruction, Reckoning en Murmur. Drie prachtplaten uit begin jaren 80. Heb ze in die tijd nog in Tivoli, Utrecht gezien.

HuubF

Citaat van: LD001 op mei 15, 2024, 22:38:03Of nog vroeger: Fables of the reconstruction, Reckoning en Murmur. Drie prachtplaten uit begin jaren 80. Heb ze in die tijd nog in Tivoli, Utrecht gezien.

Ja leuk om de evolutie te volgen van leuk naar geweldig en daarna weer de aftakeling. Popgeschiedenis.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: brt op mei 15, 2024, 16:12:56Leuk Huub!

Een van mijn favoriete bands.
Ken je ook hun jaren tachtig werk? Je zou Green ook eens kunnen proberen. Of Lifes Rich Pageant
LRP, mijn eerste R.E.M. plaat, ook het concert in Vredenburg gezien omstreeks die tijd.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

brt

Citaat van: Dura op mei 16, 2024, 17:33:04LRP, mijn eerste R.E.M. plaat, ook het concert in Vredenburg gezien omstreeks die tijd.

Wow, heb ze pas veel later leren kennen. Ik ontdekte ze in '91 en ben daarna gaan teruggraven en kwam daar heel veel moois tegen  :inlove:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

LD001

Citaat van: Dura op mei 16, 2024, 17:33:04LRP, mijn eerste R.E.M. plaat, ook het concert in Vredenburg gezien omstreeks die tijd.

Daar was ik ook!

LD001

Citaat van: HuubF op mei 16, 2024, 08:39:19Ja leuk om de evolutie te volgen van leuk naar geweldig en daarna weer de aftakeling. Popgeschiedenis.

Smaken verschillen maar voor mij was het van geweldig (Reckoning) naar leuk (Out of Time) naar niks (alles daarna)

brt

Citaat van: HuubF op mei 16, 2024, 08:39:19Ja leuk om de evolutie te volgen van leuk naar geweldig en daarna weer de aftakeling. Popgeschiedenis.

Het lijken wel mensen  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roerige tijden, meissie ver weg mantelzorgdag, zonnetje schijnt, veel klusjes...

Maar eerst even From The Basement video luisteren van Radiohead. Ik was echt van plan om te beginnen met werkjes maar dit dwingt me altijd om het hele uur te blijven luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het is weer bijna 17 juli. De serieuze lezertjes weten dan dat er weer een beslismoment aan zit te komen.

Ga ik de Neumann KH420's teruggeven, nog een jaartje huren of kopen?

De afgelopen maanden is de set met een paar kleine stapjes verder aangepast aan mijn smaak: eerst met de komst van de Bryston streamer en daarna met de NBS xlr kabel. Beide veranderingen namen wat tijd om te settelen maar nu luister ik echt probleemloos.

De Bryston wordt nog 1 keer geupgrade en mogelijk wordt de NBS kabel nog 1 keer vervangen. Niet omdat het nog beter kan maar omdat er al afspraken lopen. Maar dat is het wel.

Conclusie: de Neumann's worden definitief aangeschaft. Het zijn de beste, meest neutrale, meest complete, best in de akoestiek passende en lelijkste speakers die ik hier ooit heb gehad. :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Leeuwarden

De conclusie levert in alle vakjes een vinkje! Gefeliciteerd, goede keuze!

RZeemering

Gefeliciteerd! Lijkt mij de meest logische aanschaf.

Je opsomming in je laatste zin zou op mijn speakers van toepassing kunnen zijn. Edoch gaat het over een compleet andere uiterlijk en geluid ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Dura

Goede beslissing, beter ga je het qua weergeven niet krijgen in je huiskamer met een budget in dezelfde orde lijkt me, en je hebt mogelijkheden zat om nog te finetunen binnen en buiten de speakers. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: RZeemering op mei 27, 2024, 12:35:13Gefeliciteerd! Lijkt mij de meest logische aanschaf.

Je opsomming in je laatste zin zou op mijn speakers van toepassing kunnen zijn. Edoch gaat het over een compleet andere uiterlijk en geluid ;)

Haha ja er leiden meer, en verschillende,  wegen naar Rome, Londen, Wladiwostok, Parijs, New York, Athene, Madrid, Montevideo, Koog aan de Zaan en Kopenhagen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Spijkie

Citaat van: HuubF op mei 27, 2024, 10:58:16Het is weer bijna 17 juli. De serieuze lezertjes weten dan dat er weer een beslismoment aan zit te komen.

Ga ik de Neumann KH420's teruggeven, nog een jaartje huren of kopen?

De afgelopen maanden is de set met een paar kleine stapjes verder aangepast aan mijn smaak: eerst met de komst van de Bryston streamer en daarna met de NBS xlr kabel. Beide veranderingen namen wat tijd om te settelen maar nu luister ik echt probleemloos.

De Bryston wordt nog 1 keer geupgrade en mogelijk wordt de NBS kabel nog 1 keer vervangen. Niet omdat het nog beter kan maar omdat er al afspraken lopen. Maar dat is het wel.

Conclusie: de Neumann's worden definitief aangeschaft. Het zijn de beste, meest neutrale, meest complete, best in de akoestiek passende en lelijkste speakers die ik hier ooit heb gehad. :wub:

Ook die cliffhanger weer gehad  :colgate:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.


John Wx

Ik zeg op naar andere speakers en eindversterker


Wil dat het boek Audio-Walhalla nog niet klaar is.
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.