Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

MarKath

Citaat van: HuubF op juni  8, 2022, 15:43:47
Nee hoor. Ik heb netjes aangekondigd dat ik uiteindelijk goede actieve speakers wil hebben.

Als het je te veel wordt probeer dan eens een boek te lezen.  :devil:

Ik meende dat juist Huub mij adviseerde om een boek te gaan lezen???

Ik denk dat Huub dat moet gaan doen onder het genot van zijn huidige audio set en een glas whisky.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

HuubF

Ik ben zo vrij (het is tenslotte mijn topic) een lijstje aan te leggen met pro-audio monitoren die je als high end zou kunnen betitelen. Ze mogen natuurlijk niet te reusachtig zijn want het is maar een huiskamertje. Maar wel een klasse beter dan wat ik tot nu toe in huis heb gehad. Zo bereid ik me voor op de toekomst die ongetwijfeld komen gaat.

Waarom pro-audio monitors? Het bevalt me prima, die no-nonsense speakers die gewoon weergeven wat er is opgenomen. Maar ze moeten een beetje vergevingsgezind zijn zoals de BM15a's. Met klasse AB versterking, geen klasse D of DSP geneuzel. Een enorm voordeel van near field monitoren blijkt dat ik op de luisterstoel een geweldig 3-d geluid heb zonder dat de hele huiskamer moet worden verbouwd.

Het niveau moet dat van de Neumann KH420 of ATC SCM50a zijn, hoewel die waarschijnlijk relatief te duur zijn. Het lijstje bevat ook een Focal Trio 11 en een PMC IB1.

Nog geen linkjes sturen please (ik weet dat er een setje PMC IB1 te koop staat), ik wil eerst mijn spullen verkopen en ik heb geen haast want de muziek klinkt hier prima. Alternatieven voor bovengenoemde pro-speakers zijn uiteraard wel welkom.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

musfed

Zijn die PMC's niet een beetje groot voor je ruimte?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

HuubF

Citaat van: musfed op juni  9, 2022, 11:42:29
Zijn die PMC's niet een beetje groot voor je ruimte?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Geen idee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op juni  9, 2022, 11:09:22
. Met klasse AB versterking, geen klasse D of DSP geneuzel.
Geen klasse D, met als reden?

Waarom geen DSP, dacht dat je onlangs nog zeer tevreden was over DSP? Btw je zegt hierboven dat je zegt zelf hierboven dat Kii (full stack) best actieve set is die je al hebt mogen horen. Daarin gebruikt met klasse D en DSP, ook als je er eerst een Naim voorzet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Citaat van: katwax op juni  9, 2022, 13:05:29
Geen klasse D, met als reden?

Waarom geen DSP, dacht dat je onlangs nog zeer tevreden was over DSP? Btw je zegt hierboven dat je zegt zelf hierboven dat Kii (full stack) best actieve set is die je al hebt mogen horen. Daarin gebruikt met klasse D en DSP, ook als je er eerst een Naim voorzet.
Mijn idee was dat Huub niet tevreden was met DSP.
Ik vind de Kii ook de beste DSP speaker die ik gehoord heb, maar het is niet de mooiste speaker die ik gehoord heb.

Rob

Ralf67

De mooiste luidspreker die je gehoord hebt, is toch puur persoonlijke smaak ?  8)

holco

Laatst de S1 gehoord bij Daudio, veel beter wordt het volgens mij niet :inlove:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Citaat van: holco op juni  9, 2022, 14:36:06
Laatst de S1 gehoord bij Daudio, veel beter wordt het volgens mij niet :inlove:

Typisch een voorbeeld van een Pro-audio studio monitor. Daarbij de prijsklasse waarin Huub zoekt. Dus volgens mij is Huub klaar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: holco op juni  9, 2022, 14:36:06
Laatst de S1 gehoord bij Daudio, veel beter wordt het volgens mij niet :inlove:

Dat is dan 20.350 euro meneer!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

Citaat van: Rob_Dingen op juni  9, 2022, 13:09:09
Mijn idee was dat Huub niet tevreden was met DSP.
Ik vind de Kii ook de beste DSP speaker die ik gehoord heb, maar het is niet de mooiste speaker die ik gehoord heb.

Rob
Welke is dat dan?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HuubF

Citaat van: katwax op juni  9, 2022, 13:05:29
Geen klasse D, met als reden?

Waarom geen DSP, dacht dat je onlangs nog zeer tevreden was over DSP? Btw je zegt hierboven dat je zegt zelf hierboven dat Kii (full stack) best actieve set is die je al hebt mogen horen. Daarin gebruikt met klasse D en DSP, ook als je er eerst een Naim voorzet.

Als ik kan kiezen dan liever een vette AB versterker. Ik ben even onder de indruk geweest van Dirac door het kunnen ontlasten van de ATC's onder de 100 Hz en het kunnen toepassen van een lekkere doelcurve. Het kunnen aanpassen van het midden en hoog vond ik niet goed klinken en toen ik de Dynaudio's had bleek dat ik een full range speaker zonder poespas veel beter vind klinken.

Verder denk ik dat een speaker met DSP voor het wisselfilter die wel analoog wordt aangestuurd niet de nadelen heeft die ik steeds denk te horen. Dat kan komen omdat 1 klok dan alles regelt en er eigenlijk geen digitale fouten kunnen ontstaan. Dergelijke speakers heb ik ook in huis gehad en ik kon gewoon het verschil tussen dacs horen, ondanks het digitale wisselfilter. Jammer is alleen dat high res materiaal dan tamelijk zinloos is. De dac kan dat dan misschien wel aan maar goedkopere DSP niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot


Rob_Dingen


Xander32

A/B versterker; er staat een leuke Accuphase E-5000 te koop op MP.

Citaat van: HuubF op juni  9, 2022, 21:19:07
Als ik kan kiezen dan liever een vette AB versterker. Ik ben even onder de indruk geweest van Dirac door het kunnen ontlasten van de ATC's onder de 100 Hz en het kunnen toepassen van een lekkere doelcurve. Het kunnen aanpassen van het midden en hoog vond ik niet goed klinken en toen ik de Dynaudio's had bleek dat ik een full range speaker zonder poespas veel beter vind klinken.

Verder denk ik dat een speaker met DSP voor het wisselfilter die wel analoog wordt aangestuurd niet de nadelen heeft die ik steeds denk te horen. Dat kan komen omdat 1 klok dan alles regelt en er eigenlijk geen digitale fouten kunnen ontstaan. Dergelijke speakers heb ik ook in huis gehad en ik kon gewoon het verschil tussen dacs horen, ondanks het digitale wisselfilter. Jammer is alleen dat high res materiaal dan tamelijk zinloos is. De dac kan dat dan misschien wel aan maar goedkopere DSP niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

ruud2

Citaat van: HuubF op juni  9, 2022, 11:09:22
Ik ben zo vrij (het is tenslotte mijn topic) een lijstje aan te leggen met pro-audio monitoren die je als high end zou kunnen betitelen. Ze mogen natuurlijk niet te reusachtig zijn want het is maar een huiskamertje. Maar wel een klasse beter dan wat ik tot nu toe in huis heb gehad. Zo bereid ik me voor op de toekomst die ongetwijfeld komen gaat.

Waarom pro-audio monitors? Het bevalt me prima, die no-nonsense speakers die gewoon weergeven wat er is opgenomen. Maar ze moeten een beetje vergevingsgezind zijn zoals de BM15a's. Met klasse AB versterking, geen klasse D of DSP geneuzel. Een enorm voordeel van near field monitoren blijkt dat ik op de luisterstoel een geweldig 3-d geluid heb zonder dat de hele huiskamer moet worden verbouwd.

Het niveau moet dat van de Neumann KH420 of ATC SCM50a zijn, hoewel die waarschijnlijk relatief te duur zijn. Het lijstje bevat ook een Focal Trio 11 en een PMC IB1.

Nog geen linkjes sturen please (ik weet dat er een setje PMC IB1 te koop staat), ik wil eerst mijn spullen verkopen en ik heb geen haast want de muziek klinkt hier prima. Alternatieven voor bovengenoemde pro-speakers zijn uiteraard wel welkom.

Jarenlang heb ik IMF TSL50 studio monitoren gehad , een transmissielijn .
Helaas worden ze al jaren niet meer gemaakt en zijn ze in handen gekomen van TLS  ,
maar het zou een goedkoop (er)  uitprobeersel kunnen zijn voor de door jou gekozen PMC ??
ze worden hier en daar nog wel aangeboden voor leuke prijsjes.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

HuubF

Citaat van: ruud2 op juni 10, 2022, 08:18:39
Jarenlang heb ik IMF TSL50 studio monitoren gehad , een transmissielijn .
Helaas worden ze al jaren niet meer gemaakt en zijn ze in handen gekomen van TLS  ,
maar het zou een goedkoop (er)  uitprobeersel kunnen zijn voor de door jou gekozen PMC ??
ze worden hier en daar nog wel aangeboden voor leuke prijsjes.

Ha IMF, daarvan heb ik in mijn vorige huis nog wel eens reusachtige TL's gehad.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Xander32 op juni 10, 2022, 06:17:12
A/B versterker; er staat een leuke Accuphase E-5000 te koop op MP.

Vette AB versterkers in een actieve speaker bedoel ik.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

holco

Was als tegenpool bedoeld tov de kii met de bassers eronder.

Citaat van: HuubF op juni  9, 2022, 15:28:40
Dat is dan 20.350 euro meneer!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Als je weet wat die AT 15 inchers per stuk kosten, waar die Mundorfs AMT's tegenwoordig voor gaan, de peperdure filtercomponenten, is dat echt geen gekke prijs. De woofers uit de Kii BXT is cheap ass Peerless spul.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Citaat van: VANZOMERENG op juni  8, 2022, 20:35:55
Oke.... hier gaan we weer... (ik had me voorgenomen jouw geen advies meer te geven.... maar tja  :D)

Vergeet niet het duitse merk ME-Geithan
In Nederland niet zo bekend maar zeer gewaarde speakers voor studiogebruik.
Hebben zeer groot aanbod en wat vooral vele types hebben, is een niervormige afstraling in het basbereik,
wellicht geeft dit nog vele voordelen i.c.m. met jouw ruimte.

Helaas zie je ze 2e-hands niet veel voorbijkomen, vooral in Nederland niet.
Volgens mij heeft forumlid MAW die op zijn zolder studio staan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

Een C1 met een lekkere wat oudere romige Accu erop.....

Staat er eindelijk ook eens iets wat leuk is om maar te kijken..

HuubF

Een grote blij in mijn voortkabbelende leven: de band Big Thief. Lekkere rockmuziek, mooie vrouwenstem, vervormde gitaren. Altijd goed! Op de 27ste in Tivoli maar ik was net te laat.

Wat me met een dilemma opzadelt. Mijn vriendinnetje is naar haar volkstuin en de buren zijn op vakantie dus de muziek staat nu ongelofelijk hard. Dat klinkt geweldig, alsof Big Thief hoogstpersoonlijk mijn huis is binnengedrongen.

Goed spul, dat BM15a.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Niet voor niets wordt er bij demo's altijd luid gespeeld. De mechanische verliezen die bij laag volume vervorming veroorzaken, zijn dan minder.