Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 40 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: twani op juli 19, 2022, 19:05:38
Wist niet dat dat kon, speakers huren.

Grappig, waar doe je zoiets?

Lobbes Pro Audio.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Private Lease heet dat.

Ik ben alleen bang dat deze giganten iets teveel zijn voor een bescheiden woonkamer.
In een opname studio (waar ze regelmatig worden gebruikt) is de akoestiek giga aangepakt met demping waardoor e.e.a. nog in grip valt te houden maar voor een woonkamer vraag ik mij af of dit niet overdone is.

We gaan het horen van Huub mits objectief natuurlijk[emoji6].

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Contour

Geinig is dat, neem aan dat die 1.89 per speaker is dus een kleine 4 euro per dag?

cccp

Wat een bazenspeakers!  :worship: :worship: :worship: Actief, 3-weg, DSP, meten nagenoeg kaarsrecht, zien er bruut uit. Wow!  :pompom:

Contour

DSP optioneel dacht ik, Huub wilde juist analoog?

HuubF

Citaat van: Contour op juli 19, 2022, 19:46:41
Geinig is dat, neem aan dat die 1.89 per speaker is dus een kleine 4 euro per dag?

Klopt, en als je ze wil kopen na een jaar krijg je de helft van de huurprijs terug.

Voor mij op dit moment een uitkomst.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: cccp op juli 19, 2022, 20:29:21
Wat een bazenspeakers!  :worship: :worship: :worship: Actief, 3-weg, DSP, meten nagenoeg kaarsrecht, zien er bruut uit. Wow!  :pompom:

Wel een uitgebreide toonregeling, geen dsp hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 20:44:15
Wel een uitgebreide toonregeling, geen dsp hoor!
My bad. Desondanks blijven het topspeakers en genoeg instellingen om mee te frunniken.

HuubF

Citaat van: cccp op juli 19, 2022, 20:56:33
My bad. Desondanks blijven het topspeakers en genoeg instellingen om mee te frunniken.

Geeft niet hoor.  ;D

Ja deze speakers worden beschouwd als top. Ik ben benieuwd, zo goed heb ik ze nog niet in huis gehad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Dat schreef je ja, maar de vraag is of deze ls die tijd gaan volmaken in jouw keten. Dat je er 12 maanden aan vast zit, dat geloof ik wel 🤓

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 18:44:16
Zeker 12 maanden want het is een jaarcontract.  :clapping:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2022, 21:11:57
Dat schreef je ja, maar de vraag is of deze ls die tijd gaan volmaken in jouw keten. Dat je er 12 maanden aan vast zit, dat geloof ik wel 🤓

Dat zou niet kunnen. Ik kan maar één keer zoveel geld uitgeven aan een setje speakers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

... een tussendoortje zoals de recente Dyn's kan altijd  ::)

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 21:18:40
Dat zou niet kunnen. Ik kan maar één keer zoveel geld uitgeven aan een setje speakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jahtari

Mooie stap!

Deze master engineer heeft ze ook na o.a. Kii en focal sopra.

https://m.youtube.com/watch?v=l7M3A1FYucU
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2022, 21:20:59
... een tussendoortje zoals de recente Dyn's kan altijd  ::)

Nou nee. Ik verwacht dat de KH420's wel wat beter zijn dan alles wat ik de laatste tijd in huis heb gehad. Als dat niet zo is klopt er ergens iets niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 21:29:43
Nou nee. Ik verwacht dat de KH420's wel wat beter zijn dan alles wat ik de laatste tijd in huis heb gehad. Als dat niet zo is klopt er ergens iets niet.

Já, en wíe, uhhhh.....wát zou dat nou zijn🤣

HuubF

Citaat van: twani op juli 19, 2022, 22:09:43
Já, en wíe, uhhhh.....wát zou dat nou zijn🤣

Beetjen gemakkelijk Twani.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Beter = meer beleving/ mooier?

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 21:29:43
Nou nee. Ik verwacht dat de KH420's wel wat beter zijn dan alles wat ik de laatste tijd in huis heb gehad. Als dat niet zo is klopt er ergens iets niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2022, 22:23:30
Beter = meer beleving/ mooier?

Voor mij hoeft een systeem helemaal niet meeslepend te zijn, als er maar wordt weergegeven wat de artiest en opnametechnicus heeft bedoeld.

Mijn verwachting is dat deze speakers daarin heel ver zouden kunnen gaan. Natuurlijk met als nadeel dat slechte opnames waarschijnlijk ook slecht klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 22:55:30
Voor mij hoeft een systeem helemaal niet meeslepend te zijn, als er maar wordt weergegeven wat de artiest en opnametechnicus heeft bedoeld.

Je mag toch wel hopen dat de artiest over het algemeen de instelling heeft dat de luisteraar meegesleept moet worden?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Mediator

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 22:55:30
Voor mij hoeft een systeem helemaal niet meeslepend te zijn, als er maar wordt weergegeven wat de artiest en opnametechnicus heeft bedoeld.

Mijn verwachting is dat deze speakers daarin heel ver zouden kunnen gaan. Natuurlijk met als nadeel dat slechte opnames waarschijnlijk ook slecht klinken.

Ik blijf het zeggen: er zijn niet zoveel slechte opnames.

Xander32

Wanneer heb je ze in huis, moet je veel geduld opbrengen?
En achja, slechte opnames; gelukkig zijn er goede opnames in overvloed 🎶

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 22:55:30
Voor mij hoeft een systeem helemaal niet meeslepend te zijn, als er maar wordt weergegeven wat de artiest en opnametechnicus heeft bedoeld.

Mijn verwachting is dat deze speakers daarin heel ver zouden kunnen gaan. Natuurlijk met als nadeel dat slechte opnames waarschijnlijk ook slecht klinken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: Dura op juli 19, 2022, 23:29:18
Je mag toch wel hopen dat de artiest over het algemeen de instelling heeft dat de luisteraar meegesleept moet worden?

Natuurlijk, maar bij wat minder perfecte systemen is wat vervorming wel lekker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli 20, 2022, 06:20:52
Wanneer heb je ze in huis, moet je veel geduld opbrengen?
En achja, slechte opnames; gelukkig zijn er goede opnames in overvloed 🎶

Maandag worden ze thuis gebracht.

Wordt nog een klus om ze neer te zetten. Die dingen zijn ongelofelijk zwaar. De betonnen 30-40-30 U-blokken die eronder moeten zijn al 30 kilo en die krijg ik in mijn eentje niet uit de kofferbak.

Ja en slechtere opnames vind ik ook wel interessant om te horen eigenlijk. Maar dan moet je wel zeker weten dat het de opname is, geen tekortkoming van je set.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Beste Huub,

Was het niet beter geweest om eerst gebruik te maken van de korte verhuur mogelijkheid per week?

Gezien jouw toch wel kritische smaak kan dit wellicht ook nog eens gaan tegenvallen.

Je geeft in jouwe reacties aan dat het momenteel alleen nog maar om verwachtingen gaat en niet ervaringen en dat is toch wel een risico in deze. Een grotere/duurdere speaker hoeft niet per definitie beter te zijn. ook dit gaat weer om de juiste match

Jouw ervaring met de kleinere versie 310, is geen garantie dat de grotere 420 het zelfde geluid karakteristiek heeft en dan zit jij er toch zo maar mooi een jaar aan vast, dan worden het dure plantentafeltjes ;D

Ik hoop voor jou dat het allemaal aan jouw verwachtingen voldoet!

Wij allen hopen op een eerlijk en objectief verslag.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!