Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Ron_Z op juli 25, 2022, 11:23:16
Ja, je pikt steeds mooi de eenhoornen uit beide kampen eruit om in huis te halen. Ik mis de Benchmark nog ;-) En ik hoop ook echt dat de Neumannen langer dan een jaar blijven.

Ik kan niet ontkennen dat ik een voorliefde heb voor spullen die zowel objectief als subjectief als erg goed worden beschouwd. Mijn eigen smaak blijft dan de enige factor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mediator

Ik zal eens wat gaan lezen het het Audio Science Forum. Mijn audio installatie meet heel slecht en kost genoeg dus die zal daar wel de grond worden ingestampt? Het zal wel de huidige tijds geest zijn waarin polarisatie hoogtij viert. Je ziet het tegenwoordig haast overal.

HuubF

Citaat van: Mediator op juli 25, 2022, 13:00:30
Ik zal eens wat gaan lezen het het Audio Science Forum. Mijn audio installatie meet heel slecht en kost genoeg dus die zal daar wel de grond worden ingestampt? Het zal wel de huidige tijds geest zijn waarin polarisatie hoogtij viert. Je ziet het tegenwoordig haast overal.

Een in de subjectieve wereld geweldig beoordeeld apparaat blijkt meettechniek niet top. Dat zou echter volgens de meters niet hoorbaar moeten zijn; het beïnvloedt dus niets. Vervolgens wordt iedereen die het apparaat als goed beoordeelde voor gek uitgemaakt. En de bouwers worden natuurlijk zwart gemaakt.

Dat is de donkere kant van ASR.

Ikzelf kan me niet voorstellen dat reviewers allemaal de kluit belazeren en/of uit hun nek blaten. Dus ik ben oprecht geïnteresseerd in de discussie die gaat ontstaan tussen reviewers, de bouwer en ASR.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

#13378
Het is een andere benadering om te komen tot een veelal zelfde doel; een installatie waarmee het muziek genieten is.

Zef heb ik een ander pad bewandeld en er staat op dit moment een set die naar mijn smaak is, die mij van muziek laat genieten.
Is die set dan foutloos, is die perfect; vast niet  :nowink:. Maar zolang het doel behaald is, is dat irrelevant voor mij. Eveneens of het pad welke ik heb afgelegd de meest effectieve en/of efficiënte is geweest.


Ik verwacht (= aanname) dat metingen richting kunnen geven om te komen tot het doel, evenzo als tests/reviews van anderen dat kunnen. Uiteindelijk zal het geheel (alle hardware, van bron tot weergever en alle benodigde verbindingen) in jouw eigen luisterruimte en met jouw eigen oren (en ogen) jou moeten overtuigen.

Ik geloof niet (= aanname) dat je enkel en alleen op basis van metingen en/of tests/ reviews van anderen tot een 100% bevredigend resultaat zal komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Benco

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2022, 13:56:40
Ik geloof niet (= aanname) dat je enkel en alleen op basis van metingen en/of tests/ reviews van anderen tot een 100% bevredigend resultaat zal komen.

Inderdaad , daar er altijd eigen smaak is  (of niet dan ?) 
En ja er is nu zoiets als de meesten vinden dat goed klinken , smaken , ruiken ...
Maar in de finetuning  (voor diegenen die verder gaan dan standaard , gaat het al lang niet meer over de meesten , maar volledig over jezelf .
(Mijn gedacht)

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2022, 13:56:40
Het is een andere benadering om te komen tot een veelal zelfde doel; een installatie waarmee het muziek genieten is.

Zef heb ik een ander pad bewandeld en er staat op dit moment een set die naar mijn smaak is, die mij van muziek laat genieten.
Is die set dan foutloos, is die perfect; vast niet  :nowink:. Maar zolang het doel behaald is, is dat irrelevant voor mij. Eveneens of het pad welke ik heb afgelegd de meest effectieve en/of efficiënte is geweest.


Ik verwacht (= aanname) dat metingen richting kunnen geven om te komen tot het doel, evenzo als tests/reviews van anderen dat kunnen. Uiteindelijk zal het geheel (alle hardware, van bron tot weergever en alle benodigde verbindingen) in jouw eigen luisterruimte en met jouw eigen oren (en ogen) jou moeten overtuigen.

Ik geloof niet (= aanname) dat je enkel en alleen op basis van metingen en/of tests/ reviews van anderen tot een 100% bevredigend resultaat zal komen.

Er is zo verschrikkelijk veel op de markt dat je niet alles thuis kan vergelijken, dus je bent gedwongen om een voorselectie te maken.

En dan moet je ook kijken naar wat anderen er van vinden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op juli 25, 2022, 15:20:38


En dan moet je ook kijken naar wat anderen er van vinden.

Nee nee nee.......

Benco

Citaat van: HuubF op juli 25, 2022, 15:20:38
En dan moet je ook kijken naar wat anderen er van vinden.

Op die manier zou er natuurlijk snel veel minder op de markt gaan zijn ;)

Xander32

#13383
Ik zou nooit tot het huidige gekomen zijn op basis van wat anderen vinden (of meten). Enkel en alleen doordat ik zelf kennis maakte met Tannoy tijdens een M&G (Saturn S10 op vintage Marantz Premium), ben ik dit pad op gegaan. Aansluitend heb ik nog met heel veel meer sets kennis mogen maken tijdens M&G en demo’s. Daar vond ik in de loop der jaren steeds meer bevestiging van hetgeen het moest worden. Enkel een paartje Adam Pencill mkiii deed mij even twijfelen. Ondanks dat die een geheel ander karakter kenden, spraken ze mij ook enorm aan

In dat opzicht lijkt het ook wel op hoe ik tegen de liefde aan kijk  ::): ik geloof niet in “de ware” . Ik ben er van overtuigd dat die niet bestaat, de ware die 100% perfect is, aan alles voldoet, een volle 100% match. Ik denk dat op ieder potje meerdere deksels passen. Welke deksel het gaat worden hangt af van hoe jouw leven verloopt en de keuzes die je zelf maakt.

Zo ook met de geluidsset; ik geloof niet dat er een ls (dan wel een set) bestaat die 100% perfect is, die aan alle wensen/ vereisten/ voorkeuren voldoet, die een volle 100% match geeft op alle vlakken.

Daarmee is het “audio-walhalla” verworden tot een keten bestaande uit allerlei compromissen

Citaat van: twani op juli 25, 2022, 16:07:20
Nee nee nee…….

Citaat van: HuubF op juli 25, 2022, 15:20:38
Er is zo verschrikkelijk veel op de markt dat je niet alles thuis kan vergelijken, dus je bent gedwongen om een voorselectie te maken.

En dan moet je ook kijken naar wat anderen er van vinden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: twani op juli 25, 2022, 16:07:20
Nee nee nee.......

Je bent geheel vrij om dat te vinden.  ;)

Ik vind het lezen over muziek en apparatuur ook een deel van de hobby.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli 25, 2022, 16:56:17
Ik zou nooit tot het huidige gekomen zijn op basis van wat anderen vinden (of meten). Enkel en alleen doordat ik zelf kennis maakte met Tannoy tijdens een M&G (Saturn S10 op vintage Marantz Premium), ben ik dit pad op gegaan. Aansluitend heb ik nog met heel veel meer sets kennis mogen maken tijdens M&G en demo's. Daar vond ik in de loop der jaren steeds meer bevestiging van hetgeen het moest worden. Enkel een paartje Adam Pencill mkiii deed mij even twijfelen. Ondanks dat die een geheel ander karakter kenden, spraken ze mij ook enorm aan

In dat opzicht lijkt het ook wel op hoe ik tegen de liefde aan kijk  ::): ik geloof niet in "de ware" . Ik ben er van overtuigd dat die niet bestaat, de ware die 100% perfect is, aan alles voldoet, een volle 100% match. Ik denk dat op ieder potje meerdere deksels passen. Welke deksel het gaat worden hangt af van hoe jou leven verloopt en de keuzes die je zelf maakt.

Zo ook met de geluidsset; ik geloof niet dat er een ls (dan wel een set) bestaat die 100% perfect is, die aan alle wensen/ vereisten/ voorkeuren voldoet, die een volle 100% match geeft op alle vlakken.

Daarmee is het "audio-walhalla" verworden tot een keten bestaande uit allerlei compromissen 🤓

Dat is de meer romantische kant van de hobby. Ik ben daar best jaloers op, het had me duizenden euro's aan zakgeld bespaard.

Mijn geest is bikkelhard. Als iets niet blijkt te kloppen wordt het vervangen. Luisteren bij anderen zorgt niet voor een echte oplossing want dan hoor ik alleen maar meer nuances die ik mooi vind maar ook zwaktes.

Lastig maar best een leuke zoektocht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

https://youtu.be/lHytjEj7B9g


::)


Citaat van: HuubF op juli 25, 2022, 17:30:38
Dat is de meer romantische kant van de hobby. Ik ben daar best jaloers op, het had me duizenden euro's aan zakgeld bespaard.

Mijn geest is bikkelhard. Als iets niet blijkt te kloppen wordt het vervangen. Luisteren bij anderen zorgt niet voor een echte oplossing want dan hoor ik alleen maar meer nuances die ik mooi vind maar ook zwaktes.

Lastig maar best een leuke zoektocht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Roksan

Citaat van: HuubF op juli 25, 2022, 08:42:21
Laat, om een uur of 10 vanavond.

Nog effe dan Huub. Veel luister plezier vannacht. Al enig idee hoe lang ze moeten inspelen?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Mediator

#13389
Geen enkel systeem is perfect HuubF. Het is aan jou om te vinden wat je zoekt. Er zijn dingen waar een ieder minder gevoelig voor is en waaraan je makkelijk went, er zijn ook dingen waaraan je nooit gaat wennen en waar jou set dus op moet presteren. Als je dat vindt dan vind je rust omdat je niets meer mist. Behalve als dan een ander komt luisteren die andere prioriteiten stelt en wat te meuken heeft. Zoiets bereik je in mijn wereld niet door naar meetgegevens te kijken maar naar opbouw en eigenschappen van de apparatuur en luisteren.

Ralf67


Carrol

Citaat van: Roksan op juli 25, 2022, 19:39:27
Nog effe dan Huub. Veel luister plezier vannacht. Al enig idee hoe lang ze moeten inspelen?

Het wordt nu echt spannend 😉
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Markus2

Dit is jouw forumdeel, dus excuses Huub;

Ik zou een goed metende set ongezien durven neerzetten, een door de hifipers bejubelde set niet.
Hoewel ik het laatste eigenlijk ook best zou durven zolang er geen sprake is van voicing.

Het probleem is dat ik niet genoeg geld heb voor dit soort ongein.  :threadclosed:

Ik hoop echt dat de K&H's de bom zijn!

;)

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Zouden ze er al zijn... the unboxing, first sound...

HuubF

Citaat van: Contour op juli 25, 2022, 21:21:16
Zouden ze er al zijn... the unboxing, first sound...

Nope, unboxing zal wel morgen worden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

#13395
Citaat van: HuubF op juli 25, 2022, 21:56:12
Nope, unboxing zal wel morgen worden.


Veel plezier morgen!

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Richi

Ja, dat kan dus niet Huub. Het is 22.01 en je zei dat ze er om 22 uur zouden zijn. Zit ik hier vol verwachting op de bank te wachten en nu dit.  :tounge2:

Hoe dan ook, veel plezier morgen!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pjotr27

Citaat van: Richi op juli 25, 2022, 22:01:58
Ja, dat kan dus niet Huub. Het is 22.01 en je zei dat ze er om 22 uur zouden zijn. Zit ik hier vol verwachting op de bank te wachten en nu dit.  :tounge2:

Hoe dan ook, veel plezier morgen!

Een oude man als Huub kan ze nooit in zijn eentje uitpakken. Deze zijn huge en te zwaar. Dus het kon nog weleens dagen duren voor we de 1e rooksignalen gaan horen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Je zou je ook op de content, de muziek 🎶 kunnen storten en de geluidsset gebruiken waar deze initieel voor is bedoeld   ;)

Citaat van: HuubF op juli 25, 2022, 19:04:24
Tsja, als je dan een leuke hobby hebt gevonden moet het niet te kort duren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roksan

Huub zit helemaal in walhalla te zwijmelen bij zijn nieuwe aanwinst.....  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO