Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

Thanatos en 29 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Beetje aan het reorganiseren hiero: snoertjes op maat, mooi nieuw gebruikt Supra stekkerblok, streamer weer onder de kast in plaats van erboven, alles weer op de dedicated stroomgroep, wat dingen te koop gezet.

Een vergelijking tussen Supra blok en Audioquest Niagara 1200 levert nauwelijks verschil op, dus de Niagara staat te koop. De Neumann KH420's waren er al van af omdat dat beter klinkt, de Atoll ST300 signature is kennelijk van zichzelf ook voldoende beschermd. Hier hoor je overigens wel een miniem verschil maar ik kan het geld dat ik voor de Niagara krijg goed gebruiken.

Vandaag hoef ik niet op mijn jongste kleinkind te passen want ze hebben vakantie. Lekker, heb ik ook een vrije dag. Klinkt stom maar zo voelt het wel. Het is soms hard werken in mijn rollen als opa en kind van een 90-jarige.   ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het reorganiseren is lastiger dan ik dacht. De Audioquest Niagara heb ik maar weer in gebruik genomen want ik mis iets in het geluid sinds hij er tussenuit is gehaald. Kennelijk doet hij toch voldoende om hem niet te willen missen.

Wat is het beoordelen van kwaliteit toch lastig. Op AudioScienceReview is de Chord TT dac getest. Geheel naar verwachting meet hij minder goed dan de Hugo 2 maar beter dan de Chord. De omgekeerde wereld dus: hoe duurder hoe minder.

Ik zeg dan: Chord heeft erg zijn best gedaan om de TT en Chord goed te laten klinken. Dat daardoor de meetresultaten een beetje onder druk kwamen te staan laat zich lastig uitleggen dus daar heeft Chord het liever niet over. Maar levert wel gratis munitie op voor de Trump ASR lovers.

Luisteren doe je toch maar beter met je oren. Erg verwarrend en geldverslindend maar het meest natuurlijke meetinstrument.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Citaat van: HuubF op augustus 24, 2022, 11:18:47
Het reorganiseren is lastiger dan ik dacht. De Audioquest Niagara heb ik maar weer in gebruik genomen want ik mis iets in het geluid sinds hij er tussenuit is gehaald. Kennelijk doet hij toch voldoende om hem niet te willen missen.

Wat is het beoordelen van kwaliteit toch lastig. Op AudioScienceReview is de Chord TT dac getest. Geheel naar verwachting meet hij minder goed dan de Hugo 2 maar beter dan de Chord. De omgekeerde wereld dus: hoe duurder hoe minder.

Ik zeg dan: Chord heeft erg zijn best gedaan om de TT en Chord goed te laten klinken. Dat daardoor de meetresultaten een beetje onder druk kwamen te staan laat zich lastig uitleggen dus daar heeft Chord het liever niet over. Maar levert wel gratis munitie op voor de Trump ASR lovers.

Luisteren doe je toch maar beter met je oren. Erg verwarrend en geldverslindend maar het meest natuurlijke meetinstrument.  :worship:
Het is toch de Chord Hugo TT2 die getest is en hij lijkt mij beter te testen dan de Chord Hugo 2.  Alleen een rare meting synchronized??? met de Topping D70s geeft rare bijeffecten maar lijkt meer een meetfout dan een goede meting.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Citaat van: HuubF op augustus 24, 2022, 11:18:47
Ik zeg dan: Chord heeft erg zijn best gedaan om de TT en Chord goed te laten klinken. Dat daardoor de meetresultaten een beetje onder druk kwamen te staan laat zich lastig uitleggen dus daar heeft Chord het liever niet over. Maar levert wel gratis munitie op voor de Trump ASR lovers.

Luisteren doe je toch maar beter met je oren. Erg verwarrend en geldverslindend maar het meest natuurlijke meetinstrument.  :worship:

Ah leuk een prikkelende uitlokkende opmerking aangaande meten versus klinken. Discussiewaardig bijna.

Nou vooruit, wel meningwaardig: Geen idee of het klinkt...maar dat men iets ervaart is evident. En dat mag jij, zoals altijd in deze hobby want je doet er niemand kwaad mee, helemaal zelf bepalen.

En een meetinstrument meet en een oor hoort en de hersenen interperteren. Nou mooie conclusies weer.

Fijne dag en geniet van het weer. Ik heb een Yamaha WXC oid binnengekregen. Eens zien of ik ergens tijd kan vinden om hier wat mee te gaan doen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ach niemand stoort zich er meer aan. Mooi dat iemand hier een duidelijke mening kan hebben zonder dat het gelijk wordt afgebrand.  :worship:

Een Yamaha WXC is toch zo'n Musiccast streamer?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

#13630
Citaat van: HuubF op augustus 25, 2022, 15:36:07
Mooi dat iemand hier een duidelijke mening kan hebben zonder dat het gelijk wordt afgebrand.  :worship:

Een Yamaha WXC is toch zo'n Musiccast streamer?

Ja er zijn hier ook best wel aardig wat mensen die weinig kunnen verdragen.

Inderdaad. Maar het is een beetje een suffe aankoop geweest. Kan grootste gedeelte van het apparaat niet gebruikten want ik heb te maken de BACCH sofware. Daar moet natuurlijk wel muziek doorheen voordat het naar de speakers gaat. In mijn situatie zou de Yamaha na de MAC komen. Niet goed over nagedacht.

Ga wel even proberen en luisteren. Misschien hou ik hem of stuur ik hem alsnog terug.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Of je stapt af van BACCH en gaat de muziek luisteren zoals bedoelt door de studio die het heeft afgemixt?   ;D

Spijkie

Citaat van: HuubF op augustus 24, 2022, 11:18:47
Het reorganiseren is lastiger dan ik dacht. De Audioquest Niagara heb ik maar weer in gebruik genomen want ik mis iets in het geluid sinds hij er tussenuit is gehaald. Kennelijk doet hij toch voldoende om hem niet te willen missen.

Wat is het beoordelen van kwaliteit toch lastig. Op AudioScienceReview is de Chord TT dac getest. Geheel naar verwachting meet hij minder goed dan de Hugo 2 maar beter dan de Chord. De omgekeerde wereld dus: hoe duurder hoe minder.

Ik zeg dan: Chord heeft erg zijn best gedaan om de TT en Chord goed te laten klinken. Dat daardoor de meetresultaten een beetje onder druk kwamen te staan laat zich lastig uitleggen dus daar heeft Chord het liever niet over. Maar levert wel gratis munitie op voor de Trump ASR lovers.

Luisteren doe je toch maar beter met je oren. Erg verwarrend en geldverslindend maar het meest natuurlijke meetinstrument.  :worship:

Mooi dat je zelf nuchter en kritisch blijft luisteren . Die niagara is een veelvoud van de supra maar doet kennelijk iets positiefs .

Veel luisterplezier verder.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

sschot

En de Niagra staat weer te koop....... ?

Veel luistergenoegen Huub
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

MAW

De RME ADI-2 dac is in ieder geval wel verkocht. die staat bij mij. fijn apparaat hoor. en heel netjes onderhouden en ingepakt en verstuurd door Huub.
Gr. Martijn

Contour

Huub heeft er die maar liefst hele 3 weken dus goed voor gezorgd!  ;D

HuubF

Citaat van: sschot op augustus 26, 2022, 20:04:17
En de Niagra staat weer te koop....... ?

Veel luistergenoegen Huub

Ja ik wil op den duur naar een 3000.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Contour op augustus 26, 2022, 21:12:39
Huub heeft er die maar liefst hele 3 weken dus goed voor gezorgd!  ;D

De RME heeft zijn werk goed gedaan; de Atoll bleek een dac te bevatten die goed genoeg was.

Wat betreft de Niagara: zonder mis ik wat inzicht maar met mis ik wat beleving. De KH420's zijn onverbiddelijk. Dus de Niagara gaat er uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

#13638
Citaat van: HuubF op augustus 26, 2022, 23:51:40
zonder mis ik wat inzicht maar met mis ik wat beleving. De KH420's zijn onverbiddelijk.

Conclusie, t klinkt nog steeds niet volledig naar wens?

Dat gezegd hebbende...  Wat is de status nu de wittebroodsweken voorbij zijn?

Nu al duidelijk of ze blijven aan het eind van de verhuurperiode? Of staat de geest alweer open voor nieuwe audiofiele overpeinzingen?

addesmo

#13639
Ik heb ooit ergens gelezen dat uit onderzoek bleek dat de beleving van iets nieuws ongeveer 6 weken duurt. Daarna treed gewenning in en is de eerste euforie weg of in ieder geval minder.
Dan is een jaar wel erg lang..........😉

blue-eyes

Citaat van: addesmo op augustus 27, 2022, 07:47:50
Ik heb ooit ergens gelezen dat uit onderzoek bleek dat de beleving van iets nieuws ongeveer 6 weken duurt. Daarna treed gewenning in en is de eerste euforie weg of in ieder geval minder.
Danis een jaar wel erg lang..........😉

Spreekwoord spreekt van een onmiddellijk effect: hebben van de zaak - eind van het vermaak ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dre73

Citaat van: HuubF op augustus 26, 2022, 23:51:40
De RME heeft zijn werk goed gedaan; de Atoll bleek een dac te bevatten die goed genoeg was.

Wat betreft de Niagara: zonder mis ik wat inzicht maar met mis ik wat beleving. De KH420's zijn onverbiddelijk. Dus de Niagara gaat er uit.

De Furutech e-TP80ES NCF kan je dan ook prima in je zoektocht meenenen.


Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: twani op augustus 27, 2022, 07:18:10
Conclusie, t klinkt nog steeds niet volledig naar wens?

Dat gezegd hebbende...  Wat is de status nu de wittebroodsweken voorbij zijn?

Nu al duidelijk of ze blijven aan het eind van de verhuurperiode? Of staat de geest alweer open voor nieuwe audiofiele overpeinzingen?

Ik heb de KH420's nu een maand en beschouw ze inmiddels als een eindstation. Ze zijn en klinken groot, laten alles beschaafd horen en er lijkt geen beperking te zijn. Belangrijk is dat de akoestiek niet moeilijk doet, ze staan nog steeds op dezelfde plek. Gelukkig maar want stands en speaker wegen 65 kilo. Nog 11 maanden te gaan maar op dit moment kan ik me geen betaalbare vervanger voorstellen. En al helemaal geen losse versterker, kabels en niet-actieve speakers. Daar ga ik niet meer aan beginnen.

Omdat de speakers onverstoorbaar alles weergeven werd het verschil met en zonder Niagara stroomverbeteraar uiteindelijk duidelijk. Ook het inspelen van de nieuwe Atlas Mavros XLR en de plek van de streamer (onder of op de kast) leidde tot enige onrust.

Dus de audiofiele overpeinzingen gaan over van alles, maar niet de geweldige Neumann KH420's.  :inlove:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: blue-eyes op augustus 27, 2022, 08:22:31
Spreekwoord spreekt van een onmiddellijk effect: hebben van de zaak - eind van het vermaak ;)

Dat komt voornamelijk omdat je dan weer denkt over verbeteringen. Met de KH420 zit ik aan de grens van wat ik wil uitgeven aan speakers en ik heb het gevoel dat ik een soort Rolls Royce in huis heb gehaald. Ik zou niet weten hoe het beter zou kunnen. Wel anders maar die tijd is voor mij een beetje voorbij.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mediator

Het kan altijd beter HuubF maar de vraag is op een bepaalt moment of het nog beter moet en wat je nog wint.

Xander32

... wanneer je veel uitgeprobeerd, gehoord en gezien hebt, weet je 't op een gegeven moment wel, wanneer je er de ls hebt staan die blijven. Die zijn dan een vaste waarde. De uitdaging is het vervolgens om er de max uit te halen.

Het lijkt erop dat je in die fase bent aanbeland.


... al ben jij daarin lastig te peilen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op augustus 27, 2022, 10:09:18
... al ben jij daarin lastig te peilen.

Ook voor mezelf. Daarom is een dure grote analoge actieve speaker die internationaal zowel subjectief als objectief wordt bejubeld wel eens lekker. Zeker als ik er zelf ook geen minpunt aan kan ontdekken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#13647
Moet even: één van mijn grote helden is Peter Gabriel. In mijn diensttijd (74-6) luisterden we elke dag de eerste paar Genesis platen op een cassetterecorder. Die muziek zit in mijn hoofd gebrand. Na Genesis werd de muziek van Peter Gabriel wat onbestendiger maar het was meestal toch goed. En Genesis was voor mij afgeschreven met de voor Genesis fase 1 fans gebruikelijke hekel aan Phil Collins. Die er nu niet best aan toe is waardoor ik hem weer in mijn hart heb gesloten (niet zijn muziek!) want het was toch in die Gabriel tijd een beste drummer. Je wordt toch wat ouder, ik zit zelfs soms met plezier naar Ajax te kijken.

Nu keihard aan het luisteren naar Scratch My Back. Zolang Peter zingt is het goed. :wub:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

En maar verder met Genesis Archive #1. Superieur gespeelde en fraai opgenomen live muziek van De Helden. Lekker hard natuurlijk, het herinnert me aan de enige keer dat ik ze live heb gezien, in Ahoy op 11 april 1975. Vlak voordat Peter Gabriel er de brui aan gaf.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bebatoli

Zelf nooit fan van Genesis geweest, maar van Peter Gabriel des te meer. Ik heb alles van hem op CD maar ook op vinyl. Wij hebben Peter Gabriel 3x live gezien en dat waren stuk voor stuk onvergetelijke momenten.
Trouwens veel succes met je speakers, het lijkt mij een goede keuze te zijn.
Set beneden: Bluesound Node2,  Kii Three+BXT - Set luisterruimte: NAD M50,  Mola Mola Makua met phonostage & DAC, 2x Cambridge Edge W en Magnepan MG 20.1  Bekabeling: Grimm TPM interlinks, Jorma Duality speaker cable, EAT power cables.