Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Richi

Citaat van: MichelDW op maart 17, 2022, 10:08:36
Je kan best 'inlove' zijn met de Warp, maar daarom is hij nog niet beter(der) dan HuubFs eerdere A*BNB nc2.500. 🥰🥰🥰
😇
HAHAHA, dat is ook zo. Ik moet gewoon een keer met mijn Naim Atom HE naar Huub en zijn spulletjes toe.  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bama

Citaat van: HuubF op maart 17, 2022, 10:53:22
De Topping dac is een paar klassen beter dan de ingebouwde dac in de Hegel. Het kan zijn dat dit nog een beetje bijtrekt maar het verschil is denk ik te groot. De Hegel als streamer is dus zowiezo tamelijk kansloos. Iets van de frissigheid kon ik wegnemen door niet te bi-wiren en de stroom uit het stopcontact te halen ipv de Niagara.

Als versterker doet de Hegel het niet beter dan de Roksan Blak. Althans, het blies me niet weg. Laag is misschien wat beter maar de sound is erg ver weg van de beleving die ik eindelijk ook wel weer eens zou willen. Het had niet veel gescheeld of ik had vorige week weer eens een Primaluna buizenversterker gekocht, het topmodel eindversterker deze keer. Maar ja, ik durfde niet omdat ik bang was dat hij niet krachtig genoeg zou zijn voor de ATC's.

Foute keuze's, foute keuzes... Op dit moment staat de Hegel maar weer in te spelen omdat dat misschien het streamer- en dacgedeelte boven het maaiveld doet uitstijgen. Dat al te frissige is weg dus er is nu wel naar te luisteren gelukkig.

Je begint te wennen aan het mindere geluid dus maar zet hem maar weer op mp Huub.

Ik denk ook dat je eigenlijk Naïm wil maar dan wel de topline, dat roep je al heel lang namelijk.

Maar de cyclus gaat zo weer verder, schuiven met de speakers, rommelen met de sub, andere kabels en dac en dan weer een ander component en dan zijn we weer rond ;)

kermy

Citaat van: jahtari op maart 17, 2022, 09:48:12
Je kunt zo niet het sublaag uit de atc's halen. Daar kan een speaker behoorlijk van opknappen.

En dit is voor mij een hele goede tip, je ontlast die ATC van het laag wat ze toch niet kunnen weergeven, en zo zouden andere zaken wel eens goed op kunnen knappen. Dus, als je vast wil houden aan de opzet met de kleinere ATC's zou ik gaan zoeken naar mogelijkheden om voorgaande te bereiken.



Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: Richi op maart 17, 2022, 11:02:30
HAHAHA, dat is ook zo. Ik moet gewoon een keer met mijn Naim Atom HE naar Huub en zijn spulletjes toe.  :smile:

Ik begon mijn voorlaatste zoektocht met een Naim Atom en ATC SCM11's. Dat klonk geweldig, hoewel de Atom de SCM11's niet echt in de hand had. Hij sprong regelmatig in de beveiliging met een huiveringwekkende foutcode.

Dus kwam er een Naim NAP200 als eindversterker. Dat ging heel wat beter.

Omdat ik nog werkte klotste het geld tegen de plinten, dus toen kwam er een ATC SCM40 als vervanger van de 11.

Die kwamen in mijn ogen wat weinig tot leven. De 40 klinkt zowiezo kompleet anders dan de 7/11/19 lijn. Dus werd de Atom vervangen door een NAC272. Dat was een flinke verbetering.

Omdat ik een half jaartje uit de running was heb ik met mijn ziektewinst de NAP200 vervangen door een NAP250dr, weer een flinke verbetering. Omdat die wel erg duur was werd de NAC272 vervangen door een V1 dac (dat had ik achteraf beter niet kunnen doen).

Toen ik weer gewoon aan het werk was wilde ik zo snel mogelijk met pensioen. In de berekeningen sneuvelde de tamelijk prijzige hifi-set en ging in de verkoop (dat was achteraf niet nodig geweest).

Daarna begon de (mogelijk) laatste zoektocht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: roeleken op maart 17, 2022, 09:28:48
wanneer koop je nu eens gewoon een fatsoenlijke Accuphase?  ;D

Exact!  Of een zware totaal op punt gezette klassieke Lux of Rotel.    Huub weet denk ik niet wat ie meemaakt.

Wél gewone 2,0 mm pure OFC No name speakerkabels eraan graag. Anders wordt het geluid weer verkloot door iets als een Mavros of wat.... 

Een Hegel is trouwens wel het laatste waaraan ik zou denken als oplossing voor Huub z'n ..........tja waarvoor eigenlijk......

ajbeefde

Citaat van: twani op maart 17, 2022, 11:19:20
Exact!  Of een zware totaal op punt gezette klassieke Lux of Rotel.    Huub weet denk ik niet wat ie meemaakt.

Wél gewone 2,0 mm pure OFC No name speakerkabels eraan graag. Anders wordt het geluid weer verkloot door iets als een Mavros of wat.... 

Een Hegel is trouwens wel het laatste waaraan ik zou denken als oplossing voor Huub z'n ..........tja waarvoor eigenlijk......

Staat een mooie op de markt:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=181897.0
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bama

Ik mis Leben in dit rijtje, Avm zou ik overigens ook niet doen.

twani

Citaat van: Bama op maart 17, 2022, 11:25:26
Ik mis Leben in dit rijtje, Avm zou ik overigens ook niet doen.

Erg mooi maar niet heel erg krachtig. Gaat Huub er binnen de kortste keren weer een of andere klasse D bak achter hangen omdat ie denkt dat er te weinig vermogen is  :D

Jumping Jack

Citaat van: Bama op maart 17, 2022, 11:25:26
Ik mis Leben in dit rijtje, Avm zou ik overigens ook niet doen.

Slechte ervaringen mee?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

Citaat van: twani op maart 17, 2022, 11:19:20
Exact!  Of een zware totaal op punt gezette klassieke Lux of Rotel.    Huub weet denk ik niet wat ie meemaakt.

Wél gewone 2,0 mm pure OFC No name speakerkabels eraan graag. Anders wordt het geluid weer verkloot door iets als een Mavros of wat.... 

Een Hegel is trouwens wel het laatste waaraan ik zou denken als oplossing voor Huub z'n ..........tja waarvoor eigenlijk......

.......voor diegene die dachten er enigszins consensus over zou ontstaan. :notify:

;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bama

Citaat van: Jumping Jack op maart 17, 2022, 11:30:28
Slechte ervaringen mee?

Niet echt slecht maar bracht me minder dan ik verwacht had en heb ze vrij snel weer weg gedaan en toen naar luxman gegaan en dat klonk ( voor mij) beter.
Ik heb de a30 en ovation 8.2 eindversterker gehad

Richi

Hier de AVM V30, die was snel weer weg. Klonk mij te dun en te weinig PRaT.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jumping Jack

Citaat van: Bama op maart 17, 2022, 11:43:11
Niet echt slecht maar bracht me minder dan ik verwacht had en heb ze vrij snel weer weg gedaan en toen naar luxman gegaan en dat klonk ( voor mij) beter.
Ik heb de a30 en ovation 8.2 eindversterker gehad

Die a30 (en de v30) zijn die jubileum-modellen? Die 8.2 blokken zijn wel serieuze beesten...

Maar de CS-lijn is wel helemaal anders opgebouwd, met klasse D-eindversterking (aangepaste Hypex-modules). Bij mij speelt het geweldig.

Ah, er is zoveel moois te vinden
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dura

De H90 werd op ASR tot op de veters afgefikt vanwege het ondermaatste DAC gedeelte. De H190 schijnt een betere DAC te hebben vergeleken daarmee maar het boezemt toch niet echt vertrouwen in. Ik heb weleens een grotere Hegel 360 of 560 gehoord op Harbeths H5+, daarvan was ik toentertijd wel erg onder de indruk vanwege basdruk en ongelofelijke ruimtelijkheid.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op maart 17, 2022, 12:03:16
De H90 werd op ASR tot op de veters afgefikt vanwege het ondermaatste DAC gedeelte. De H190 schijnt een betere DAC te hebben vergeleken daarmee maar het boezemt toch niet echt vertrouwen in. Ik heb weleens een grotere Hegel 360 of 560 gehoord op Harbeths H5+, daarvan was ik toentertijd wel erg onder de indruk vanwege basdruk en ongelofelijke ruimtelijkheid.

Toevallig, gisteren heb ik deze H190 ook op H5's gehoord. Klonk erg goed maar dat was alleen het versterkergedeelte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Snap echt niet dat je een hegel hebt gekocht, ze staan bekend om hun analytische klank, het tegenovergestelde van wat jij wil. Jij moet het bij Engelse merken zoeken, bijv mf of de blak houden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: frank2 op maart 17, 2022, 12:11:37
Snap echt niet dat je een hegel hebt gekocht, ze staan bekend om hun analytische klank, het tegenovergestelde van wat jij wil. Jij moet het bij Engelse merken zoeken, bijv mf of de blak houden

Klopt, ik vroeg me alleen af of de Blak het laatste woord was in controle omdat ik de ATC's niet op een ideale plek kon neerzetten. Ik werd ook getriggerd door de plotselinge Roon readiness van de H190. Dat zou bij elkaar 4 apparaten en 2 kabels schelen.

En of anderen iets klinisch vinden klinken of niet is maar deels interessant voor mij. Zo met gewone kabels en zonder stroomverbetering plus wat gewenning klinkt de H190 best oké.

Dus als ik dan al die overbodige apparaten en kabels verkoop ben ik dadelijk klaar voor de Grote Transitie: de Hegel H190 ruilen voor iets anders.

Kostentechnisch het meest aantrekkelijk is dan een Naim all in one omdat ik daarvoor een Naim ls-kabel moet gebruiken.

Dan hou ik nog geld over ook. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Tussen best wel goed en echt goed met veel beleving zit een best wel groot verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

katwax

Citaat van: twani op maart 17, 2022, 11:28:00
Erg mooi maar niet heel erg krachtig. Gaat Huub er binnen de kortste keren weer een of andere klasse D bak achter hangen omdat ie denkt dat er te weinig vermogen is  :D
Heb ik ook nog gehad Leben VV en klasse D mono als EV, bracht voor mij controle dankzij de EV en toch wat buizengeluid met de VV. Moet wel zeggen dat he niet dat (in mijn ogen) overdreven buizen geluid was, maar eerder subtiel toegevoegd :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Iets definitiever oordeel: de matige streamer is i.m.o. de grootste boosdoener in de H190. Als ik de microRendu op de USB dac aansluit klinkt het een stuk fijner: geen scherpte, mooi vol. Wel met de ATC's nog steeds strak tegen de achterwand en weer met de Mavros ls-kabel. Het experiment met de Hypers duurde maar even.

Dit is echt wel een geluid waar ik serieus een tijdje naar kan luisteren. Wel als een tussenstap. Nu het voordeel van Roon op Hegel is weggevallen ga ik niet nog jaren naar een sub-optimale oplossing luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarKath

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Hannibal_

Kennelijk was totem zo'n brug te ver dat je er stil van werd....

Ik heb nog een mooie geïntegreerde Rega Mira 3

Voor jou wel over te doen.....

Lekker vol geluid
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op maart 17, 2022, 14:12:43
Kennelijk was totem zo'n brug te ver dat je er stil van werd....

Ik heb nog een mooie geïntegreerde Rega Mira 3

Voor jou wel over te doen.....

Lekker vol geluid

Haha nee hoor gewoon toegevoegd aan mijn lijstje van lieve raadgevende inbrengposts.  :inlove:

Rega Mira? Is dat niet te licht voor een ATC?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: HuubF op maart 17, 2022, 14:18:12
Haha nee hoor gewoon toegevoegd aan mijn lijstje van lieve raadgevende inbrengposts.  :inlove:

Rega Mira? Is dat niet te licht voor een ATC?

ATC heb ik alleen gehoord op beurzen en nooit in verdiept hoe (lastig) ze aan te sturen zouden kunnen zijn.

Hier hebben er altijd mijn totem hawks op gestaan. Niet de moeilijkste luidsprekers, klonk wel lekker vol en muzikaal. Wel bekend fijne combi rega/totem.

Mijn rega cursa/exon combinatie (huidige vv/ev's) zijn transparanter en hebben wat meer controle over het laag dat wel, maar dat deed de Mira toch ook erg goed.

Misschien eens luisteren, kan hier, misschien wel wat ver?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op maart 17, 2022, 14:30:08
ATC heb ik alleen gehoord op beurzen en nooit in verdiept hoe (lastig) ze aan te sturen zouden kunnen zijn.

Hier hebben er altijd mijn totem hawks op gestaan. Niet de moeilijkste luidsprekers, klonk wel lekker vol en muzikaal. Wel bekend fijne combi rega/totem.

Mijn rega cursa/exon combinatie (huidige vv/ev's) zijn transparanter en hebben wat meer controle over het laag dat wel, maar dat deed de Mira toch ook erg goed.

Misschien eens luisteren, kan hier, misschien wel wat ver?

Ligt eraan waar 'zuid-west Nederland' ligt...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)