Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Contour op januari  3, 2023, 08:40:24
Tijd voor een mooi rackje Huub?

https://hifi.nl/tweedehands/10062531/Naim-Fraim-Lite.html

Ach Fireman.  :wub:

Ik heb maar 1 Naim apparaat en er moet ook een nieuw wandmeubel komen in plaats van de afgeragde slecht scharnierende pseudo-antieke half opgegeten nepkast.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Wie weet wat Naim morgen gaat aankondigen... Kan maar zo zijn dat je snel een rack nodig hebt Huub.  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Erg mooi Huub - zou er bijna van merk voor veranderen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HuubF

Ennn... de NSC222 is aangekondigd!

Logisch design t.o.v. De Atom. Uitbreidbaar met losse NPX300 voeding die net zo duur is.  :-X

Het typenummer van de voeding wijst op een nog uit te brengen 300 serie.  :crazy:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op januari  4, 2023, 15:47:21
Ennn... de NSC222 is aangekondigd!

Logisch design t.o.v. De Atom. Uitbreidbaar met losse NPX300 voeding die net zo duur is.  :-X

Het typenummer van de voeding wijst op een nog uit te brengen 300 serie.  :crazy:
En die 300 serie gaat dan ook een streamer hebben? Zo ga je nog even bezig zijn Huub  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Vandaag bij Huub geweest. Af en toe wat moeite gehad om de wijze van beredeneren van Huub te volgen. Maar ik sluit niet uit dat het andersom ook het geval is geweest. Mn dan over de speakers. Die hebben een scala aan instelmogelijkheden. Maar Huub kiest ervoor om deze niet te gebruiken of uit te proberen. Dan liever een nieuwe Naim van 7000 euro gaan proberen. Nou, iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen.

Maar ik kwam voor de musica en ja dat doet de set wel degelijk. Volgens mij het beste wat ik bij Huub ooit heb gehoord. Wel een verschil met de weergave van mijn set: Die is wat frisser, of de set van Huub wat bedompter. Maar ik heb ruim 2 uur met plezier naar de muziek geluisterd. Ik was helemaal in control, dus alleen mijn keuze's zijn geraaid. Al dan niet helemaal.

Maar een gezellige ochtend/middag gehad. Huub bedankt voor de ontvangst weer. Met de mogelijke aanschaf van de Naim is het ws wel klaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pathos

Citaat van: HuubF op januari  4, 2023, 15:47:21
Ennn... de NSC222 is aangekondigd!

Logisch design t.o.v. De Atom. Uitbreidbaar met losse NPX300 voeding die net zo duur is.  :-X

Het typenummer van de voeding wijst op een nog uit te brengen 300 serie.  :crazy:

Dus deze gaat binnenkort een mooi plekje bij je krijgen Huub?
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

katwax

Citaat van: chansig op januari  4, 2023, 16:42:06
Vandaag bij Huub geweest. Af en toe wat moeite gehad om de wijze van beredeneren van Huub te volgen. Maar ik sluit niet uit dat het andersom ook het geval is geweest. Mn dan over de speakers. Die hebben een scala aan instelmogelijkheden. Maar Huub kiest ervoor om deze niet te gebruiken of uit te proberen. Dan liever een nieuwe Naim van 7000 euro gaan proberen. Nou, iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen.

Maar ik kwam voor de musica en ja dat doet de set wel degelijk. Volgens mij het beste wat ik bij Huub ooit heb gehoord. Wel een verschil met de weergave van mijn set: Die is wat frisser, of de set van Huub wat bedompter. Maar ik heb ruim 2 uur met plezier naar de muziek geluisterd. Ik was helemaal in control, dus alleen mijn keuze's zijn geraaid. Al dan niet helemaal.

Maar een gezellige ochtend/middag gehad. Huub bedankt voor de ontvangst weer. Met de mogelijke aanschaf van de Naim is het ws wel klaar.

Gr. Hans
Is er ook een reden waarom Huub deze mogelijkheden van de speaker niet wil gebruiken?
Zou de set van van Huub ook bedompter klinken in jouw ruimte, blijft toch altijd een gegeven welke invloed heeft volgens mij.

Wel leuk om te lezen dat je er met plezier naar muziek hebt geluisterd, wil toch zeggen dat Huub een mooie set heeft samengesteld en zeker als het de beste setup is bij Huub die je tot nu toe hebt horen spelen bij hem.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Ik ben bang dat ik dat niet goed kan uitleggen. :D

Huub wel...maar die heeft andere dingen te doen op het moment.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#14134
Citaat van: katwax op januari  4, 2023, 16:51:48
Is er ook een reden waarom Huub deze mogelijkheden van de speaker niet wil gebruiken?
Zou de set van van Huub ook bedompter klinken in jouw ruimte, blijft toch altijd een gegeven welke invloed heeft volgens mij.

Wel leuk om te lezen dat je er met plezier naar muziek hebt geluisterd, wil toch zeggen dat Huub een mooie set heeft samengesteld en zeker als het de beste setup is bij Huub die je tot nu toe hebt horen spelen bij hem.

Mwah mooie set samengesteld... ik heb een keer wat duurdere, goed aangeschreven speakers gekocht. Kost wat meer dan ik gewend was maar het geluid is nu wel precies zoals ik het wil hebben.

Daarom heb ik ook niet zo de behoefte om iets aan te passen. Ik heb er wel wat mee geëxperimenteerd natuurlijk maar uiteindelijk stonden alle knopjes weer in de oude, neutrale, stand.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#14135
Citaat van: chansig op januari  4, 2023, 16:42:06
Vandaag bij Huub geweest. Af en toe wat moeite gehad om de wijze van beredeneren van Huub te volgen. Maar ik sluit niet uit dat het andersom ook het geval is geweest. Mn dan over de speakers. Die hebben een scala aan instelmogelijkheden. Maar Huub kiest ervoor om deze niet te gebruiken of uit te proberen. Dan liever een nieuwe Naim van 7000 euro gaan proberen. Nou, iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen.

Maar ik kwam voor de musica en ja dat doet de set wel degelijk. Volgens mij het beste wat ik bij Huub ooit heb gehoord. Wel een verschil met de weergave van mijn set: Die is wat frisser, of de set van Huub wat bedompter. Maar ik heb ruim 2 uur met plezier naar de muziek geluisterd. Ik was helemaal in control, dus alleen mijn keuze's zijn geraaid. Al dan niet helemaal.

Maar een gezellige ochtend/middag gehad. Huub bedankt voor de ontvangst weer. Met de mogelijke aanschaf van de Naim is het ws wel klaar.

Gr. Hans

Moest even verjaardag afwerken.  ;D

Was gezellig Hans, zoals altijd. We hebben wat meer de tijd genomen en dat is leuk.

Het in het hoog wat ingetogen lijkende geluid is, denk ik, een Naim dingetje. Er is dan geen gebrek aan details maar het middengebied doet in verhouding wat rijker aan.

Wat ik van de NCS222 verwacht is nog wat meer inzicht en wat meer autoriteit. Voornamelijk omdat de voorversterker wat beter schijnt te zijn.

Het punt waar Hans en ik het niet over eens konden worden is dat dit mijns inziens NIET met een toonregeling voor elkaar te krijgen is.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Heb je dan al geëxperimenteerd met de toonregeling, of betreft het een aanname?

Citaat van: HuubF op januari  4, 2023, 22:59:35
Moest even verjaardag afwerken.  ;D

Was gezellig Hans, zoals altijd. We hebben wat meer de tijd genomen en dat is leuk.

Het in het hoog wat ingetogen lijkende geluid is, denk ik, een Naim dingetje. Er is dan geen gebrek aan details maar het middengebied doet in verhouding wat rijker aan.

Wat ik van de NCS222 verwacht is nog wat meer inzicht en wat meer autoriteit. Voornamelijk omdat de voorversterker wat beter schijnt te zijn.

Het punt waar Hans en ik het niet over eens konden worden is dat dit mijns inziens NIET met een toonregeling voor elkaar te krijgen is.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

#14137
Nee, Huub heeft het niet geprobeerd. Daar zit hem mijn verbazing ook. Zoveel mogelijkheden om via de speaker te fine-tunen en er dan geen gebruik van maken. Zoiets als een DSP hebben en er dan niets mee doen. Maar wel blijft zoeken met kabels, streamers, stekkerblokken ed. Waarbij een DSP wel een soort van digitaal afvoerputje schijnt te zijn, waar zaken door verdwijnen.

Maar iedereen zijn ding.

Even wat muziek welke we/ik gedraaid heb:

De Kift
R-Plus
Fred Again
Sinead 'O Conner
Damien Rice
Rezz/Dead Maus
Andy Stott
The Passengers
Lil Nas X, Billy Ray Cyrus
Dead can dance
Texas, Wu-Tang Clan
Weils
1 Giant Leap
Apollo 440
Tramhaus
Squid
Simo Cell
Fontaines DC
Tool

En mogelijk nog wat meer. En het klonk allemaal lekker en meezingend goed.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op januari  4, 2023, 22:52:35
Ik heb er wel wat mee geëxperimenteerd natuurlijk maar uiteindelijk stonden alle knopjes weer in de oude, neutrale, stand.

Ow dan heb ik je verkeerd begrepen. Meende dat je vertelde dat je speakers neergezet hebt en vervolgens bent gaan schuiven. Het draaien aan de knopjes gaf zoveel mogelijkheden dat je daar niet aan begonnen bent. Maar zoals aangegeven: ws verkeerd begrepen.

Ik moet zeggen dat ik daar niet heel vaak last van hebt. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#14139
Citaat van: chansig op januari  5, 2023, 07:44:04
Ow dan heb ik je verkeerd begrepen. Meende dat je vertelde dat je speakers neergezet hebt en vervolgens bent gaan schuiven. Het draaien aan de knopjes gaf zoveel mogelijkheden dat je daar niet aan begonnen bent. Maar zoals aangegeven: ws verkeerd begrepen.

Ik moet zeggen dat ik daar niet heel vaak last van hebt. :D

Gr. Hans

Ik heb het draaiknopjes van het hoog en dat van de ingangsgevoeligheid even veranderd maar na een paar dagen weer teruggezet. Van de uitgebreide equalizer ben ik afgebleven.

Jouw punt is een beetje dat je het vreemd vindt dat ik niet met de toonregeling heb gespeeld terwijl ik wel kabels en apparaten wissel.

Mijn punt is dat ik tevreden ben met de klank maar wel zoek naar een kwalitatieve verbetering. Omdat ik weet dat de best goede Atom wel beter kan. En dat dat niets te maken heeft met een toonregeling.  :tongue2:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Huub, geluid is een frequentie. Dus een toon...die kan je regelen met knopkes, schuiven. Of zoals anderen en jij doen door kabels, streamers etc. Beide een manier. Maar om nu te zeggen dat dit dus buiten de frequentie omgaat......zou het wel heel vaag maken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op januari  5, 2023, 09:00:22
Huub, geluid is een frequentie. Dus een toon...die kan je regelen met knopkes, schuiven. Of zoals anderen en jij doen door kabels, streamers etc. Beide een manier. Maar om nu te zeggen dat dit dus buiten de frequentie omgaat......zou het wel heel vaag maken.

Gr. Hans

Dat is precies waar jouw wereld afwijkt van die van mij. Alle spullen die ik in huis haal meten gewoon kaarsrecht.

Dus of ik hoor dingen die er niet zijn of er bestaat ook nog zoiets als kwaliteit die niets met het frequentieverloop te maken heeft.

Maar dat wisten we al, toch?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

#14142
Citaat van: HuubF op januari  4, 2023, 15:47:21
Ennn... de NSC222 is aangekondigd!

Logisch design t.o.v. De Atom. Uitbreidbaar met losse NPX300 voeding die net zo duur is.  :-X

Het typenummer van de voeding wijst op een nog uit te brengen 300 serie.  :crazy:
Dat zal weer een behoorlijke greep in de financiën worden, John Darco heeft deze gereviewd en daar stond een prijs in dollars van $8999,00.

Die NSC222 is een behoorlijke investering voor een (waarschijnlijk) beetje verbetering/upgrade.


Als dat tenminste een verbetering of upgrade zal worden want dat is ook nog niet eens zeker.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

katwax

Citaat van: HuubF op januari  5, 2023, 09:50:05
Dat is precies waar jouw wereld afwijkt van die van mij. Alle spullen die ik in huis haal meten gewoon kaarsrecht.

Dus of ik hoor dingen die er niet zijn of er bestaat ook nog zoiets als kwaliteit die niets met het frequentieverloop te maken heeft.

Maar dat wisten we al, toch?
Je akoestiek meet niet kaarsrecht, toch?  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

#14144
Citaat van: HuubF op januari  5, 2023, 09:50:05
Dat is precies waar jouw wereld afwijkt van die van mij. Alle spullen die ik in huis haal meten gewoon kaarsrecht.

Dus of ik hoor dingen die er niet zijn of er bestaat ook nog zoiets als kwaliteit die niets met het frequentieverloop te maken heeft.

Maar dat wisten we al, toch?

Meten heeft er weinig mee te maken. Gisteren waren het daar in ieder geval over eens: Hoe jij iets hoort/ervaart, zegt niets over hoe het meet.

En ja het overklaarbare wordt verklaard door aan te geven dat er meer is tussen hemel en aarde of dat we nog niet alles kunnen meten etc. Want dat is meer logisch dan iets logisch te bedenken. Want dat vind je dan weer logisch.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

#14145
Anyhow; Ondanks verschillen in zienswijze, herkennen jullie beiden een goede/mooie/correcte/whateveryouwanttocallit weergave?

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

addesmo

Citaat van: MarcelHLX op januari  5, 2023, 09:53:30
Dat zal weer een behoorlijke greep in de financiën worden, John Darco heeft deze gereviewd en daar stond een prijs in dollars van $8999,00.

Die NSC222 is een behoorlijke investering voor een (waarschijnlijk) beetje verbetering/upgrade.


Als dat tenminste een verbetering of upgrade zal worden want dat is ook nog niet eens zeker.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
En dan moet die voeding nog  ;)

chansig

Citaat van: Markus2 op januari  5, 2023, 10:00:06
Anyhow; Ondanks verschillen in zienswijze, herkennen jullie beiden een goede/mooie/correcte/whateveryouwanttocallit weergave?

;)

Als het om de mijne gaat zeker.  :D Ik denk dat Huub ook die van hem wel herkent.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op januari  5, 2023, 09:54:37
Meten heeft er weinig mee te maken. Gisteren waren het daar in ieder geval over eens: Hoe jij iets hoort/ervaart, zegt niets over hoe het meet.

En ja het overklaarbare wordt verklaard door aan te geven dat er meer is tussen hemel en aarde of dat we nog niet alles kunnen meten etc. Want dat is meer logisch dan iets logisch te bedenken. Want dat vind je dan weer logisch.  :D

Gr. Hans

Ja dat klopt, logica is wat lastig in te zetten bij hifi.

Ik ben een absolute beta-man hoewel er ook nog ergens een klein talen-knobbeltje zit. Met vage praat over geloof, esoterie en conspiracies kan ik helemaal niets (hoewel de reden achter die praat me wel mateloos interesseert).

Maar ik kan niet geloven dat de complete hifi-wereld mij probeert te belazeren met enorme ranges apparaten in allerlei prijsklassen, met volkomen normale mensen die dat beoordelen en daar prima verschillen tussen kunnen ontdekken (waaronder ik).

Als ik moet kiezen tussen de logica van de grenzen van de wetenschap (die mij wordt ingepeperd door anderen) en de logica van de overweldigende massa (en mijn eigen oren) kies ik voor het laatste.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op januari  5, 2023, 10:06:53
... en de logica van de overweldigende massa (en mijn eigen oren) kies ik voor het laatste.

Betekent dit dat de grootte van (een) de groepsdynamiek een bepalende factor is?

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1